Методичні рекомендації "Використання коучингових інструментів на уроках математики"

Про матеріал
Матеріали містять рекомендації учням та педагогам по підготовці до ЗНО з математики
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Коунчингові інструменти у роботі вчителя математики під час підготовки до ЗНО

Номер слайду 2

Ким ти хочеш стати? Що тобі подобається роботи? Про яку професію ти мрієш? Що ти готовий зробити, щоб досягти мети?Використовуємо інструмент коучингу «Чотири питання планування»

Номер слайду 3

Хто я? У якій професії мені буде комфортно? До чого у мене нахил? Які професії мені близькі?Використовуємо інструмент коучингу «Чотири питання планування»

Номер слайду 4

Завдання наставника : Допомогти повірити в себе. Вибудувати систему індивідуальної підготовки учня. Ознайомити з основними змістовими лініями курсу математики. Навчити працювати з тестами.

Номер слайду 5

Дії коуча допомагають школяреві піднятися інтелектуальними сходинками Я вмію Я знаю. Я хочу  Та повірити в свої сили.

Номер слайду 6

1. Відновлюємо та структуруємо знання Майбутнім абітурієнтам слід пам’ятати, що в будь-якому тестуванні ЗНО, зокрема і з математики — 80% завдань є простими завданнями на один-два кроки. Треба грамотно організувати час на систематизацію знань. Якщо ваші знання будуть розсортовані по поличках, під час тестування вам буде легко ними скористатись. Для цього рекомендую повторити те, що учні вивчали в попередні роки. Скористайтесь експрес-збірниками для повторення, «розумним зошитом».

Номер слайду 7

2. Робота над умовою задачі чи вправи. Доведено, що більшість помилок діти допускають, коли виконують арифметичні обчислення, або неправильно читають умови завдання. Уважно перечитуємо умови перед тим, як відповісти. Читаємо умову по реченнях. Великі речення розбиваємо на частини. Ставимо запитання: що це означає? для чого це відомо? як я це можу використати? Вдумайтесь у суть завдання, кілька разів перечитайте його перед тим, як відповідати.

Номер слайду 8

3. Готуємося з однокласниками. Рекомендую створити з однокласниками «гурток математиків», в якому діти разом розв’язуватимуть задачі, будуть ділитись відповідями та пояснювати один одному складні моменти. В колективі матеріал буде засвоюватись легше, якість знань школярів покращується — можу стверджувати це на прикладі власних учнів. Тут діє принцип: “Пояснив завдання однокласнику – сам краще засвоїв”. Для зборів «математичного гуртка» можна використовувати великі 20-хвилинні перерви. Вчитель має допомогти організувати зустріч гуртка після уроків та брати в ньому активну участь — відповідати на питання, працювати з дітьми разом.

Номер слайду 9

4. Для концентрації уваги — паузи на 3-5 хвилин під час тестування. Безпосередньо під час ЗНО рекомендую дітям дотримуватись часових рамок, у яких вони звикли працювати. Урок триває 45 хвилин, тому я раджу під час ЗНО працювати хвилин 30, а потім трохи розслабитись, зробити паузу на 3-5 хвилин. Після цього — знов сконцентруватись і розпочати роботу з наступним блоком завдань. Це допоможе кращій концентрації уваги. Також рекомендую учням не зупинятись довго над одним завданням. Якщо не можеш щось розв’язати — перейди до інших і повернись до нього, якщо залишиться час. Коли дитина втрачає час, «автоматом» починає хвилюватись і панікувати, відповідно результат краще не стане.

Номер слайду 10

5. Намагаємось не допускати типових помилок. Лідери серед типових помилок школярів під час тесту з математики — учень не дочитав умову задачі або неправильно її зрозумів. Помилки в обчисленнях: особливо, коли працюють з від’ємними значеннями і десь не доставили «мінус». Помилка, коли учень не врахував область допустимих значень при розв’язанні рівнянь, систем рівнянь, нерівностей і відповідно — не зумів відкинути один із розв’язків, який не задовольняє область допустимих значень. Найбільш неприємні помилки — школярі некоректно переносять відповіді до бланку. Тому треба бути максимально сконцентрованим.

Номер слайду 11

6. Використовуємо хитрощі. Як правило, у задачах, пов’язаних з тригонометрією чи геометрією, використовуються кути, градусна міра яких 30, 45, 60, 90, 120, 135 та 150 градусів. При роботі з тестовими завданнями з вибором однієї правильної відповіді буває доцільно не розв’язувати завдання, а обирати правильну відповідь із запропонованих. Для цього можна підставити варіанти відповідей в умову тесту й обрати той, який задовольняє умову. Можна, не розв’язуючи рівняння, а підставляючи варіанти відповідей у дане рівняння, знайти число, яке є його коренем.

Номер слайду 12

7. Зубримо формули Без знання формул учень не здасть ЗНО якісно. Своїх учнів я вчу не зубрити формули, а розуміти й уміти виводити. Для легшого запам’ятовування, раджу дітям створювати власну папку-довідник із формулами, опорними фактами, типами вправ. Так званий «розумний зошит». Записуючи, а потім постійно використовуючи формули, краще їх запам’ятаєте. Останній день перед тестуванням присвятіть повторенню формул із довідничка. Обов’язково знати:— формули для знаходження площ геометричних фігур;— формули скороченого множення;— формули радіусів вписаних і описаних кіл правильних фігур та різностороннього трикутника;— властивість степен. Я з від’ємним показником;— теореми Піфагора, Фалеса, синусів та косинусів;— наслідки з теорем синусів, косинусів.

Номер слайду 13

8. Пробні ЗНО: оцінюємо можливості і формуємо правильну тактику. Спробуйте написати пробне ЗНО. Встановіть таймер та замірте, скільки часу йде на кожен з видів завдань — з відкритими та закритими формами відповідей. Тільки так учень виробить правильну особисту стратегію написання роботи. Спершу розв’язуємо легкі завдання окремо, а потім, якщо залишається час — розв’язуємо їх повторно, незважаючи на попереднє розв’язання. Якщо відповіді співпадають — помилки в обчисленнях нема. Якщо дитина ретельно готувалась до ЗНО протягом року, перше пробне тестування треба написати до Нового року, друге — в березні і ще одне — ближче до головного іспиту. Якщо дитина частіше пробуватиме проходити тест в онлайн-режимі вдома — це ще краще. Учень здобуває досвід, з’являється впевненість у власних силах.

Номер слайду 14

Використання коучинг-інструментів особливо ефективне в наш час, оскільки головною метою їх застосування є розвиток учня, розкриття його потенціалу. В процесі коучингу учні знаходять свій, унікальний спосіб досягнення мети. А коуч створює креативну атмосферу, особливий простір пошуку альтернатив, атмосферу довіри, де учень відчуває увагу до його ідей і працює з більшим ентузіазмом. Досвід дозволяє стверджувати, що технологія коучингу, яку зазвичай розглядають лише як педагогічний супровід або створення оптимальних умов для розкриття потенціалу особистості, має неабияке значення і для формування учня-лідера, оскільки тренує здатність ефективно діяти і навчатися, розвиває навички самостійного пізнавального пошуку, самоуправління і ефективного менеджменту власної навчальної діяльності.

pptx
Додано
7 лютого 2023
Переглядів
249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку