Методичний прийом "Читання тексту з маркуванням"

Про матеріал
В основу цього методичного прийому покладено читання тексту з одночасним маркуванням окремих його частин спеціальними позначками на полях і заповненням таблиці (таблиця додається).
Перегляд файлу

«Читання тексту з маркуванням»

В основу цього методу покладено читання тексту з одночасним маркуванням окремих  його частин спеціальними позначками на полях і заповненням таблиці.

Така робота дає можливість: вчителю:

        створити на уроці клімат, який відповідає активній навчальній діяльності;

        перевірити рівень попередніх знань кожного учня і рівень засвоєння нового матеріалу; перевірити, як учні самостійно виконали домашнє завдання; учням:

        навчитися читати вдумливо;

        виділяти ключові поняття;

        класифікувати отриману інформацію;

        формулювати своїми словами думки автора;

        оцінювати інформацію;

        побачити, що кожний сприймає одну й ту саму інформацію по-різному.

 

Щоб організувати діяльність, треба:

1)           Написати позначки на дошці й пояснити, що вони означають:

«+» (плюс) — знайома інформація;

 « - » (мінус) — нова для вас інформація;

«?» (знак питання) — інформація, що здивувала вас і викликає інтерес, але інформації недостатньо і ви хочете дізнатися про це більше.

2)          Дати учням завдання прочитати текст і зробити подібні позначки на полях підручника. На кожний абзац тексту по 1-2 позначки.

3)          Після читання запропонувати учням класифікувати інформацію і заповнити таблицю в зошитах.

4)          Обговорити результати роботи у класі.

 

Ця стратегія потребує певного часу, але учні більш глибоко вивчають текст підручника, навчаються класифікувати інформацію. Критеріями класифікації є самі позначки. Під час обговорення учні навчаються формулювати свої висновки щодо інформації. Цю стратегію слід вводити в класі, але з часом її можна давати як домашнє читання. Вчитель може перевірити таблиці в зошитах, може запитати про використання будь-якої позначки. Важливо, щоб діти ставили всі позначки, тому що коли вони ставлять «+», то визначають, що вони вже знають з цієї теми, а коли ставлять «-», то бачать, чого дізнались. Позначка «?» особливо цікава, тому що вона спонукає учнів до пошуку додаткової інформації в інших джерелах.

Таблиця маркування

+

!

?

вже відомо

невідомо;

суперечить моїм уявленням

цікаво;  неочікувано

незрозуміло;

хочу дізнатися  більше

 

 

 

 

 

З

Х

Д

Що я знаю з даної теми

Про що хочу дізнатися

Про що  дізнався

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кулько Ольга Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Липенко Тамара Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
24 січня 2019
Переглядів
4890
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку