Методика навчання математичної освітньої галузі (Дудар Ольги, ПО-31)

Про матеріал
Тема 7. Методика навчання додавання і віднімання чисел у межах 100 1. Особливості навчання додавання і віднімання чисел у межах 100 2. Методика навчання додавання і віднімання чисел у межах 100 на основі нумерації 3. Методика навчання додавання і віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд 4. Методика навчання додавання і віднімання чисел у межах 100 з переходом через розряд
Перегляд файлу

Тема 7

Тема 7. Методика навчання додавання і віднімання чисел у межах 100

1

Особливості навчання додавання і віднімання чисел у межах 100

2

Методика навчання додавання і віднімання чисел у межах 100 на основі нумерації

3

Методика навчання додавання і віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд

4

Методика навчання додавання і віднімання чисел у межах 100 з переходом через розряд

 

Особливості навчання додавання і віднімання чисел у межах 100

Виокремлення усних і письмових обчислень пояснюється тим, що вони ґрунтуються на різних теоретичних основах. Письмові обчислення відрізняються від усних алгоритмами.

Усні обчислення починають з одиниць вищого розряду і записують у рядок, а письмові обчислення починають з нижчого розряду і записують у стовпчик.

Значення одного й того самого виразу можна обчислити різними способами. Пропонуючи учням виконати розв’язання різними способами, розвиваємо в них варіативність мислення, формуємо такі властивості обчислювальних навичок, як усвідомленість, раціональність тощо. Крім того, одержання однакового результату в обчисленнях різними способами непрямо свідчить про правильність відповіді.

 

Під час вивчення додавання та віднімання двоцифрових чисел головним є зосередження уваги на способах виконання цих дій.

 

 

У теорії укрупнення дидактичних одиниць при вивченні математики одним із принципів є одночасне вивчення взаємно обернених дій. Отже, додавання і віднімання доцільно вивчати одночасно і в порівнянні. Це має ряд переваг:

по-перше, є можливість на одному й тому ж уроці виконати перевірку правильності розв’язання (додавання перевірити відніманням, віднімання — додаванням);

по-друге, одночасне вивчення додавання і віднімання заощаджує час — витрачаються не два уроки, а один урок.

Крім того, одночасне виконання взаємно обернених дій розвиває гнучкість розуму, варіативність мислення; а також знання, які пропонуються у порівнянні, засвоюються швидше і міцніше, довше зберігаються в пам’яті.

Отже, будемо одночасно розглядати окремі випадки додавання і віднімання.

Методика навчання додавання і віднімання чисел у межах 100 на основі нумерації

Додавання і віднімання числа 1

Додавання та віднімання числа 1 здійснюється на підставі порядку розташування чисел у натуральному ряді

Додати до будь-якого числа 1 ‒ означає отримати наступне число.

Відняти від будь-якого числа 1 ‒ означає отримати попереднє число.

docx
Додав(-ла)
Дудар Оля
Додано
18 жовтня 2023
Переглядів
194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку