Посібник "Математичні сходинки"

Про матеріал
У пропонованому посібнику зібрані завдання, різноманітні творчі вправи, логічні вправи, дидактичні ігри, які в свою чергу передбачають: 1) встановлення суперечності; 2) встановлення причинно-наслідкових зв’язків; 3) встановлення схожості та різниці між об’єктами, що порівнюються; 4) зіставлення різних варіантів та дії вибору; 5) виділення певних закономірностей в навчальній інформації; 6) доведення правильності виконаних практичних або розумових дій; 7) пошук і виправлення припущених помилок; 8) висування гіпотез, пропозицій, здійснення певного прогнозу наступних подій. Оскільки мова йде про цікаві вправи для розвитку творчого мислення у першокласників, пожвавлення і підтримання інтересу до завдань, то останні задовольняють наступні умовам: 1) несхожі на завдання, запропоновані у підручнику; 2) зміст завдань зрозумілий дітям; 3) види, послідовність і кількість вправ взаємопов’язані; відповідають темі та віковим особливостям учнів; 4) завдання викликають інтерес; 5) дії учнів контролюються, своєчасно виправляються та спрямовуються; 6) завдання урізноманітнюються, не пропонуються однотипні; 7) вправи не пропонуються стихійно, а використовуються систематично; 8) творчі завдання об’єднуються з усною лічбою або пропонуються на етапі закріплення знань, умінь і навичок; 9) дидактичні ігри супроводжуються унаочненням та використовувати їх під час засвоєння, поглиблення, систематизації знань учнів. Тільки за таких умов можна досягти високої якості кінцевих результатів, запобігти відставанню слабовстигаючих і забезпечити розвиток творчого мислення усіх учнів відповідно до їх навчальних можливостей. Мета посібника - допомогти вчителю розвивати логічне мислення кожного учня, підбирати пізнавальні завдання, які урізноманітнять проведення уроків математики.. Це дасть можливість сформувати і розвинути всю різноманітність інтелектуальної і творчої діяльності учнів і забезпечити перехід від репродуктивних, формально-логічних дій до творчих.
Перегляд файлу

C:\Users\9FA5~1\AppData\Local\Temp\Rar$DI08.083\SCHOOL_2.JPG       Математичні

     сходинки

           Дидактичний  матеріал  для      

                    першокласників

 

     C:\Users\Администратор\Desktop\картинки\matematika.jpg

 

 

Чабанівська філія Староушицького ліцею

                         Мельник   Г.І.

 

 

 

         Дидактичний  матеріал для     

                 першокласників

 

     

                              2022

 

 

                   

 

                                    Зміст

1.Передмова……………………………………………………………………………5

2. Дидактичний   матеріал:

- лічба. Пазли …………………………………………………………………………8

- знайди  цифри  за  малюнками…………………………………………………….31

 - естафетні  доріжки…………………………………………………………………37

- склад  числа…………………………………………………………………………44

- гра  «Вчимося  з  Lego»……………………………………………………………51

- обчислити…………………………………………………………………………..61

3.Список  використаної  літератури………………………………………………79

 

 

 

 

                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 ПЕРЕДМОВА 

Сьогодення педагогічної науки вимагає реалізації нових підходів до навчання та виховання дітей молодшого шкільного віку, оскільки на сучасному етапі розвитку суспільства і педагогічної думки підвищуються вимоги до рівня інтелектуального розвитку школярів.

Початкова школа, зберігаючи наступність із дошкільною ланкою освіти, забезпечує подальше становлення особистості дитини, її інтелектуальний, соціальний та фізичний розвиток. Умовою ефективності навчально-виховного процесу учіння молодших школярів є результативність пізнавальної діяльності, від якої залежить цілеспрямованість розумової активності, розвиток інтелектуальної рефлексії та творчих здібностей учнів.

 Використання творчих вправ якнайкраще розвиває у дітей творче мислення, інтерес до навчання, до творчої діяльності. Треба лише вдало добирати математичні завдання, щоб вони викликали цікавість у молодших школярів. Адже пробудити інтерес до математики, навчати школярів творчо мислити - це найголовніша мета, до якої прагне вчитель у зв’язку з завданням підвищення рівня процесу навчання математики. Цьому сприяють:

-         безпосереднє сприймання учнями естетики зовнішньої сторони математичних явищ;

-         практичне ознайомлення школярів з нестандартним підходом до розв’язання пізнавальних завдань;

-         вправляння в пошуках оригінальних рішень;

-         багатогранна творча діяльність школярів, яка спрямована на формування навичок пошукової праці.

У  пропонованому    посібнику   зібрані  завдання, різноманітні творчі вправи, логічні вправи, дидактичні ігри, які в свою чергу передбачають:

1) встановлення суперечності;

2) встановлення причинно-наслідкових зв’язків;

3) встановлення схожості та різниці між об’єктами, що порівнюються;

4) зіставлення різних варіантів та дії вибору;

5) виділення певних закономірностей в навчальній інформації;

6) доведення правильності виконаних практичних або розумових дій;

7) пошук і виправлення припущених помилок; 

8) висування гіпотез, пропозицій, здійснення певного прогнозу наступних подій.

 Оскільки мова йде про цікаві вправи для розвитку творчого мислення у  першокласників, пожвавлення і підтримання інтересу до завдань,   то  останні задовольняють  наступні умовам:

  1.     несхожі  на завдання, запропоновані у підручнику;
  2.     зміст завдань зрозумілий дітям;
  3.     види, послідовність і кількість вправ взаємопов’язані; відповідають темі та віковим особливостям учнів;
  4.     завдання викликають інтерес;
  5.     дії учнів  контролюються, своєчасно виправляються  та спрямовуються;
  6.     завдання урізноманітнюються, не пропонуються однотипні;
  7.     вправи не пропонуються  стихійно, а використовуються систематично;
  8.     творчі завдання об’єднуються  з усною лічбою або пропонуються  на етапі закріплення знань, умінь і навичок;
  9.     дидактичні ігри супроводжуються  унаочненням та використовувати їх під час засвоєння, поглиблення, систематизації знань учнів.

 Тільки за таких умов можна досягти високої якості кінцевих результатів, запобігти відставанню слабовстигаючих і забезпечити розвиток творчого мислення усіх учнів відповідно до їх навчальних можливостей.

Мета   посібника  -    допомогти   вчителю  розвивати логічне мислення кожного учня, підбирати пізнавальні завдання,  які  урізноманітнять проведення уроків математики.. Це дасть можливість сформувати і розвинути всю різноманітність інтелектуальної і творчої діяльності учнів і забезпечити перехід від репродуктивних, формально-логічних дій до творчих.             

 

        ЛІЧБА.

        ПАЗЛИ

 

 

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

 

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

 

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

 

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

 

 

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

              

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

 

 

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

 

Знайди   цифру за  малюнкамиhttps://fc.vseosvita.ua/0001iu-0f52/002.jpg 

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

 

 

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Світлина від Materiale didactice - invatamant prescolar.

Естафетні   

       доріжки

     

 

 

 

     Світлина від Галини Білинської.

Світлина від Воспитателям детского сада.

Світлина від Воспитателям детского сада.Світлина від Воспитателям детского сада.Світлина від Воспитателям детского сада.Світлина від Воспитателям детского сада.Світлина від Воспитателям детского сада.

 

 

    

   Склад  числа

            

 https://fc.vseosvita.ua/0001iu-0f52/003.jpg   

    Світлина від Оксани Волянюк.

 

                               Світлина від Оксани Волянюк.

                      Світлина від Оксани Волянюк.

 

 

                               Світлина від Оксани Волянюк.

                 

                                         Світлина від Оксани Волянюк.

 

                        Світлина від Оксани Волянюк.

                             Світлина від Оксани Волянюк.

                                      Світлина від Оксани Волянюк.

                                            Світлина від Оксани Волянюк.

                                     Світлина від Оксани Волянюк.

                                Світлина від Оксани Волянюк.

                               Світлина від Оксани Волянюк.

Гра  «Вчимося з  Lego»

Математична гра для учнів 1-го класу НУШ. Складається з 5 карток завдань та 5 карток із варіантами відповідей. Учням необхідно обчислити вирази, потім побудувати вежу із цеглинок лего та, порівнявши із відповідями, обрати правильний варіант.

               https://fs01.vseosvita.ua/01000jo5-5a40.jpg

               https://fs01.vseosvita.ua/01000jo4-00b5.jpg

https://fs01.vseosvita.ua/01000qd9-ef5f.jpg

 

https://fs01.vseosvita.ua/01000qd7-639a.jpg

https://fs01.vseosvita.ua/01000qd4-2c50.jpg

https://fs01.vseosvita.ua/01000qd0-f3c0.jpg

https://fs01.vseosvita.ua/01000qd5-ca0a.jpg

https://fs01.vseosvita.ua/01000qd3-51f7.jpg

 

 

https://fs01.vseosvita.ua/01000qd1-6277.jpg

 

 

 

https://fs01.vseosvita.ua/01000qd2-f8d9.jpg

https://fs01.vseosvita.ua/01000qd8-c327.jpg

 

 

 

  Обчислюємо

                                                                                                                     C:\Users\Саша\Desktop\Математичний кросворд 1 клас_files\taskicon.gif

 

https://fc.vseosvita.ua/0001iu-0f52/001.png

 

Світлина від Ірини Драч.

 

 

Світлина від Ірини Драч.

Світлина від Ірини Драч.

 

 

Світлина від Ірини Драч.

Світлина від Ірини Драч.

 

 

Світлина від Ірини Драч.

Світлина від Ірини Драч.

 

 

Світлина від Ірини Драч.

Світлина від Ірини Драч.

 

 

Світлина від Ірини Драч.

Світлина від Ірини Драч.

 

 

Світлина від Ірини Драч.

Світлина від Ірини Драч.

 

 

Світлина від Ірини Драч.

Світлина від Ірини Драч.

 

 

 

Світлина від Ірини Драч.

Світлина від Nelya  Yarovikova.

Світлина від Nelya  Yarovikova.

Світлина від Nelya  Yarovikova.

Світлина від Nelya  Yarovikova. 

 

Світлина від Cezarina SI Gia.

 

 

 

Світлина від Cezarina SI Gia.

 

Світлина від Cezarina SI Gia.

 

 

 

Світлина від Cezarina SI Gia.

 

Світлина від Cezarina SI Gia.

 

Світлина від Cezarina SI Gia.

Світлина від Cezarina SI Gia.

 

 

Світлина від Cezarina SI Gia.

 

Світлина від Cezarina SI Gia.

 

 

Світлина від Cezarina SI Gia.

Світлина від Cezarina SI Gia.

 

 

 

Світлина від Cezarina SI Gia.

Список використаних джерел та літератури:

  1. Волосюк М.А. Математичний тренажер 4 клас./ Волосюк М.А.   – Х.,ТОВ «Нова тема», 2009. -  144 с.
  2. Дюдіна О. Пізнавальна діяльність молодших школярів на уроці./ Дюдіна О. // Початкова школа. - 2006. – № 6. – С. 10 – 12.
  3. Кривошия Т. Розкриймо дітям красу математичних міркувань./ Кривошия Т. // Початкова школа. - 2012.  – №3. – С. 22 - 24
  4. Логачевська С. Індивідуалізація завдань на етапі закріплення знань з математики./ Логачевська С. // Початкова школа. - 2008. – № 4. – С. 3 – 5
  5. Яковенко О. Ігрові завдання з математики. / Яковенко О. // Розкажіть онуку. – 2012. – №1 5-16. – С. 14 – 17.
  6. materiale  didactige-invatamant prescolar
  7. http:// matematik.ucoz.ua /publ.
  8.  vseosvita ua /…/matematicna-gravcimosa-z-lego-94472
  9. http:// teacher.at. ua/publ.
  10. http:// revdution. allbest.ru
  11. http://ua/tekstreferat.com
  12. http://urok.at/ua/publ.

17.  https://www.youtube.com/9ee3b696-c442-4949-981e-a78a86092170

 

1

 

docx
Додано
19 жовтня 2023
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку