Наступність освіти між дошкільною та початковою ланкою є дуже важливим принципом для подальшого успішного навчання учнів. Адже ще в дошкільному віці формуються компетентності, які педагоги продовжують формувати в молодшому шкільному віці і які дуже важливі в подальшому житті людини. Одним із базових принципів Нової української школи є уявлення про безперервність освіти
На початку XX ст. Н. Лубенець стверджувала, що «...починати виховання дітей зі школи - означає зводити будівлю на піску і без фундаменту». Своєрідним уточненням цього положення є міркування Є. Тихеєвої, яка вважала, що «старший ступінь дитячого садка на одну третину вже школа, а молодший ступінь школи на одну третину дитячий садок».
Тому дуже важливо, щоб педагоги могли забезпечити плавний, поступовий перехід від ігрової діяльності до шкільного життя. Успішний перехід від дошкільної до початкової освіти закладає основу для навчання протягом життя. Вступ дитини до школи – це перехід на новий етап свого соціального і освітнього розвитку
Наступність в освіті означає збереження основних видів діяльності дітей дошкільного віку в початковій школі, зокрема: спілкування, рухова активність, сюжетно-рольові та навчальні ігри, пізнавальна діяльність, образотворча діяльність, засвоєння господарсько-побутових навичок. Наступність в освіті
1. Головне, виробити у свідомості дитини мотивацію - «хочу вчитися»: Як забезпечити позитивне ставлення дитини до школи- у достатньо високому рівні пізнавальної діяльності і мислительних операцій; - виявляється у прагненні дитини до навчання, бути школярем; у здатності легко засвоювати норми і правила навчальної діяльності та поведінки в класі.
2. Емоційно-вольова готовність до навчання в школі: Як забезпечити позитивне ставлення дитини до школи- дотримуватися правил, виконувати вимоги вчителя, - вміння регулювати свою поведінку в різних ситуаціях; - здатність дитини до наполегливої праці, уміння довести до кінця розпочату справу.
3. Розумова підготовка дітей дошкільного віку до здобуття початкової освіти: Як забезпечити позитивне ставлення дитини до школи- розвиток пізнавальної діяльності і окремих пізнавальних процесів вміння слухати та концентрувати увагу;навчитися порівнювати, узагальнювати, робити самостійні висновки, аналізувати;збагачення словникового запасу та розвиток фантазії;
Важливим етапом підготовки дитини до школи є формування позитивного ставлення до освіти і закладу освіти. Тому важливо провести знайомство із закладом, класною кімнатою, ігровим майданчиком та спортивним залом ще до вступу дитини до школи. У нашому закладі проводяться такі знайомства майбутніх першокласників із вчителем, школою, навчальними програмами та підручниками. Забезпечити розумну наступність можливо
Форми здійснення наступності можуть бути різноманітними і їх вибір обумовлений ступенем взаємозв'язку, стилем, змістом взаємин освітніх установ. Зазвичай на початку навчального року педагогами складається єдиний спільний план, метою якого і є конкретизація роботи за трьома основними напрямками: Забезпечити розумну наступність можливо
екскурсії в школу; знайомство та взаємодія дошкільнят з учителями та учнями початкової школи; участь у спільній освітньої діяльності, ігрових програмах; спільні свята (День знань, посвята в першокласники, випускний в дитячому саду тощо) відвідування дошкільнятами адаптаційного курсу занять, організованих при школі (заняття з психологом, логопедом, музичним керівником і іншими фахівцями школи). Робота з дітьми
спільні педагогічні ради (ДНЗ і школа); семінари, майстер-класи; круглі столи педагогів ДНЗ та вчителів школи; проведення діагностики по визначенню готовності дітей до школи; взаємодія медичних працівників, психологів ДНЗ і школи; відкриті покази освітньої діяльності в ДОУ і відкритих уроків в школі; педагогічні та психологічні спостереження. Взаємодія педагогів
спільні батьківські збори з педагогами ДНЗ, психологами та вчителями школи; організація зустрічі батьків з майбутніми учителями; анкетування, тестування батьків напередодні шкільного життя дитини і в період адаптації до школи; оформлення куточку психолога в ДНЗ; підготовка рекомендацій та порад для батьків. Співпраця з батьками
Список використаних джерел:1. Матеріал: Наступність між дошкільною та початковою освітою. Опублікував/ла: Полторакіна Ніна Юріївна [Електронний ресурс]. / 2020. – Режим доступу до ресурсу: https://vseosvita.ua/library/nastupnist-miz-doskilnou-ta-pocatkovou-osvitou-311026.html2. Методичні рекомендації: Підготовка дитини до школи в умовах закладу дошкільної освіти. [Електронний ресурс]. / 2021. – Режим доступу до ресурсу:https://naurok.com.ua/metodichni-rekomendaci-pidgotovka-ditini-do-shkoli-v-umovah-zakladu-doshkilno-osviti-212654.html3. Інструктивно-методичні рекомендації щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти / Додаток до листа МОН України від 19.04.2018 № 1/9-249. [Електронний ресурс]. / 2016. – Режим доступу до ресурсу: https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/nastupnist-mizh-doshkilnoyu-ta-pochatkovoyu-osvitoyu