«Читання тексту з маркуванням»
В основу цього методу покладено читання тексту з одночасним маркуванням окремих його частин спеціальними позначками на полях і заповненням таблиці.
Така робота дає можливість: вчителю:
• створити на уроці клімат, який відповідає активній навчальній діяльності;
• перевірити рівень попередніх знань кожного учня і рівень засвоєння нового матеріалу; • перевірити, як учні самостійно виконали домашнє завдання; учням:
• навчитися читати вдумливо;
• виділяти ключові поняття;
• класифікувати отриману інформацію;
• формулювати своїми словами думки автора;
• оцінювати інформацію;
• побачити, що кожний сприймає одну й ту саму інформацію по-різному.
Щоб організувати діяльність, треба:
1) Написати позначки на дошці й пояснити, що вони означають:
«+» (плюс) — знайома інформація;
« - » (мінус) — нова для вас інформація;
«?» (знак питання) — інформація, що здивувала вас і викликає інтерес, але інформації недостатньо і ви хочете дізнатися про це більше.
2) Дати учням завдання прочитати текст і зробити подібні позначки на полях підручника. На кожний абзац тексту по 1-2 позначки.
3) Після читання запропонувати учням класифікувати інформацію і заповнити таблицю в зошитах.
4) Обговорити результати роботи у класі.
Ця стратегія потребує певного часу, але учні більш глибоко вивчають текст підручника, навчаються класифікувати інформацію. Критеріями класифікації є самі позначки. Під час обговорення учні навчаються формулювати свої висновки щодо інформації. Цю стратегію слід вводити в класі, але з часом її можна давати як домашнє читання. Вчитель може перевірити таблиці в зошитах, може запитати про використання будь-якої позначки. Важливо, щоб діти ставили всі позначки, тому що коли вони ставлять «+», то визначають, що вони вже знають з цієї теми, а коли ставлять «-», то бачать, чого дізнались. Позначка «?» особливо цікава, тому що вона спонукає учнів до пошуку додаткової інформації в інших джерелах.
+ |
– |
! |
? |
вже відомо |
невідомо; суперечить моїм уявленням |
цікаво; неочікувано |
незрозуміло; хочу дізнатися більше |
|
|
|
|
З |
Х |
Д |
Що я знаю з даної теми |
Про що хочу дізнатися |
Про що дізнався |
|
|
|