Усвідомлюємо значущість і актуальність проблеми наступності початкової і дошкільної освіти, ділимося досвідом роботи, знайомимося із традиціями початкової школи та ДНЗ, оцінюємо особистий рівень педагогічної майстерності.
Сухоєланецька загальноосвітня школа I-III ступенів
Наступність у роботі дитячого садка та початкової школи в умовах впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти
МЕТОДИЧНИЙ БАТЛ
(Спільне засідання МО вчителів початкових класів та вихователів дошкільного навчального закладу)
Керівник МО вчителів початкових класів: Засядько А.В.
На екрані відеоролик «Перший раз у перший клас».Вчитель читає вірш.
До школи прийшло шестирічне дитя, сказало: «Ось тут буду вчитися я!»
Коли це Урок примчав і питає: «Хто в класі чомусиків тут проживає?
Пусти і мене! Я чудодійний, цікавий, змістовний, інтерактивний».
Знання і Уміння постукали враз і учня спитали: «Чи приймеш в свій клас?»
Ситуація Успіху тут пролітала, у гості прийняти теж попрохала.
І Компетентності не забарились, зібрались усі і у школі зустрілись.
А ще Дидактична гра - тут як тут, за нею прийоми і методи йдуть.
Усіх наш школярик у класі прийняв, але бідолаха чомусь сумував.
Когось-таки в класі не вистачає, того, хто все знає і допомагає,
Хто на урок іде як на свято, у кого творчих ідей так багато,
Хто вірити буде і буде любити, хто буде дерзати і розуміти,
Таланти, думки, почуття розвивати, а головне – дітей поважати.
Ось так наш Учень думав-гадав, аж знову дзвоник шкільний пролунав.
Упевнено в школу Учитель зайшов, прописку на довгії роки знайшов.
Так і живуть Учень, Вчитель у школі, не розлучити, мабуть, їх ніколи.
А початкова школа – то Казка, панує у ній доброта, гра і ласка.
А. В. Засядько
ВЧИТЕЛЬ: Початкова ланка – своєрідна перша нота шкільного життя. Початкова школа – фундамент шкільного навчання, адже саме тут закладається основа для формування особистості майбутнього громадянина.
Сьогодні ми проводимо спільне засідання МО вчителів початкових класів «Пошук» і вихователів ДНЗ «Зернятко».
На нашому засіданні присутні директор школи, завуч школи, практичний психолог, вчителі початкових класів та вихователі ДНЗ.
Запрошую вас взяти участь у Методичному батлі, де можна буде:
*усвідомити значущість і актуальність проблеми наступності початкової та дошкільної ланок освіти;
*поділитись досвідом своєї роботи та придбати новий досвід;
*поринути у світ дитинства , відкрити для себе щось нове;
*ознайомитись із традиціями початкової школи та ДНЗ;
*себе показати та на інших подивитись;
*оцінити особистий рівень педагогічної майстерності.
Наш батл – це місце педагогічної ініціативи, активної життєвої позиції, успішної співпраці вчителів, вихователів та практичного психолога. Тому в результаті учасники отримають:
*яскраві враження;
*нові знання в області впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти;
*можливість поспілкуватись;
*задоволення для душі.
У складі експертної групи – директор та завуч школи.
ВЧИТЕЛЬ: Ми працюємо за новим Державним стандартом початкової загальної освіти, який сформовано на засадах особистісно орієнтованого і кометентнісного підходів. Згідно зі Стандартом освітній процес у початковій школі спрямовується на досягнення результатів навчання учнів початкових класів – сформованих ключових і предметних компетентностей.
Вкрай важливо зробити безболісним та успішним для дитини перехід від однієї вікової сходинки до наступної, максимально створити передумови зближення процесу розвитку, виховання і навчання старших дошкільнят і молодших школярів.
Тому наш батл ми присвячуємо актуальній темі сьогодення – «Наступність початкової та дошкільної ланок освіти».
Складові наступності між початковою школою та ДНЗ
*Методична робота
*Спільна робота вчителів, вихователів та практичного психолога
*Робота з батьками майбутніх першокласників
*Адаптація до початкової школи
*Психолого-педагогічні рекомендації щодо розв’язання проблеми шкільної дезадаптації
Знаємо, що навчання буде результативним тоді, коли досконало знатимеш особистість учня. Щоб цей процес був успішним , і адаптація дітей до шкільного життя відбулася непомітно, ми виробили алгоритм роботи початкової школи з питання наступності між дошкільною та початковою ланками освіти.
Алгоритм роботи початкової школи з питання наступності між дошкільною та початковою ланками освіти
*Знайомство вчителів з майбутніми учнями
*Відвідування груп у дошкільному закладі
*Проведення спільних нард, засідань, педагогічних рад
*Створення консультпункту для батьків майбутніх першокласників
*Взаємовідвідування занять та уроків учителями початкової школи та вихователями дитсадка
*Проведення батьківських зборів
*Екскурсія по школі дошкільнят
*Спільні виховні заходи (свята, прогулянки, конкурси, змагання)
*Підготовка рекомендацій для батьків
*Діагностування п’ятирічних дітей
У цьому навальному році ми провели психолого-педагогічний семінар з метою аналізу результатів адаптаційного періоду першокласників, круглий стіл «Організація навчання першокласників в умовах впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти, тренінг соціально-емоційної підтримки «Перші дні дитини в школі».
ВИСТУП ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА
ВИСТУП ВИХОВАТЕЛЯ ДНЗ
ВЧИТЕЛЬ: Відомо, що все перше запам’ятовується найкраще: перші уроки, перші слова, перші успіхи та, звичайно, перша зустріч з учителем.
ВИСТУП ВЧИТЕЛЯ 1 КЛАСУ (знайомство з майбутніми учнями, перші батьківські збори, діагностування дітей, методичні оперативки з вихователями дитячого садка)
(На екрані – фотографіїї спільних заходів, взаємовідвідувань занять і т. д.)
ВЧИТЕЛЬ: Дуже важливо, щоб у ДНЗ, в сім’ї дитині допомогли усвідомити, що дитсадок і школа є ланками єдиної системи освіти і виховання, а все те, що чекає дитину в школі, є продовженням того, чим займалася , що опанувала вона раніше. Все це можливе за дотримання принципу наступності дошкільної та початкової освіти. Щоб забезпечити однакові стартові умови дітям, які вступають до 1 класу початкової школи, законом запроваджено обов’язкову дошкільну освіту дітей старшого дошкільного віку. Як ідуть справи з цього питання у наших колег ДНЗ?
ВИСТУП ВИХОВАТЕЛЯ ДНЗ
ВЧИТЕЛЬ: Життя і діяльність дитини мають бути сповнені почуттям радості, світлою перспективою, надією на успіх. Комфортно і радісно дитині там, депанують сприятливий для навчання морально-психологічний клімат, творча атмосфера. Такою і є наша школа.
ВИСТУП УЧИТЕЛЯ 2 КЛАСУ
Школа не повинна вносити різкого перелому в життя дитини. «Нехай, ставши учнем, дитина продовжує робити сьогодні те, що робила вчора. Нехай нове в її житті з’являється поступово і не збентежує лавиною переживань, - писав В. О. Сухомлинський.
Порівняльний аналіз нині діючих програм засвідчує, що вони розроблені окремо для початкової школи і ДНЗ. В зв’язку з цим у них нерідко простежується дублювання змісту навчання і виховання, або повністю відсутній зв’язок з початковою ланкою.( Проблеми, перші успіхи).
ВЧИТЕЛЬ: Наше завдання полягає в тому, щоб переорієнтувати процесс навчання та виховання на головне – особистість.( «Я у світі», «Я і люди», «Я і природа», «Я і культура» ) Як працюють у цьому напрямку наші колеги ?
ВИСТУП ВИХОВАТЕЛЯ
Завдання на сучасному етапі
Дошкільна освіта Початкова освіта
*Розвиток особистості Здоров’язберігаюча компетентність
*Виховання особистості Загальнокультурна компетентність
*Навчання особистості Пізнавальна компетентність
*Освіта особистості Соціальна компетентність
ВЧИТЕЛЬ: Вчителями вироблена модель випускника початкової школи.
Модель випускника початкової школи
*Уміє будувати відносини з дорослими, однолітками.
*Володіє доступними видами суспільно-корисної праці.
*Має уявлення про здоровий спосіб життя, елементарні культурно-гігієнічні навички.
*Дисциплінований, знає правила поведінки на вулиці, в побуті та громадських місцях.
*Уміє зосередити свою увагу на запропонованому матеріалі і діяти відповідно до вказівок педагога.
*Має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя.
*Володіє наочно-образною пам’яттю.
*Має розвинену тонку моторику й сенсомоторну координацію.
*Уміє правильно і свідомо читати цілими словами.
*Списувати текст , записувати під диктовку.
*Правильно вимовляє звуки, підтримує бесіду.
*Оперує математичними діями, розв’язує прості завдання, має поняття про геометричні фігури.
*Виявляє емоційно-позитивне ставлення до живої природи.
*Самостійно експериментує з кольором, формою.
*Свідомо реагує на навколишній світ.
ВИХОВАТЕЛЬ ДНЗ: Вихователі виробили модель випускника дошкільного закладу.
Модель випускника дошкільного закладу
*Сформовані базові якості особистості
*Фізичне, психічне, морально-духовне здоров’я
*Компетентність у сферах життєдіяльності
*Збалансованість прагнення до самореалізації, саморозвитку і самозбереження
*Сформованість цілісного бачення світу
*Володіння елементарними формами самореалізації, поведінки і діяльності
*Розвиненість почуттєвої сфери
*Елементарні форми логічного мислення
*Віра у власні можливості, оптимістичне ставлення до життя
*Розвиток уяви як передумови креативності
*Здатність здійснювати найпростіші форми контролю власної діяльності
ВЧИТЕЛЬ: Залишається одне – плідно працювати, впроваджуючи Державний стандарт початкової загальної освіти, інноваційні технології, передовий педагогічний досвід з метою розвитку життєво-компетентної особистості, яка буде відповідати даним моделям. Пропоную у травні зустрітись у творчій лабораторії і провести методичний фестиваль. Тому бажаю вам, шановні колеги, міцного здоров’я, творчого натхнення, яскравих емоцій, великих досягнень, позитивних вражень, взаєморозуміння, гідного визнання.
Слово Експертній групі.
Методичний батл – це яскраве, родинне засідання і незвичайне змагання.
Тому переможців і бути не може, адже у нас спільна мета – виховання підростаючого покоління.