Методичний семінар-практикум з елементами тренінгу "Секрети педагогічної майстерності в умовах НУШ"

Про матеріал

Методитчна розробка допоможе розширити знання педагогічного колективу про нові методи навчання і виховання в умовах НУШ та на основі даної інформації формувати у педагогів навички ефективної взаємодії з учнями, батьками, колегами; визначити нові цілі педагогічної діяльності задля підвищення професійного рівня; підтримати педагогічні пошуки, творчу ініціативу вчителів; навчити спілкуватися толерантно, вміти активно слухати і співпрацювати; сприяти розвитку дружнього, креативного, працездатного колективу.

Перегляд файлу

Бараниківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Кремінської районної ради

Луганської області

 

 

Методичний семінар-практикум з елементами тренінгу

            «Партнерство заради майбутнього»

         Тренер: ЗДНВР школи Бірюченська Т.М.

 

 

 

 

 

  «Секрети педагогічної майстерності в умовах НУШ»

 

                                           «Інноваційна діяльність –

                                                          це належним чином організована,

раціональна й систематична робота»

        П.Друкер

 

 

Мета семінару-практикуму:

  • розширити знання педагогічного колективу

про нові методи навчання і виховання та на

основі даної інформації формувати в педагогів

навички ефективної взаємодії з учнями, батьками

колегами;

  • визначити нові цілі педагогічної діяльності задля

 підвищення професійного рівня;

  • підтримати педагогічні пошуки, творчу ініціативу

вчителів;

  • навчити спілкуватися толерантно, вміти активно слухати і співпрацювати;
  • сприяти розвитку дружнього, креативного, працездатного

колективу.

 

Тренер: заступник директора школи з навчально-виховної роботи

               Бірюченська Тетяна Михайлівна.  

 

Учасники: директор школи, педагогічний колектив школи.

 

Матеріали для семінару-практикуму: плакат «Правила роботи в групі»,

електронні носії з тренінгу «Партнерство заради майбутнього», предметні малюнки, плакати до вправ, мультимедійні засоби (ІКТ), стікери, скотч,

клей, пазли-завдання, фломастери, ручки, плакат «Букет очікувань».

 

Тренер. Ми зібрались з вами на семінарському занятті з елементами тренінгу на тему: «Секрети педагогічної майстерності».

Гаслом нашої роботи будуть слова К.Ушинського: «Учитель як фахівець живе доти, доки вчиться!»

          Сьогодні, у процесі бурхливого розвитку освіти, у ході запровадження компетентнісно орієнтованого навчання виникає потреба по-новому подивитися на сучасний навчально-виховний процес, на його структуру, форми, методи, технології проведення.

            На сучасному етапі розвитку освіти кінцевим результатом навчально-виховного процесу є формування компетентного випускника, розвиток ключових і предметних компетентностей учня. Саме сьогодні ми з вами поповнимо свою «Методичну скриньку» новими знаннями, навчимося більш раціонально їх використовувати у своїй роботі з учнями, батьками, колегами. Заняття розпочнемо з привітання.

 

Привітання. Знайомство. Методика «Криголам»

Мета: створити умови для ефективної роботи, забезпечити доброзичливу атмосферу для згуртування груп і і конструктивної взаємодії; надати допоміжну методичну інформацію.

          Ми всі члени одного колективу, добре один одного знаємо, при цьому кожен має свій внутрішній світ. Я пропоную хоча б трішки відкрити завісу:

  • назвіть своє ім’я + прикметник, який його характеризує;
  • назвіть своє улюблене заняття;
  • з якою квіткою ви себе асоціюєте?

        Як бачимо, у цьому кабінеті зібралися найрізноманітніші за кольором, формою, ароматом квіти. За умови правильного підходу їх можна об’єднати

в прекрасний букет. А для того щоб досягти гармонії в цій композиції, необхідно виробити правила співпраці, взаємодопомоги, якими будемо керуватися під час семінару, працюючи колективно в групах.

 

Методика «Правила для групи»

Мета: активізувати учасників до роботи в групі, тренувати увагу до дії іншого, уміти знаходити засоби невербального спілкування, зрозумілі іншим (створення плакату «Наші правила». Запропоновано 11 правил.).

  1. Відкритість.
  2. Тут і зараз.
  3. Слухати.
  4. Підтримувати.
  5. Не критикувати виступаючого.
  6. Вимкнути телефон.
  7. Вільна нога.
  8. Піднята рука.
  9. Співпраця.
  10. Конфедиціальність.
  11. Правило «пирога».

Методика «Букет очікувань»

Мета: сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомлення унікальності особистості кожної людини. (Кожному роздаються стікери-квітки, кольорові фломастери).

Тренер. Правила вибрані, можна братися за роботу. Що ж нам дасть наша сьогоднішня зустріч? Необхідно написати на квіточці, що ви очікуєте від цього заняття, створимо плакат «Букет очікувань». А в кінці заняття ми дізнаємось, чи виправдались ваші сподівання.

Тренер. Професія вчителя належить до того виду професійної діяльності, що викликає у працівника стресове напруження, втому, емоційні та фізичні проблеми. Педагогу часто ніколи подумати про себе, бо він змушений думати про інших. До вашої уваги практичні поради, які допоможуть швидко відновити сили, повернути втрачену гармонію, зберегти здоров’я.

   Робота в групах (презентація, виступи методичних об’єднань на тему «Як себе зберегти. Ліки для педагога-трудоголіка. Стрес. Втома.»).

Застосовано вправи: «Аромотерапія», «Фототерапія», «Яблуко для вчителя», «Кольоротерапія», Фітотерапія», «Медитація», «Чай», «Дихальна гімнастика», «Заняття просто неба»…

 

Вправа «Яблуко для вчителя». (Предметний малюнок яблука та дерева яблуні, кошик з яблуками для гостинців учасникам вправи, буклет-пам’ятка для вчителів).

Тренер. Яблука необхідні людям розумової праці. Дієтологи радять перевірений загальновизнаний спосіб: з’їдати 3-4 плоди щодня для продовження активної діяльності організму. Вони здатні захистити від багатьох захворювань, зокрема й передчасного старіння, багаті на пектин, розчинне волокно, яке потрібне організму для зменшення холестерину.

       Яблука дуже корисні під час лікування всіх типів головного болю. Особливо їх мають їсти особи, ослаблені після недуги, із захворюванням серцево-судинної системи, нирок. Вживаючи яблука щодня натщесерце вранці, ви нормалізуєте роботу травної системи.

      Пам’ятайте англійське прислів’я: «An apple a day keeps a doctor away», що в перекладі означає: «Одне яблуко в день залишить вашого лікаря без роботи». Користь яблук неоціненна в боротьбі за здоров’я і красу!            (пригостити всіх присутніх яблуками з кошика)

 

Інформаційне повідомлення «Слухати-розуміти-взаємодіяти».

Мета: визначити рівень майстерності вчителів МО з різних циклів предметів.

Визначити основні якості, які необхідно розвивати в собі, узгоджуючи теорію та практику.

       Тренер. В основі професійного портфоліо мають лежати 6 правил основних якостей:

  1. Уявлення - уміння уявити кінцевий результат.
  2. Знання – саме воно дає професійну впевненість.
  3. Уміння керувати іншими, особиста майстерність.
  4. Рішучість, яка складається з усвідомлення, того, що виконати завдання до снаги; віра в успіх , надихання вірою, хто вас оточує.
  5. Нещадність до дармоїдів, ледарів.
  6. Привабливість – магнетизм натури.

У професійній діяльності кожен із педагогів має побудувати індивідуальну професійну траєкторію, яка дасть можливість навчальні  інноваційні технології поєднати з виховними технологіями.

 

Методика «Визначити свою позицію. Пазли-технології».

Мета: вибір технології виховання та її реалізація. Визначити інструментарій щодо реалізації виховної мети заходу.

(Огляд презентації голови методичного об’єднання класних керівників Петренко Л.О. «Моя позиція»). Робота з пазлами в групах «Педагогічні технології»

Обговорення. Діалог. Діалогові практики.

Тренер. До вашої уваги відеоматеріал (оглядово) з диску «Профілактика професійного та емоційного вигорання педагогів».

 

Методика «Шпаргалка вчителю».

Мета: роль вчителя в реалізації виховної мети.

Тренер. До вашої уваги блок методичного матеріалу з диску «Методики роботи з сім’єю. Соціальні компоненти й комунікації», «Методики роботи з казками й відеосюжетами зі школярами та батьками для розвитку критичного мислення» (оглядове знайомство із змістом диску №2.)

      Повернемося до «ваших очікувань», і, якщо вони виправдані, помістіть ваші квіти ось у цю вазу (плакат на дошці). Як бачите, ми створили букет, і він дуже барвистий. А що може бути краще такої нагороди за плідну працю!

Тож, підведемо підсумки нашого заняття.

 

Методика «Емоційний ланцюжок».

Мета: закріпити позитивні результати тренінгу.

Тренер. Покладіть ліву руку на плече сусіда і по черзі один за одним подякуйте сусідові ліворуч за хорошу роботу, позитивні емоції, висловіть побажання.

        На завершення нашого заняття я хочу розповісти притчу.

Колись давно в Стародавньому Китаї жив дуже розумний, але марнославний знатний вельможа. Весь день його складався з примірки дорогого одягу або розмов з підданими про його мудрість. Раптово по всій країні розлетілася звістка, що неподалік кордону з’явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Ця новина дійшла і до вельможі. Дуже вже він розсердився: «Хто може бути розумніший за мене?» Але зовні свою злість він не виявив, а запросив мудреця до себе в палац. Вирішив його перехитрувати. «Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках – живе чи мертве? І якщо мудрець скаже, що живе – я роздавлю метелика, а якщо мертве – випущу його». І ось настав день зустрічі. У залі зібралося багато народу, усім хотілося послухати словесний поєдинок наймудріших людей. Вельможа сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав. От двері відчинилися, до зали ввійшов невисокий худорлявий чоловік. Він підійшов до вельможі, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке питання. І тоді, не по-доброму посміхаючись, вельможа сказав: «Скажи мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?» Мудрець, трохи подумавши, посміхнувся і відповів: «Усе в твоїх руках!»

Спантеличений вельможа випустив метелика з рук, який полетів на волю й радісно тремтів своїми яскравими крильцями…

         Таким чином, тільки від нас залежить, чи буде взаємодія з учнями, батьками, колегами саме живою, яскравою, плідною, або ж навпаки.

        Дякую за увагу та живу співпрацю.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Попик Катерина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 липня 2018
Переглядів
11624
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку