Методичні рокомендації для самостійної роботи студентів з дисципліни : "ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ"

Про матеріал
Методична робробка для виконання самостійної роботи учнів з дисципліни фізичне виховання
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

 Харківський державний соціально-економічний  фаховий коледж

G:\доки 19\емблема колледжа.png

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

З ДИСЦИПЛІНИ :

"ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ"

 

 

 

 

 

 

Укладач: Н.Л.Божедай

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харків 2020


 


Вступ


 

      На протязі століть йшов пошук досконалих методів навчання. педагогами, психологами узагальнювався певний досвід, пропонувались нові ідеї в дій галузі. У наш час зростає потік інформації, поширюється тенденція до відтворення справжньої історії, без перекручувань і фальсифікацій. На сторінках преси з’являється ряд альтернативних думок на певні історичні проблеми і, навіть, цілі періоди, обсяг знань надзвичайно швидко збільшується. Сучасним студентам дуже важко розібратися, правильно оцінити ряд подій виходячи з того потоку інформації (часом досить суперечливої), яка виплескується на нас з боку преси, радіо і телебачення. У зв’язку з цим виникає необхідність вирішення ряду проблем. Однією з таких проблем, яка потребує негайного вирішення є проблема формування в процесі навчання активного, самостійного, творчого мислення студентів. Студентам потрібно допомогти позбутися шаблонного, стереотипного мислення, стандартних установок, які вбивалися в їхні голови ще з дитинства. Сучасна вища освіта повинна виховувати у студентів здатність до самостійної навчальної діяльності, самостійного здобуття знань.   Самостійна робота студентів, підходи до якої потребують докорінних змін, на сучасному етапі має стати основою вищої освіти, важливою частиною процесу підготування фахівців. Суть самостійної роботи студента над конкретною навчальною дисципліною окреслена насамперед навчальною програмою з дисципліни, методичними матеріалами, завданнями для самостійної роботи, методичними посібниками, дидактичними матеріалами, методичними вказівками тощо. Навчальний матеріал з навчальної дисципліни, передбачений навчальним планом для засвоєння студентами у процесі самостійної роботи, виносять для підсумкового контролю разом з навчальним матеріалом, який опрацьовують студенти у процесі проведення  занять. Самостійна і творча праця студентів є складовою системи навчальновиховного процесу та його забезпечення. Самостійно-пізнавальна діяльність студента  як складне педагогічне явище – це особлива форма навчальної діяльності, спрямована на формування самостійності студентів і засвоєння ними сукупності знань, вмінь, навиків, що здійснюється за умови запровадження відповідної системи організування всіх видів навчальних занять. У процесі самостійної роботи здійснюється самоосвіта студента, яка сприяє поглибленню, розширенню і міцнішому, ґрунтовнішому засвоєнню знань. Основним засобом самоосвіти є самостійне вивчення та опрацювання наукової, науково-популярної, навчальної, художньої та іншої літератури. Джерелами самоосвіти слугують також журнали, газети (особливо фахові), телебачення і радіо, Інтернет, відвідування музеїв, виставок, театрів, спілкування з високоосвіченими людьми, фахівцями з різних галузей знань і практичної діяльності, а також з передовими педагогами-практиками.

      Мета самостійної роботи – це формування умінь оволодіння раціональними прийомами розумової діяльності, розвиток умінь співвідносити загальнотеоретичні положення з реальними подіями, явищами, процесами; формування та розвиток умінь визначати навчальну проблему та знаходити способи її розв’язання. Отже, мета самостійної роботи студентів двоєдина: розвиток самостійності як риси особистості і засвоєння знань, формування умінь, навиків. Вона сприяє виробленню у студентів ініціативності, креативності, дисциплінованості, самостійності, точності, почуття відповідальності, уміння самостійно вирішувати проблеми, знаходити конструктивні рішення, вихід з кризових ситуацій, що так необхідні майбутньому спеціалістові в його навчанні і професійній діяльності. Самостійна навчальна робота не лише формує у студентів навички і вміння самостійного здобування знань, що дуже важливо для здійснення неперервної освіти протягом усієї професійної діяльності, а оскільки формує самостійність як рису характеру, що має важливе значення для формування структури особистості сучасного фахівця вищої кваліфікації. Самостійні риси особистості можуть розвиватися лише в процесі певної діяльності, у самостійному прийнятті рішень і виконанні їх.

Самостійна праця – це основа успішного навчання. Запорука її успіху ефективне педагогічне керівництво з боку викладача, наявність відповідного методичного забезпечення з урахуванням сучасних освітніх і інформаційних технологій.

Реферативна робота ( Самостійна робота) - це особлива форма навчальної діяльності, спрямована на формування самостійності студентів і засвоєння ними сукупності знань, вмінь, навиків, що здійснюється за умови запровадження відповідної системи організації всіх видів навчальних занять.

Найпростішою формою наукової роботи є реферат. Оглядовий реферат містить огляд і аналіз певного кола наукових джерел, а пошуковий – висвітлює певну інформацію і має елементи самостійного пошуку. Завдання роботи над рефератом спрямована на формування у студентів уміння аналізувати, зіставляти та узагальнювати різні підходи, погляди, конкретний матеріал; розкривати своє ставлення до досліджуваних проблем, робити на цій основі правильні обґрунтовані висновки. Метою написання рефератів є розширення кругозору студентів та поглиблення їх знань з предмета; розвиток основних практичних умінь наукової роботи (дослідницькі вміння, вміння знаходити спеціальну літературу і працювати з нею, складати список використаних джерел і оформляти опрацьований матеріал); формування наукових умінь; оволодіння стилем наукового мовлення та етикою наукового диспуту.

Технічні вимоги до рефератів:

  • Тема реферату узгоджується з викладачем.
  • Оформлюється на аркушах А4(210х297 мм) з  полями: верхнє, нижнє та праве поле — 2 см, ліве — 3 см.
  • Шрифт Times New Roman 14  або аналогічний простий шрифт. Обсяг  реферату сягає від 7-15 сторінок стандартного машинописного тексту А4.
  • Міжрядковий інтервал 1,25– 1,5, абзацний відступ 1 см.
  • Вирівнювання основного тексту по ширині з автоматичною розстановкою переносів.
  • Реферат  пишеться за планом (не менше чотирьох пунктів),який  стисло  розкриває зміст реферату.
  • Реферат складається з обов'язкових частин  плану,вступу, основної частини  і висновку і списку використованої літератури.
  • Додатки фотографії, картинки і тд. Кожен додаток повинен починатись з нової сторінки і повинен бути розміщений по середині.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗРАЗОК  ОФОРМЛЕННЯ ТИТУЛЬНОЇ СТОРІНКИ РЕФЕРАТУ:

 

 

 

Міністерство освіти та науки України

 

Харківський державний соціально-економічний коледж

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Реферат

 

з дисципліни “ Фізичне виховання”

на тему: Українська гімнастка Лілія Підкопаєва.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконав:    

 

Студент 31 групи    

 

Коваленко Миколай

 

  Перевірила:

Викладач Ф.В.

Божедай Н                     


    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харків 2020


ЗРАЗОК  ВИКОРИСТАННИХ   ЛІТЕРАТУРНИХ ДЖЕРЕЛ:

 

 

 

  1. Л.О. Журавель “ Збірка сценаріїв фізкультурно — оздоровчих та

 

спортивних заходів.: Методичні вказівки, Біла Церква: БКСД, 2015 року — 34 сторінки.

 

  1. https://naurok.com.ua/

 

  1. https://moyaosvita.com.ua/rizne/liliya-podkopayeva/

 

  1. https://history.vn.ua/book/vidatniukrainci/124.html

 

  1. http://referatua.org.ua/category_content.php?c=fitness&id=78

 

  1.                   https://doklad-i-referat.ru/soobshchenie/fizkultura/sportivnaya-gimnastika

 

  1.                   https://fb.ru/article/253797/liliya-podkopaeva-biografiya-lichnaya-jizn-dostijeniya-i-interesnyie-faktyi

 

  1.                   https://ukranews.com/ua/news/131065-prem-yera-na-interi-socialnyy-proekt-serce-pidkazhe-

 

  1. https://stories-of-success.ru/gimnastika/lilii-podkopaevoi

 

  1.              http://tsikave.ostriv.in.ua/publication/code-4A95C3AD60B2F/list-1C47113AF27

 


ОЦІНЮЄТЬСЯ РЕФЕРАТ СПИРАЮЧИСЬ НА ТАКІ КРИТЕРІЇ:

 

  • Відповідність темі змісту реферату
  • Глибина і повнота розкриття теми
  • Логіка викладення матеріалу
  • Термінологічна чіткість
  • Рівень навичок самостійної роботи з літературою , джерелами Internet та вміння аналізувати
  • Власне бачення проблеми автором, самостійний, творчий ха-рактер роботи
  • Відповідність висновків автора поставленим завданням
  • Правильне оформлення реферативної роботи та бібліографічного опису використанних літературних або Inter-net - ресурсів
  • Якість презентації результатів реферативної роботи
  • Робота з ключовими словами

Теми рефератів

з дисципліни "Фізичне виховання"

( право вільного вибору теми).

 

1.Українська гімнастка.Біографія, творчі успіхи та цікаві таємниці з життя Лілії Підкопаєвої

2.Біографія, творчі успіхи та цікаві таємниці з життя лідеру Української збірної з художньої гімнастики Ганни Різатдінової

 

  3.Біографія, творчі успіхи та цікаві таємниці з життя Української спортсменки, що виступає у вільній боротьбі. Заслуженого майстра спорту Ірини Мерлені.

4.Біографія, творчі успіхи та цікаві таємниці з життя Української гімнастки, абсолютної чемпіонки світу з художньої гімнастки Ганни Безсонової.

5.Богдан Бондаренко відомий легкоатлет СВІТУ.

6. Біографія, творчі успіхи та цікаві таємниці з життя Сергія Бубки

 

 


10.Біографія, творчі успіхи та цікаві таємниці з життя Жан-Марі Фостен Годфруа де Авланж . Кар'єра спортсмена і чиновника

 

  1. Біографія, творчі успіхи та цікаві таємниці з життя українсько-го професійного тенісиста Сергія Стаховського
  2. Біографія, творчі успіхи та цікаві таємниці з життя румунського футболіста та футбольного тренера, Екс тренера Донецького футбольного клубу «Шахтар» Мірча Луческу
  3. Біографія, творчі успіхи та цікаві таємниці з життя португальського футболіста та футбольного тренера, головного тренера італійської «Роми» Паулу Фонсека
  4. Біографія, творчі успіхи та цікаві таємниці з життя президента громадської спілки «Федерація футболу України»

Андрія Павелко

 

15.Харчові добавки в системі підготовки спортсменів

 

16.Спеціальні харчові добавки для спортсменів

 

17.Міжнародний олімпійський комітет та основи його діяльності


  1. Історія створення лиж.

 

  1. Міжнародний олімпійський комітет та основи його діяльності

 

  1. Хто такий П’єр де Кубертен і який його внесок у розвиток фізичної культури.
  2. Хто такий Робінсон Мітчелл і який його внесок у розвиток фізичної культури
  3. Хто такий Жак Рогге і яка його роль у розвитку фізичної культури
  4. Особливості реалізації олімпійської освіти у загальноосвітніх навчальних закладах
  5. Олімпійський ведмедик - символ, знайомий кожному.

 

  1. Здобутки Українців на Олімпійських іграх за часів Незалежності України.
  2. Соціально - політичні та правові аспекти Олімпійського спорту.

27. Сучасні Олімпійські ігри: особливості їх проведення

 

  • значення для суспільства.

 

  1. Історія Олімпійського руху у стародавній Греції

 

  1.   Плавання і його вплив на розвиток системи опорно – рухового апарату.
  2. Історія виникнення та розвитку сучасного п’ятиборства.

 

  1. Вплив фізичної культури на дихальну активність людини.

  1.      Принципи дихальної гімнастики при бронхіальній астмі по методу Олександри Миколаївни Стрельнікової
  2.      Механізм дії дихальної гімнастики по методу Олександри Миколаївни Стрельнікової.
  3.      Професійна підготовка викладачів з фізичного виховання. Досвід європейських країн.
  4.      Важливість особистої гігієни при заняттях фізичною культурою та спортом.
  5. Гігієнічні вимоги до спортивного інвентаря та обладнання.

 

  1. Видатні пара олімпійці України

 

  1.      Видатні пара олімпійці Харківського державного соціально-економічного коледжу.
  2. Видатні пара олімпійці Харкова та Харківської області.

 

  1.   Роль української діаспори у створенні та збереженні української спортивної термінології
  2. Проблеми сучасної спортивної термінології.

 

  1. Джерела фінансування фізичної культури України

 

  1.   Шляхи використання принципів музичного супроводу на па-рах з фізичного виховання.
  2. Теорія та методика фізичного виховання, як науки і навчальної дисципліни
  3.   Вплив спортивного харчування на організм спортсмена. Його особливості

  1. Основні функції харчування

 

  1. Пульс як індикатор успішного тренування

 

  1.   Корегуючи вправи, як важливий фактор збереження правильної постави

49.Структура та основні положення оздоровчої системи М. М. Амосова «Тисяча рухів для здоров’я»

  1. Нормативні документи, що відображають проблеми здорового способу життя
  2. Структура та компоненти цінісного ставлення до здорового способу життя
  3. Моделі здорового способу життя

 

  1. Цінності здорового способу життя

 

  1. Загальні принципи здорового способу життя

 

  1. Технології здорового способу життя та їх класифікація

 

  1. Реклама з фізкультурно - оздоровчої спрямованості на радіо та телебаченні України
  2. Роль та значення планування у сфері фізичної культури

 

та спорту

 

  1. Значення фізкультурно - спортивних свят та показових виступів у пропаганді масового спорту
  2. Медичне забезпечення спортивно - масових заходів

 

  1. PR заходи у системі спортивних змагань

  1. Вимоги з техніки безпеки під час занять фізичним вихованням.
  2.   Нетрадиційні системи зміцнення здоров'я та фізичного вдосконалення особистості
  3. Проби зі зміною положення тіла у просторі

 

  1. Сноубординг - спорт молодих

 

  1. Атлетизм. Базові рекомендації

 

  1. Значення та зміст професійно – прикладної фізичної підготовки
  2. Види рекреаційно - оздоровчих послуг та особливості їх надання
  3. Структура педагогічної майстерності викладача з фізичного виховання
  4. Засоби фізичної реабілітації для профілактики стресу

 

  1. Взаємозв’язок фізичного виховання з іншими навчальними дисциплінами
  2. Фізична культура та спорт у структурі вільного часу студентів

 

  1.   Показання та протипоказання до занять фізичною культурою і спортом при різних захворюваннях.
  2.   Профілактика «хвороб цивілізації» засобами фізичної культури та спорту.
  3. Поняття спортивної травми. Види спортивних травм. Наслідки та їх вплив на подальшу кар’єру спортсменів

  1. Державні вимоги до системи фізичного виховання дітей, учнівської та студентської молоді.
  2. Імунітет. Засоби його підвищення.

 

  1. Типи інтервалів відпочинку при відтворенні фізичних вправ

 

  1. Енергетична вартість вправ у різних видах спорту

 

  1. Лікарський контроль, як умова допуску до занять з фізичного виховання та спортивних тренувань
  2. Групи факторів ризику, які впливають на здоров’я людини

 

81.Фізична культура у професійній діяльності лікаря реабілітолога.

  1.      Фізична культура у професійній діяльності спортивного лікаря.

83. Фізична культура у професійній діяльностілікаря ортопеда – травматолога.

  1. Особистість медика та фізична культура

 

  1. Лікувальна фізкультура . Комплекси вправ при пораненнях

 

та  операціях на органах грудної клітини

 

  1.        Лікувальна фізкультура. Комплекси фізичних вправ при пошкодженнях хребта, ускладнених травмою спинного мозку.
  2.        Лікувальна гімнастика при вагітності та у післяпологовому періоді.

  1.                   Лікувальні комплекси вправ при захворюваннях обміну речовин.
  2. Лікувальна фізкультура при невриті лицьового нерву

 

  1.      Лікувальна гімнастика та масаж здорових дітей першого року життя.
  2. Методи м’язової активності.

 

  1. Діяльність спортивних федерацій у Україні.

 

  1. Спадковість та її вплив на здоров’я

 

  1. Долікарняна медична допомога у разі виникнення травм та гострих патологічних станів у спортсменів.
  2. Історія розвитку фітбол – гімнастики

 

  1. Рухові ігри з фітболом. Їх характеристика

 

  1. Характеристика теренкуру

 

  1. Механізм лікувальної дії теренкуру

 

  1. Показання та протипоказання до занять з лікувальної ходьби

 

  1. Показання та протипоказання до занять з теренкуру

 

  1. Зміст оздоровчої програми індивідуального тренування

 

  1.   Особливості фізичного виховання глухих і слабочуючих дітей
  2. Особливості опорно - ресорних властивостей стопи дітей з послабленим зором
  3. Основні засади створення умов для реабілітації людей з інвалідністю у Україні.

  1. Історія виникнення та розвитку Гандболу.

 

  1.      Історія становлення та розвитку Української федерації гандболу.
  2.      Історія становлення та розвитку Української Федерації Бодібілдингу та фітнесу.
  3.      Історія виникнення та розвитку лікувального масажу. Його особливості виконання та види
  4.      Історія виникнення та розвитку спортивного масажу. Особливості його виконання та види.
  5.     Історія виникнення та розвитку загального масажу. Особливості його виконання та види.
  6. Взаємозв’язок фізичного і духовного розвитку особистості.

 

  1.     Фізична культура як засіб боротьби з втомою перевтомленням.
  2. Історія виникнення та розвитку паркуру.

 

  1. Структура та основні положення Закону України

 

«Про фізичну культуру та спорт», та інші законодавчі акти України

  1. Структура та основні положення « Про Єдину спортивну класифікацію України».
  2. Документи обліку та їх значення для процесу

 

фізичного виховання

 

  1. Косметика і все про її користь

  1. Історія розвитку спортивної медицини. Її зміст, мета, задачі та форми.
  2. Відображення питань фізкультурно - спортивної діяльності у законодавчих актах інших країн
  3. Національні, Європейські та міжнародні органи спортивної юстиції : межі їх компетенцій
  4. Відповідальність у спортивних відносинах

 

  1. Контракт ( трудовий договір) та особливості його прояву

 

  • професійному спорті

 

  1. Соціально - правовий захист професійних спортсменів

 

  1. Історія виникнення та розвитку спортивних змагань з веслу-вання на байдарках і каное. Правила.
  2. Значення і основні методи загартовування організму

 

  1. Теоретичні основи загартовування дітей до одного року

 

  1. Фізичне виховання дітей грудного віку

 

  1. Роль фізичної культури та спорту у системі соціальної роботи
  2. Цілі та засоби фізичної культури у соціальному захисті населення
  3. Особливості будови серця спортсмена

 

  1. Причини надмірної ваги роль фізичної культури та спорту у її профілактиці
  2. Вимоги до місця проведення занять з фізичного виховання

  1.   Значення методу опитування у покращенні стану фізичного здоров’я населення
  2. Масові спортивні змагання, як засіб фізичного виховання сту-дентів вищих навчальних закладів
  3. Історія виникнення та розвитку спортивних змагань з вітрильного спорту.
  4. Роль принципів фізичного виховання у родині

 

  1.   Шкідливий вплив вживання алкоголю, наркотичних речовин, тютюнопаління на організм людини.
  2. Види наркотичних засобів і їх вплив на організм людини.

 

  1. Гнучкість. Засоби розвитку гнучкості.

 

  1. Спритність. Засоби розвитку спритності

 

  1. Витривалість. Засоби розвитку витривалості

 

  1. Швидкість. Засоби розвитку швидкості.

 

  1. Сила. Засоби розвитку сили.

 

  1. Розвиток сили за допомогою тренажерів.

 

  1. Принципи фізичного навантаження.

 

  1. Легка атлетика – королева спорту.

 

  1.      Рухова активність – основна умова збільшення обсягу функціональних резервів організму людини.
  2. Вплив фізичних вправ на розумову працездатність.

 

  1. Комплекс вправ із застосуванням допоміжних засобів.

 

  1. Історія виникнення та розвитку спортивної стрільби.

  1.      Історія виникнення, розвитку та правила гри у великий футбол, його легенди.
  2. Розвиток великого футболу за кордоном.

 

  1. Історія виникнення та розвитку оздоровчого фітнесу.

 

  1. Види оздоровчого фітнесу за принципом дії.

 

  1. Види оздоровчого фітнесу за ступенем навантаження

 

  1. Проблема допінгу у сучасному спорті.

 

  1. Історія розвитку екстремальних видів спорту.

 

  1.         Особливості фізичного виховання у вищих навчальних закладах. залікові вимоги і обов’язки студентів.

 

  1. Вікові особливості опорно - рухового апарату

  1. Історія успіху видатних боксерів України:

 

В’ячеслава Узелкова; Віктора Постола;

 

Дмитра Марценішина; Володимира Кличка ;

 

Василя Ломаченко; Ігоря Пащука;

 

Віталія Кличка; Юрія Золотова;

 

Дениса Берінчика; Олександра Якубкіна;

 

Андрія Руденко; Дениса Пояцика;

 

Романа Капітененко; Володимира Вірчіса:

 

Олександра Гвоздика; Богдана Шелестюка :

 

Олександра Трофімова; Тараса Шелестюка ;

 

Сергія Дерев’янченко; Владислава Іваницького ;

 

Андрія Котельника; Володимира Матвійчука ;

 

Олександра Усика; Сергія Данильченко

 

Викладач з фізичного виховання:

 

_______________

 

 

Н.Л. Божедай


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харків 2020 рік

doc
Додано
27 березня 2020
Переглядів
1585
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку