Методичний квест «Плекаємо здорову особистість разом!»

Про матеріал

Методичний квест "Плекаємо здорову особистість разом!" - інноваційна форма методичної роботи з педагогічним колективом школи. Стане в нагоді заступникам директорів з НВР , керівникам шкільних методичних об*єднань, методистам. Дає можливість узагальнити досвіт роботи усього педколективу зі здоров*язбереження, вивчити позитивні та негативні аспекти поставленої проблеми , надати рекомендації щодо покращення роботи колективу стосовно зазначеної теми та модернізувати методичну роботу в закладі освіти.

Перегляд файлу

Методичний квест для ЗДНВР

«Плекаємо здорову особистість разом!»

 

           І. Вступне слово  ЗДНВР: Доброго дня, шановні колеги! Усім присутнім бажаю гарного настрою і здійснення очікувань від сьогоднішньої зустрічі. 

            Спершу пропоную Вам послухати  історію-притчу.   . (Музичний супровід)

            У концертній залі зібралися музиканти. На сцені було тихо і темно. Але раптом засвітили світло і всі музиканти почали готуватися до концерту. Вони виймали свої інструменти і спробували відтворити їхні голоси. Ось низьким баритоном заскрипів контрабас, голосно рипнула скрипка, ніжним, оксамитовим голосом заспівала флейта. Але кожен з інструментів грав свою мелодію, не рахуючись з іншими. На сцені стало шумно і гамірно. Та ось, раптом, несподівано для всіх, на сцену вийшов диригент. Він підняв догори руку, у якій тримав  диригентську паличку і музиканти затихли. Почали уважно слідкувати за змахом руки керівника. Згодом зі  сцени залунала  ніжна, гарна, мелодійна музика. Кожен з музикантів виконував свою партію , дивлячись на досвідченого диригента.

         Так само і в школі… Перед кожним уроком чи заняттям  у класі завжди шумно і гамірно. Але з'являється вчитель зі своєю диригентською паличкою і починається злагоджена робота усього учнівського колективу . Це безпосередньо стосується і методичної  роботи з педагогічним колективом. Тільки компетентний керівник-управлінець, він же – менеджер, тьютор, модератор, експериментатор, віртуальний керівник, фасилітатор,  зуміє     створити умови для злагодженої  роботи всього педагогічного колективу.    

             Як відомо, освіта в Україні перебуває на шляху  докорінних і суттєвих змін.  Якість освіти та її ефективність - одна з актуальних проблем сьогодення. Провідну роль у забезпеченні ефективності освітнього процесу відіграє педагог, його професіоналізм. Впровадження стандартів Нової української школи вимагає   від вчителя широкого спектра теоретичних знань, постійного підвищення кваліфікації, росту  професійної майстерності, набуття здатності до аналізу та прогнозування результатів власної роботи,  забезпечення  ефективного функціонування  закладу в цілому. Сучасний педагог в умовах конкуренції повинен вміти швидко отримувати науково-методичну інформацію, володіти прийомами її обробки, вміти заощаджувати час на виготовлення дидактичних матеріалів, презентабельно оформляти їх, що в свою чергу сприятиме його переходу на новий рівень педагогічної майстерності.  

           Перед ЗДНВР постає ряд наріжних питань. Як зробити, щоб кожен вчитель став активним, зацікавленим учасником роботи   методичних об'єднань? Як позбутися  пасивності окремих педагогів? Як перевести їх від репродуктивної діяльності до дослідницької, підвищити мотиваційний рівень самоосвіти, сформувати вміння рефлексії в процесі пізнання нового? Успіху можна досягти лише за умови модернізації  методичної  роботи у закладах освіти.

           Досвід управлінської діяльності показує, що підвищенню професійної компетентності педагогів, зростанню творчої ініціативи, визначенню педагогічних орієнтирів у роботі всього закладу, сприяють інтерактивні форми методичної роботи.  Для них характерні відсутність жорсткої регламентації діяльності, значне розширення інформаційного поля, модернізація соціальних функцій педагога, створення   атмосфери стимулювання педагогічної творчості. Саме інтерактивні форми роботи розвивають творчі й дослідницькі навички, базуються на педагогічній взаємодії, дають можливість кожному  відчувати свою успішність та інтелектуальну спроможність.  

             До новітніх форм навчання педагогічних кадрів відносяться ті, котрі забезпечують  підготовку педагогів до інноваційної діяльності , створюють передумови для їх швидкої адаптації в динамічному професійному середовищі.

            Формуванню інтелектуальної  культури та культури саморозвитку сприяють організаційно - діяльні , ділові , рольові та інші ігри , психолого-педагогічні тренінги, диспути, методичні семінари, воркшопи, коучинги,  вебінари, конкурси майстерності, інтерактивні бесіди  та інші.  Вони дозволяють  стимулювати процеси набуття професійної компетенції вчителів, змінюють їх професійно-особистісну позицію,  вносять в освітній процес свіжі думки, нові ідеї, сприяють згуртуванню колективу.  Проведення інтерактивних   методичних заходів має чимало переваг:   

 нестандартний підхід до організації навчання;

 активна міжособистісна взаємодія;

 система оцінювання процесу та результатів спільної діяльності;

 розвиток навичок спілкування та взаємодії в групі: керівник — група, педагог — учасник,       

           учасник — група, учасник — учасник;

 розвиток самоаналізу й аналізу інших у процесі групової роботи;

 становлення креативної особистості педагога як людини, яка володіє сучасними

            способами отримання і обробки інформації, прийомами самопрезентації;

 зростання показників конкурентоспроможності закладу;

 формування колективу «однодумців»;

 відмова від стереотипів мислення та шаблонної педагогіки; 

 зростання мотиву самоосвіти;

 зростання фахового і кваліфікаційного рівня педагогів; 

 зростання інноваційної активності вчителя, продукування авторських технологій навчання           

            та виховання.

   Окрім цього,  вони дають змогу:

♦ створити умови для активної пізнавальної діяльності кожного педагога;

♦ підвищити рівень мотивації, активності й творчості;

♦ сприяти встановленню відносин співробітництва між колегами;

♦ формувати організаторські здібності та навички спілкування;

♦ виробляти вміння приймати нестандартні рішення; аналізувати й оцінювати свої дії, рівень власної компетентності;

♦ набагато краще запам'ятовувати матеріал. 

           Сьогодні мені б хотілося запропонувати вашій увазі одну із найсучасніших інтерактивних форм роботи з педагогічними працівниками, що дає змогу створити інформаційний простір, де кожен педагог може самостійно набувати знань і навичок, сприяє підвищенню його фахової майстерності - методичний квест.  Квест поєднує в собі ідеї проектного методу та ігрових технологій, перетворює педагогів із пасивних об’єктів навчальної діяльності в її активних суб’єктів, підвищує не лише мотивацію до процесу «добування» знань, а й відповідальність за результати цієї діяльності та їх презентацію.

          В.О.Сухомлинський наголошував, що «турбота про здоров‘я – це найважливіша справа вихователя (вчителя). Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить  їхнє духовне життя, світосприймання, розумовий розвиток, міцність знань, віра у свої сили.» Тому,  методичний квест  «Плекаємо здорову особистість разом!» розроблений  на тему здоров'язбереження. Педагоги школи поділяться з Вами формами та методами роботи, які впроваджують у своїй роботі з метою збереження здоров'я учнів  нашої школи.

ІІ  Початок проведення квесту

             Отже, пропоную розпочати з поділу на команди.  Ми це зробимо завдяки  грі-розминці "Фруктовий салат" 

  • Гра-розминка «Фруктовий салат»

            Як  ви  гадаєте, чи  можна приготувати салат  з  фруктів?  Назвіть фрукти,  які  б  ви використали для фруктового салату. (Відповіді  учасників методичного квесту)    

           Розподіліться на фруктові команди за допомогою логотипів фруктів.  А тепер  розпочнемо  приготування   нашого колективного  фруктового  салату.  По моїй команді  ті, які почують   назву   фрукту  своєї  команди встають і пересідають  на  будь-яке  інше   вільне  місце.  УВАГА!   Час пішов…(Розповідь про приготування салату починається повільним темпом, а згодом переходить у швидкий)

          Ми беремо доспілі  …..,    жовтогарячі ..…, ароматні ……, соковиті…… . Кладемо у емальовану посудину і ретельно  миємо під протічною водою  кімнатної температури . Далі знімаємо шкірку з смачних …… . Потім беремо свіжі  ……. і очищуємо їх від корененіжок. Видаляємо пошкоджені частинки від апетитних …….   Тоненькою соломкою нарізаємо  привабливі …… , стиглі…,  червонобокі …, апетитні …….  Ретельно перемішуємо наш фруктовий салат  і додаємо за смаком корицю, пучечок м'яти та приправляємо солоденьким  медком.  Доспілі …  наповнять салат приємним ароматом,  соковиті …… додадуть неперевершеного терпкого присмаку, а ….. підкреслять шовковистість свого м'якуша. Наш салат готовий до вживання.

         Винятковий, вишуканий, незрівнянний, дивовижний, рідкісний  вийшов фруктовий салат. І це все дякуючи вам, шановні колеги, вашій інтуїції та майстерності, вашій креативності та  компетентності, вашій професійній підготовці та енергійності. Під час приготування салату ми зуміли створити дружню, товариську  атмосферу  і довели це в злагодженій, побудованій на взаємоповазі та підтримці роботі. Тому, використовуйте щоденно ваші позитивні сторони, а їх, я впевнена,у кожного з вас багато.

                Отож, як ви помітили, ми поділитися на команди, отримавши логотипи фруктів. У вас є 2 хвилини для того, щоб обрати капітана і придумати назву та девіз для своєї  команди та .

Я  хочу ознайомити всіх присутніх з правилами проведення квесту.

Правила проведення квесту

       Для успішного руху команди вперед і подолання перешкод на окремих етапах дійте почергово і дотримуйтесь правил.

Крок 1. Заповніть усією командою маршрутний лист, виданий при реєстрації.Запишіть назву команди та девіз

Крок 2. Послідовність проходження етапів вашою командою визначаються підказками (загадками) для пошуку символів етапів гри, які видадуть вам помічники  у квест-кімнатах.

Крок 3. Помічники запишуть назву етапу і виставлять бали вашій команді в маршрутному листі, коли ви правильно розгадаєте підказку (загадку).

Крок 4. Після виконання всіх завдань здайте маршрутний лист в пункт реєстрації, що знаходитиметься у цій  квест-кімнаті. Тут же зачекайте підтвердження підсумків гри. Запам'ятайте основні правила!

Правило 1. Застосовуйте при виконанні завдань всю вашу енергію та креативність! У вас все вийде, рухайтесь далі та перемагайте!

Правило 2. На виконання кожного із завдань у вас до 10 хвилин. Не намагайтесь зекономити час – додаткових балів це не принесе, а от за перевищення ліміту часу бали знімаються.

Правило 3. Якщо ви заметушились і не знаєте, куди рухатись далі, чи як правильно виконати завдання, шукайте допомоги у помічників.

Правило 4. З помічниками, як із суддями, НЕ СПЕРЕЧАЮТЬСЯ!

Правило 5. Не консультуйтесь з членами інших команд, не заважайте та не допомагайте іншим командам. Квест - це змагання, тому завдання кожної команди – перемога! За порушення цього правила команда може бути відправлена на перший етап змагань чи дискваліфікована.

Бажаємо успіхів!

              Як я вже казала сьогодні ми працюємо в командах.  Керівники, капітани  груп підійдіть і оберіть колір конверта, у якому знаходиться завдання. (Керівники підходять, обирають конверти і отримавши завдання, повертаються до груп)

ХІД КВЕСТУ

І кімната «Гармонія»: вчителі музичного та образотворчого мистецтва

Загадка:Дайте відповіді на питання і отримаєте назву квес-кімнати

Завдання: музикотерапія, кольоротерапія.

ІІ кімната «Країна Казкарія»:  вчитель української мови та літератури, вихователь ГПД

Загадка: гра «Поле Чудес». Складіть перші літери  казок і отримайте назву квест-кімнати.

Завдання: казкотерапія, тест, кольоровий щоденник настрою.

ІІІ кімната «Школа здоров'я»: вчителі початкових класів

Загадка: розшифруйте  ребус, у якому зашифрована назва квест-кімнати

Завдання: фізкультхвилинка, доріжка здоров'я, ранкова зустріч

ІV кімната «МІФ»: вчителі математики, інформатики, фізики

Загадка: Відгадайте  слово, яке  об’єднує усі чотири картинки

Завдання: ігри, веселі задачі, гімнастика для очей

V кімната «Яблуко здоров'я»: вчителі хімії, біології, основ здоров'я

Загадка:Назвіть що це?

Завдання:Е-домішки, піраміда харчування, кросворд, ребус

VІ кімната «Творча лабораторія класного керівника»: класні керівники

Загадка:Увага! Розшук. Зник капітан корабля «Клас», який живе …

Завдання:дослід «Вплив слова на людину», «Раціональне використання часу», рольова гра «Булінг… Твої дії під час проявів булінгу.»

VІІ кімната «Поліглот»: вчителі іноземної мови (німецької, англійської)

Загадка: Людина, яка володіє багатьма мовами. 

Завдання: Adventskalender (адвентскалендер) , пальчикова гімнастика, манкографія

VІІІ кімната «Рух – це життя»: вчителі хореографії, ритміки, фізичної культури

Загадка: Продовжіть маршрут за вказівними  знаками (стрілочками)

Завдання: комплекс ЗРВ під музичний супровід

ІІІ  Заключна частина.

Підбиття підсумків. Оголошення найактивніших учасників методичного квесту.

Пропоную вам зробити  SWOT – аналіз методичного квесту.

SWOT – аналіз методичного квесту

«Плекаємо здорову особистість разом!»

Сильні сторони

Слабкі сторони

                                                                                                                          

        Красивая женщина лицо силуэт Сток Вектор Стоковая фотография

Можливості

Загрози

 

 

           Слово ЗДНВР:  Дорогі колеги! Усе наше життя, якщо добряче придивитись, схоже на  індивідуальний, неповторний квест, який кожен з нас проходить по-своєму.  Тому, ніхто не  повинен зупинятися на досягненому, а продовжувати працювати над завданнями квесту усе своє  життя, шукаючи нові креативні рішення та вдосконалюючи себе з дня на день. І обов’язково прийде час , коли наше життя стане прикладом для наслідування, стане своєрідним майстер-класом для наступних поколінь у якому, я гадаю,  буде чому повчитися.

              Якщо у вас сьогодні активно працювала думка, озивалося сумління, не дрімала уява, щемливо стискалося серце і зернини нашого досвіду потрапили до Вашої душі – то уся наша колективна робота не була даремною і я запрошую вас взяти до рук монетку і з побажаннями, опустити до нашої скарбнички.

              Шановні колеги! Щиро дякую вам, що ви в такому складі відвідали методичний практикум, який проходив  на базі нашої школи, були активними, творчо поставилися до роботи, дякую вам  за увагу та чудову співпрацю. Бажаю вам творчих злетів і успіхів!  Нехай щастить вам! На все добре!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичний квест

 

«Плекаємо здорову особистість разом!»

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображениеПохожее изображение

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
1339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку