Методичні розробки виховного заходу на тему: «Дружба єднає серця»

Про матеріал
Методичні розробки виховного заходу на тему: «Дружба єднає серця» для загальноосвітніх шкіл.
Перегляд файлу

1

 

Міністерство освіти і науки України

Криворізький державний педагогічний університет

 

 

 

 

 

Методичні розробки виховного заходу

на тему: «Дружба єднає серця»

 

 

 

Підготувала студентка

факультету дошкільної та

технологічної освіти

Кравець В.І.

 

Перевірив

методист кафедри педагогіки

Кулінка Ю.С.

 

 

 

Кривий Ріг

2020

Мета: розширити та поглибити знання учнів про взаємовідносини людей, про дружбу і товаришування; навчити розрізняти справжню дружбу і товаришування; слідкувати за культурою міжособистісного спілкування; розвивати в учнів загальнолюдські чесноти; виховувати звичку уважно ставитися до товаришів; вміння бачити помилки у своїй поведінці й виправляти їх.

Оснащення: роздатковий матеріал, долоньки, м’яка іграшка, чоловічки, квітка-семицвітна з пелюстками, квітка дружби, ноутбук, іграшковий мікрофон.

Місце проведення: кабінет географії №71

Форма проведення: гра

Запрошені: класний керівник, керівництво школи, методист кафедри педагогіки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План проведення заходу

I. Організаційний етап

II. Оголошення теми заходу

III. Мотивація навчальної діяльності

ІV. Слово вихователя про дружбу

V. Складання « Асоціативного куща»

VІ. Інтерактивний метод «Квітка дружби»

VІІ. Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»

VІІІ. Підведення підсумків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заходу

І. Організаційний етап

В цьому класі друзі всі.

Я і ти, і ми, і ви.

Добрий день тому, хто зліва.

Добрий день тому, хто справа.

Ми – шкільна сім’я.

В цьому класі друзі всі.

Я і ти, і ми, і ви.

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись  тому, хто справа.

Ми – одна сім’я.

Сьогодні ми  з вами поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина  – про дружбу.

ІІ. Оголошення теми  заходу

Тема нашого заходу «Дружба єднає серця». Переступаючи поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтесь у класній кімнаті. У вас спільні завдання, інтереси, радощі, тривоги. Усі вас називають класом, але ви  різні, тому що маєте різних друзів. Кожен з вас розумний, працьовитий, здібний і талановитий. Щоб у нас  у класі були дружні стосунки потрібно допомагати один одному, говорити добрі і гарні слова, допомагати товаришеві у складній ситуації.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда:

  • Як ви вважаєте, наш клас дружний?
  • А чому?
  • Чи можна дружбу виміряти грошима?
  • А чи потрібно взагалі мати друзів?

 

ІV. Слово вихователя про дружбу

Дружба – відносини між людьми, засновані на довірі, взаємних симпатіях, загальних інтересах і захопленнях. Справжня дружба об’єднує тільки тих людей, які здатні пробачити і зрозуміти недоліки інших. Дружба – це коли люди хочуть бути разом, коли вони цікавлять один одного, довіряють один одному. Друзів пов’язує велика повага та взаємодопомога.

Отже, дружба повинна бути міцною, що її ніхто не зміг зламати. Але вона не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності та взаємоповазі.

  • Як потрібно ставитися до людей,щоб у тебе з’явилися друзі?

Народна мудрість говорить: «Стався до людей так, як би ти хотів, щоб вони ставилися до тебе».

V. Складання « Асоціативного куща»

Зараз я кожному з вас роздам ось такого чоловічка. Ви повинні на ньому написати ім’я вашого найкращого друга  та описати його. (Які риси притаманні йому).

Гра « Мікрофон» і «Незакінчене рішення»

  • Підніміть руку у кого з вас є друг чи подруга?

Я так і знала, і дуже цьому рада. Свою відповідь починайте словами «Дружити – це означає…»(працює мікрофон).

  • Як  на вашу думку, між ким може існувати дружба?
  • А скільки може бути друзів в однієї людини?
  • Дійсно дружити можна парами, групами, колективами, може дружити дівчинка з дівчинкою, хлопчик з хлопчиком.
  • А чи можуть дружити хлопчик з дівчинкою?

VІ. Інтерактивний метод «Квітка дружби»

Подивіться на цю квіточку – семицвіточку.  Вона незвичайна, бо має назву, прочитайте «Дружба». Свої кольорові пелюсточки вона нам розкриє (повернеться лицьовою стороною) за умови виконання «Правил дружби». Чи готові ви довести, що всі знаєте правила дружби і вмієте дружити? Тож, рушаємо у путь.

https://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/08/17-461-1.jpg

Перше правило дружби:

Виведемо його, і відкриється нам перша пелюсточка. Ану подивіться на свого сусіда по парті. (Витримує деякий час, щоб діти мимоволі посміхнулися один одному.) Що ви побачили на лиці у сусіда? Так діти, саме з посмішки починається дружба.

Дуже важливо шлях важкий пройти,

Друга вірного в житті собі знайти,

Втішити засмучену людину

І до щастя відшукати стежину,

Бо із другом завжди легше йти.

Не забудьте посмішку з собою взяти,

Бо посмішка робить людину гарнішою,

Ввічливішою, красивішою, ніжною,

Ласкавою і трохи сором’язливою.

А коли, в яких ситуаціях людина повинна посміхатися? (Відповіді дітей) Правильно!

 

  • Посміхайтеся, коли вітаєтесь.
  • Посміхайтеся, коли з кимось розмовляєте.
  • Посміхайтеся знайомим і незнайомим людям.
  • Посміхайтеся, коли поганий настрій, – і тоді одразу стане легше і світліше на душі.
  • Усміхайтесь сонцю, квітам, незнайомим перехожим, і тоді усе на світі ти зробити з другом зможеш.

Отже, перша пелюсточка квітки – семицвітки відкривається, і вона нам говорить перше правило дружби – «Посміхайся».

Друге правило дружби: мудрість

З давніх-давен люди передавали уміння дружити. Вміти дружити – це ціла наука. Відкриття другого правила дружби на квіточці – семицвіточці: «Будь в дружбі мудрим».

Давайте перевіримо чи мудрі ви у виборі друзів. Послухайте ситуацію, а потім висловлюйте свої думки.

Ситуація:

Оленка прийшла до Іринки.

- Збирайся, Іринко, бери ковзани, ходімо на ковзанку!

- Не можу, я ще всіх уроків не підготувала.

- Закінчуй зі своїми уроками. Завтра спишемо у Надьки.

- Вибач, Олено, але не можу! Вибач!

- Ех ти, а ще подружкою називаєшся!

Тепер скажіть і ви мені:

  • Це справжні подруги чи ні?
  • Чи правильно вчинила Іринка?
  • Щоб ви зробили на її місці?

Моральні задачі. Робота в групах

Другом бути не тільки цікаво, а й дуже відповідально. Адже треба вміти поводитись у різних життєвих ситуаціях. Я знаю, що ви добре вмієте розвꞌязувати задачі з математики, а чи вмієте ви розвꞌязувати задачі з вихованості, поведінки, доброти? Давайте спробуємо? (Групи отримують ситуативні завдання, читають та аналізують їх. Представляють свою роботу).

1. Сергійко був дуже веселим і дотепним хлопчиком. Одного разу він побачив, як його однокласник Миш¬ко під час перерви зашпортнувся і впав у шкільному коридорі. Побачивши це, Сергійко голосно розсміяв¬ся і сказав: «Ну що, вдало приземлився?» А Мишко чомусь пильно подивився на Сергійка і, не сказавши ні слова, пішов геть.

Запитання:

  • Чи правильно вчинив Сергійко? Чому?
  • Який висновок можна зробити із цих ситуацій?

2. У холодний зимовий день подруги Наталка й Оленка поверталися зі школи додому. Наталка була тепло одягнена. На ній була шубка і рукавички. Її ранець зручно лежав на спині. А Оленка за¬була рукавички в школі, тому портфель вона несла в голій руці. “Рука в мене замерзла страшенно!” — поскаржилася Оленка подружці. “А в мене ні.” Так вони йшли до самого дому.

Запитання:

  • Що можна сказати про поведінку Наталки?
  • Як потрібно було їй вчинити?
  • Чи можна Наталку назвати справжньою подругою?

3. Це було ранньою весною. Маринка йшла до школи. На дівчинці були гарні черевички, які наскрізь промокли. От нарешті  і школа. Маринка зайшла до класу. Дівчатка щільно обступили подружку, занепокоїлися: «Скоріше знімай черевики і грій ноги!»  А Оленка (вона жила близько біля школи) збігала додому і принесла валянки. Хороше було Маринці того дня – ногам тепло і на душі радісно!

 

 

 

Запитання:

  • Що трапилося з Маринкою?
  • Як подбали про неї подружки?

4. Пролунав дзвоник. Діти взяли свої сніданки і ви¬йшли на перерву. Біля вікна стояли Олег та Іванко. В Олега — два печива. Іванко стоїть і дивиться у вікно, він сьогодні забув свій сніданок.

Запитання:

  • Що мав би зробити Олег?
  • Як би ви повелися в цьому випадку?

Третє правило дружби: «Допомагай»

Гра «добре-погано» (діти працюють у парах, один учень з пари піднімає зелену картку – коли зроблений гарний вчинок, а інший червону – коли зроблений поганий вчинок).

Приклади:

Дразнитися, допомагати, хизуватися, ділитися, сваритися, скаржитися, ображати, цінувати, довіряти, турбуватися, заздрити, оберігати, оббріхувати, хвилюватися за друга, захищати, ненавидіти, битися, берегти таємниці.

Молодці, ви показали себе, як справжні мудреці!

Четверте правило дружби «Умій вибачати»

Всім відомо, що не завжди з другом можна згодитися у якійсь справі чи думкою. Іноді навіть на емоціях мимоволі виникають конфлікти. Але треба уміти прощати і вибачати.

Якщо друг у тебе є,

Люби його понад усе.

Ти не зрадь його ніколи,

Помагай йому в усьому.

Вислухати його вчись

З ним секретом поділись

I цукерку вдвох ви з’їжте

Яблуко навпіл розріжте.

Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас.

Все вам легко удається,

Весело усім живеться.

Якщо друг тебе почує,

Твоє серце не сумує.

Горе зменшиться удвічі,

Радість загляне у вічі.

А в дружбі не буває порівнянь.

Немає друзів кращих або гірших.

Лиш справжній друг за тебе без вагань

може віддати все і навіть більше.

В очах у друга  не буває фальші.

У дружбі не буває порівнянь.

Це кожен з нас повинен добре знати.

Бо друг – це той, за кого без вагань

ти теж готовий все, що є віддати.

Відкриття четвертої пелюсточки «Вибачайся»

Розучування мирилки:

Досить лаятись і злитись!

Ну, давай скоріш миритись!

Геть, образа відійди,

Жде нас дружба назавжди!

Тест «Чи добрий ти друг?»

(Діти виконують тестування, підраховують бали – за негативну відповідь – 1 бал, за позитивну – 2 бали).

1. Друг розповів тобі таємницю, ти:

  • Розкажеш її іншим друзям
  • Нікому не розкажеш

2. Друг добре написав контрольну роботу, ти:

  • Позаздриш йому
  • Порадієш за нього

3. Друг спізнюється на зустріч з тобою, ти:

  • Образишся і підеш
  • Дочекаєшся його

4. Друг не виконав домашнього завдання, ти:

  • Даси йому списати
  • Поясниш, як треба виконувати

5. Друг подарував тобі на день народження зовсім не потрібну річ, ти:

  • Відкладеш подарунок, навіть не подивившись
  • Подякуєш другові за турботу

6. Друг у твоїй присутності сказав неправду вчителеві, ти:

  • Скажеш вчителеві, що друг сказав неправду
  • Переконаєш, щоб він сам виправив становище

7. Ти зібрався з другом на ковзанку, а його вдома попросили виконати термінову роботу, ти:

  • Почекаєш друга
  • Допоможеш йому

Від 10 до 14 – ти справжній друг, ти – надійна людина!

Від 6 до 10 – ти непоганий друг, але тобі треба уважніше ставитися до друзів.

До 6 – тобі ще треба вчитися дружити, ти думаєш тільки про себе. Постарайся змінити своє ставлення до товаришів, якщо не хочеш залишитися самотнім. Адже у дружбі важливо не тільки брати, а й віддавати.

П’яте правило дружби: «Доброта»

Гра «Добрі слова»:

«Добре слово і кішечці приємне» – всі чули таке прислів’я. А чи знаєте ви добрі слова?! Зараз ми і перевіримо. У вас на парті лежать долоньки. Ваше завдання на кожному пальчику написати добрі, ввічливі  слова. Раз, два, три – почали!

 

Шосте правило дружби: «Єдність»

Гра «Давайте жити дружно!»

А зараз підійдіть до мене, станьте в коло.

Діти, якими словами завжди закінчувався мультфільм про кота Леопольда та мишенят? Так! «Давайте жити дружно!» Кіт Леопольд передав нам цю іграшку для того, щоб ми передавали цю м’яку іграшку по черзі зі словами-побажаннями, які ви б хотіли сказати своєму справжньому товаришеві. Закінчуйте свої слова словами кота Леопольда. А почну я.

– Дорогі мої дітки! Я хочу, щоб ми з вами поважали один одного, не ображали, жили у мирі і злагоді. Давайте жити дружно!

(Діти по черзі говорять від себе і зі словами «Давайте жити дружно!» передають іграшку сусідові).

Сьоме правило дружби: «Радість»

Релакційна пауза «Коло любові»

А тепер візьміться за руки, подивіться на сусіда справа, на сусіда з ліва і подаруйте найчарівнішу посмішку. Саме з неї починається дружба. А яким буде наш клас? За вашими посмішками сподіваюсь, що дружнім. А ви відчуваєте, як у ваших долоньках з’явилося тепло, це маленьке сонечко від ваших добрих сердець зігріває їх теплом. У когось ручка була холодною, і швидко зігрілася від руки сусіда. Ви відчуваєте тепло долонь, радість від ваших чарівних посмішок.

Ми разом – велике сонечко, воно не спалює, а ніжно зігріває наші душі. поблискуючи радісними іскорками в ваших очах. Ми єдине ціле. Ми будемо дружити, цінити і поважати один одного, радіти за успіхи своїх однокласників, разом будемо переживати і співчувати, разом будемо долати невдачі і перепони, допомагаючи один одному. Бо дружба велика сила. Тільки в єдності нас ніхто не подолає, ми все зможемо, всього досягнемо.

VІІ. Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»

Умови гри. Якщо добра людина це має робити, то ви плескаєте в долоні, а якщо – ні, то нічого не робите.

1. Допомагати мамі мити посуд.

2. Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.

3. Не вмиватись.

4. Берегти рідну природу та охоро¬няти її.

5. Шанувати працю інших людей.

6. Галасувати, коли хтось відпочиває.

7. Бути вихованою, стриманою лю¬диною.

8. Обманювати, хвалитись.

9. Насміхатись із чужого горя.

10. Добре вчитися, багато читати.

11. Не слухатися батьків.

12. Допомагати друзям у біді.

13. Ділитися тим, що в тебе є.

VІІІ. Підведення підсумків

Діти, ось і добігає кінця наше заняття. Сподіваюсь, що воно збагатило ваші душі і серця знаннями про дружбу, що ви навчилися правил та законів дружби, що ви матимете багато друзів і самі будете справжніми друзями!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 березня 2021
Переглядів
213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку