Мета застосування прийому: розвивати комунікативні уміння і навички, допомагати встановлювати емоційні контакти між учнями, забезпечувати виховні завдання, працюючи в команді, прислухатися до думки своїх товаришів, знаходити спільне розв’язання проблем, навчити висловлювати та аргументувати власну думку, правильно її виражати, доводити свою точку зору, аргументувати й дискутувати, розвивати творчий потенціал особистості, створювати сприятливу атмосферу на уроці.
Методичний прийом «Чотири кути»
Зміст матеріалів
Назва прийому: «4 кути»
Мета застосування прийому: розвивати комунікативні уміння і навички, допомагати встановлювати емоційні контакти між учнями, забезпечувати виховні завдання, працюючи в команді, прислухатися до думки своїх товаришів, знаходити спільне розв’язання проблем, навчити висловлювати та аргументувати власну думку, правильно її виражати, доводити свою точку зору, аргументувати й дискутувати, розвивати творчий потенціал особистості, створювати сприятливу атмосферу на уроці.
Етап уроку, де застосовується прийом: актуалізація опорних знань.
Зміст нетрадиційного (традиційного) прийому: дозволяє учням обирати та обговорювати різні аспекти заданої теми.
Вчитель задає питання, яке має чотири заданих варіанти відповідей. Можна запропонувати дітям сформулювати речення так, щоб учні в ході виконання завдання описали природу в різні пори року: „Найпрекрасніша природа восени” (взимку, навесні, влітку).
(Кожна із чотирьох відповідей відповідає певному кольору: по одному аркушу висить в кожному кутку приміщення.)
Діти, вислухавши питання, вибирають один із поданих варіантів відповідей і переходять в той кут, який йому відповідає. (У випадку, коли ні один із чотирьох варіантів не підходить, учасник залишається в центрі кімнати.) Таким чином, після зачитування питання, діти діляться на групи.
В кожній групі йде обговорення відповідей на питання: «Чому я вибрав цей варіант відповіді?». (Бажано, щоб на нього відповів кожен учасник групи.)
1.Вчитель пропонує прочитати усі речення і обрати собі одне з них.
2.Діти підходять до вибраного кута (утворюються групи).
3. Кожна дитина в групі аргументує, чому вибрала саме цю пору року.
4.Кожна група записує на аркуші паперу, чому їм подобається ця пора року.
5.Готуються до представлення.
6.Представляють свою роботу класові.
Діти створюють монологічне висловлювання, аргументують власну думку на письмі і читають його вголос, дотримуючись засобів виразності усного мовлення, після попередньої підготовки. В кінці представлення всіма групами можна запитати у дітей: Чиї аргументи вам сподобалися? Чи поміняли вони свою думку про обрану пору року? Чому?
Обладнання, яке використовується:
-картки із надрукованими реченнями і приклеєні по кутках класу;
-аркуші паперу, фломастери.
Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому:10 хвилин