Методичний тренінг «Формувальне оцінювання вмінь і компетентностей учнів: інструменти і методика використання»

Про матеріал
Методичний тренінг «Формувальне оцінювання вмінь і компетентностей учнів: інструменти і методика використання» має на меті поглибити знання учасників щодо технік формувального оцінювання, які використовуються педагогами для вимірювання навчальних досягнень учнів. Участь в методичному заході дозволить дізнатися які існують засоби оцінювання навчальних досягнень учнів у формувальному оцінюванні та методики їх використання та як створити позитивний «оціночний клімат» в класі.
Перегляд файлу

МЕТОДИЧНИЙ ТРЕНІНГ

«Формувальне оцінювання вмінь і компетентностей учнів:

інструменти і методика використання»

 

Мета:

сприяти опануванню педагогами початкової школи технік формувального оцінювання, які використовуються для  вимірювання  навчальних досягнень учнів 1 – 4 класів на конкретний момент на даному етапі

 

Завдання:

  • Розкрити суть формувального оцінювання
  • Ознайомити із технологіями формувального оцінювання
  • Відпрацьовування навичок розробки критеріїв оцінювання навчальних завдань.
  • Опанування навичок формування самооцінки навчальних досягнень учнів.
  • Розвиток здатності до самоаналізу та самопізнання.
  • Залучення педагогів до творчої діяльності шляхом опанування дієвих форм, методів та прийомів організації освітнього середовища в школі І ступеню

 

Учасники методичного тренінгу

  • учителі початкових класів ЗЗСО міста

 

Очікувані результати

  • Опанують алгоритм діяльності вчителя щодо організації формувального оцінювання
  • Ознайомляться з окремими техніками формувального оцінювання для розширення діапазону інструментарію, який використовується педагогами для вимірювання навчальних досягнень учнів
  • Сформується бажання саморозвитку та самовдосконалення
  • Виявлять творчість, фантазію, комунікабельність, командний дух, взаємоповагу, демократичність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Структура тренінгу

Вправа

Час

Матеріали

Ранкове коло

«Самопрезентація»

10 хв.

 

Міні-заняття № 1  Формувальне оцінювання

Вправа

«Труднощі оцінювання»

10 хв.

Тренер: фліпчарт, папір, маркери

 

Перегляд відеоролика

«Оцінювання в країнах світу»

5 хв.

Відео-додаток 1

Вправа

«Асоціативний кущ»

5 хв

Тренер: фліпчарт, папір, маркери

 

Вправа

«Народ скаже, як зав’яже»

10 хв.

Учасники: аркуші паперу А4, маркери.

Доповідь-презентація «Формувальне оцінювання»

25 хв.

Тренер: презентація

Перегляд відеоролика «Формувальне оцінювання»

5 хв.

Відео-додаток 2

Вправа

«Оцінюємо без оцінки»

15 хв

Тренер: презентація

Учасники: аркуші паперу, магнітна дошка, магніти.

Презентація свідоцтва досягнень

10 хв.

Тренер: свідоцтво досягнень, презентація

Міні-заняття № 2  Технологія портфоліо

Міні-лекція

«Технологія портфоліо»

20 хв.

Тренер: презентаційні матеріали

 

Вправа

«Сторінками портфоліо»

15 хв.

Тренер: презентаційні матеріали (слайд-шоу, зразки портфоліо)

Учасники: аркуші паперу

Вправа

«Техніки самопрезентації особистості»

25 хв.

Тренер: фліпчарт, папір, маркери; Учасники: аркуші формату А3, кольорові маркери

Рефлексія

Вправа «Телеграма»

10 хв

Трененр: плакат «Телеграма»

Учасники: паперові силуети голубів, кольорові маркери

 

 

Ранкове коло «Самопрезентація»

 

Привітання тренерів

Доброго ранку, доброго дня,

Мої колежанки – весела рідня!

З новою зустріччю вас вітаю,

День цікавий обіцяю.

День сьогодні  хоч й робочий,

Та на витівки охочий:

З нами попрацює,

З нами й пожартує!

 

Вітання від учасників тренінгу

  • З гарним настроєм хто прийшов – махніть рукою…
  • Хто чує мене – кивніть головою…
  • Хто бачить мене – прошу  оком моргнути…
  • Хто любить дітей  - прошу  сердечко зробити…
  • Хто найвеселіший – ви   всім усміхніться…
  • Хто ввічливий – сусідові злегка вклоніться…

 

Вправа «Самопрезентація»

Мета: познайомити учасників, створити умови для ефективної праці.

 

  • Успішність будь-якого навчального заняття, подальше психоемоційне самопочуття кожного з учасників навчального процесу, як і успішність нашої роботи  залежить від того, як нас зустрінуть (з усмішкою чи недоброзичливо), від атмосфери  в аудиторії. Тому педагог має докласти максимум зусиль, щоб створити теплу, приязну атмосферу в класі.
  • Коли нам спокійно в колективі? Коли ми між знайомих надійних друзів.   Тож вам пропонуємо взяти участь у «самопрезентації»: одним реченням  презентуйте свою фахову діяльність, починаючи словами «Я  не люблю хвалитися, але я …»

Примітка: якщо група складається із незнайомих між собою вчителів, спочатку кожен називає своє ім’я

 

Вправа «Чарівна скринька» (щоденник)

  • Щоденник натякає про тему нашого спілкування сьогодні: оцінювання.
  • Молодші школярі мають характерну особливість сприймати оцінку за виконання якогось завдання як оцінювання себе, а тому негативну оцінку вони розуміють як вияв негативного ставлення до себе з боку вчителя. Про те, як зробити дитину не об'єктом, а співучасником власної оцінки, та навчити її самостійно оцінювати свої досягнен­ня, ми спробуємо розібратися під час спілкування.

 

Міні-заняття № 1  Формувальне оцінювання

 

Вправа «Труднощі оцінювання»

  • Кожна професія має свій інструмент. Інструментом учителя є оцінка – бал. А ще небезпечним інструментом є влада, яку має цей інструмент. Тому  буває часом важко прийняти рішення, або скажемо, у практичній діяльності учителя виникають специфічні труднощі. Давайте попробуємо зараз сформулювати ці труднощі разом.

 

Учасники висловлюють проблеми оцінювання із своєї практики - тренер записує їх на плакаті

Наприклад,

1. Субєктивний характер оцінювання вчителем нестандартних відповідей чи результатів роботи;

2. Наявність рефлексу солідарності, коли вчитель намагається допомогти учневі під час відповіді. Оцінка стає способом установлення добрих стосунків з учнем;

3. Орієнтація не на реальний результат навчання конкретного учня, а на його порівняння з іншим учнем. Таке оцінювання психологічно дуже небезпечне, оскільки не враховує, якою ціною здобуваються знання;

5. Оцінювання учня незалежно від життєвих обставин: « Якщо учень прийшов на урок, то має працювати, як усі»;

6. Безпосереднє «виховання» дитини через оцінку, наприклад, оцінюють те, що вона забула вдома зошит чи ручку, погано поводилася на уроці;

7. Формування в дитини залежності від оцінки. Учитель навіює учневі думку, що він не гідний високої оцінки, і учень, який хоче змінити свою оцінку, докладає значних зусиль, яких учитель не помічає.

 

  • Кожен окремий випадок виставляння оцінки позначений багатьма обставинами. Оцінку виставляє вчитель. Він несе відповідальність за неї перед учнем і суспільством. Учителю необхідно пам’ятати, що  оцінне судження, яке учень вважає справедливим, позитивне воно чи негативне, стає стимулом його поведінки і діяльності  в майбутньому, впливає на його майбутню активність у самореалізації. Також вважається, що вдало підібрані форми вираження оцінних суджень стимулюють успішність учня.

 

 

 

Перегляд відеоролика «Оцінювання в країнах світу» (4 хв)

 

  • Чия система оцінювання вам до вподоби? Чому?

 

Вправа «Асоціативний кущ»: ПЕДАГОГІЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ

 

Підсумок, результат

 

 

Підсумкове оцінювання

(остаточне)

Порівняння, співвідношення

з критеріями,

попередній результат,

з колективом,

з програмою

 

Аналіз

Зміни

Досягнення

Прогалини

Можливості (перспективи)

Що робити?

Кому робити? (діти, батьки, вчитель, адміністрація)

Формувальне оцінювання

(поточне)

 

Вправа «Народ скаже, як зав’яже»

  • Що саме під час оцінювання ми маємо сформувати в дитини? (ситуацію успіху)
  • Досить часто перепоною до успіху є самоусвідомлення себе, власна самооцінка. Адже й наше мислення підсвідомо дає нам програму дій: фіксовану (що дано, то дано; нічого змінити не можливо; долею дано) або розвивальну (все залежить від мене; можу змінити).
  • Попрацюйте в групах: доберіть народні приказки та прислів’я до кожного типу самореалізації.

 

Представлення роботи груп

 

  • Отже, будь яка оцінка впливає на особистість, тож давайте користуватися тими вербальними формами, що спонукають до саморозвитку, самовдосконаленню, мотивують на подолання труднощів.

 

Доповідь-презентація «Формувальне оцінювання» (додаток)

 

  • Навчання й оцінювання – нероздільні процеси. Як бачимо, педагогічне оцінювання є одним із найважливіших елементів сучасного навчального процесу. Від правильної організації оцінювання більшою мірою залежить ефективність управління навчальним процесом. Формувальне оцінювання – це цілеспрямований неперервний процес спостереження за навчанням учнів; воно є необхідною умовою інтерактивного навчання, у процесі якого формується культура спільного обговорення у класі, розвиваються навички критичного і творчого мислення, а також формується середовище, що заохочує учнів запитувати.  Формувальне оцінювання підтримує впевненість учнів у тому, що кожен із них здатен покращити свої результати, оскільки учням наводяться приклади того, що від них очікують.

 

  • Формувальне та вербальне оцінювання – чи тотожні ці поняття? В якому взаємозв’язку вони знаходяться?

 

Перегляд відеоролика «Формувальне оцінювання» (4 хв)

 

  • Отже, під формувальним оцінюванням розуміють інтерактивне оцінювання прогресу учнів, що дає змогу вчителю визначати потреби учнів та відповідним чином адаптовувати процес навчання

 

Вправа «Оцінюємо без оцінки»

Кожна пара має записати приклади вербального оцінювання на певну букву алфавіту:

1 – дитина має зрозуміти, що її робота успішна, взірцева

2 – дитина має зрозуміти, що їй слід ще попрацювати над даним завданням

 

Презентація свідоцтва досягнень

 

Міні-лекція № 2

Технологія Портфоліо

 

Однією з важливих технологій оцінювання у початковій школі, особливо у першому класі, є технологія портфоліо, яка відрізняється від традиційних методів оцінювання тим, що забезпечує вчителя обґрунтованою інформацією про процес і результати навчальної діяльності учня, забезпечуючи при цьому можливості для здійснення власних оцінних суджень щодо результатів своєї діяльності.

Портфоліо, яке з’явилося у світовому освітньому просторі у 90-х роках як інноваційна форма оцінювання і форма накопичення інформації, вважається «автентичним», тобто істинним, найбільш наближеним до реального оцінювання, до індивідуалізованої оцінки, зорієнтованої не лише на процес оцінювання, а й самооцінювання.

Портфоліо це:

  • Спосіб фіксування, накопичення та оцінки індивідуальних досягнень учня протягом певного періоду навчання;
  • Може містити роботи, що відбираються педагогом, дитиною та батьками;
  • Систематичний збір робіт дитини, що проводиться з певною метою;
  • Має бути постійним процесом – так вони зможуть відображати зусилля дитини, її прогрес та навчальні досягнення за певний період часу;
  • Має відображати щоденні види діяльності дитини;
  • За допомогою портфоліо можна дізнатися хід мислення дитини і спланувати відповідні стратегії та методи роботи з нею;
  • Відображає сильні сторони дитини, а також її потреби.

Технологія портфоліо забезпечує досягнення таких цілей:

  • Поєднання кількісних і якісних оцінок;
  • Забезпечення можливості для учнів брати участь в оцінюванні власних робіт;
  • Надання необхідної інформації вчителям, батькам, учням, іншим зацікавленим особам щодо прогресу учнів, про навчальні види діяльності;
  • Вивчення прогресу розвитку дитини за певний період часу, у тому числі прогрес розвитку відповідних навичок (користування ножицями, навички з письма тощо);
  • Допомога педагогу у визначенні індивідуальних цілей для дитини;
  • Формування основи оцінювання учнівської успішності, виходячи з різних джерел;
  • Шлях для оцінки та розроблення навчальної програми.

Портфоліо – це інструмент, який демонструє, чого досягла дитина. Це не спосіб планування роботи з дитиною. Проте, педагог може використовувати інформацію з портфоліо для того, щоб розробляти подальші плани роботи – адже потрібно спочатку знати, що вже вміє робити дитина, для того щоб планувати наступні кроки. Користуючись інформацією з портфоліо, педагог також дізнається про сильні і слабкі сторони дитини, про хід її мислення, про прогрес в опануванні навичками тощо.

Портфоліо завжди візуалізоване – зазвичай, у вигляді спеціальної папки. Однак його зміст не зводиться лише до колекції учнівських робіт. Портфоліо – це спеціально спланована та організована індивідуальна добірка матеріалів і документів, яка демонструє зусилля, динаміку і досягнення учнів у різних сферах.

Ось чому кінцеву мету навчального портфоліо вбачають в унаочненні прогресу навчання за результатами навчальної діяльності.

Формування портфоліо здійснюється суб’єктивно. У процесі вибору робіт для портфоліо вчителю важливо дати відповіді на такі запитання: Що добре вдається цьому конкретному учневі? Який прогрес у формуванні відповідної компетентності (компетентностей) демонструє ця робота учня? Яким чином ця робота співвідноситься з іншими роботами, що містяться у портфоліо?

Зазвичай розрізняють три основні види портфоліо, кожен з яких має свої сильні і слабкі сторони:

  • Робоче (загальне) портфоліо – до його створення долучаються усі: вчитель, учень, батьки. Добираються як поточні роботи, так і зразки підсумкових робіт. Позитивними сторонами цього виду портфоліо є те, що воно найбільш точно відображає прогрес розвитку дитини, показуючи її щоденний прогрес. Слабкими сторонами є те, що воно може містити дуже багато різних зразків робіт і створювати ситуацію, коли лише педагог бере відповідальність за його наповнення. Щоб уникнути цього, потрібно утримувати портфоліо в доступному для дитини місці.
  • Демонстраційне портфоліо (учнівське портфоліо) – містить лише найкращі роботи учня, які обираються самим учнем. Такий вид портфоліо є досить сильною мотивацією для дитини виконувати роботи, що демонструють її найкращі здібності. Слабкою стороною демонстраційного портфоліо є те, що у більшості випадків воно може не відображати щоденну діяльність дитини. Наприклад, для дитини з особливими освітніми потребами таке портфоліо не показує її слабкі місця та сфери, де потрібна додаткова допомога.
  • Портфоліо вчителя – таке портфоліо містить контрольні (тестові) завдання і зразки робіт, вибрані самим учителем. У вчительське портфоліо вкладаються продукти навчальної діяльності, які засвідчують її динаміку, а не лише абсолютні оцінки. Так розділ учительського портфоліо: «Досягнення учня у навчанні» (сторінки: Навчання грамоти; Письмо; Математика) може вміщувати графіки швидкості читання; навчальні досягнення, фіксовані оцінкою у вигляді дробу: знаменник вказує на кількість помилок, які допустив учень у попередній роботі, а чисельник – кількість помилок у цій роботі. Іншими розділами вчительського портфоліо можуть бути такі: розділ «Соціальна компетентність учня», в якому міститимуться записи вчителя про особливості співпраці учня з однокласниками, особливості спілкування з однолітками та дорослими. При цьому важливо відмічати чинники, які призводять до труднощів у соціалізації (особливості поведінки, комунікативна діяльність), а також позитивні сторони, які слугують підґрунтям для поліпшення соціальних контактів дитини. Розділ «Суспільна робота учня» може містити перелік доручень, які дитина виконує у класі і в школі. У розділі «Творчі роботи» можуть бути як самі роботи учня, які не увійшли до учнівського портфоліо, так і фотографії робіт.

Часто педагоги можуть одночасно використовувати елементи усіх трьох видів портфоліо. Кожен навчальний заклад і кожен вчитель має знайти спосіб, який є найбільш ефективним для того, щоб якомога більше дізнатися про дитину і забезпечити її додаткові потреби.

Як виглядає портфоліо учня початкової школи? В першу чергу воно має бути яскравим, можливо, пов’язане з улюбленими мультиплікаційними героями дитини. Учнівське портфоліо має відображати усі досягнення дитини; позитивні емоції, виражені в творчих роботах тощо. Створення учнівського портфоліо допоможе вчителю більше дізнатися про дитину.

 

Вправа «Структура учнівського портфоліо»

  • На сьогодні яких-небудь жорстко встановлених правил і вимог, що регламентують структуру портфоліо учня початкової школи, немає. Спробуємо створити макети сторінок, які можуть бути в учнівському порт фоліо.

 

Учасники об’єднуються в пари (або трійки) та шляхом випадкового вибору створюють макет або рекомендації щодо інформації за розділами портіоліо.

Орієнтовні зразки:

Титульний аркуш «Це Я». Містить інформацію про адресу і найменування навчального закладу, прізвище, ім’я, по-батькові учня і клас. За бажанням можна опублікувати на титульному аркуші фотографію учня.

«Мої фотографії». На цій сторінці портфоліо можна опублікувати як сімейні фотографії, так і фотографії самого учня.

«Моя сім’я». Тут вказується інформація про склад сім’ї учня. Ці сторінки можна присвятити найріднішим, близьким людям, а саме батькам, братам, сестрам, бабусям і дідусям, доповнити альбом відповідними фотографіями.

«Що я вмію і люблю робити». Цей розділ дозволяє проілюструвати навички і захоплення учня. У розділі «Я умію робити» рекомендується вказати найбільш значимі досягнення учня. Це не обов’язково має відноситися до навчання. Наприклад, якщо дитина навчилася плавати цього літа, то для першого або другого класу це також є досягненням. У розділі «Я люблю робити» рекомендується вказати відомості про інтереси і захоплення учня. У розділі «Мої захоплення» зазначаються захоплення дитини. Буде чудово, якщо ці захоплення матимуть практичну основу і будуть представлені оригінальними виробами, аплікаціями, які прикріпляються. У процесі навчання ця інформація може допомогти педагогам розвинути наявні у дитини здібності, а також знайти серед однокласників однодумців і друзів.

«Мій режим дня». Цей розділ портфоліо дає учневі навички планування. Буде корисно, якщо поля цієї форми учень заповнить самостійно, а ви йому потім допоможете звести інформацію за часом тих або інших справ. Рекомендуємо роздрукувати цей лист портфоліо і повісити його вдома поряд із робочим місцем учня. У вкладці «Моя улюблена їжа» буде дуже цікаво написати не лише про смакові переваги, але також розкрити секрети парочки рецептів.

«Мої досягнення і плани». Інформація в цьому розділі дозволяє педагогам зорієнтуватися в сильних сторонах учня, зрозуміти його прагнення і бажання отримати додаткові знання і навички, або ж переконатися в тому, що в учня вже існує деякий план дій, послідовне виконання якого дозволить йому зрештою досягти поставленої мети. На сторіночці «Мої досягнення» записуються усі результати досягнень дитини. Що, де і коли відбулося. Не забувайте вкладати сюди подяки, грамоти, якщо такі є.

«Моя зайнятість в гуртках, секціях і клубах». Тут необхідно вказати інформацію про назву гуртка, секції або клубу, назву установи, в якій проводяться зайняття і час, впродовж якого учень приймав або бере участь в діяльності гуртка або клубу.

«Моя творчість» (літературні роботи). Цей розділ не є обов’язковим. У початкових класах рівень освіти в області літератури, як правило, ще не на стільки високий, щоб учень вже мав необхідні навички складати які-небудь вірші або оповідання, і в той же час, бувають виключення.

«Мої малюнки», можна вклеїти малюнки, зроблені учнем, або роздрукувати лист цього розділу (краще в декількох екземплярах) і попросити вашу дитину намалювати що-небудь.

«Мої успіхи в навчанні» (роботи, які дитина вибере самостійно). Пам’ятаймо, що портфоліо має бути максимально орієнтованим на дитину. Коли дитині дається можливість вибирати свої роботи, тим самим створюється ситуація, у якій саме дитина починає визначати критерії, за якими її роботи будуть оцінюватися. Знаючи мету зберігання тієї чи іншої роботи, діти починають розуміти певні характеристики своєї роботи.

 

Вправа «Техніки самопрезентації особистості»

 

Учасники отримують картки-інструкції та створюють самопрезентацію за однією з технік (визначають самостійно)

 

Моє життєве кредо.

Афоризм, рядок з вірша, цитата улюбленого письменника,

 які відображають внутрішній світ учня, його інтереси, ключові якості, особливості світогляду.

 

Пізнаю себе.

При самопрезентації  можна давати відповіді на наступні запитання:

  • Від якої справи я отримую задоволення?
  • Що мені вдається найкраще?
  • Які здібності я б хотів розвинути у собі?
  • Які якості мені потрібно в собі виховати?
  • За які вчинки я можу себе похвалити?
  • Чим я можу по-справжньому пишатися?
  • Чи впевнений я в собі?
  • На кого я хочу бути схожим?

 

Хто я?

Незакінчені речення

Коли я думаю про себе, то …..

Коли я думаю про себе, то починаю хвилюватися ……

Коли я думаю про себе, то сміюся над тим …….

 

Самореклама.

Можна змоделювати варіант реклами:

Мій вчитель хоче бачити мене таким…..

Мої тато і мама таким….

Мої друзі таким…….

А насправді я такий……

 

Моя біографія від 1 місяця до сьогоднішнього дня.

Оформляється з використанням фотографій, смішних надписів тощо.

 

 

 

Рефлексія

 

Вправа «Телеграма»

Мета: отримати коротку інформацію від груп про враження від проведеного тренінгу.

  • Складіть йому телеграму з трьох речень та загальним обсягом 12 слів, яка б містила відповіді на такі питання:
  • Що ви думаєте про проведений тренінг?
  • Що вам сподобалося?
  • Що було для вас важливим?

Телеграми зачитують перед групою та прикріплюються на плакат «Телеграма».

 

 

 

 

 

Інформаційні джерела:

Розпорядження КМУ № 988-р від 14.12.16 року «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року

Державний стандарт початкової загальної освіти // Постанова КМУ                  від 21 лютого 2018 р. № 87

Методичні рекомендації щодо формувального оцінювання учнів 1 класу // Додаток до  листів МОН від 18.05.2018 № 2.2-1250 та від 21.05.2018 № 2.2-1255

Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 28 січня 2014 року № 1/9-74 «Інструктивно-методичні матеріали щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів» [Електронний ресурс] / Сайт МОН України. – Режим доступу: mon.gov.ua/content/Нормативно-правова%20база/1-9-74.pdf.

Додаток до наказу МОН України від 19 серпня 2016 року № 1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи» [Електронний ресурс] / Сайт МОН України. – Режим доступу: old.mon.gov.ua/img/zstored/files/1-2-08-і.pdf.

Кабан Л.В. Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів у новій українській школі // [Електронний ресурс] – Режим доступу: www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=4471.

Кельнер С.С. Оцінювання знань як стимул розвитку. Шкільному психологу все для роботи. № 9 – 2012.

Основні положення щодо проведення тренінгів // [Електронний ресурс] – Режим доступу: osvita.ua/school/method/technol/598

Нова українська школа: порадник для вчителя / під заг. ред. Бібік Н. М. — К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. — 206 с.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Микита Віта
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шмирка Марія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Шмирка Марія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Olikh Lara
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Шевченко Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Васильева Ирина
    Цікаво, послідовно, доступно і якісно. Сподобалося. Спланую деякі моменти для педради...
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
19 жовтня 2019
Переглядів
18721
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку