Ментор-презентація надасть можливість педагогу пригадати та , можливо, дізнатись про нові методи, прийоми та засоби навчання , класифікацію методів навчання; народно-педагогічні методи дидактики; допоможе вибрати оптимальні методи навчання в НУШ. Методичний матеріал надано в цікавому, доступному та ілюстрованому вигляді.
за джерелом передачі і сприймання навчальної інформації (словесні, наочні, практичні) за логікою передачі і сприймання навчальної інформації (індуктивні, дедуктивні) за ступенем самостійності мислення (репродуктивні, продуктивні) за ступенем керування навчальною діяльністю (під керівництвом учителя, самостійна робота) Методи організації і здійснення навчально-пізнавальної діяльності (класифікуються)
Правила застосування ілюстраційно-демонстраційних методів Заздалегідь підготувати об`єкт і уважно розглянути та продемонструвати перед показом Демонструвати об`єкт так, щоб його було видно всім учням класу, не затуляти корпусом Показувати об`єкт у потрібний момент Не перевантажувати урок наочностями та демонстраціями
Вправи Цілеспрямоване, багаторазове повторення учнями певних дій та операцій (розумових, практичних) для формування навичок і вмінь За формою навчальної діяльності вправи бувають: усні, письмові, графічні,технічні За навчальною метою вправи розрізняють: вступні, пробні, тренувальні, творчі, контрольні
Практичні роботи Застосування знань учнями у ситуаціях, наближених до життєвих Етапи Пояснення вчителя (теоретичне осмислення матеріалу); Показ (інструктаж); Проба (2-3 учні виконують роботу, решта – спостерігають); Виконання роботи (кожен виконує самостійно); Контроль (приймання і оцінювання роботи).
Дослідні роботи Пошукові завдання, проекти, що передбачають індивідуалізацію навчання, розширення обсягу знань учнів Використовують на факультативних, гурткових заняттях з метою підготовки учнів до виконання навчальних завдань на найвищому рівні пізнавальної активності та самостійності
Репродуктивний метод Ознаки репродуктивного методу: - Знання учням пропонуються в “готовому” вигляді - Учитель не тільки повідомляє знання, а й пояснює їх - Учні свідомо засвоюють знання, розуміють їх і запам`ятовують - Учні правильно відтворюють (репродукують) знання - Міцність засвоєння знань забезпечується багаторазовим повторенням
Критерії вибору оптимальних методів навчання Відповідність методів меті, принципам та завданням навчання Відповідність методів змісту даної теми Відповідність методів навчальним можливостям школярів та особливостям класного колективу Відповідність методів умовам і часу, відведеному для навчання Відповідність методів можливостям самих учителів