Методичний вояж "Змішане навчання - ключ до змін". Засідання методичного об'єднання вчителів початкових класів

Про матеріал

Сприяємо поширенню передового педагогічного досвіду вчителів та авторських напрацювань, залучаємо колег до впровадження елементів змішаного навчання у початкових класах.

Перегляд файлу

Сухоєланецька загальноосвітня школа I-III ступенів

 

 

 

Методичний вояж

(засідання МО вчителів початкових класів «Пошук»)

 

Змішане навчання – ключ до змін

 

 

 

                                  Керівник МО «Пошук»: Засядько А. В.

 

 

 

 

Тема: Змішане навчання – ключ до змін

 

Мета:

* орієнтація партнерської діяльності вчителів початкових класів та вчителів-предметників;

* розвиток творчої діяльності вчителів;

* сприяння поширенню передового педагогічного досвіду вчителів та авторських напрацювань;

* залучення колег до впровадження елементів змішаного навчання.

 

Обладнання:

 папір, маркери,презентація «Змішане навчання – ключ до змін», розробки уроків з елементами змішаного навчання вчителів початкових класів, фотовиставка «Так навчають у нашій школі».

 

Девіз:   

     Ми позбавляємо дітей майбутнього, якщо продовжуємо вчити сьогодні так, як вчили цьому вчора .

                                                                                                            Джон Дьюї

 

Хід засідання

1.Вступне слово

        Серед важливих педагогічних завдань, які поставило життя перед сучасною школою, є використання альтернативних форм організації навчання, розробка нових педагогічних ідей та підходів до навчально-виховного процесу, в центрі яких – особистість дитини з її потребами, інтересами та життєвими проблемами. Сучасні освітні стандарти школи зорієнтовані на вихованні освіченого патріота-громадянина та інноватора. Прагнення зробити навчання цікавим, інтерактивним, залучити учнів до пізнавальної діяльності – наше головне завдання сьогодні.

       Команда вчителів початкових класів постійно вивчає, досліджує і системно впроваджує в практику своєї роботи інноваційні технології навчання. Інновації - це зміни, а зміни нам потрібні якісні. Ми прагнемо  змінити формат уроку, використовуючи елементи змішаного навчання. Вивчаючи досвід роботи НВК «СЗШ-ліцею» при ЛНУ ім.. І. Франка, що в  с. Козьови Львівської області, спілкуючись з ініціатором впровадження змішаного навчання Оксаною Клепуц, ми зрозуміли, що за змішаним навчанням – майбутнє української школи.

      Сьогодні хочемо поширити набутий досвід серед вас, шановні колеги, і запросити у методичний вояж, ідеєю якого є запровадження у навчальний процес технології змішаного навчання як перспективної технології, що дає можливість розвивати в учнів навички, необхідні для успіху в ХХI столітті.

 

 

І станція. Лідерська .(Село Козьови Львівської області)

 

   Перегляд презентації «Змішане навчання – ключ до змін»

   Поради від  Оксани Клепуц:

*Сучасний учитель не боїться інновацій.

*Працює у форматі творчого пошуку.

*Здатний швидко реагувати на зміни.

*Мислить продуктивно.

*Готовий навчатися.

* Сучасний учитель – компетентний учитель.

*ЗН = онлайн + робота з учителем + самостійна робота.

*ЗН – це успішне проживання життя.

*Освічений – це той, хто знає, де знайти те, чого він не знає.

 

ІІ станція. Пошукова. (Початкова школа)

 Виступи вчителів початкових класів:

 

1.Змішане навчання – це навчання у класі плюс технології. ЗН включає в себе багато інтерактивних методів, форм і прийомів, використання ІКТ, навчальних ресурсів та вчить учнів працювати  з новітніми розробками. Це все сприяє розвитку критичного мислення в учнів, виробленню необхідних навичок, які відповідають сучасним потребам ринку праці, формуванню потреби і спроможності навчатися впродовж життя через зміст навчального предмету.

     За допомогою ЗН ми:

-мотивуємо учнів до навчання – учні вивчають теорію онлайн, а на уроках працюють у командах;

-організовуємо взаємодію вчителя і учня поза уроком – онлайн;

-звільняємо час уроку для практичної роботи (учні застосовують свої знання і набувають навичок);

-використовуємо в роботі з учнями  електронні освітні ресурси.

 

2. Моделі змішаного навчання:

*Ротація по станціях.

*Гнучка модель.

*Перевернутий клас.

   Принципи змішаного навчання:

*Довіра.

*Співробітництво.

*Незалежність.

*Повага.

*Доброзичливість.

  Форми роботи на уроці:

*Від групової роботи – до командної.

*Від фронтальної роботи – до індивідуальної.

3.ЗН – це позитивні емоції! Робота! Думання!

Час – основна одиниця, яку контролює вчитель.

Учень здобуває інформацію сам.

Спілкування, а не звертання.

Змінюються ролі вчителя, учня, батьків.  Вчитель – коуч, ментор, фасилітатор, медіатор, а не викладач. Учень – не споживач готових знань. Він має можливість робити висновки, бере на себе відповідальність і отримує власний досвід. Батьки – не контролери і спонсори. Вони усвідомлюють, що розвиток дитини починається в сімї. Основне – сімя! Школа лише допомагає. Батьки – активні учасники навчально-виховного процесу.

ЗН – процес тривалий.

Знання + навички + цінності = дієвість!

Знання: як навчатись? Глибокі академічні знання.

Навички: критично мислити, робота в команді, вирішення проблеми, навчання впродовж життя.

Цінності: відповідальність за своє навчання, дії, справи, вчинки, майбутнє життя, впевненість у собі.

 

4.ЗН – форма навчання, яка сама мотивує.  Учні отримують шанс навчатися власним темпом через використання онлайну, розвивають навички комунікації у команді, вирішують проблеми через роботу у групах. Виявляється, можна навчати цікаво, весело та захопливо, а головне – результативно. Звичайно, проблем багато: відсутність якісного інтернету, низька компютерна грамотність учнів, вчителів, батьків, небажання окремих батьків бути активними партнерами у навчанні. Та все ж таки роботу розпочато, і ми впроваджуємо елементи ЗН. Постійно у класі міняємо простір (клас – клуб Чомучок, море, ліс, завод, будівельний майданчик). На уроці учні працюють у парах, групах, командах. Метод комплексного вирішення проблем дозволив виконувати різноманітні завданя: аналізувати, узагальнювати, спілкуватись, робити висновки. Девізом наших уроків є слова: «Ніхто не знає так багато, як ми разом!» Іноді важко себе стримати, щоб не вказати правильний шлях розвязання проблеми, але важлива індивідуальна думка кожного учня. Стараємось провокувати учнів, щоб думали самі, робили висновки. Хай домінує учень! Так, на уроці позакласного читання учні самі винайшли формулу успішного читача: бажання читати + праця + терпіння + віра у свої сили. Під час консолідації (презентування робіт) звучать питання:

-Чим корисний наш урок?

-Що з уроку візьмете з собою у життя?

-Якими знаннями та вміннями можете поділитися після уроку?

Частіше використовуємо елементи моделей «Ротація по станціях» та «Гнучка модель», бо не у всіх вдома є інтернет. Хоча модель «Перевернутий клас» - теж результативна, адже перенесення подачі теоретичного  матеріалу за межі  класу допомагає виділити більше часу на уроці для виконання практичних та додаткових завдань.

ІV станція. Модельна («Ротація по станціях»).

  Пропоную спробувати себе в моделі ЗН «Ротація по станціях».

Тема: Сучасний урок – спільна творчість учителя та учнів.

 

1.Поділ на команди: «Метелики», «Мурашки», «Бджілки».

2.Вибір капітана.

3.Вручення маршрутних листів.

4.Ротація по станціях.

5.Консолідація (презентування роботи).

 Онлайн: перегляд презентації «Педагогіка співробітництва».

 Робота з методистом: вимоги до сучасного уроку , підготовка до нього.

 Самостійна робота: складання кластеру «Сучасний урок».

                                              Сучасний урок

*Пріоритет особистості учня в організації освітнього процесу

*Орієнтація на процес навчання

*Чітке визначення освітніх, розвивальних, виховних завдань уроку

*Використання активних методів навчання

*Формування умінь самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці

*Створення емоційно-актуального фону уроку

*Педагогічний такт і культура мови

*Повне засвоєння нового матеріалу на уроці

*Системний підхід до архітектури уроку

*Створення ситуації успіху на уроці

*Заохочення учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним матеріалом

 

V станція.Успішна.

  За змішаним навчанням – майбутнє. ЗН – це інтеграція методів дистанційного та очного навчання. Учні вмотивовані, самостійно здобувають знання та застосовують їх, мають навички командної роботи, відчувають успіх. Долучайтесь до вчителів початкової школи та впроваджуйте технологію змішаного навчання.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пекар Тетяна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
2974
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку