Методичний порадник щодо проведення предметного тижня «Техніка, яка допомагає».

Про матеріал
Методичний порадник щодо проведення предметного тижня «Техніка, яка допомагає». З досвіду роботи учителів початкових класів Шепетівської ЗОШ№8 Хмельницької області.
Перегляд файлу

Методичний порадник щодо проведення предметного тижня «Техніка, яка допомагає». З досвіду роботи учителів початкових класів Шепетівської ЗОШ№8 Хмельницької області.

Другий рік поспіль початкова школа працює за НУШ. Перші  8 тижнів за програмою О. Савченко навчання дітей в школі проводяться тематичними. Також за цією програмою введено інтегрований курс «Я досліджую світ». Ці уроки розпочинаються ранковим колом.

Тому ми пропонуємо фрагменти тематичного тижня «Техніка, яка допомагає». Тиждень доцільно розпочати з ранкового кола в понеділок. Діти стають в коло.

Ранкове коло

Привітатися можна так:

Доброго ранку!

Доброго дня!

Бажаєте ви і бажаю вам я!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки,

Працюють голівки

Та сяють усмішки.

Хай кожного з нас оминають негоди!

Разом ми усі – частинка природи!

  • Який сьогодні день? (Понеділок).
  • Чим особливий понеділок? (Розпочинає робочий тиждень).
  • Про що ми дізнаємось протягом тижня, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

Загадка

М’язи його – металічні,

Думка його – електрична.

Для людини помічник,

І товариш й рятівник. (Робот).

( У вчителя в руках макет робота).

C:\Users\8_shk_4\Desktop\изображение_viber_2020-02-10_10-54-48.jpgC:\Users\8_shk_4\Desktop\изображение_viber_2020-02-10_10-54-47.jpg

Любі друзі, всім привіт!

Робік мене звати,

Я запрошую усіх,

В часі мандрувати.

У кожній хаті машини,

З нами дружно живуть.

Варять каву, прасують,

посуд миють, перуть.

Щоб усі потреби нам задовільнити,

У XXI столітті в школах

діти почали творити.

  • Протягом тижня я буду з вами працювати. А чи хочете зі мною сьогодні цікаву гру пограти?

Гра – руханка.

Діти діляться на трійки. Перший – кермо, другий – двигун, третій – робот. Робот дає команду, двигун подає сигнал «др –р – р», кермо виконує команду робота після сигналу двигуна. (Ліворуч, праворуч, прямо).

Вчитель знову дітей скликає в коло:

Мандрували, мандрували

В наше коло знову стали.

  • Чи є у вашому будинку роботи?
  • Яку роботу вони виконують? (Прасують, перуть, пилососять)
  • Як по – іншому ми можемо їх назвати? (Техніка).
  • Де допомагає техніка? (Транспорт, побутова, комп’ютерна, для спорту).

(Робік роздає розкидані склади).

  •  Ваше завдання : розшифрувати слова, назвати до якої групи воно відноситься і відповідно цього об’єднатися в групи. (Парти розставлені для групової роботи, на партах конструктор LEGO).
  • Запрошуємо вас у наш «Робоклуб». Перед вами цеглинки LEGO.

Кожна група має створити свій робот, який відповідає даному виду.

 (Перед цим дітям потрібно нагадати правила роботи в групі).

На інших уроках продовжуємо працювати над цією темою.

Так під час уроків навчання грамоти при вивченні букви «ел» можна використовувати такі завдання:

  1. Впіймай звук ( вчитель читає вірш про техніку, а діти повинні впізнати слова – назву техніки, в яких заховалися звуки  [л], [л’].
  2. Відгадування загадок, визначення звука у слові – відгадці.

Нам показує вікно

Спорт, новини і кіно. (Телевізор).

  1. Робота  з чистомовками та самостійне складання їх.

Ос, ос, ос – пил збирає …(пилосос).

Он, он, он – подзвонив …(телефон).

Ина, ина,  ина – пере …(пральна машина).

Ник, ник, ник – продукти зберігає … (холодильник).

Ізор, ізор, ізор – ми дивились … (телевізор).

  1. «Сенкан».

Діти складають вірш такої будови.

1 – й рядок – іменник.

2 – й  рядок – 2 прикметники.

3 – й рядок – 3 дієслова.

4 – й рядок – висновок до теми.

5 – й рядок – слово синонім.

Наприклад:

Орбітрек

Легкий, зручний,

Помагає, надихає, мотивує.

І красу фізичну дарує.

Тренажер.

Під час уроків математики доцільними є такі завдання:

  1. Графічні диктанти.

 Діти за допомогою графічних диктантів вчаться орієнтуватися на сторінці зошита в клітинку, малювати по клітинках, розвивають просторову уяву (вгору, донизу, вліво, вправо).

          

 

  1. Я – конструктор.

Під час вивчення геометричних фігур, діти викладають різні види техніки, називаючи використані фігури. Рахують їх кількість, порівнюють схожість і відмінність.

 

  1. Я – художник.

Учні, обчислюючи вирази, розмальовують певну частину предмета кольором, що відповідає результату обчисленого виразу.

  1. Я – дослідник.

Вивчаючи одиниці вимірювання довжини, діти порівнюють довжину класної кімнати і ширину, аркуша зошита та підручника, лінійки і олівця, знаходять найбільший і найменший предмет у класі, схожість предметів.  За допомогою терез зважують масу різних предметів, досліджують властивості маси предметів. Виміри проводять лінійкою, метром, лазерним рівнем.

 

 

  1. Я – архітектор.

Викладають із конструктора LEGO макети будинків, порівнюють їх висоту, розробляють проекти «Розумного будинку», конструюють техніку потрібну для будівництва.

Картинки по запросу "картинка лего склад числа""                                                               

 

                   

 

 

 

 

 

                                   

 

 

 

  

До уроків «Дизайн і технології» включено роботу з конструкторами різних видів. Діти створюють транспортну техніку, побутову техніку, комп’ютерну, спортивну. Із задоволенням виготовляють Робіка – друга за власним задумом.

C:\Users\8_shk_4\Desktop\изображение_viber_2020-02-10_11-12-30.jpg

Продовжують грати рольові ігри: «Я – дизайнер», «Я – винахідник», «Я – конструктор» і т. д.

Вивчаючи «Мистецтво» учні спостерігають за кольорами, досліджують процес змішування фарб, проводять дослідження з різними розчинами, створюють власні копії витворів мистецтва, розмальовуючи, оздоблюючи різні види техніки. Під час музичних уроків під музичний супровід діти імітують рухи транспорту. (https://www.youtube.com/watch?v=LKBP_PjyvxI).

Розробка робототехніки  лежить у площині вирішення різноманітних завдань, що вимагають знань з різних галузей комп’ютерної технології.

Тому доцільно  приділити увагу розвитку нової моделі сучасного учня, котрий в повній мірі володіє життєво -необхідними навичками та вміннями.

Йдучи від простого до складного, вирішуючи цікаві завдання з казковими сюжетами і героями, учень вирішує логічні завдання, направлені на опанування мистецтва складання алгоритмів.

 У ігровій формі знайомиться з складними поняттями, моделюють їх за уявою.

 При виконанні завдань на установку схожості і відмінності формується спостережливість, аналіз і синтез матеріалу .

На нашу думку, комп'ютерні ігри не замінюють, а доповнюють усі традиційні форми ігор і занять, природним шляхом залучають школярів до набуття початкових навичок роботи з інформаційними технологіями, до оперування знаковими формами мислення, якщо вони органічно включені у гру. 

 Діти знайомляться з методами і засобами одержання, обробки і збереження інформації. Вчаться перетворювати інформацію у схеми, таблиці, діаграми та графічні малюнки.

Кінцевим результатом є створений і наповнений протягом тижня лепбук, який діти із цікавістю і задоволенням наповнили загадками, ребусами, кросвордами, дидактичними іграми, цікавою інформацією з даної теми.

C:\Users\8_shk_4\Desktop\изображение_viber_2020-02-10_11-12-29.jpg      C:\Users\8_shk_4\Desktop\изображение_viber_2020-02-10_11-12-26.jpg

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку