Методичний посібник "Перевір себе"

Про матеріал

Даний посібник укладений відповідно до чинної програми Міністерства освіти і науки України з предмету «Основи здоров'я» для 3 класу. Посібник містить завдання різних рівнів складності ( тестові завдання, «закінчити речення», «доповнити схему», «встановити відповідність», «дати поради»), які доповнені малюнками, що відповідають віковим особливостям третьокласників.

Мета посібника – допомогти вчителям основ здоров'я визначити рівень засвоєння учнями знань, виявити і ліквідувати недоліки в знаннях. Запропоновані завдання також допоможуть учням повторити і закріпити вивчений матеріал.

Перегляд файлу

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ 

СЛАВУТСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ІНФОРМАЦІЙНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР

Навчально-виховний комплекс 

«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, гімназія» №5

                                                                                                    

 

Ліскова Світлана Василівна.  Методичний посібник з основ здоров’я

 «Перевір себе» 3 клас

 

Даний посібник укладений відповідно до чинної програми Міністерства освіти і науки України з предмету «Основи здоров’я» для 3 класу.  Посібник містить завдання різних рівнів складності  ( тестові завдання,  «закінчити речення», «доповнити схему», «встановити відповідність», «дати поради»),  які доповнені малюнками, що відповідають віковим особливостям третьокласників.  

 

Мета посібника – допомогти вчителям основ здоров’я   визначити рівень засвоєння учнями знань, виявити і ліквідувати  недоліки в знаннях.  Запропоновані завдання також допоможуть учням повторити і закріпити  вивчений матеріал.

Вступ

Перевірка знань до тем: «Показники здоров’я і розвитку дитини»,   «Здоровий спосіб життя».

Перевірка знань до тем: «Про природні ритми і здоров’я», «Працездатність людини», «Про активний відпочинок».

Перевірка знань до тем: «Про корисні та шкідливі мікроби», «Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом та взуттям».

Перевірка знань до тем: «Вітаміни і мікроелементи», «Про продукти харчування».

Перевірка знань до тем: «Уміння взаємодіяти. Дружний клас», «Сім’я. Повага і взаєморозуміння в родині», «Що таке толерантність».

                                                      

Зміст

 

7. Перевірка знань до тем: «Ти – співрозмовник», «Як уникнути конфлікту?».

8. Перевірка знань до теми: «Небезпека шкідливих звичок».

9. Перевірка знань до тем: «Правила користування водогоном», «Про правила пожежної безпеки», «Щоб не сталося пожежі»

10. Перевірка знань до тем: «Попереджувальні знаки», «Як користувався газовою плитою», «Обережно: витік газу!»

11. Перевірка знань до тем: «Дорожня безпека», «Перехід дороги з обмеженою оглядовістю». «Поведінка біля залізничної колії»

12. Перевірка знань до тем: «Де можна гратися, а де – ні», «Безпека велосипедиста»

13. Перевірка знань до тем: «Відпочинок на природі», «Щоб не заблукати», «Як уникнути небезпечних ситуацій на природі»

14. Перевірка знань до тем: «Характер людини», «Навчання – найголовніша справа. Розвиток пам’яті та уваги», «Вчимося та відпочиваємо. Ознаки втоми і перевтоми», «Будь спокійним», «Творчі здібності»

15. Список використаної літератури

 

 


Перевірка знань №1

Теми: «Показники здоров’я і розвитку дитини» «Здоровий спосіб життя»

1 рівень

Виконати тестові завдання

1.                     Ти сам можеш дізнатися про стан власного здоров’я? а) так;           

б) ні;

в) не завжди.

2.                     Вибери ознаки здоров’я. 

а)  міцний сон;

б) не хочеться їсти;

в) нічого не болить.

3.                     За допомогою медичного  огляду  можна дізнатися:

а) зріст та масу тіла;

б) частоту пульсу;

в) температуру;

г) свій настрій. 

                                                                         

2 рівень Закінчити речення.

1)    Шкідливі звички людини  – це такі дії:

_______________________________________________

_______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________

2)    Корисні звички людини – це такі дії: 

______________________________________________

______________________________________________ ______________________________________________

______________________________________________

 

 

 

3  рівень

        Встановити відповідність.  З’єднати  лініями відповідності.

 

 Дитина може хворіти на   деякі захворювання, якщо      ними хворіли батьки та інші

близькі родичі

 

Певний час лише  може підтримувати, деколи 

допоможе відновлювати  здоров’я

 

 Стан повітря, води, якість  продуктів харчування

 


 

4 рівень

                       Написати поради

Порадь першокласникам як потрібно вести здоровий спосіб життя.

_____________________________________________________________________________        _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

 

 

 

 

Перевірка знань №2

Теми: «Про природні ритми і здоров’я»

«Працездатність людини»

«Про активний відпочинок»

1 рівень Виконати тестові завдання

1.     Природні ритми впливають на здоров’я людини?             а) так;

            б) ні;

            в) деколи.

2.     Працездатність людини можна відновити:

          а) прогулянкою на свіжому повітрі;

          б) сном;

          в) дуже гучною  музикою.

3.     На працездатність людини впливає:

          а) самопочуття;

          б) природні ритми;

          в) колір очей та волосся.

 

 

2 рівень

Закінчити речення

1)     Ритм життя людини – це

_____________________________________________________________________

_________________________________________________________________

2)     Працездатність людини – це 

_____________________________________________________________________ _________________________________________________________________

 

З рівень


 

 

4 рівень

Написати поради

Порадь першокласникам, яких правил безпеки потрібно дотримуватись під час гри.

 

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ __________________________________________________         ___________________________ _____________________________________________________________________________

                         _____________________________________________________________________________       

 

 

 

Перевірка знань №3 Теми: «Про корисні та шкідливі мікроби»

 «Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом та взуттям»

1 рівень

Виконати тестові завдання

1.     Інфекційні хвороби передаються від хворої людини до здорової? а) так;

б) ні.

2.     Щоб запобігти виникненню епідемії, потрібно:

а) хворому виділити окреме приміщення;

б) використовувати марлеві пов’язки;

в) користуватися тим же посудом, що і хворий.

3.     Охайна людина завжди:

а) має чисто тіло;

б) акуратно одягнена;

в) має трохи зім’ятий одяг.

 

        


 

2 рівень

Закінчити речення

 

1)    Хвороботворні мікроби передаються від хворої людини до здорової такими шляхами: 

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________

2)    Імунітет – це

___________________________________________________________________ _______________________________________________________________

 

 

3 рівень

Вибрати вірне твердження. Позначити знаком  «+»

1.     Взуття потрібно чистити, якщо воно вологе – слід сушити.

2.     У кедах та кросівках можна ходити цілий день.

3.     Охайність і щоденні гігієнічні процедури допомагають зміцнювати здоров’я людини.

4.     Інфекційна хвороба починається з підвищення температури тіла, виникає слабкість, може боліти голова та інші частини тіла.

5.     Інфекційні хвороби легко можна вилікувати в домашніх умовах.

6.     Якщо людина займається фізкультурою, загартовується, дотримується гігієни, щодня вживає багато солодощів, овочів та фруктів, не має шкідливих звичок імунітет підвищується.

7.     Інфекційна хвороба починається з підвищення температури тіла, виникає слабкість, покращується апетит, може боліти голова та інші частини тіла.

 

4 рівень

Написати поради

Порадь першокласникам як поводитися, коли вдома є                   хворий на грип.

 

 

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ __________________________________________________         ___________________________

_____________________________________________________________________________

               _____________________________________________________________________________

 

 

 


Перевірка знань №4

Теми: «Вітаміни і мікроелементи» «Про продукти харчування»

1 рівень 

Виконати тестові завдання

1.     Продукти харчування можуть бути причиною різних захворювань? а) так;

б) ні.

2.     Корисно вживати такі продукти:

а) молоко;

б) сухарики;

в) овочі.

3.     Упаковка продуктів харчування повинна:

а) містити інформацію про термін придатності;

б) містити інформацію про склад продукту;

в) бути дуже гарною і яскравою.

 

 

2 рівень

Закінчити речення

1)       Вітаміни потрібні організму  людини,  тому що вони

_____________________________________________________


___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

2)       До ознак отруєння неякісними продуктами харчування  відносять:

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

_____________________________________________________________

3 рівень

Встанови відповідність. З’єднай лініями відповідності.

Бере участь у забезпеченні організму  киснем. Якщо його не вистачає, то головний біль, запаморочення, слабкість.  

Сприяє захисту від застуди,  загоюванню ран. Корисний для кровоносних судин.          

 

Сприяє росту, корисний для зору, шкіри, кісток. Якщо його не вистачає, дитина погано росте.     

 

Сприяє засвоєнню поживних речовин. Корисний для крові, нервів, шкіри.  Якщо його не вистачає, то виникають порушення у роботі нервової системи.

 

 


4 рівень

Написати поради

Порадь першокласникам, що можна робити самотужки при харчовому отруєнні до приїзду лікарів.  

 

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

               _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ __________________________________________________         ___________________________ _____________________________________________________________________________

 

_____________________________________________________________________________

 

 

 

 

Перевірка знань №5

Теми: «Уміння взаємодіяти. Дружний клас» «Сім’я. Повага і взаєморозуміння в родині»

«Що таке толерантність»

1 рівень

Виконати тестові завдання

1.     Повага, любов  і взаєморозуміння – це умови здорової сім’ї? а) так;

б) ні.

2.     Дружній колектив – це група людей, які:

а) мають спільні інтереси, мету  та об’єднані заради підтримки та допомоги;

б) разом навчаються, часто ображають один одного та обмовляють;

в) разом навчаються, відпочивають, вміють домовлятися, поводяться чемно.

3.     Щоб сім’я була дружньою потрібно:

а) разом працювати і відпочивати;

б) батькам виконувати усі забаганки дітей;

в) усім виконувати свої обов’язки.

 

 

 

 

2 рівень

Закінчити речення

1)    Сімя – це група людей, що складається

_____________________________________________________________________

_________________________________________________________________

2)    Толерантність – це

_____________________________________________________________________ _________________________________________________________________

 


3 рівень

Встанови відповідність. З’єднай лініями відповідності.

 

Поважати думки, інших людей,   сприймати їх такими, якими вони є, розуміючи, що люди різні.

 

 

Обов’язки розділити за  домовленістю, враховуючи зайнятість, можливості та  інтереси кожного.

 

Уважно вислуховувати  товаришів, не ображати.

Допомагати, порадити, навчити.

 

 

4 рівень

Написати поради

Порадь першокласникам, не слід  поводитися з однокласниками, щоб колектив був дружнім.

 

_____________________________________________________________________________        _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________        _____________________________________________________________________________        _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

               _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

               _____________________________________________________________________________

  

Перевірка знань №6 Теми: «Ти – співрозмовник» «Як уникнути конфлікту?»

1 рівень Виконати тестові завдання

1.     Спілкування потрібне для того, щоб:

а) обмінятися інформацією;

б) виразити свої почуття;

в) образити або принизити  когось.

2.     Основні правила спілкування:

а) не перебивай співрозмовника;

б) відстоюй свою думку, не дивлячись ні на що;

в) спочатку думай, а потім говори.

3.     Суперечки у розмові можна уникнути, якщо співрозмовники можуть:

а) домовитися;

б) ображати один одного;

в) вибачитись.

 

                                                                                                                        

2 рівень

Закінчити речення 1) Конфлікт – це

___________________________________________________________________

_______________________________________________________________

2) Співрозмовник – це

___________________________________________________________________

_______________________________________________________________


3 рівень

Встанови відповідність. З’єднай лініями відповідності.

 

Впевнена          Будь-що відстоювати власну точку                     зору, нехтуючи інтересами інших.

поведінка

Погрожувати, ображати, сваритися.

                                                                        Вдаватися до фізичної розправи.

 

Висловлюватися чітко і зрозуміло.

Пасивна поведінка               Рішуче відмовлятися від небезпечної пропозиції. 

         Домовлятися, зважаючи на інтереси інших людей.

 

Агресивна         Нерішучість та невпевненість, поведінка           невміння захистити себе.

Несмілива поведінка, тиха   невиразна розмова. Невміння

самостійно прийняти рішення.

 

4 рівень

Написати поради

Порадь першокласникам,  якими словами варто користуватися під час спілкування, щоб розмова була приємною і не псувала стосунків між людьми.

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________        _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________        _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

 

 

Перевірка знань №7

Тема: «Небезпека шкідливих звичок».

1 рівень Виконати тестові завдання

1.     Люди самі створюють свої звички:

а) так;

б) ні;

в) іноді.

2.     Здоров’ю людини шкодить:

а) надмірне захоплення комп’ютером;

б) вживання спиртних напоїв;

в) помірна фізична праця.

3.     Куріння викликає у здоров’ї  школяра такі зміни:

а) погіршується пам'ять;

б) слабшає імунітет;

в) покращується пам'ять.

 


 

2 рівень

Закінчити речення

1)    Алкоголь – ворог дітей тому, що

___________________________________________________________________

______________________________________________________________

2)    Щоб відмовитися від пропозиції  закурити цигарку, потрібно чітко і твердо сказати:

«__________________________________________________________________

______________________________________________________________»

 

 

3 рівень

Встанови відповідність. З’єднай лініями відповідності.

 

Алкогольна     Хворіють легені, серце, головний залежність      мозок. Важко дихати та займатися спортом.

 

        Комп’ютерна                                              Хворіє печінка, серце, головний

 

         залежність                                                  мозок. Люди скоюють злочини,

спричиняють аварії на дорогах.

 

 

           Нікотинова                                               З’являється головний біль,

 слабкість, роздратованість. залежність

Спостерігається порушення  постави.

 

4 рівень

Написати поради

Порадь першокласникам чим, корисним для здоров’я, можна займатися у       вільний час.

 

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

 

_____________________________________________________________________________

  

Перевірка знань №8

Теми: «Правила користування водогоном»

«Про правила пожежної безпеки»

«Щоб не сталося пожежі»

1 рівень

Виконати тестові завдання

1.     Школярі повинні знати правила користування водогоном, газовою плитою та електричними приладами?

а) так;

б) ні;

в) лише старшокласники.

2.     Молодші школярі можуть у темному приміщенні користуватися:

А) ліхтариком;

Б) свічкою;

В) запальничкою.

3.     Виходячи з приміщення під час пожежі потрібно триматися:

А) біля підлоги;

Б) закрити органи дихання тканиною; В) забратися на підвищення.

 

 


 

2 рівень Закінчити речення

1)    Під час пожежі в жодному разі не можна ховатися


_____________________________________________________________________

_________________________________________________________________

2)    Не можна розміщувати поблизу обігрівальних  приладів

_____________________________________________________________________

_________________________________________________________________

3 рівень

Встанови відповідність. З’єднай лініями відповідності.

 петардами, бенгальськими

вогнями, феєрверками.

 

 узаборонено!вімкнені електричні прилади 

 

перекрити воду за допомогою

 вентилів, повідомити батьків.

 

різні флакони, балончики та

балони.

 

 негайно залиши місце пожежі та

телефонувати 101

 

4 рівень

Напиши поради

Порадь першокласникам, як потрібно економити і берегти воду.

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________        _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ __________________________________________________         ___________________________ _____________________________________________________________________________

                       _____________________________________________________________________________        

 

 

Перевірка знань9

Теми: «Попереджувальні знаки»

«Як користувався газовою плитою»

«Обережно: витік газу!»

1 рівень Виконати тестові завдання

1.           Легкозаймисті речовини дуже небезпечні? а) так;

б) ні;

в) інколи.

2.           У разі витоку газу:

а) не можна вмикати світло;

б) не можна телефонувати з загазованого приміщення;

в) не можна залишатися у приміщенні.

3.           Легкозаймисті речовини можна зберігати:

а) біля печей, газових плит, у підвалах, на горищах;

б) на кухні, у ванній кімнаті;

в) у каністрі або пляшці в окремому господарському приміщенні.

 

 


 

2 рівень

Закінчити речення

1)    Газ стає ворогом тоді

_____________________________________________________________________

_________________________________________________________________

2)    Попереджувальні знаки встановлюють для того,

_____________________________________________________________________

_________________________________________________________________

 

3 рівень

Встанови відповідність. З’єднай лініями відповідності.

 

4 рівень

Напиши поради

Порадь першокласникам як діяти, коли почули запах газу у квартирі чи у під’їзді. 

 

_____________________________________________________________________________        _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

   

Перевірка знань №10

Теми: «Дорожня безпека»

«Перехід дороги з обмеженою оглядовістю»

«Поведінка біля залізничної колії»

1 рівень Виконати тестові завдання

1.     Правила дорожнього руху є обов’язковими:

а) для пішоходів та пасажирів;

б) лише для водіїв;

в) для усіх учасників дорожнього руху.

2.     Обмежена оглядовість – це, коли:

а) дорога добре проглядається в обидва боки;

б) біля дороги лежать великі кучугури снігу;

в) на обочині стоїть транспортний засіб великого розміру.

3.     Переходити через залізницю можна:

А) через мости та підземні тунелі;

Б) по спеціальних настилах;

В) де завгодно, лише б поїздів не було.

 

 

 

2 рівень

Закінчити речення

1)       Правил дорожнього руху потрібно дотримуватися,  щоб

___________________________________________________________________

_______________________________________________________________

2)       Залізничний переїзд – це

___________________________________________________________________

_______________________________________________________________


3   рівень

Встанови відповідність. З’єднай лініями відповідності.  

 

4   рівень

Напиши поради

Порадь першокласниками, як стати суперпішоходом.  

 

 

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

 

_____________________________________________________________________________

                       _____________________________________________________________________________        

  

Перевірка знань №11

Теми: «Де можна гратися, а де – ні»

«Безпека велосипедиста»

                                                                                              1 рівень

    

Виконати тестові завдання

1.     Для того, щоб керувати велосипедом, потрібно вивчати правила

дорожнього руху:

а) так;

б) ні;

в) тільки дорослим.

2.     Незнайомець – це людина:

А) яку ти бачиш вперше;

Б) яка тобі погрожує;

В) про яку ти нічого не знаєш або знаєш дуже мало.

3.     При зустрічі з незнайомцями:

А) уважно вислухай їх та відповідай на всі запитання;

Б) не реагуй на їхні прохання та пропозиції, якими б цікавими вони не були;

В) відразу ж повідомляй батьків про такі зустрічі.

 


2 рівень Закінчити речення

1)    На велосипеді мають бути світловідбивачі:

 спереду - ____________________________________,     з боків - ____________________________________,         ззаду - ____________________________________.

2)    Щоб не травмуватися при падінні з велосипеда одягають:

___________________________________________________________________ ______________________________________________________________

3 рівень

Встанови відповідність. З’єднай лініями відповідності.

 

Доріжка для велосипедистів

 

 

                                                                                                                   Рух на велосипедах заборонено      

 

 

 

 

Перевірка знань №12

Теми: «Відпочинок на природі»

«Щоб не заблукати»

«Як уникнути небезпечних ситуацій на природі»

                                                                                              1 рівень

    

Виконати тестові завдання 1. Для прогулянок на природі слід обирати таке взуття та одяг:

а) повсякденний одяг та взуття;

б) спортивне взуття та одяг;

в) відповідно до погоди, яскравий одяг у спортивному стилі.

2.     Щоб не заблукати під час прогулянки на природі потрібно:

а) запам’ятовувати дорогу, не сходити з стежки;

б) слухати, що говорять старші, чітко йти за групою людей;

в) бути впевненим у своїх силах і не зважати на вказівки старших.

3.     Під час грози не можна:

А) купатися у водоймі;

Б) користуватися мобільним телефоном;

В) ховатися у кущах або ямі.

 


2 рівень

Закінчити речення

1)    Прогулянки     на      природі      корисні       для    здоров’я,    тому що     природа

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

__________________________________________________________

2)    Якщо під час прогулянки на природі дитина відстала від дорослих, то перш за все вона повинна

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________ _____________________________________________________________

3 рівень

Встанови відповідність. З’єднай лініями відповідності.


Якщо гроза застала тебе в лісі

Якщо гроза застала тебе у степу

Якщо гроза застала тебе у горах

          уникай гребенів, виступів та інших підвищених місцин, не

          ховайся біля великих каменів. Заховайся в кущах або ямі.

 

          заховайся в кущах. Не ховайся під високими та поодинокими

 деревами, особливо під дубами, тополями, соснами.

 

      присядь в суху яму, канаву, не

біжи, не йди, не стій.

 

 


 

Перевірка знань №13

Теми: «Характер людини»

«Навчання – найголовніша справа. Розвиток пам’яті та уваги»

«Вчимося та відпочиваємо. Ознаки втоми і перевтоми»

«Будь спокійним»                                                       

«Творчі здібності»

1 рівень

Виконати тестові завдання

1.     Характер людини впливає на її здоров’я та здоров’я оточуючих? а) так;

б) ні;

в) іноді.

2.     Щоб добре навчатися потрібно:

а) планувати свій час;

б) тренувати пам'ять та увагу;

в) достатньо лише уважно слухати вчителя на уроці.

3.     Ознаки втоми після довгої напруженої розумової праці:

а) дитина стає неуважною;

б) дитина важко сприймає і запам’ятовує нову інформацію;

в) дитина почувається бадьорою.

 


 

2 рівень Закінчити речення

1)    Позитивні риси характеру:

___________________________________________________________________

_______________________________________________________________

2)    Негативні риси характеру:

___________________________________________________________________ _______________________________________________________________

 

 

3 рівень

Завершити схему. У порожніх фігурах записати відповідь на питання.

4 рівень

Напиши поради

Порадь першокласникам, що потрібно робити, щоб уникнути перевтоми.

 

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

                _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________


  

 

1.     Педагогічні технології . Коновалова М.В., Куликова Ю.О., Семиволос О.П.- Х.:

Вид. група «Основа», 2016. – 96с. – (Серія «Золота педагогічна скарбниця»).

2.     Основи здоров’я : підручник для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл./ О.В.Гнатюк.

– К. : ґенеза, 2013.- 144с.

3.     http://pdd.online.ua/ukr/pravila-dorozhnogo-dvizheniya-ukrayiny/33/  

4.     http://kotmetod.at.ua/publ/psikhologichna_sluzhba/poradi_psikhologa/shkilni_konflikt i_pozicija_batkiv/14-1-0-83

5.     http://karpatskijobjektiv.com/shho-robiti-abi-pustoshhi-ditini-ne-stali-p/ 6. http://ru.dreamstime.com/

 

 

pdf
Додано
26 червня 2018
Переглядів
948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку