20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Методичні рекомендації"Вітагенне навчання з голографічним методом проекцій"

Про матеріал
У метеріалі розкрито принцип використання вітагенного навчання з голографічним методом проекцій.
Перегляд файлу

Вітагенне навчання з голографічним методом проекцій.

 Педагогічний досвід засвідчує, що в умовах інформаційно зорієнтованого суспільства,коли однією з найважливіших цінностей є інформація, знання, організовувати навчання потрібно з позиції самого учня. .

Формування  особистості  та    її  становлення відбувається у процесі навчання, коли дотримуються певних умов:

створення позитивного настрою для навчання;

формування відчуття рівного серед рівних;

створення і забезпечення позитивної атмосфери в колективі для досягнення

спільних цілей;

усвідомлення особистістю цінності колективно зроблених висновків;

можливість вільно висловити свою думку, спираючись на життєвий досвід  і

вислухати думку свого товариша;

вчитель й учні є рівноправними суб’єктами навчання.

На нашу  думку, застосування вітагенного навчання з голографічним підходом у поєднанні з освітніми  технологіями забезпечують виконання усіх зазначених умов.

Цей вид навчання будується на асоціативній теорії мислення ,що є більш дієвим у формуванні духовного потенціалу, світогляду, цілісної системи знань.

Поняття «голографія»  вперше  використав  у  онтопсихології  Антоніо Манегетті. Він вважав, що кожну особистість потрібно розглядати як голограму –поєднання великої кількості векторів розвитку.

Голографічний  метод  проекції  в  навчанні -це  система  освітніх

способів, технологій, що спрямована на об'ємну багатомірну подачу нового матеріалу, яка відповідає особливостям багатомірності сприйняття навколишнього світу й запасу життєвого досвіду, які поєднують у собі фокусуваннятрьох (як мінімум) проекцій-променів.

Вітагеннапроекція (життєвий досвід)  -«Що я знаю про це». Це вітагенна

інформація, яку хоче дізнатися вчитель від учнів перед поясненням нового матеріалу.

Вектор: учень -знання -учитель.

Стереопроекція (наукова інформація)  -«Що про це говорить наука». 

Інформація, що йде від учителя, який використовує вітагенну інформацію,  до учнів.

Вектор: учитель -знання -учень.

Голографічна проекція(конструювальна)-«Що про це говорить досвід інших».

Інформація, що йде від будь-якого додаткового джерела:вітагенний досвід

інших, засоби масової інформації, наукові дані, зустрічі з фахівцями різних галузей науки, витвори мистецтва,  тощо

Навчання з опорою на життєвий досвід учнів сприяє:

застосуванню концепцій та навичоку справжніх життєвих ситуаціях;

надає  дітям  можливість  висловлювати  індивідуальне  ставлення  до  речей  та подій, спираючись на вітагенний досвід;

навчає творчо підходити до розв’язання проблем;

розвиває навички ведення дослідницької роботи: спостереження, порівняння, спілкування, ведення записів, передбачення;

посилює активність учня на уроці.

Пропонуємо карту засвоєння знань із використанням  вітагенних  технологій  із голографічним методом проекцій

1.Актуалізація почуттєвого досвіду й опорних знань учнів

Прийом випереджальної проекції.

Сенс прийому  в  тому, щоб  освітню  проекцію  накласти  на  вітагенну.

Пропонуємо  використовувати прийом  у  випереджувальних    завданнях,  а  саме: створити  презентацію,  скрапбукінг, веб-сайт  про  письменника,  підготувати інсценізацію уривку з твору, розіграти діалог з автором, створити каліграму до твору  тощо.

Скрапбукінг

Скрапбукінг –альбом з фотографіями фотоколаж,декорований елементами, картинками,афоризмами. Скрапбукінг можна створювати про письменника,  літературного героя.

(Учні добирають фото, ілюстрації  або їх їм пропонує вчитель, вони повинні розповісти, як ця подія стосується життя письменника).

11клас

Тема.М.Булгаков «Майстер і Маргарита». Образ Маргарити .

C:\Users\User\Desktop\20170320_180230-1.jpg

 

 

Кроссенс

Слово «кроссенс» означає  «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд», яке в перекладі з англійської мови  означає   «перетин слів». Зображення розташовують так , що кожна картинка має зв'язок із попередньою і наступною, а центральна поєднує за змістом  решту картинок.

У кросенсі зашифровані відомості про письменника , його творчість.

Завдання того, хто розгадує кроссенс –розшифрувати, знайти асоціативний  зв'язок  між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками.

1 Кроссенс

 Біографія Д.Г.Байрона

.Народився у Лондоні у 1788 році.

2.У 10 років успадкував титул лорда та  Ньюстедське абатство.

3.Навчався в Кембріджському університеті.

4. Англійський поет, з яким познайомився в Швейцаріії.

5.З 1816 по 1822 рік жив в Італії.

6.у 1819 році познайомився з Терезою Гвіччіолі.

7.Брав активну участь у русі карбонаріїїв.

8.  Шанується у Греції як національний герой.

 

 

 

 

 

 

 

 

http://uber.kz/sites/default/files/imagecache/blog_img/london.jpghttp://img-fotki.yandex.ru/get/3213/arminas-k.c/0_291ee_6e89d625_LKingsCollegeChapelWest.jpg

https://www.7-travel.ru/uploads/operatorcountry/content/d30589ddcb74e4c2f88f8cfc5323afa1.jpglord_byronPortrait of Percy Bysshe Shelley by Curran, 1819.jpg

https://go2.imgsmail.ru/imgpreview?key=2938e68df57e1808&mb=imgdb_preview_2013Терезаhttp://ruraltourism.com.ua/uploads/Image/countries/380_01.jpg

 

 

 

 

Каліграма

Каліграма  - вірш записаний у формі малюнка. Графічна загадка, яка стимулює образне мислення, розвиває спостережливість. Цей прийом сприяє поглибленому прочитанню художнього тексту, формуванню креативного мислення.

11клас

Тема Г.Лорка вірш “Гітара”

 

сканирование0010.jpg

 

 

 

Коллаж

Колаж-це прийом, який полягає у створенні творів за допомогою наклеювання різних матеріалів або предметів на обрану основу .

10клас.

Тема.Л.Толстой “Анна Кареніна”

E:\свитова\Анна кареніна.png

2.Мотивація навчальної  діяльності  учнів

Прийом  стартової актуалізації життєвого досвіду учнів.

Цей прийом полягає в тому,що необхідно з’ясувати, який запас знань на рівні буденної  свідомості  мають  учні,  перш  ніж  вони  отримають  необхідний  запас  освітніх (наукових) знань.

Учитель  повинен  створити  психологічну  установку  на  отримання  нової

інформації, зацікавити  учнів,  розбудити  почуття,  спонукати

використовувати отриману інформацію для створення проблемної ситуації.

Технологія використання даного прийому може бути пов'язана з кількома

формами організації діяльності учнів: пряма постановка питання «Що ви знаєте про...», постановка проблемного питання у вигляді опису певної життєвої ситуації, уривок з фільму, пояснення епіграфу. Для актуалізації застосовуються вправи.

Амфора  мудрості

Розпочинаємо  урок  з  мудрих  висловів,  притч.  Дітям пропонуємо

висловити враження, думки від почутого, а в кінці уроку узагальнюємо з позиції отриманого досвіду на уроці.

10клас.

Тема.Л.Толстой

“Анна Кареніна”.

Автобіографічний характер образу Левіна.

“У житті є тільки одне безперечне щастя – жити для інших”

Л.Толстой

Діалог -мотивація

Інтерес  для  вчителя  літератури  становлять  і  рекламні  плакати  окремих

видавництв,  книжкових  магазинів,  що  пропонують  читання  як дивовижну

захоплюючу подорож поза межами часу і простору. Пропонуємо учням знайти такий постер або створити власний, таким чином мотивуючи до читання.

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/39/Charlie_and_the_chocolate_factory.JPG

Ефективність вправ для  актуалізації забезпечується трьома  основними

умовами. Поставлені завдання повинні відповідати життєвому досвіду  учнів, їх віковим можливостям, будь-яка форма актуалізації вітагенного досвіду учнів має супроводжуватися ситуацією успіху.

3.Повідомлення теми, мети ,завдань уроку

Прийом  ретроспективного аналізу життєвого досвіду з розкриттям його зв’язків в освітньому процесі

 «Гороскоп героя», «Розпродаж портретів», «Поза очі», «Вгадай героя», «Анкета думок», «Про них говорять»

Учні  або  вчитель розповідає про  автора, можна скласти його  гороскоп,

описати  зовнішність, а інші учні відгадують про кого розповідь.

Наприклад:

Цей письменник був відомий тим, щоніколи не дбав про свій одяг. Його старий потертий плащ добре знав увесь Копенгаген.

Його казки  перекладені більш, ніж 150 мовами світу, вони стали основою для численних екранізацій, мультфільмів, театральних постановок, балетів тощо.

Символом творчості письменникавважається Русалочка, героїня однойменної казки, їй навіть встановлено пам’ятник у Данії.(Г.К.Андерсен)

 

 

http://funkyimg.com/i/UUvg.jpg

4.Сприйняття й усвідомлення учнями нового матеріалу

Прийом  тимчасової, просторової,змістової синхронізації освітніх процесів

Буктрейлер

Буктрейлер- це відеоролик створений за ілюстраціями , який мотивує учнів до прочитання певного твору.

Веб -сторінка

5.Осмислення об’єктивних зв’язків і відносин у досліджуваному матеріалі та розкриття внутрішньої суті досліджуваних явищ

Прийом вітагенних  аналогій

В освітніх проекціях має формулу: “У житті немає нічого такого, чого б ще не було”.

Цей прийом пропонуємо  активно використовувати під час розгляду картин,

перегляду фільмів чи вистав, ілюстрацій до твору.

 Психологічний вітраж.

Робота з образами – персонажами посідає ключове місце в системі опрацювання літературного твору.П роводимо аналіз багатомірно, звертаємо увагу учнів не тільки на те, як зображено образ у творі, але й переглядаємо екранізації твору.

 

Відеоопитування

Учням пропонується відеофільм, створений за ілюстраціями до твору відомих авторів, вони повинні його озвучити.Найпопулярнішого програмою для створення відеороликів є  «Movie Maker»або Кіностудія»

6.Узагальнення й систематизація знань

Прийом творчого моделювання ідеальних  освітніх  об’єктів

 Я герой твору

Якби я був автором твору…

Зустріч з героєм, який найбільше сподобався.

Учні будують у своїй уяві ідеальну модель освітнього об’єкта.

7.Підбиття підсумків уроку.

 Прийом  зведення вітагенних знань  з освітніми.

Прийом використовується  при підбитті підсумків занять.

Дитина повинна проаналізувати отриману інформацію, зрозуміти її і використовувати у житті.

На цьому етапі має бути досягнуто кілька суттєвих цілей. Насамперед

очікується, що учень почне висловлювати щойно  сприйняті  ідеї  та  відомості своїми власними словами. Якщо необхідно запам'ятати, то

забудеш. Якщо необхідно зрозуміти, то запам'ятаєш.

Друга  мета  цього  етапу —активний обмін  думками  між  учнями,  що

збагачує словниковий запас,  дає можливість почути  різні точки зору.

Дзвіночки

Дзвоник –це  символ доброї звістки. У дзвоника є стрічка, яка означає довгий, щасливий життєвий шлях.

 

Браслет напам’ять

Учні зв’язують вузлик з різнокольорових ниток, розповідаючи,як зможуть використати набутий на уроці досвід у власному житті.

Мікрофон

Незакінчені речення.

Отже, вітагенне навчання з голографічним методом проекцій у поєднанні з освітніми технологіями на уроках-це інструмент для формуванняі самовизначення цілісного світогляду учнів, розвитку інтелектуально- психологічного характеру дитини.

 Потрібно враховувати індивідуальні можливості учнів, переваги різних видів

сприймання:  акценти  на  зорове,  аудіальне,  кінестетичне.  Як  свідчать  результати досліджень провідних фахівців із нейролінгвістики, 30% учнів запам'ятовують 75% того, що говорили на уроці; 15% найліпше вчаться за допомогою тактильних (таких,  що  сприймаються  дотиком)  відчуттів;  ще

15%  становлять  учні,  які віддають перевагу  кінестетичному    методові  (тобто  вчаться  тоді,  коли  виконують  якісь фізичні дії). 40% дітей запам'ятовують ¾ того,  що бачили на уроці. Зазвичай в одній особі поєднуються різні типи сприйняття інформації. А тому на  одному уроці варто дати прослухати уривок музичного  твору, на іншому  —оглянути  ілюстративний  матеріал, на наступному -продемонструвати уривок з фільму.

Уроки    літератури    мають  бути  творчими  ,  цікавими,  виховними,

різноманітними.  Застосування  вітагенного  навчання  з  голографічним  методом проекцій  при викладанні літератури дає можливість впливати на внутрішній світ дитини  багатомірно: за допомогою слова, ілюстративних матеріалів, технічних засобів навчання тощо .

Щоб  домогтися  успіхів  у  плані впливу  літератури  на  дитину,  потрібно

насамперед викликати у неї бажання читати і не просто читати, а жити разом з героєм, страждати, боротися, перемагати, прагнути бути таким,  як позитивний герой твору. Намагаюсь переконати дітей, що література

–це підручник життя, а школа  не підготовка до життя, це життя.

Сьогодні  урок  літератури  має  бути  не  просто  змістовним:  знання,  що

отримують учні, мають бути не тільки науково обґрунтовані , а й особистісно

значущими  для них , оскільки література –це наука

і мистецтво, що впливає на формування    духовного  світу  людини.  Відомий  у  світі  методист  Н.  Волошина стверджує   : « Урок літератури сьогодні

–це витвір мистецтва, у якому присутні і краса, і натхнення думки, і радість пошуків, створенні спільними зусиллями учня і вчителя»

.

 

docx
Додав(-ла)
Погожих Ольга
Додано
25 березня
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку