План-конспект на тему:"Німеччина"

Про матеріал
Під час уроку з′ясовано причини,що призвели до розколу Німеччини після Другої світової війни,ознайомлено з особливостями розвитку ФРН та НДР, визначено обставини об′єднання Німеччини.
Перегляд файлу

1

 

План-конспект уроку з Всесвітньої історії  11 клас

Тема уроку:  Німеччина

Мета уроку: розкрити перебіг подій, які привели до створення двох німецьких держав, та дати їм оцінку, охарактеризувати розвиток Німеччини у повоєнні роки; закріпити навички аналізу і зіставлення історичного матеріалу,уміння розглядати історичні явища в конкретно – історичних умовах; виховання учнів у дусі патріотизму, національної свідомості та гідності                                                                                                                                           

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання уроку:   підручник, хрестоматія,  карта ″Політична карта″, атлас, картосхеми

Основні поняття і терміни: Берлінська криза, соціальне ринкове господарство, господарчі реформи, німецьке ″економічне диво″, розкол Німеччини, НДР, Берлінський мур, нова східна політика

Основні дати: 1948 р. – початок господарської реформи; 1948 – 1949 рр. -  Берлінська криза; 7 вересня 1949 р. – проголошення НДР; 1950 р. – вступ до НДР до РЕВ; 1950 – 1960 - ті рр. -  німецьке ″економічне диво″; 1952 р. – скасування окупаційного режиму в ФРН; 1961 р. -  Берлінська криза; 3жовтня 1990 р.  -  об′єднання Німеччини

Хід уроку:

I.   Організаційна частина. (1-3 хв.)

1.1. Привітання.

II.  Актуалізація і корекція опорних знань(5 -8 хв.)

2.1.Перевірка домашнього завдання

2.1.1.Історичний диктант:

Запитання:

1) Якими були наслідки Другої світової війни для Франції?(Друга світова війна  й окупація країни завдали великої шкоди французькій економіці. Безробіття носило масовий характер. Процвітали ″чорний ринок″ і спекуляція, ціни росли в шість разів. Промислове виробництво у країні скоротилось утричі. У колоніях розгорнулась могутня національно-визвольна боротьба)

2)  Які політичні сили стали домінуючими в перші повоєнні роки у Франції? (Політична атмосфера характеризувалася величезним впливом сил руху Опору, бурхливим зростанням демократичних і антифашистських сил. Провідну роль в країні почали відігравати ФКП і СФІО партії, МРП.)

3) Коли було прийнято конституцію Червоної республіки? (23сепрня 1946 р.)

4)  Основні положення конституції Червоної республіки. ( У країні вводилося загальне виборче право, рівноправність чоловіків і жінок. Вводилося право на працю, відпочинок, освіту. Урівнювались правах громадяни Франції і колоній)

5) Коли була затверджена конституція Франції розроблена  Ш. де  Голлем? (1 червня 1958 р.)

6) Коли розпочалися студенські заворушення у Франції? ( У березні 1968 р.)

2.1.2. Термінологічний словник:

I варіант: розкрити зміст  терміну  ″економічна доктрина″. (Економічна доктрина – це пошук оптимальної економічної моделі, що враховує національну специфіку розвитку);

II варіант: розкрити зміст  терміну ″соціальна доктрина″. (Соціальна доктрина – це ідея асоціації праці, капіталу і кадрів як основа ″ третього шляху ″ розвитку);

III варіант: розкрити зміст  терміну ″зовнішньополітична доктрина″. (Зовнішньополітична доктрина – це трансформація біполярної моделі світового порядку, створення ″третього полюса″ впливу в системі міжнародних відносинах.

 

III. Оголошення теми та мети уроку ( 1-3 хв.)

Вступне слово учителя:      

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з однією із найрозвинутіших країн сьогодення – Німеччиною. Даний урок буде присвячений розкриттю перебігу  основних подій, які привели до створення двох німецьких держав, охарактеризуванню розвитку Німеччини у повоєнні роки

IV. Вивчення нового матеріалу (7 хв.)

4.1. Пояснення (розповідь ) вчителя

 Німеччина зазнала поразки у Другій світовій війні, і її долю вирішували країни – переможці. Основні положення післявоєнного устрою Німеччини були розроблені на Потсдамській конференції у липні – серпні  1945 р. Західнонімецькі землі опинились в американській, англійській і французькій зонах окупації. У 1947 р. Англія і США  об′єднали  свої окупаційні зони в Бізонію. У  Німеччині було створено єдину адміністрацію і військове командування, розгромлено проект конституції і створено управління господарством, яке очолив  Л. Ерхард. Господарська реформа включала в  себе грошову реформу та реформу цін. Їх проведення розпочалося у 1948 р. грошова реформа передбачала створення твердої національної валюти. Господарські реформи 1948 р. переросла в економічні реформи 1948 – 1956 р., які привели  економіку  ФРН на третє місце у світі. Економічні перетворення і результати реформ отримали назву ″німецьке економічне диво″.                                                                                                                                                          7 вересня 1949 р. було проголошено Федеративну  Республіку Німеччини (ФРН). За формою правління  ФРН стала парламентською республікою. Уряд очолив канцлер.                                                                                                                7 жовтня 1949 р. в радянській зоні окупації було проголошено  Німецьку Демократичну Республіку (НДР). На відміну від ФРН, НДР стала унітарною державою. Колишні  земельні органи самоврядування були ліквідовані.                                                                                                                                                                                      Зверніть увагу!

Помітним явищем політичного життя 1970-1980-х рр. стали нові масові рухи.  Найбільшим із них був рух на захист оточуючого середовища – рух ″зелених ″. Наприкінці 1970- х рр. у зв′язку з розміщенням на території ФРН  ядерних ракет набув масовості пацифістський рух. Такі явища в житті ФРН  стали показником кризи ″ держави процвітання ″ і традиційних політичних партій.                                                                                                                                                                        У грудні 1989 р. постало питання про об′єднання двох Німеччин. 1червня 1990 р. у НДР було введено західнонімецьку грошову одиницю – дойчмарок. 12 вересня СРСР, США, Англія, Франція підписали договір про остаточне врегулювання німецького питання.                                                                                                  3 жовтня 1990 р. відбулося об′єднання Німеччини, столицею якої став Берлін.  Після об′єднання ФРН стала повноправним членом світового співтовариства. У Європі ФРН стала найбільш населеною країною ( 80 млн. осіб) з могутнім економічним потенціалом. Після об′єднання ФРН стала проводити  активну внутрішню політику.

4.2. Перевірка первинного сприйняття

Запитання:

  1. Коли  було створено НДР? (7 жовтня 1949 р.)
  2. Яка була форма правління ФРН? ( за формою правління ФРН стала парламентською республікою)
  3. Коли відбулося об′єднання  Німеччини? (3 жовтня 1990 р.)

V. Узагальнення і систематизація учнями  нових знань (2 хв.)

Скласти план ″Причини  швидкого економічного розвитку ФРН″

Причини  швидкого економічного розвитку ФРН:

  1. Солідні стартові можливості, значна промислова база ,сучасне устаткування;
  2. Компетентне керівництво реформами;
  3. Гнучка податкова і кредитна політика, значні іноземні інвестиції;
  4. Організованість нації;
  5. Жорстка експлуатація робочої сили  (встановлення 62- годинного робочого тижня , заробітна плата складала 65% довоєнної);
  6. Підтримка економіки з боку держави ( запровадження довгострокових кредитів , 30% акцій підприємств належало державі);
  7. Відсутність військових видатків до 1955 р., присутність на території країни іноземних військ.

VI. Підсумок уроку.

Слово вчителя:

″Отже , на сьогоднішньому уроці ми ознайомилися з новою країною – Німеччиною, прослідкували основні етапи розвитку Німеччини з періоду Другої світової війни до Незалежності НДР. Ознайомилися із такими термінами як  німецьке ″економічне диво″ , господарчі реформи, берлінська криза тощо. На аналізі інформації, поданої в підручнику створили план ″Причини швидкого економічного розвитку ФДРН″. Проаналізували положення Німеччини на міжнародній арені після об′єднання Німеччини, та дійшли остаточного висновку, що на сьогоднішній день  Німеччина є могутньою державою Європи та світу, вагомим чинником міжнародних відносин. Дорогі діти, наш урок підійшов до завершення  ми з вами гарно продуктивно попрацювали. Ви всі молодці та старанні діти″.

6.2. Контроль оцінювання знань учнями (вчитель оцінює діяльність учнів на уроці).

6.2. Домашнє завдання

1) Відповісти на запитання 32-39 на ст. 77, параграф 54; виконати вправи: ст.. 42(створити розгорнутий план ″ Результати та наслідки об′єднання  Німеччини ″);

2) Підготуйте реферати за темами (на вибір) ″К. Аденауер – будівничий нової Німеччини ″, ″Реформи Л. Ерхарда″, ″Нова східна політика Німеччини″, ″ Події 1953 р. в Берліні ″, ″Німеччина на сучасному етапі″.

 

 

1

 

docx
Додано
22 січня 2019
Переглядів
2407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку