Методичний прийом «Ромашка Блума» ,урок "Друга світова війна"

Про матеріал
Технологія цього прийому розроблена за педагогічним принципом таксономії (від грец. – порядок і закон) американського психолога Бенджаміна Блума та його шести рівнів навчальних цілей в когнітивній сфері: знання – розуміння – застосування – аналіз – синтез – оцінка.
Перегляд файлу

Методичний прийом «Ромашка Блума»

 

Технологія цього прийому розроблена за педагогічним принципом таксономії (від грец. – порядок і закон) американського психолога Бенджаміна Блума та його шести рівнів навчальних цілей в когнітивній сфері: знання – розуміння – застосування – аналіз – синтез – оцінка.

Після першого знайомства з інформацією вчитель ставить учням питання:

- Прості/фактичні (на перевірку пам’яті): Що…? Де…? Коли…?

- Уточнювальні: Ти вважаєш, що…? Тобто ти сказав, що…? Ти бачиш це так..?

- Пояснювальні: Чому…? Що мається на увазі…? Яка головна ідея…?

- Творчі, де є елемент прогнозу/припущення: А що, якби…? Як би покращили…? Запропонуйте альтернативу…

- Оцінювальні: Чим щось відрізняється від іншого? Наскільки цінними є…? Як би ви визначили/аргументували…? Яке судження ви можете зробити з приводу…? тощо.

- Практичні, що мають висвітлити зв’язок теорії з життям: де це застосовується у повсякденному житті? Як це можна використати на практиці?

     Питання можна оформити у вигляді «ромашки Блума» (де на кожній пелюстці – відповідне питання) та дати на опрацювання в командах, групах, трійках.

Наприклад, при вивчені теми із всесвітньої історії у 11 класі «Друга світова війна» на уроці узагальнення можна використати прийом «Ромашка Блума».

- пелюстка проста – Коли відбулася Друга світова війна? Скільки країн було в неї втягнуто?

- пелюстка уточнювальна – Ви вважаєте цю подію справді знаковою у житті суспільства?

- пелюстка пояснювальна – Як саме Друга  світова війна змінила суспільство?

- пелюстка творча – Як ви вважаєте, чи можна було уникнути цієї війни? Як саме?

- пелюстка оцінювальна – Які уроки із Другої світової війни винесло людство? Чи були вони ефективні?

- пелюстка практична – Для чого нам сьогодні знати про Другу світову війну?

slide-27.jpg (1024×767)

 

 

 

 

 

       Окрім цього, дієвим методичним прийомом, який можна вважати похідним від таксономії Блума, є прийом ретроальтернативістики. Учням на основі вже набутих знань пропонують спрогнозувати інший варіант розвитку подій.

Наприклад, ми з історії знаємо, що Друга світова війна відбулася. Це факт. Але учням задаємо такого типу запитання:

А що було б, якби цієї війни у житті людства не було?

 

 

doc
Додав(-ла)
Семенова Ольга
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Ладиченко Т.В.)
Додано
17 січня 2019
Переглядів
2303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку