Методичний диспут у формі судового засідання «Instagram, TikTok, YouTube. Що дивляться підлітки та як використати це на користь освітнього процесу»

Про матеріал

Методичний диспут у формі судового засідання «Instagram, TikTok, YouTube. Що дивляться підлітки та як використати це на користь освітнього процесу». Сценарій судового засідання (нестандартна форма проведення).

Мета: активно впроваджувати у роботу вихователів та класних керівників застосунки Instagram, TikTok, YouTube; використовувати вищезгадані сучасні програми, як додатковий інструмент соціальної взаємодії, спілкування та обміну інформацією.

Перегляд файлу

Методичний диспут у формі судового засідання

 «Instagram, TikTok, YouTube. Що дивляться підлітки

та як використати це на користь освітнього процесу»

Сьогодні, зі стрімким розвитком мережі Інтернет, вже не можливо уявити сучасну людину, яка б не користувалась онлайн комунікаціями. Одним із пріоритетних напрямів розвитку освіти України є впровадження сучасних технологій, які забезпечують удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві. Технології змінюються, що в свою чергу потребує від здобувачів освіти та педагогів вдосконалення своїх вмінь і постійного розвитку. З поширенням соціальних мереж також виникає нагальна потреба використовувати їх в освітньому процесі. Останнім часом соціальні мережі YouTube, TikTok, Facebook, Instagram, Viber, Telegram і ін., стали основним інструментом соціальної взаємодії, спілкування та обміну інформацією.

Отож, темою нашого методичного диспуту «Instagram, TikTok, YouTube. Що дивляться підлітки та як використати це на користь освітнього процесу». Так як диспут передбачає обговорення та демонстративне зіткнення думок, пропонуємо вам провести його у формі суду.

Хід заходу:

Секретар: встати, суд іде. Маємо обвинувальні акти щодо програм YouTube, Instagram та TikTok.

Суддя: Слухається справа відеохостингу YouTube. Його  звинувачують в нанесенні шкоди освітньому процесу невеликої тяжкості.

Довідка

YouTube – популярний відеохостинг, що надає послуги розміщення відеоматеріалів. Заснований 14 лютого 2005 року трьома працівниками PayPal: Чадом Герлі, Стівеном Чені та Джаведом Карімом. Зараз є підрозділом компанії Google. Станом на серпень 2019 року YouTube є другим за відвідуваністю сайтом в Інтернеті.

Існує думка, що усі ці відеоматеріали негативно впливають на формування особистості ліцеїста і сповільнюють вміння аналізувати та оцінювати.

  • Суд викликає прокурорів для зачитання обвинувачень. Які ви бачите основні недоліки платформи YouTube?
  • Суд надає слово адвокатам для захисту підсудного. Які можемо назвати переваги використання підлітками платформи YouTube?

Висновок

Плюси

Підсумуємо: YouTube – зручний інструмент для освітнього процесу у будь-якому форматі. Ми вже активно використовуємо цю програму у роботі вихователів, класних керівників. Насамперед, це величезна база яскравого та корисного навчально-розвивального контенту, який підійде для усіх видів роботи з ліцеїстами. Відео можуть слугувати доповненням до тренінгового заняття чи основним інформативним коротким роликом на виховній годині.

Відео

 

На YouTube міститься велика кількість цікавих навчальних відео, але через нестабільний інтернет їх інколи не можна показати під час заходу. Розв'язати цю проблему дуже просто: зберегти відео на комп'ютер чи інший електронний носій інформації.

Мінуси

Але варто зазначити, що YouTube – платформа з вільним доступом, тож інформації там багато, не вся вона доцільна та достовірно. Тож, завдання педагогів навчити вихованців відфільтровувати і з користю застосовувати в цю інформацію як в освітньому середовищі, так і в повсякденному житті.

Суддя: Слухається справа соціальної мережі Instagram. ЇЇ звинувачують в нанесенні шкоди освітньому процесу середньої тяжкості.

Довідка

Instagram соціальна мережа для обміну фотографіями та відео, що належить американській компанії Meta Platforms. Додаток дозволяє користувачам завантажувати медіафайли, які можна редагувати за допомогою фільтрів і впорядковувати за хештегами та географічними тегами.

Дослідники вияснили, що у середньому люди користуються соцмережами 15% свого часу, коли не сплять. А особливо популярна серед підлітків мережа Instagram забирає більше 50% їхнього денного часу.

 

  • Суд викликає прокурорів для зачитання обвинувачень. Які ви бачите основні недоліки соцмережі Instagram?
  • Суд надає слово адвокатам для захисту підсудного. Які можемо назвати переваги використання підлітками Instagram мережі?

 

Висновок

Плюси

Отож, цю соціальну мережу можна застосовувати не лише для налагодження комунікації з учнями, але й з освітньою метою.  Як ми можемо використати цю платформу: 

  • Експрес-виховання.  Можуть виглядати як відео в сторіз. Сторіз – короткі відео або картинки, які зникають з ефіру протягом доби, але за бажанням їх можна закріплювати під інформацією в профілі, створюючи тематичні підбірки.    
  • Тематичні дописи. Якщо ви не хочете знімати відео, можна  створювати тематичні дописи та комбінувати з цікавим сторітелінгом.
  • Ефіри.  Можна проводити закриті ефіри для вихованців з інформативно-розважальною метою. 
  • Тренувальні тести й анкетування. У сторіз наявна функція створення тестів із варіантами відповідей, де при натисканні на певний варіант ви одразу дізнаєтеся правильну відповідь. 

Контент, який ви генеруватимете в інстаграм, має бути легким за подачею, коротким та, за можливістю, веселим або цікавим.  

Фото

Мінуси

Варто пам’ятати, що з цією соціальною мережею треба бути обережним, адже її наповненість націлена на ідеалізацію буденного життя, що може призвести до розчарувань від невідповідності реаліям та інстаграмної картинки. До того ж в Instagram відсутня цензура на ненормативну лексику,  а також є можливість стати жертвою кібербулінгу й кібершахрайства.

Суддя: Слухається справа соцмедійного застосунку TikTok. Його звинувачують в нанесенні шкоди освітньому процесу в особливо тяжкій формі.

Довідка

TikTok – це молодіжна платформа, яка з'явилася у 2016 році, а вже у 2020 році стала найбільш популярним застосунком, який найчастіше завантажують у світі. Переважна більшість її аудиторії – користувачі віком від 10 до 29 років. На відміну від інших соціальних мереж основний контент ТікТок – короткі тематичні відеоролики.

  • Суд викликає прокурорів для зачитання обвинувачень. Які ви бачите основні недоліки застосунку TikTok?
  • Суд надає слово адвокатам для захисту підсудного. Які можемо назвати переваги використання підлітками TikTok мережі?

Висновок

Мінуси

ТікТок вважають соціальною мережею деградації сучасної молоді, через переважну більшість негативного розважального контенту. Але і цей застосунок можна впровадити у свою педагогічну діяльність

Плюси

Великою перевагою ТікТоку є популярні флешмоби на широкий загал, а також челенджі, в яких користувачі публікують відео зі схожою тематикою. Проте контент може бути не лише розважальним, а й інформативним та соціально корисним, де діти демонструють власні вміння, розповідають про книги, які читають, та діляться лайфхаками. До цього можна залучити і наших вихованців. Враховуючи високу популярність цього застосунку серед підлітків, вони із задоволенням беруть участь у таких виховних проєктах.

Відео

Мережа ТікТок містить добірку цікавих українськомовних каналів, створених педагогами. Продемонструємо декілька з них:

       Shymanovski – це канал актора та педагога з техніки мови Андрія Шимановського. Його експрес-уроки допомагають позбутися кальок з російської, покращити дикцію та запам'ятати правильні наголоси. На каналі багато корисного контенту, а кількість поціновувачів – понад 215 тисяч.

       Оtamandidukh – на каналі представлені тіктоки у форматі історичних реконструкцій, а також є змістовні відеонарізки з ключовими датами з історії України. Кількість підписників понад 12 тисяч.

Секретар: Слово для вироку надається судді.

Суддя: За допомогою, наприклад молотка, можна забити цвях та повісити картину, а можна – розбити лоба. На прикладі цієї аналогії, ті ж думки маємо щодо використання ліцеїстами усіх вищезгаданих соціальних мереж. Тож може краще не просто забороняти, а навчити вихованців користуватися ними в освітніх цілях, щоб це розвивало та мотивувало!

Використання соціальних мереж допомагає створити позитивну навчальну спільноту та здорове навколишнє середовище, тому що педагог знаходиться в «світі учнів».

Секретар:  Заслухавши справу підсудних, можемо сказати, що безперечно соціальні мережі є відносно новим методом інтерактивного навчання, який наразі активно, але з недовірою запроваджується в освітній процес. Під час виховання доречно використовувати вищевказані програми, тому що вони осучаснюють освіту, активізують пізнавальну діяльність та покращують уважність вихованців, підвищують зацікавленість та знімають психологічні бар’єри у спілкуванні.

Методичні рекомендації:

1. Впроваджувати у роботу вихователів та класних керівників застосунки Instagram, TikTok, YouTube.

2. Залучати ліцеїстів до творчих проєктів із застосуванням соціальних мереж і відеохостингів.

3. Використовувати вищезгадані сучасні програми, як додатковий інструмент соціальної взаємодії, спілкування та обміну інформацією.

 


АДВОКАТИ

(ЗАХИСТ)

 

ПРОКУРОРИ

(ОБВИНУВАЧЕННЯ)

 

49803d8eb5ea235a5860ac942caece70_download-png-download-eps-instagram-logo-clipart-png_1024-1024  - Kettering College 

 

 

 

 

 

File:Logo of YouTube (2015-2017).svg - Wikipedia

Download Logo Marketing Subscribe Youtube Internet Free Clipart HD HQ PNG  Image | FreePNGImgFile:Logo of YouTube (2015-2017).svg - Wikipedia

C:\Users\Samsung\Desktop\мк\TikTok-PNG-Clipart-Background.png 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
8 травня
Переглядів
213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку