"Наступність у роботі дитячого садка та початкової школи в умовах впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти". Спільне засідання вчителів та вихователів

Про матеріал

Усвідомлюємо значущість і актуальність проблеми наступності початкової і дошкільної освіти, ділимося досвідом роботи, знайомимося із традиціями початкової школи та ДНЗ, оцінюємо особистий рівень педагогічної майстерності.

Перегляд файлу

Сухоєланецька загальноосвітня школа I-III ступенів

Наступність у роботі дитячого садка та початкової школи  в умовах впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти

МЕТОДИЧНИЙ   БАТЛ

(Спільне засідання  МО вчителів початкових класів та вихователів дошкільного навчального закладу)

 100_2273.JPG

 

Керівник МО вчителів початкових класів: Засядько А.В.

 

  

На екрані відеоролик «Перший раз у перший клас».Вчитель читає вірш.

 

До школи прийшло шестирічне дитя, сказало: «Ось тут буду вчитися я!»

Коли це Урок примчав і питає: «Хто в класі чомусиків тут проживає?

Пусти і мене! Я чудодійний, цікавий, змістовний, інтерактивний».

Знання і Уміння постукали враз і учня спитали: «Чи приймеш в свій клас?»

Ситуація Успіху тут пролітала, у гості прийняти теж попрохала.

І Компетентності не забарились, зібрались усі і у школі зустрілись.

А ще Дидактична гра -  тут як тут, за нею прийоми і методи йдуть.

Усіх наш школярик у класі прийняв, але бідолаха чомусь сумував.

Когось-таки в класі не вистачає, того, хто все знає і допомагає,

Хто на урок іде як на свято, у кого творчих ідей так багато,

Хто вірити буде і буде любити, хто буде дерзати і розуміти,

Таланти, думки, почуття розвивати, а головне – дітей поважати.

Ось так наш Учень думав-гадав, аж знову дзвоник шкільний пролунав.

Упевнено в школу Учитель зайшов, прописку на довгії роки знайшов.

Так і живуть Учень, Вчитель у школі, не розлучити, мабуть, їх ніколи.

А початкова школа – то Казка, панує у ній доброта, гра і ласка.

                                                                 А. В. Засядько

 

 

 

 

 

 

ВЧИТЕЛЬ:    Початкова ланка – своєрідна перша нота шкільного життя. Початкова школа – фундамент шкільного навчання, адже саме тут закладається основа для формування особистості майбутнього громадянина.

       Сьогодні ми проводимо спільне засідання МО вчителів початкових класів «Пошук» і вихователів ДНЗ «Зернятко».

        На нашому засіданні присутні директор школи, завуч школи, практичний психолог, вчителі початкових класів та вихователі ДНЗ.

 

         Запрошую вас взяти участь у Методичному батлі, де можна буде:

 

*усвідомити значущість і актуальність проблеми наступності початкової та дошкільної ланок освіти;

*поділитись досвідом своєї роботи та придбати новий досвід;

*поринути у світ дитинства , відкрити для себе щось нове;

*ознайомитись із традиціями початкової школи та ДНЗ;

*себе показати та на інших подивитись;

*оцінити особистий рівень педагогічної майстерності.

 

       Наш батл – це місце педагогічної ініціативи, активної життєвої позиції, успішної співпраці вчителів, вихователів та практичного психолога. Тому в результаті учасники отримають:

 

*яскраві враження;

*нові знання в області впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти;

*можливість поспілкуватись;

*задоволення для душі.

           У складі експертної групи – директор та завуч школи.

ВЧИТЕЛЬ:        Ми працюємо  за новим Державним стандартом початкової загальної освіти, який сформовано на засадах особистісно орієнтованого і кометентнісного підходів. Згідно зі Стандартом освітній процес у початковій школі спрямовується на досягнення результатів навчання учнів початкових класів – сформованих ключових і предметних компетентностей.

         Вкрай важливо зробити безболісним та успішним для дитини перехід від однієї вікової сходинки до наступної, максимально створити передумови зближення процесу розвитку, виховання і навчання старших дошкільнят і молодших школярів.

           Тому наш батл ми присвячуємо актуальній темі сьогодення – «Наступність початкової та дошкільної ланок освіти».

 

 

Складові наступності між  початковою школою та ДНЗ

*Методична робота

*Спільна робота вчителів, вихователів та практичного психолога

*Робота з батьками майбутніх першокласників

*Адаптація до початкової школи

*Психолого-педагогічні рекомендації щодо розв’язання проблеми шкільної дезадаптації

 

 

         Знаємо, що навчання буде результативним тоді, коли досконало знатимеш особистість учня. Щоб цей процес був успішним , і адаптація дітей до шкільного життя  відбулася непомітно, ми виробили  алгоритм роботи початкової школи з питання наступності між дошкільною та початковою ланками освіти.

 

 

Алгоритм роботи початкової школи з питання наступності між дошкільною та початковою ланками освіти

*Знайомство вчителів з майбутніми учнями

*Відвідування груп у дошкільному закладі

*Проведення спільних нард, засідань, педагогічних рад

*Створення консультпункту для батьків  майбутніх першокласників

*Взаємовідвідування занять та уроків учителями початкової школи та вихователями дитсадка

*Проведення батьківських зборів

*Екскурсія по школі дошкільнят

*Спільні виховні заходи (свята, прогулянки, конкурси, змагання)

*Підготовка рекомендацій для батьків

*Діагностування п’ятирічних дітей

 

     У цьому навальному році ми провели психолого-педагогічний семінар з метою аналізу результатів адаптаційного періоду першокласників, круглий стіл «Організація навчання першокласників в умовах впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти, тренінг соціально-емоційної підтримки «Перші дні дитини в школі».

 

ВИСТУП  ПРАКТИЧНОГО  ПСИХОЛОГА

ВИСТУП  ВИХОВАТЕЛЯ  ДНЗ

ВЧИТЕЛЬ:              Відомо, що все перше запам’ятовується найкраще: перші уроки, перші слова, перші успіхи та, звичайно, перша зустріч з учителем.

ВИСТУП  ВЧИТЕЛЯ  1  КЛАСУ (знайомство з майбутніми учнями, перші батьківські збори, діагностування дітей, методичні оперативки з вихователями дитячого садка)

 

(На екрані – фотографіїї спільних заходів, взаємовідвідувань занять і т. д.)

ВЧИТЕЛЬ:    Дуже важливо, щоб у ДНЗ, в сім’ї дитині допомогли усвідомити, що дитсадок і школа є ланками єдиної системи освіти і виховання, а все те, що чекає дитину в школі, є продовженням того, чим займалася , що опанувала вона раніше. Все це  можливе за дотримання принципу наступності дошкільної та початкової освіти. Щоб забезпечити однакові стартові умови дітям, які вступають до 1 класу початкової школи, законом запроваджено обов’язкову дошкільну освіту дітей старшого дошкільного віку. Як ідуть справи з цього питання у наших колег ДНЗ?

 

ВИСТУП  ВИХОВАТЕЛЯ  ДНЗ

 

ВЧИТЕЛЬ:     Життя і діяльність дитини мають бути сповнені почуттям радості, світлою перспективою, надією на успіх. Комфортно і радісно дитині там, депанують сприятливий для навчання морально-психологічний клімат, творча  атмосфера. Такою і є наша школа.

 

ВИСТУП  УЧИТЕЛЯ  2  КЛАСУ

 

    Школа не повинна вносити різкого перелому в життя дитини. «Нехай, ставши учнем, дитина продовжує робити сьогодні те, що робила вчора. Нехай нове в її житті з’являється поступово і не збентежує лавиною переживань, - писав В. О. Сухомлинський.

     Порівняльний аналіз нині діючих програм засвідчує, що вони розроблені окремо для початкової школи і ДНЗ. В зв’язку з цим у них нерідко простежується дублювання змісту навчання і виховання, або повністю відсутній зв’язок з початковою ланкою.( Проблеми, перші успіхи).

ВЧИТЕЛЬ:    Наше завдання полягає в тому, щоб  переорієнтувати процесс навчання та виховання на головне – особистість.( «Я у світі», «Я і люди», «Я і природа», «Я і культура» )  Як працюють у цьому напрямку наші колеги ?

 

ВИСТУП  ВИХОВАТЕЛЯ

Завдання на сучасному етапі

   Дошкільна освіта                                      Початкова освіта                        

*Розвиток особистості                    Здоров’язберігаюча компетентність

*Виховання особистості                 Загальнокультурна компетентність

*Навчання особистості                   Пізнавальна компетентність

*Освіта особистості                         Соціальна компетентність

 

ВЧИТЕЛЬ:   Вчителями  вироблена модель випускника початкової школи.

Модель випускника початкової школи

*Уміє будувати відносини з дорослими, однолітками.

*Володіє доступними видами суспільно-корисної праці.

*Має уявлення про здоровий спосіб життя, елементарні культурно-гігієнічні навички.

*Дисциплінований, знає правила поведінки на вулиці, в побуті та громадських місцях.

*Уміє зосередити свою увагу на запропонованому матеріалі і діяти відповідно до вказівок педагога.

*Має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя.

*Володіє наочно-образною пам’яттю.

*Має розвинену тонку моторику й сенсомоторну координацію.

*Уміє правильно і свідомо читати цілими словами.

*Списувати текст , записувати під диктовку.

*Правильно вимовляє звуки, підтримує бесіду.

*Оперує математичними діями, розв’язує прості завдання, має поняття про геометричні фігури.

*Виявляє емоційно-позитивне ставлення до живої природи.

*Самостійно експериментує з кольором, формою.

*Свідомо реагує на навколишній світ.

ВИХОВАТЕЛЬ  ДНЗ:       Вихователі виробили модель випускника дошкільного закладу.

 

Модель випускника дошкільного закладу

*Сформовані базові якості особистості

*Фізичне, психічне, морально-духовне здоров’я

*Компетентність у сферах життєдіяльності

*Збалансованість прагнення до самореалізації, саморозвитку і самозбереження

*Сформованість цілісного бачення світу

*Володіння елементарними формами самореалізації, поведінки і діяльності

*Розвиненість почуттєвої сфери

*Елементарні форми логічного мислення

*Віра у власні можливості, оптимістичне  ставлення до життя

*Розвиток уяви як  передумови креативності

*Здатність здійснювати найпростіші форми контролю власної діяльності

 

ВЧИТЕЛЬ:    Залишається одне – плідно працювати, впроваджуючи Державний стандарт початкової загальної освіти, інноваційні технології, передовий педагогічний досвід з метою розвитку життєво-компетентної особистості, яка буде відповідати даним моделям.  Пропоную у травні зустрітись у творчій лабораторії і провести методичний фестиваль. Тому бажаю вам, шановні колеги, міцного здоров’я, творчого натхнення, яскравих емоцій, великих досягнень, позитивних вражень, взаєморозуміння, гідного визнання.

Слово Експертній групі.

Методичний батл – це яскраве, родинне засідання і незвичайне змагання.

Тому переможців і бути не може, адже у нас спільна мета – виховання підростаючого покоління.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
7166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку