Методика проведення заняття
Мистецької студії.
Тема «Чим і як працюють художники».
Мета моїх занять з групою образотворчого мистецтва привернути увагу дітей до спостереження за навколишнім світом, розвивати найосновніші для художньої творчості здібності, тобто уміння бачити життя очима художника. Формування спостережливості, уваги до навколишньої дійсності і первинне засвоєння художні х матеріалів - одне із завдань. Практична діяльність дитини направляється на відображення свого бачення навколишнього світу.
Часто нагадую,то вся творча діяльність художника побудована на власних спостереженнях навколишнього світу Проведення заняття на вищезгадану тематику плануються у вересні, тоді на шкільному квітнику багато осінніх квітів. Найкраще це заняття провести після Свята Квітів. Так як залишається багато букетів, які можна занести в приміщення де займаються студійці. Зразу ж я звертаю увагу дітей на красу осінніх квітів, яскравість кольорів, оригінальність форми. На занятті проводиться гра в художників та глядачів. Протягом всього часу школярі перетворюються з глядачів, коли захоплюються неповторністю живих квітів, їх формою і кольором, потім перетворюються в художників, коли включаються в творчу діяльність і знову в глядачів, коли оцінюють в кінці заняття свої результати.
В процесі бесіди з групою системою питань я підвожу дітей до думки про те, що людині необхідно розвивати вміння бачити не тільки створену художником красу, але і красу створену самою природою. Головне - навчитись звертати увагу і милуватись її неповторністю. Тоді стане зрозуміла логіка взаємозв’язку природи людини-творця,яка вчиться у Природи не тільки красивого,але і мудрого, пізнає її таємницю. Для прикладу читаю кілька віршів з тим щоб наочно показати з якою радістю відкликається в серці поета побачена неповторність природи.
Час, який відводиться на творчу робот у,залежить від завдань заняття. які художні матеріали, їх різноманітність. Велике значення має об’єм виконання завдання, розмір листа паперу.
Особливий Інтерес дітей є до вирішення одного завдання в різних техніках. Для цього група ділиться на підгрупи. Наприклад, завдання "теплі і холодні кольори можна виконати також в техніці аплікації тощо.
Таким чином реалізується принцип свободи/різноманітні матеріали, завдання з системі обмежень/загальна ідея заняття/.
Або в роботі над створенням художніх образів,наприклад,в завданні "Зображення контрастного стану моря" робота виконується так: одна підгрупа передає лагідний настрій моря, друга - тривожний, третя-радісний і т.д.
ОБГОВОРЕННЯ ВИКОНАНИХ РОБІТ.
Цей момент заняття не тільки акцентує увагу дітей на результат и, а й є елементом повторення теми, підсумовує основну ідею, сприяє розвитку інтересу гурт, від в один до одного, розкриває ступінь доброзичливості дітей на успіхи та невдачі один одного.
СПРИЙНЯТТЯ І ЗАПАМ’ЯТОВУВАННЯ ХУДОЖНІХ ТВОРІВ.
Спектр пропонованого для демонстрації зорового ряду вводиться не тільки з метою його запам'ятовування , а в більшості розширенню зорових образів. За рік діти можуть запам'ятати 5-6 художників, природньо, що їхні роботи потрібно показувати дітям частіше. | .
МУЗИКА І ПОЕЗІЯ НА ЗАНЯТТІ ЮНИХ ХУДОЖНИКІВ.
Емоційним і змістовним доповненням до розкриття теми кожного заняття є музичний та літературний ряд. Музика І поезія допомагають дітям глибше зрозуміти художній образ більш творчо підійти до виконання завдання. КОЛЕКТИВНА ТВОРЧІСТЬ НА ЗАНЯТТІ.
Досвід роботи з дітьми по образотворчому мистецтву дозволяє стверджувати, що спільні форми художньої діяльності формують краще виконання завдання і поглиблюють інтерес до мистецтва в загальному.
Завдання може виконуватись вдвох, підгрупами чи так звані «майстергі»,чи всією групою. Всі види спільної діяльності стануть педагогічне виправданим якщо в процесі їх учні розуміють мету діяльності., як єдину і значну для всіх, що вимагає об’єднання зусиль ,встановлений взаємної відповідальності і надання допомоги один одному. Наприклад, створення панно(малюнок, аплікація, колаж, паперова пластика). ;
При колективному виконанні роботи розподіляю завдання для кожної майстерні, розподіляю доручення між її членами. Після виконання свого завдання кожна дитина приколює чи приклеює свою роботу на загальну площину паперу чи картону.