Методичний матеріал "Освітнє середовище НУШ"

Про матеріал
Матеріал містить інформацію про освітні осередки Нової української школи, проведення інтегрованих уроків
Перегляд файлу

 

 

 

 

Освітнє середовище НУШ: зв'язок між початковою та середньою ланками освіти

 

 

C:\Users\GATE\Desktop\IMG_20221101_171845.jpg

 

C:\Users\GATE\Desktop\IMG_20221101_164022.jpg

  C:\Users\GATE\Desktop\IMG_20221101_162104.jpg
 

 

Нова українська школа, безумовно, базується, зокрема й на найкращих здобутках традиційної освіти минулих років, але й має низку кардинальних відмінностей. Насамперед  це – мета створення освітнього середовища. На відмінну від традиційної школи, НУШ акцентує увагу не лише на академічному навчанні, а й соціально-емоційному розвитку. Освітнє середовище має бути передбачуваним для дитини: коли вона знає, що її чекає в класі, тоді рівень тривожності знижується, вивільняючи додатковий ресурс для продуктивного навчання. Таке середовище дає дитині впевненість та зміщує фокус із пристосування до його певних аспектів на те, як діяти в цьому середовищі та ефективно використовувати його для навчання.

Класна кімната облаштована таким чином, щоб учитель міг одночасно бачити всіх учнів, які працюють у групах або всім класом. Матеріали та дитячі роботи розміщені на рівні, зручному для дітей. У класі є місце, де діти зберігають особисті речі. На стінах кімнати розміщені наочні матеріали, присвячені темам, які вивчаються. Меблі та обладнання в класі розташовані таким чином, щоб дітям було зручно і безпечно пересуватися. Можуть бути мобільні робочі місця, легко трансформовані для групової роботи і навпаки.

Навчальні осередки допомагають створити певну систему, що заощаджують час і підтримують порядок у класі з першого ж дня. У початковій школі НУШ рекомендують ділити на 7-8 осередків, але якщо місця в приміщені мало, то осередки краще  об’єднати.

Тематичний осередок або осередок відкриттів. Він найяскравіший і постійно видозмінюється залежно від теми уроку, пори року чи свят. Тому учні обожнюють цей простір. Осередок матеріалів тут знаходяться навчальні матеріали (підручники, словники, карти, таблиці, канцелярія … )

Художньо творчої діяльності – це осередок, де діти зможуть реалізувати свій творчий потенціал. Осередок новин.  Тут учні можуть подивитися розклад уроків, інформацію про дні народження, шкільні свята, позашкільні заходи.

В ігровому осередку має зберігатися інвентар для  рухливих, настільних, дидактичних ігор. Осередок читання – це мінібібліотека з книжками, орієнтовними на вік дітей. Осередок тиші – це острівець, де панує атмосфера спокою і релаксу. У дітей може бути поганий настрій протягом дня чи боліти голова, то вони можуть усамітнитися і трохи відпочити. Осередок вчителя – можуть бути сувеніри від ваших дітей чи учнів. На стіні поряд із столом розмістити ваші сертифікати, дипломи, грамоти, сімейне фото.

Організація роботи в школі раніше ґрунтувалася на її зручності для вчителя. Наразі зміщується до потреб дитини та спонукання її до навчальної діяльності. Зокрема й, це стосується і взаємин між учнями та вчителем. Педагог лишається дорослим, але не вдається до авторитарності (я дорослий, ти маєш мене слухатись), а управляє класом та підтримує дитину на шляху здобуття знань і умінь. Учителю важливо встановити доброзичливі

 

взаємини з учнями й підтримувати індивідуальну траєкторію розвитку кожного й кожної, використовуючи зрозумілі стратегії реагування на неналежну поведінку, а також залучати самих учнів до спостереження за власними діями та само оцінювання (рефлексії).

Найперше завдання вчителів в 5 класі – створити спільноту, яка навчатиметься за правилами, що розроблять учні спільно з учителем. Правила демонструють, що можна робити в класі, а що ні, відображають загальні очікування щодо поведінки всіх учасників освітнього процесу.

У початковій школі НУШ є практика ранкового кола. Доцільно лишити її для 5 класу, адже це коло, де дитина відчуває спільноту, у якій всі різні, але підтримують одне  одного. Це прекрасна практика для встановлення довірливих стосунків між дітьми й дітьми та вчителем.

У новій українській школі дітям подобається проводити уроки за межами класу. Це можуть бути уроки на шкільному подвір’ї, саду, парку, дитячому майданчику.

За 4 роки навчання в НУШ учні напрацювали багато нових навичок: співпраця, самостійна робота, індивідуальна, групова, дослідження. Більшість часу на уроці учні працюють самостійно,   а вчитель знаходиться завжди поряд, щоб допомогти і скерувати їх.

Рекомендую педагогам планувати уроки з інтеграцією, груповими завданнями, вправами на критичне мислення. Обов’язково включати в навчання елементи гри.  Все це вже звичне для дітей. Учні вивчаючи світ навколо і здобувають практичні навички непомітно для себе.

Головним завданням у моїй роботі є те, щоб навчити і дати школярам глибокі і міцні знання з усіх предметів. В навчально-виховній роботі, я поєдную традиційні та нетрадиційні методи роботи. Для цього використовую інтерактивні уроки з використанням інноваційних технологій, перетворюючи традиційний урок в уроки – подорожі, уроки – змагання, уроки – вікторини, уроки – роздуми, уроки – ігри. Під час проведення таких уроків застосовую наступні методи та форми роботи :

  • «Мозковий штурм»;         - «Займи позицію»;                  - «Кубування»
  • «Мікрофон»;                       - «Лего 6 цеглинок»;               - «Асоціативний кущ»           

Також для розвитку інтелекту та інтелектуальних здібностей застосовую в роботі з дітьми паличкові набори Кюізинера. Для розвитку дрібної моторики пальчиків, просторового і асоціативного мислення, уяви, вміння діяти за зразком мені дуже допомагає «Математичний планшет».

Доцільним вважаю проведення психогімнастики та музичних фізкультхвилинок.

Учням подобається вести «Щоденник вражень».

Отже, НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Саме завдяки новітнім методам та ігровим формам навчання, вдається залучити пасивних учнів до систематичної розумової праці, дати змогу дитині відчути успіх, повірити в свої сили.

 

Щоб кожен учень був не просто слухачем, а дослідником, фантазером, винахідником і просто жив щасливим життям спілкування.

Саме тому основне завдання освітнього середовища Нової української школи – створити спільноту, що навчається, атмосферу безпеки, поваги та взаємодії, де вчитель піклується про учня та допомагає йому/їй розвиватися.

Дозволю собі дати пораду колегам: успіх змін залежить від вчителя. Учням треба показати нового вчителя, а вже потім – нову школу.

Ось уже два місяці НУШівці навчаються в середній школі. Ці діти вже звикли до нових підходів у навчанні, організації освітнього середовища, оцінюванні та побудові взаємин з однокласниками та вчителями.

Я вважаю, що учні успішно пройшли адаптаційний період у школі, вони стали більш самостійними, впевненими в собі, приходять до школи з позитивним настроєм та великим бажанням до пізнання нового.

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
14 березня 2023
Переглядів
3173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку