Математичні
сходинки
Дидактичний матеріал для
першокласників
Чабанівська філія Староушицького ліцею
Мельник Г.І.
Дидактичний матеріал для
першокласників
2022
Зміст
1.Передмова……………………………………………………………………………5
2. Дидактичний матеріал:
- лічба. Пазли …………………………………………………………………………8
- знайди цифри за малюнками…………………………………………………….31
- естафетні доріжки…………………………………………………………………37
- склад числа…………………………………………………………………………44
- гра «Вчимося з Lego»……………………………………………………………51
- обчислити…………………………………………………………………………..61
3.Список використаної літератури………………………………………………79
ПЕРЕДМОВА
Сьогодення педагогічної науки вимагає реалізації нових підходів до навчання та виховання дітей молодшого шкільного віку, оскільки на сучасному етапі розвитку суспільства і педагогічної думки підвищуються вимоги до рівня інтелектуального розвитку школярів.
Початкова школа, зберігаючи наступність із дошкільною ланкою освіти, забезпечує подальше становлення особистості дитини, її інтелектуальний, соціальний та фізичний розвиток. Умовою ефективності навчально-виховного процесу учіння молодших школярів є результативність пізнавальної діяльності, від якої залежить цілеспрямованість розумової активності, розвиток інтелектуальної рефлексії та творчих здібностей учнів.
Використання творчих вправ якнайкраще розвиває у дітей творче мислення, інтерес до навчання, до творчої діяльності. Треба лише вдало добирати математичні завдання, щоб вони викликали цікавість у молодших школярів. Адже пробудити інтерес до математики, навчати школярів творчо мислити - це найголовніша мета, до якої прагне вчитель у зв’язку з завданням підвищення рівня процесу навчання математики. Цьому сприяють:
- безпосереднє сприймання учнями естетики зовнішньої сторони математичних явищ;
- практичне ознайомлення школярів з нестандартним підходом до розв’язання пізнавальних завдань;
- вправляння в пошуках оригінальних рішень;
- багатогранна творча діяльність школярів, яка спрямована на формування навичок пошукової праці.
У пропонованому посібнику зібрані завдання, різноманітні творчі вправи, логічні вправи, дидактичні ігри, які в свою чергу передбачають:
1) встановлення суперечності;
2) встановлення причинно-наслідкових зв’язків;
3) встановлення схожості та різниці між об’єктами, що порівнюються;
4) зіставлення різних варіантів та дії вибору;
5) виділення певних закономірностей в навчальній інформації;
6) доведення правильності виконаних практичних або розумових дій;
7) пошук і виправлення припущених помилок;
8) висування гіпотез, пропозицій, здійснення певного прогнозу наступних подій.
Оскільки мова йде про цікаві вправи для розвитку творчого мислення у першокласників, пожвавлення і підтримання інтересу до завдань, то останні задовольняють наступні умовам:
Тільки за таких умов можна досягти високої якості кінцевих результатів, запобігти відставанню слабовстигаючих і забезпечити розвиток творчого мислення усіх учнів відповідно до їх навчальних можливостей.
Мета посібника - допомогти вчителю розвивати логічне мислення кожного учня, підбирати пізнавальні завдання, які урізноманітнять проведення уроків математики.. Це дасть можливість сформувати і розвинути всю різноманітність інтелектуальної і творчої діяльності учнів і забезпечити перехід від репродуктивних, формально-логічних дій до творчих.
ЛІЧБА.
ПАЗЛИ
Знайди цифру за малюнками
Естафетні
доріжки
Склад числа
Гра «Вчимося з Lego»
Математична гра для учнів 1-го класу НУШ. Складається з 5 карток завдань та 5 карток із варіантами відповідей. Учням необхідно обчислити вирази, потім побудувати вежу із цеглинок лего та, порівнявши із відповідями, обрати правильний варіант.
Обчислюємо
Список використаних джерел та літератури:
17. https://www.youtube.com/9ee3b696-c442-4949-981e-a78a86092170
1