Методичний захід
Театралізований тренінг для вихователів
«Вихователь – людина двох професій – педагог та актор»
соціального педагога
Коржун Тетяни Володимирівни,
Комунального закладу
«Багатопрофільний навчально-
реабілітаційний центр «Довіра»
Криворізької міської ради
Театралізований тренінг
«Вихователь – людина двох професій – педагог та актор»
Мета: допомогти учасникам тренінгу порівняти професії актора, режисера, та вихователя БНРЦ між собою, виокремити спільні та відмінні ознаки; сприяти усвідомленню важливості та необхідності використання акторських та режисерських навичок в освітньо – виховному процесі. Підвищити самооцінку педагогів БНРЦ.
Учасники: вихователі та спеціалісти БНРЦ.
«Тренер»: соціальний педагог БНРЦ.
Оснащення та матеріали:
Кімната зі стільцями для кожного учасника;
Аудіо апаратура;
Паперові фігурки вільної форми, ножиці;
М’ячики;
Картки з написаними роями.
Поради тренера:
Перед початком роздати бейджики, на яких кожен має написати своє ім’я (справжнє, або видумане);
Запропонувати учасникам самостійно вибрати собі місце у колі;
Заздалегідь на кожен стілець покласти вирізану паперову фігурку;
Подбати про яскраве освітлення приміщення;
Підібрати музику для налаштування учасників на позитивний лад спілкування.
Хід тренінгу
Знайомство.(якщо учасники та тренер добре знайомі між собою, не варто обходити цей етап, оскільки процес знайомства допомагає краще пізнати один одного та згуртуватися)
Вправа 1. «Цікава фігура»
Звучить фонограма ніжної, спокійної мелодії.
Завдання: назвати своє ім’я та відповісти на такі запитання;
«Чому я вибрав професію педагога?»;
«Що вам нагадує паперова фігурка, яка лежить на вашому стільці?».
Вправа 2. «Актори – дошкільники»
Завдання:
Подумати, яка риса дитячої поведінки властива кожному вихователю;
Спробувати пов’язати обрану рису із певним жестом, дією чи мімікою, властивими дитині – дошкільнику.
(Кожен учасник по черзі робить крок уперед, називає властиву йому рису і відтворює її жестом, мімікою, або рухом) Ця вправа заряджає позитивними емоціями усіх учасників.
Вправа 3. «Ми з тобою схожі»
Учасники стають в коло та кидають м’яч один – одному. Уважно слухають, хто саме подає м’яч,бо наступному учаснику потрібно сказати, чим вони схожі з тією людиною, яка його подавала.
Після позитивного настрою тренер повідомляє учасникам тему та мету тренінгу,ознайомлює з планом роботи.
Для успішного проведення тренінгу вводяться певні правила:
«Правило піднятої руки»;
«Не критикуй один одного»;
«Уважно слухати»;
«Все,що відбувається зараз, залишається тут і не виходить за межі»
Історія про себе «Море педагогічних талантів»
Звучить спокійна музика. Тренер пропонує учасникам зайняти зручне положення на стільці, розслабитись, забути всі проблеми дня «увібрати» у себе все те, про що він розповідатиме.
Тренер повільно читає: «Ви стоїте під багряним від заходу сонця небом. Легкий вітерець торкає ваше обличчя, волосся, плечі. Вам приємно слухати крик чайки, що малює крилами чіткі візерунки на вечірньому небі. Ви відчуваєте кожну хвильку, яка втікає, то знову торкається ваших ніг. Вам спокійно… Мирно… І безпечно… Ви ледь присідаєте, щоб торкнутись вказівним пальцем вогкого піску. «Я вмію», - повільно і впевнено пишете на піску, після чого виводите знак оклику. І що ж ви вмієте ? Безліч думок рояться у вашій голові, і їх ніхто окрім вас не чує. «Я вмію бути добрим педагогом. Я вмію бути майстром своєї справи. Я вмію співати, танцювати». Вам важко зосередитись, але ви вибираєте те, що вмієте робити найкраще, і розповідаєте про це чайкам… Голосно вигукуєте і, посміхаючись слухаєте відповіді птахів.
«Я хочу вміти …», - виводите пальцем нижче і ставите три великі крапки. А потім дописуєте речення. Вітер сильнішає і дме так сильно, наче намагається затягнути вас у море. Ви ніжно всміхаєтесь у відповідь і впевнено заходите у хвилі – море вашого життя, у море ваших здібностей, умінь і досягнень. І раптом кожна хвилька, якої ви торкаєтесь перетворюється на талант. Ви купаєтесь у цих теплих приємних хвилях і чудово знаєте, що прийняти своїм серцем можете лише одну з них – найважливішу для кожного з вас особисто. Ви обираєте один талант, який хочете вдосконалювати впродовж свого життя. Торкаєтесь ним свого серця і… прислухаєтесь до радісного стукоту.
Відчуваєте під ногами скелясту поверхню і вирішуєте вийти на її верхівку. Що там? Ви бачите багато людей – акторів, вони готуються до зйомок якогось фільму. Ви поспішаєте до них, бо знаєте, що без вас зйомки не відбудуться. І раптом починаєте грати роль. Хто ви? Яку роль виконуєте? В якому жанрі знімається фільм?
Ось ваша прем’єра відбулась. Ви чуєте оплески і крик чайок. Вам спокійно і радісно від того, що ви самореалізувались. Ви йдете відпочивати, щоб завтра знову знайти в собі нові таланти…»
Тренер просить учасників поділитися своїми враженнями та назвати вибраний талант, назву фільму чи роль, яку вони виконували подумки.
Вправа 4. «Педагогічний театр»
Учасники стоять у колі. На руку одного з гравців одягається гумове кільце – стрічка. Всі учасники беруться за руки.
Кільце передається по колу, поки воно не повернеться до початкової точки. Оскільки руки гравців зімкнені, їм доведеться докласти певних зусиль, проявити кмітливість, готовність взаємодіяти з партнером, щоб виконати завдання. Весь живий ланцюжок повинен пройти, як нитка через вушко голки – пролізти в кільце, не роз’єднавши рук.
Після закінчення вправи оголошується час, витрачений на виконання цього завдання. За бажанням вправу можна повторити.
Тренер звертається до всіх учасників зі словами:
«Це кільце стало символом нашого єднання в спільній педагогічній діяльності, і коли у когось з нас виникнуть труднощі в роботі, згадайте цю вправу і зверніться за допомогою і порадою до колег, адже разом ми гідно зіграємо головну роль у своїй професійній діяльності – роль педагога».
Тренер дякує учасникам за співпрацю і запрошує на наступну зустріч.