Семінар-практикум вчителів обслуговуючої праці

Про матеріал

Матеріали міського семінару-практикму вчителів обслуговуючої праці на тему " Інноваційні підходи до формування здоров'язбережувальної компетентності учнів на уроках обслуговуючої праці" стануть в нагоді адміністрації освітнього закладу, вчителям обслуговуючої праці.

Перегляд файлу

                                               ЗАТВЕРДЖЕНО:

                                                           Директор департаменту

                                                          з гуманітарних питань

                                                               Кам’янської міської ради

                                                                       ____________Т.Я.Онищенко

                                                     «_____» _____________ 2016 рік

 

 

П Л А Н

проведення міського семінару-практикуму

вчителів обслуговуючої праці

C:\Users\Лицей15\Desktop\ЛИЦЕЙ 15.jpg

 

 

 

 

ТЕМА. Інноваційні підходи до формування здоров’язбережувальної культури на уроках обслуговуючої праці

 

Дата проведення:        29.11. 2016 р.

Місце проведення: Комунальний заклад

«Навчально-виховний комплекс

«Загальноосвітній навчальний заклад

І-ІІ ступенів –академічний ліцей №15»

                                Кам’янської міської ради

 

Юридична адреса:51937, м.Кам’янське,

вул. 40 років Перемоги, 10

тел. 6-13-76

 

 

 

м. Камянське

2016 рік

з/п

Зміст

Місце

прове-

дення

Час

Відповідальна

особа

Організаційний модуль

1.

Збір та реєстрація  учасників семінару.

Учительська І поверх

8.30-8.45

Логвіна О.В., заступник директора з навчально-виховної роботи,

Іванченко Н.М., соціальний педагог

2.

Вхідне анкетування «Діа-мант» щодо створення банку ідей міського мето-дичного об’єднання вчи-телів обслуговуючої праці

3.

Перфоманс  «Нескінченість

творчості…»

Хол,
І поверх

8.45-9.00

Зінченко М.М., заступник директора з виховної роботи,
Прийомченко О.М.,

педагог-організатор

4.

Відкриття семінару-прак-тикуму «Інноваційні під-ходи до формування здо-ров’язбережувальної культури на уроках обслу-говуючої праці». Ознайомлення з планом роботи семінару

Лекційний зал
ІІ поверх

9.00-

9.10

Заіка Н.І.,

методист методичного кабінету департаменту з гуманітарних питань Камянської міської ради

5.

Презентація  освітнього закладу

 

9.10-9.25

Ніколаєнко Л.П.,

директор

НВК-академічний ліцей  №15

Теоретично-практичний  модуль

6.

Педагогічна майстерня

«Впровадження здоровя-збережувальних техноло-гій  в шкільний простір технологічної освіти»

Лекційний зал

ІІ поверх

9-25-9-35

Заїка Н.І.,
методист методичного кабінету департаменту з гуманітарних питань Камянської міської ради

7.

Медіа-формат

«Науково-практична конференція "Учені НАПНУ - українським учителям"

Лекційний зал

ІІ поверх

9-35-9-55

Андрушко І.А.,

заступник директораз НМР,

Логвіна О.В., Зайцева З.В., заступники дирек-тора з НВР

 

 

 

 

Сучасні підходи до ство-рення здоровязбережува-льного освітнього просто-ру  навчального закладу

Інтегральний модуль

8.

Інтегрований урок обслуговуючої праці та інформатики в 8-Б класі  на тему «Засоби худож-нього конструювання. Основи колористики» (фрагмент)

 

Кабінет

№ 9,

І поверх

 

І група

10-00-10-25

Астапенко О.О.,

учитель обслуговуючої праці,  спеціаліст,

Галічева В.І.,

вчитель інформатики, спеціаліст

 

Урок трудового навчання в 3-Б класі на тему «Ре-лєф на морському дні» (фрагмент)

Кабінет 3-Б класу

ІІ поверх

ІІ група

Кучеренко Т.В.,

вчитель початкових класів, спеціаліст

9.

Перегляд виставки

«Місто майстрів»

ІІ поверх, виставко-вий зал

10-30-10-45

Зайцева З.В., заступник директора з НВР школи І ступеня, Лобода Н.М.,  керівник кафедри початкової освіти,

Прийомченко О.М., педагог-організатор,

Астапенко О.О.,

учитель обслуговуючої праці

10

Інтегрований урок обслу-говуючої праці та  геогра-фії в  9-А  класіна тему «Етнографічна подорож Україною» (фрагмент)

 

Кабінет

№ 15

І поверх

ІІ група

10-50-11-15

Астапенко О.О.,

учитель обслуговуючої праці,  спеціаліст,

Коцюбинська В.В.,

вчитель географії, спеціаліствищої кате-горії, старший учитель

Інтегрований урок трудо-вого навчання та курсу за вибором «Уроки для ста-лого розвитку» в 4-А класі на тему «Виготовле-ння обємних квітів» (фрагмент)

Кімната самовря-дування

ІІ поверх

Синишина І.І., вчитель початкових класів, спеціаліст першої категорії

 

Творчий модуль

11

Професійний квест «Педагогіка партнерства- вектор соціалізації особистості»

 

Хол,

І поверх

11-15-12-00

Астапенко О.О.,

учитель обслуговуючої праці, спеціаліст 

 

Експериментальний модуль

12

Методичний коментар«Порядок проведення, реєстрація інструктажів з питань охорони праці з педаго-гічними працівниками, учнями»

Кабінет

№ 10

ІІ поверх

12.10-12.25

Логвіна  О.В., заступник директора з НВР,

Зайцев Г.О., відповідальний спеціа-ліст з охорони праці

13

Профорієнтаційне тестування

«Пізнай самого себе» (10-11 класи)

Кабінет

 № 25,

ІІ поверх

12.30-12.50

Іванченко Н.М., соціальний педагог, Гречко В.Є.,

класний керівник  11-А класу

Рефлексивний модуль

14

 

Fashion week « Свято краси»

 

 

 

Актова зала

ІІ поверх

 

12.55-13.25

Зінченко М.М.,

заступник директора з виховної роботи,

Прийомченко О.М., педагог-організатор

15

Підведення підсумків    семінару.

 Методичні рекомендації

Актова зала

ІІ поверх

13.25-14-00

Заіка Н.І.,

методист методичного кабінету департаменту з гуманітарних питань Камянської міської ради

 

 

 

 

 

 

Методист  методичної служби

департаменту з гуманітарних питань

Кам’янської міської ради         ______________    Заіка Н.І.

 

 

 

Директор

НВК-академічний ліцей  № 15              _______________   Ніколаєнко Л.П.

 

 

 

 

Творчество бесконечно…

     Жили были на свете две перчатки. Они были очень похожи снаружи – они были сёстрами: одна на правую руку, а другая – на левую. Но какими же разными они были внутри! Правая была добрая, тихая, нежная, застенчивая – сама добродетель, чистая и непорочная, и ни одна складочка, ни одна зацепочка не портили её чудесный, славный вид. А вот перчатка на левую руку была совсем иной – капризной, взбалмошной, ворчливой и вечно всем недовольной. Вся она была в катушках, потёртостях и шероховатостях; и рано или поздно эти её недостатки грозили обернуться гибелью для обеих сестёр – кто же будет носить драную перчатку на одной руке и целую на другой – избавятся от обеих сразу, без малейших колебаний!

Но однажды случились удивительные события, необыкновенным образом перевернувшие взгляды обеих на жизнь. Началось всё с того, что сестёр разлучили, и виной тому было неожиданное путешествие, отправиться в которое имел неосторожность их Владелец. А причиной тому, как это обычно и бывает, послужила спешка – во время экстренных, как всегда в последнюю минуту сборов в дорогу, одна из перчаток выпала из кармана, а вторая- оказа-лась в кармане куртки и, благодаря такому повороту событий, увидела мир.

        Пока одна из сестер приязно путешествовала и наслаждалась увиденым, вторая – осталась одна, на холодном полу в подъезде, куда выпала из кармана, и всё время путешествия Владельца – все 5 дней, так и пролежала, медленно покрываясь пылью и зеленея от скуки: на нее наступали, сметали веником, старались всячески убрать из некогда теплого и дорогого ей дома.  Как же ей было одиноко!

 И вот однажды, она почувствовала, как нежніе женские руки подняли ее, и тяжело вздыхая, отряхивая пыль с пальчиков, понесли куда-то. Вскоре она оказалась  теплом и уютном доме, где ее сначала вымыли, высушили, срезали катушки, декорировали, обласкали…

 И некогда скверный характер печатки начался меняться. Она примеряла все, что ей предлагала хазяйка: изящные кольца, ажурную пелерину, маленькую подвеску, изысканую шляпку. Хозяйка с радостью представляла гостям свое произведение.

 И только одно беспокоило левую печатку – она была разлучена с сестрой. По вечерам женщина замечала грустные глаза воспитаницы. Идея устроить встречу двух сестер стало ее заветной мечтой. И мечте суджено было сбыться.

 Узнав о готовящемся празднике моды,  мастерица решилась на отчаяный шаг -  представить на празднике свою протеже. Радости обеих не было предела.

 «Мы поедем! Нет, полетим! – мечтала перчатка в первые минуты поездки. - «Да, полетим на самолёте! Высоко-высоко, над облаками, над домами, над странами и континентами. Я буду выше всех, я маленькая перчатка буду смот-реть на всё сверху вниз, сверху вниз!». 

  Войдя в зал, где готовился показ мод, перчатка растерялась: вокруг нее в вихре праздничной мишуры сновали кокетливые варежки, импозантно выгля-дели шарфы. Голова кружилась от восхищения и  волнения, дух захватывало от предстоящего торжества. «Вот, если бы сестра могла меня увидеть»,- грустно вздохнула левша.  Каково же было ее удивление, когда во время открытия мод-ного показа, по подиуму, шурша великолепным платьем, шла  она - ее сестра, которой восхищенно аплодировала публика. На долю секунды их взгляды встретились, они бросились навстречу друг другу, красивые, восхитительные, притягательные. Публика восторженно ликовала.

 Поистине, творчество безконечно, если оно способно соединять сердца.

 

 

D:\Копия ПК от 27.01.2017\15\Desktop\29.11 Семинар Обсл.праця\_DSC0026.JPGD:\Копия ПК от 27.01.2017\15\Desktop\29.11 Семинар Обсл.праця\_DSC0062.JPG 

 

 

 

D:\Копия ПК от 27.01.2017\15\Desktop\29.11 Семинар Обсл.праця\_DSC0014.JPG

 

D:\Копия ПК от 27.01.2017\15\Desktop\29.11 Семинар Обсл.праця\_DSC0060.JPG

D:\Копия ПК от 27.01.2017\15\Desktop\29.11 Семинар Обсл.праця\_DSC0041.JPG

D:\Копия ПК от 27.01.2017\15\Desktop\29.11 Семинар Обсл.праця\_DSC0086.JPG

 

 

D:\Копия ПК от 27.01.2017\15\Desktop\29.11 Семинар Обсл.праця\_DSC0053.JPG

D:\Копия ПК от 27.01.2017\15\Desktop\29.11 Семинар Обсл.праця\_DSC0065.JPG

 

 

 

Анкетування «Діамант»

Шановний колего!З метою створення банку ідей міського методичного вчителів обслуговуючої праці пропонуємо Вам прийняти участь у вхідному анкетуванні, розробленому на основі методичних рекомендацій ДОІППО «Методичні особ-ливості організації педагогічного процесу в сучасній технологічній освіті».  Перед Вами два діаманти: «Супровід» (поле проблем) та «Досвід». Просимо Вас визна-чити питання,  з яких Ви хотіли б отримати науково-методичний супровід (якщо такі питання є) і питання, з якими Ви можете практично поділитися з досвіду робо-ти (технологічні картки, алгоритми, рекомендації тощо) - (заштрихуйте обрані поля в обох діамантах). Дякуємо за співпрацю.

з/п

Питання вхідного анкетування

1.

Розвиток особистості учня у процесі предметно-перетворюва-льної діяльності

2.

Вміння роботи оптимальний вибір  системи методів  відповідно до навчальної ситуації та мети

3.

Орієнтація діяльності вчителя на уроці, спрямованої на твор-чий підхід у процесі педагогічної взаємодії

4.

Володіння  методикою проведення в технологічній освіті дидактичних та  ділових ігор

5.

Шляхи активізації функцій аналізу, самоаналізу в процесі групової  та індивідуальної рефлексії  на уроці

6.

Вміння організувати позитивну спільну діяльність

7.

Створення умов для стимулювання продуктивної  діяльності учнів

8.

Організація НВП на основі  діяльнісно-креативного типу взаємодії

9.

Створення в учнів стану інтелектуальної напруги

 

СупровідДосвід

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок трудового навчання

3 клас

 

                                                           Кучеренко Тетяна Володимирівна,

                                             вчитель початкових класів

                                                 НВК-академічний ліцей № 15

  кваліфікаційна категорія «спеціаліст»

 

Тема: Рельєф. На морському дні.

Мета:

  • формувати в учнів основні поняття про об'єм, пластику, форму, фактуру;
  • ознайомити з видами скульптури;
  • розширити знання про рельєф;
  • удосконалювати техніку роботи з пластиліном;
  • розвивати дрібну моторику пальців рук, творчі здібності;
  • виховувати акуратність під час роботи з матеріалами, дбайливе ставлення до роботи;
  • впроваджувати здоров’язберігаючі технології під час роботи з матеріалом.

Обладнання: пластилін, стеки, дощечки для пластиліну, зразки виробів, мультимедія.

 

Хід уроку. 


І.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1.  Встаньте, діти, всі рівненько.

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе!
2.     Перевірка готовності до уроку
II.    СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.   Повідомлення теми та мети уроку
 Сьогодні на уроці ми ознайомимося із засобами виразності скульптури, з

рельєфом та барельєфом. Будемо виготовляти рельєф «На дні морському».
2.    Вступна бесідаозповідь учителя)

Скульптура як вид образотворчого мистецтва.

— Колись наш далекий пращур помітив, що на глині залишаються відбитки, а у творчих руках цей матеріал перетворюється на фігурки людей, тварин, предмети побуту. З того і почалося ліплення. З часом уміння ліпити, вирізьблювати й висікати вдосконалювалося, людина опанувала нові матеріали: деревину, камінь, метал. Так виник своєрідний вид мистецтва — скульптура. (мультимедія)

Скульптура — це вид образотворчого мистецтва, пов’язаний зі створенням об’ємних художніх форм з різних матеріалів.

Види скульптури.

— Існують два види скульптури:

кругла — яку можна споглядати з усіх боків;

рельєф — об’ємне зображення на площині.

Реальна об’ємна форма круглої скульптури надає можливість роздивлятися її з різних боків.

Розрізняють такі види рельєфу:

(мультимедіятавиготовлені роботи в різних техніках )

• горельєф, якщо рельєф виступає над площиною більше, ніж наполовину;

• барельєф, якщо рельєф виступає менше, ніж наполовину;

• контррельєф, якщо рельєф заглиблений у площину.

Рельєфні зображення часто використовують у декоративно-ужитковому мистецтві та дизайні.

Фактура.

— Скульптор, працюючи з різними матеріалами, або підкреслює їхні природні властивості, або під час обробки надає поверхні вигляду рельєфності чи гладкості.

Фактурою можна передати і ніжність шкіри обличчя юної дівчини, і пластичність складок одягу козака та гриви лева, й оперення, що нібито нагадує луску на тілі фантастичного птаха.

Робота з пластиліном.

Пластилін (італ. plastilina — ліпний) — матеріал для ліплення. Виготовляється з очищеного і подрібненого порошку глини з додаванням воску, сала та інших речовин, що перешкоджають усиханню. Буває різнобарвним. Слугує для виготовлення фігур ескізів для скульптурних робіт, невеликих моделей, виробів малих форм.

— Сьогодні на уроці ми згадаємо прийоми роботи з пластиліном, правила, яких слід дотримувати під час роботи:

Правила роботи з пластиліном

  Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;

  розрізати пластилін стекою;

  невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;

  після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою;

  не брати пластилін до рота, не торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу;

  не чіпати зошити, книги, гумки — скрізь будуть жирні плями, на яких жодна ручка не пише.

Фізкультхвилинка: «Море хвилюється раз…»

       Виринай-но, рибка близько (роблять рухи, ніби пірнають)

Розсипай-но срібні бризки (струшують кистями рук)

Щоб зловив я карася, (імітують закидання вудочки)

Карася, як порося                  (розводять руки, показуючи розміри карася)

— Мабуть, ви вже здогадалися, куди я запропоную вам здійснити подорож. Не у космос, не планетою, не в гори, а на морське дно. Звісно, більшість із вас уже бували на морі, дехто навіть відпочиває там кожного літа, але... Побувати на морі — це одне, а побувати на дні морському — зовсім інше.

Правила безпечної поведінки на воді та біля води:

  • діти повинні купатися обов’язково під наглядом дорослих;
  • не купайтеся i не пірнайте у незнайомих місцях, це можна робити у спеціально відведених місцях;
  • не можна запливати за обмежувальні знаки;
  • слід дуже обережно поводитися на надувних матрацах та іграшках, особливо, коли є вітер або сильна течія;
  • не треба купатися довго, краще купатися кiлька разів по 20-30 хв.;
  • не слід купатися наодинці;
  • не підпливайте до коловоротів, пароплавів i катерів;
  • не стрибайте головою вниз у місцях, глибина яких вам невідома.
  • не забувайте, що вода несе й небезпеку!

Шторм на морі, повінь, сильна злива можуть завдати шкоди не тiльки навколишньому середовищу, але й людині!

Безумовно, морське дно — це красиве, неповторне, дивовижне, сповнене цікавинок і таємниць. Хоча, разом із тим, і досить небезпечне. Тож не варто ловити ґав, розглядаючи яскравих морських мешканців, бо деякі із них можуть запросто вами пообідати. Проте вам зі мною боятися нічого. Я добре знаю, хто з них на що здатний, з ким можна дружити, а кого слід триматися осторонь, тож завжди можу застерегти вас від небажаного знайомства. Отже, затамуйте подих — вирушаємо на дно.

НА ДНІ 

Тиша та спокій у морі на дні...

З мулу капуста морська пророста... 
На неймовірній такій глибині

 Зліва та справа — повсюди вода! 
Тут у зеленій безодні завжди

Рибки всілякі красиві живуть, 
Плавають зграйки туди та сюди,

Воду солону потрішечки п'ють.
В морі є леви, морські їжаки...

Можна зустріти тут навіть кита... 
Дно — гарне місце. Туди залюбки

Сама я спустилас , якби... не вода...

III.   ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Елементи здоров´язберігаючих технологій

  • Ранкова зарядка,
  • сміхотерапія,
  • дихальна гімнастика,
  • фізкультхвилинки,
  •  вправи енергізатори,
  • веселі перерви

Здоров’я - це сила!

Здоров’я – це клас!

Хай буде здоров’я

У вас і у нас! 

1. Підготуйте основу з картону розміром не більше 15x15.

2. Нанесіть на картон тонкий шар пластиліну (2-3 мм) зеленого або синього кольору.

3. З різнокольорового пластиліну зробіть рибок, водорості та інших мешканців морського дна.

4. Виготовлених рибок та водорості слід міцніше притискати до основи.

5. За допомогою стеки можна зробити різну фактуру поверхні.

 

IV.   ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ
V.    ПІДСУМОК УРОКУ. 

— Які композиції вам найбільше сподобалися? Чому?

 

Висновок:  на мою думку,учні впоралися з вставленою для них задачею.  Вдало і вміло працювали  з новою для них технікою, їм це було цікаво та доступно. Тема рельєфу є присутньою в кожній роботі, що дає зрозуміти, що діти оволоділи новими знаннями і вправно втілюють їх у своїх прекрасних роботах.

 

_DSC0242_DSC0228_DSC0213_DSC0202

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Державна служба зайнятості

склала перелік найбільш перспективних професій в Україні.

 

Попит на них не буде зменшуватись у найближчі роки. Так, найперспективнішими вважаються медичні професії, інженерні, фахівці галузі IT та агрономи, повідомляє “ТСН”, передає Корупція.Маркет.

“Якщо ви розмірковуєте, якої саме спеціальності необхідно навчитись, щоб у майбутньому без особливих труднощів знайти роботу, то можемо вас запевнити, що у ТОП найбільш перспективних в Україні професій і за затребуваністю у роботодавців, і за рівнем заробітної плати є професії у галузі IT, медичній галузі, інженерні професії та висококваліфіковані спеціалісти у аграрній сфері”, – зазначив виконувач обов’язків голови Державної служби зайнятості Сергій Кравченко.

За його словами, серед робітничих спеціальностей найбільш затребуваними у найближчі роки будуть трактористи, кухарі, швачки, водії та будівельники. Зокрема справний тракторист за рік зможе отримувати заробітну плату до 120 тис. грн.

За словами Кравченка, найбільш перспективні професії можна опанувати безкоштовно, звернувшись до служби зайнятості.

“Якщо до нас звертається людина без спеціальності, або ж, маючи освіту вона не може знайти підходящу роботу, ми пропонуємо безкоштовно пройти навчання у центрах професійно-технічної освіти ДСЗ або в інших навчальних закладах. Так, протягом січня-квітня 2016 року, за направленням служби зайнятості професійне навчання проходили 85,9 тис. безробітних, у т. ч. 20,2 тис. осіб навчалися у ЦПТО”, – розповів він.

Так, наприклад, завдяки навчанню у службі зайнятості безробітні здобули такі професії, як перукар, кухар, електрогазозварник, тракторист-машиніст, водій, продавець, швачка. Рівень працевлаштування після закінчення профнавчання у ЦПТО становить 85%. За словами чиновника, сьогодні служба зайнятості реформується. Тепер буде запроваджений короткостроковий та середньостроковий прогноз ринку праці.

Завдяки цьому можна визначити затребуваність професій на ринку праці в найближчі 1-5 років та розрахувати потребу у спеціалістах в конкретних регіонах країни. Зазначимо, близько 759 тисяч зареєстрованих безробітних уже отримали роботу протягом 2016 року. Третину з них становили соціально вразливі категорії населення, зокрема люди з інвалідністю, внутрішньо переміщені особи, військовослужбовці, які брали участь в АТО.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Копия ПК от 27.01.2017\15\Desktop\29.11 Семинар Обсл.праця\_DSC0021 (2).JPG

 

 

D:\Копия ПК от 27.01.2017\15\Desktop\29.11 Семинар Обсл.праця\_DSC0029 (2).JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕСТ «ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО САМОРОЗВИТКУ»

 

Мета: визначити ступінь психологічного налаштування учня на розвиток власних здібностей та набуття нових знань.

Вік учнів: від 12 років.

Обладнання: роздруковані бланки тесту, олівці чи ручки.

Інструкція: учень має позначити знаком «+» або знаком «-» наявність чи відсутність у себе наведених нижче якостей.

1. У мене часто з’являється бажання більше дізнатися про себе.

2. Я вважаю, що мені не потрібно в чомусь змінюватись.

3. Я впевнений у своїх силах.

4. Я вірю, що все задумане мною, здійсниться.

5. У мене немає бажання дізнатися про свої плюси та мінуси.

6. У моїх планах, я частіше сподіваюсь на успіх, ніж на поразку.

7. Я хочу краще та ефективніше працювати.

8. Я вмію примусити себе, коли потрібно.

9. Мої невдачі багато в чому пов’язані з невмінням щось робити.

10. Я цікавлюсь думкою інших про мої якості та можливості.

11. Мені важко самостійно досягти задуманого і виховати себе.

12.  У будь-якій справі я не боюся невдачі й помилок.

13.  Мої якості та вміння відповідають вимогам навчання.

14.   Обставини сильніші за мене, навіть якщо я дуже хочу щось зробити.

 

Обробка отриманих результатів.

Результати тестування звірити з ключем та підрахувати кількість відповідей, що співпали із ним

 

Ключ до тесту:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

+

-

+

+

-

-

+

+

+

+

-

+

-

-

10—14 відповідей співпадають з ключем: учень готовий до саморозвитку, йому притаманні урівноваженість, самостійність, упевненість.

6—9 відповідей співпадають з ключем: учень прагне більше дізнатися про себе, випробувати свої можливості на практиці.

1—5 відповідей співпадають з ключем: учню потрібна допомога і підтримка дорослих, він не готовий до саморозвитку.

 

Методика «Мотиви вибору професії»

Для визначення провідного типу мотивації в процесі вибору проводиться опитування «Мо­тиви вибору професії».

Психолог. У бланку відповідей наведені твердження, що ха­рактеризують будь-яку професію. Прочитайте й оцініть, якою мірою кожне з них вплинуло на ваш вибір професії за такою шкалою оцінювання:

5 — дуже сильно вплинуло; 
4 — сильно вплинуло;
З — середньо вплинуло; 
2 — слабко вплинуло;
1 — ніяк не вплинуло.


Мотиви вибору професії


№ з/п


Твердження


Оцінка


Тип мотиву


1.


Вимагає спілкування з різними людьми


 


І


2.


Подобається батькам


 


-


3.


Передбачає сильне почуття відповідальності


 


С


4.


Вимагає переїзду на нове місце проживання


 


+


5.


Відповідає моїм здібностям


 


І


6.


Дозволяє обмежитися наявним устаткуванням


 


-


7.


Корисна людям


 


С


8.


Сприяє розумовому й фізичному розвитку


 


І


9.


Високооплачувана


 


+


10.


Дозволяє працювати близько від дому


 


+


11.


Престижна


 


-


12.


Можливість для зростання професійної майстерності


 


С


13.


Єдино можлива за таких обставин


 


-


14.


Дозволяє реалізувати здібності до керівної роботи


 


С


15.


Приваблива


 


І


16.


Близька до будь-якого шкільного предмету


 


+


17.


Дозволяє одразу одержати гарний результат праці для інших


 


С


18.


Обрана моїми друзями


 


-


19.


Дозволяє використовувати професійні вміння поза роботою


 


+


20.


Дає більші можливості виявити творчість


 


І


3 =__; І= ___; + = ______; - = ____;
Інтерпретація результатів проводиться у такий спосіб: підраховується ариф-метична сума за кожним із типів мотивації у бланку відповідей такими поз-начками — «І», «С», «+», «—».
Умовні позначки:
«І» — внутрішні індивідуально значимі мотиви;
«С» — внутрішні соціальне значимі мотиви;
«+» — зовнішні позитивні мотиви; 
«-» — зовнішні негативні мотиви.
Максимальна сума вказує на переважний тип мотивації ви­бору професії.

 

«… МІСТО ЗАКОХАНИХ В ПРАЦЮ…»

Картинки по запросу картинка рукоделия 

 

 

 

 

Є місто у школі – не схоже на клас,

Де  виробів різних незмінний багаж

Там Муза натхнення працює невпинно,

Даруючи кожному щастя хвилини.

 

Там мрія живе про улюблене діло,

Це МІСТО ЗАКОХАНИХ В ПРАЦЮ й умілих.

Постійно вирують там творчі ідеї,

А витвори рук тих позаздрять в музеях.

 

Знайдуться там книги людей працьовитих,

Журнали з порадами – тільки практичними,

Креслення й схеми, ремесел секрети

Складаються в сходинки творчого злету.

 

Живуть там чарівні різні клубочки,

Які в візерунки складаються точно:

Картини, панно, серветки й дрібнички –

Всілякі роботи лежать на поличках.

 

Також люблять там куховарить, в'язати

І вироби гарні з тканини зшивати,

Плести, прасувати і бісер низати…

Своїми руками там робиться свято.

 

Це місто стежину в життя прокладає,

Навчає усіх, хто бажанням палає.

Ну що ж, якщо досі ти в чомусь не певний…?

Там класно! Заходь до шкільної майстерні!

Картинки по запросу картинка рукоделия 

 

 

 

http://previews.123rf.com/images/digiselector/digiselector1304/digiselector130400002/18839604-Sewing-And-Needlework-Doodles-Seamless-Pattern-Vector-Stock-Photo.jpgПоради молодому вчителеві і не тільки…

 

Необхідно:

- любити свою роботу й учнів, яких вам довірили навчати й виховувати;

- не дискредитувати свій авторитет – він повинен бути незаперечним;

- посміхатися, особливо працюючи зі слабкими учнями;

- постійно стежити за своїм мовленням;

- бути добрим, але не добреньким; вимогливим і чесним щодо всіх учнів;

- постійно дізнаватись щось нове із книг, журналів, телебачення, Інтернету; якнайбільше розповідати учням на уроці, не  боючись, що вони не зрозуміють;

- крім традиційних форм роботи, використовувати сучасні технології, не забуваючи про досвід учителів-новаторів, ноу-хау в роботі;

- працювати під гаслом “Класна робота в зошиті учня не повинна мати помилок”;

- розвивати в собі важливу якість – вислуховувати учня до кінця, не підказуючи, не підводячи учня до правильної відповіді підказками;

- не демонструвати свою любов до окремих учнів;

- пробачати витівки, не нагадувати наступного дня учневі про те, що трапилося;

- нічого не забувати, щоб діти не могли сказати: “А Марія Іванівна забула”;

- у жодному разі не висловлюватися про колег погано, не критикувати їх у присутності учнів;

- співпрацювати із батьками як помічниками у роботі, не скаржитися їм принагідно на їх дітей;

- одягатися ошатно, зі смаком, частіше змінювати робочий костюм;

- намагатися працювати без негативних оцінок, адже такі оцінки вчитель ставить самому собі за невміння навчити;

- не боятися брати участь у різноманітних конкурсах;

- знати, чого вчити та як найкраще вчити;

- завжди відстоювати своїх дітей, а не сварити їх привселюдно – це ваші діти, а ви – їхня шкільна мама;

- ніколи не дозволяти дітям пліткувати про батьків, і самому також не сварити батьків при дітях;

- пам’ятати, що кожний з учнів – це унікальна й неповторна особистість;

- не забувати, що учень – не “чистий аркуш паперу”, а особистість, яка має власний життєвий досвід, свої погляди й особистий досвід у вигляді емоцій, почуттів, переживань.

 

Картинки по запросу шедевры рукоделия 

Слід навчитися:

- варіювати голосом, берегти і намагатися не напружувати його;

- обирати ті форми роботи, що допомагають досягти результату на уроці, а для цього потрібно відмінно знати методики викладання предмета;

- розв’язувати будь-яку складну ситуацію;

- на уроці працювати зі слабкими й сильними учнями;

- працювати над мовленнєвими помилками учнів не тільки на уроці, але й поза ним;

- детально продумувати урок, але акцентувати увагу учнів не тільки на уроці, але й поза ним;

- детально продумувати урок, але акцентувати увагу учнів на головному, тобто на тому, чого ви повинні навчити їх;

- використовувати картки там, де вони доречні, а не під час фронтальної роботи із класом, де можуть і повинні брати усі учні;

- берегти час на уроці;

- організовувати урок у такий спосіб, щоб учні сказали: “Як швидко минув урок!”

 

 

Важливі моменти для виконання на “автоматі”

- Починати урок завжди вчасно.

- Завжди бути готовим до уроку.

- Приходити до класу хоча б за 15 хв до дзвінка, щоб перевірити стан кабінету, готовність дошки, учнів, зробити записи в журналі, відповісти на можливі запитання учнів та ін.

- Обов’язково записувати на дошці тему уроку й домашнє завдання; стежити, щоб усі учні записали домашнє завдання до щоденників.

- Розподіляти увагу в такий спосіб, щоб на будь-якому етапі уроку тримати в полі зору весь клас, запитуючи учня, якщо він відволікається або розмірковує про щось особисте.

- Не зневажати записами на дошці, навіть нескладними кресленнями, малюнками, адже учень, яким би неуважним він не був, обов’язково перепише з дошки до зошита.

 

 

Картинки по запросу шедевры рукоделияСамоосвіта

- Не боятися вчитися у своїх колег, в учнів, на семінарах і курсах, із книжок та журналів.

- Відвідувати уроки своїх колег, особливо в тих класах, де справи кепські. У такий спосіб, можна знайти відповіді на багато нагальних запитань.

 

Підготовка до уроку

- Готуватися до кожного уроку творчо, придумуючи щоразу щось цікаве.

- Докладно розробити конспект одного або декількох уроків. Нехай вони відрізнятимуться від звичайних уроків за формою, методами, насиченістю, цікавою інформацією, дослідами тощо.

- Готуючись до уроку, краще розв’язувати всі завдання на окремих картках; причому завдання з одного підручника – на картках одного кольору, з посібника – на картках іншого кольору. У такий спосіб створюється корисна картотека – розв’язник.

- Обов’язково передплачувати методичні журнали й газети, вести картотеку статей.

- Готуючись до кожного уроку, визначити мінімальну добірку основних запитань, понять і тримати їх у полі зору учнів протягом усього уроку. Аналогічно в кожній темі визначити основні поняття, багаторазово їх повторювати впродовж усієї теми.

- Застосовувати на уроках принцип “Нехай ті, хто знають, розкажуть тим, хто не знають”.

- Робочий кабінет повинен бути естетично оформлений, але не в яскраві кольори. У кабінеті вчитель повинен усе мати попідруч, щоб не займатися пошуком перед уроками або під час їх проведення. Це значно полегшує учителеві роботу з учнями

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Повідомлення на сайт департаменту з гуманітарних питань

Кам’янської міської ради

 

         Відповідно до річного плану роботи департаменту з гуманітарних питань міської ради  (директор департаменту  Онищенко Т.Я.) 29 листопада 2016 року на базі  НВК-академічний ліцей №15  (директор Ніколаєнко Л.П.) відбувся міський семінар-практикум вчителів обслуговуючої праці загальноосвітніх навчальних закладів на тему «Інноваційні підходи до формування здоров’язбережувальної культури  на уроках обслуговуючої праці».

 Семінар Відкрила методист методичного кабінету департаменту з гуманітарних питань міської ради Заіка Н.І., яка наголосила  про важливість використання здоров’язбережувальних технологій на уроках обслуговуючої праці.

 Директор освітнього закладу Ніколаєнко Л.П.  ознайомила учасників науково-методичного заходу з історією школи, експериментальною, науково-методичною діяльністю та досягненнями ліцею.

 На початку семінару   було проведено  вхідне анкетування  педагогів з метою виявлення питань, які стануть орієнтиром в  подальшій роботі міського методичного об’єднання вчителів обслуговуючої праці.

          Під час проведення теоретично-практичного та експериментального модулів відбулося віртуальне спілкування з науковцями НАПНУ, були продемонстровані шляхи створення здоров’язбережувального освітнього середовища ліцею. Цікаво та змістовно пройшли педагогічний коментар з питань інструктажів з техніки безпеки під час уроків, профорієнтаційне тестування старшокласників «Пізнай та створи себе сам», в яких активну участь брали  запрошені вчителі.

 Вчителями були представлені 2 фрагменти інтегрованих уроків у 8 і 9-класах: обслуговуюча праці та географія, обслуговуюча праця та інформатика та 2 фрагменти уроків трудового навчання, які проводили вчителі початкових класів. Фрагменти уроків були проведені із залученням інтерактивних форм та методів, синтезу наукових знань та перспективного педагогічного досвіду вчителів.

 Якісна  організація семінару висвітлила чітку злагодженість у роботі педагогічного та учнівського колективів, що просліджувалося від виступів заступників директорів до гармонійної роботи учасників педагогічної взаємодії під час інтегрованих уроків обслуговуючої праці.

          Незабутні враження на вчителів справили   професійний квест«Педагогіка партнерства - вектор соціалізації особистості»,  в якому приймали участь позашкільні заклади та центр підготовки та перепідготовки виробничих кадрів та Свято краси та гармонії.

  У процесі роботи семінару-практикуму вироблено рекомендації з пита-нь використання інноваційних підходів до формування здоровязбе-режувальної культури вчителів.

  

МЕТОДИЧНИЙ КВЕСТ

 

D:\Копия ПК от 27.01.2017\15\Desktop\29.11 Семинар Обсл.праця\_DSC0073 (2).JPGD:\Копия ПК от 27.01.2017\15\Desktop\29.11 Семинар Обсл.праця\_DSC0007.JPG

D:\Копия ПК от 27.01.2017\15\Desktop\29.11 Семинар Обсл.праця\_DSC0067 (2).JPG

D:\Копия ПК от 27.01.2017\15\Desktop\29.11 Семинар Обсл.праця\_DSC0052.JPGD:\Копия ПК от 27.01.2017\15\Desktop\29.11 Семинар Обсл.праця\_DSC0089 (2).JPG

 

 

 

 

 

 

Рекомендації   міського семінару – практикуму

вчителів обслуговуючої праці

 

  1. Сприяти впровадженню нових педагогічних технологій, сучасних досягнень педагогічної науки в практику роботи вчителів обслуго-вуючої праці.
  2. Дотримуватися в практичній діяльності здоров’язбережувальних техно-логій.
  3. Постійно розвивати творчі здібності та творчу активність учнів шляхом створення умов для стимулювання  їх продуктивної  та предметно-перетворювальної діяльності.
  4. Надавати  консультаційну допомогу старшокласникам в усвідомленому виборі майбутньої професії, формуванні особистого професійного плану з урахуванням індивідуальних психологічних характеристик, особливостей життєвої ситуації, професійних інтересів, нахилів, здібностей, стану здоров’я та попиту ринку праці.
  5. Узагальнити банк даних  за методикою проведення в технологічній освіті дидактичних та  ділових ігор.
  6. Безперервно дотримуватися Інструкцій з охорони праці та  техніки безпеки під час виконання практичних робіт.
  7. Залучати учителі до активного використання інноваційних технологій у практичній діяльності.
  8. Широко впроваджувати у навчально-виховний процес діяльнісно- креа-тивний тип взаємодії вчителя та учня.
  9. У процесі викладання  навчального предмету забезпечувати умови для формування життєвих компетентностей учнів, акцентуючи увагу на практичній складовій предмета.
  10.  Упроваджувати в практику роботи проведення інтегрованих уроків.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Планування
Додано
17 липня 2018
Переглядів
1564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку