Аналіз виховного заходу
Тема «Дружба , взаємовідносини в класі» для проведення виховного заходу була обрана мною дуже вдало, оскільки вона завжди актуальна і доцільна для проведення в будь – якому класі Можна сказати, що всі позиції щодо підготовки і реалізації відобразилися в плані, і всі заплановані заходи в достатній мірі були забезпечені обладнанням.
Метою виховного заходу є розкрити зміст поняття «Дружба, взаємовідносини в класі», «Дійсний друг», показати його відмінність від понять «приятель» і «знайомий», прищепити учням повагу до цінностей дружби, сприяти розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей, терпимості й коректності в спілкуванні з друзями. Попереднього докладного ознайомлення учнів з проблемою виховної години.
Вступну частину розпочато з пояснень мети яку нами було поставлено для визначення справжнього друга. Дітям було задане запитання – Хто такий друг?, на яке вони активно почали висловлювати свої міркування.
Реалізація виховної години відбулась у формі етичної бесіди. Вчитель підтримував контакт з учнями на протязі всього заходу. Був уважним до їх зауважень, між класом і практикантом не виник бар’єр у спілкуванні, вчитель не порушував межу між лекцією і бесідою. Діти заохочувались до проведення дискусій, в яких не ігнорували кожної думки,всі висловлювали свої думки.
Зміст повністю відповідав меті, мала місце відповідність між метою, методами проведення і віковими особливостями учнів. Досягнуто це було, в першу чергу, завдяки тому, що виховна справа була системною.
Фрагментом виховної справи, що вдався найкраще були ситуації для обговорення – це й не дивно, адже саме в цьому учні мали змогу проявити себе як найкраще. Проте створювали значний шум при обговоренні, кожен хотів висловитися і перекрикував всіх інших. Та кожного учня було почуто та обговорено саме його ситуацію.
Так, був і елемент новизни : в деякий момент бесіда „повернула” в інше русло, і було зачіплено іншу, не менш важливу, тему – “взаємовідносини чоловіка і жінки”
Дуже ефективним було використання тестів – кожен учень не лише зміг висловити свою думку, а й зіставити її з думкою інших.
На цій виховній годині учні були досить активні, не зважаючи на те, що виховна проходила після уроків, – сміливо та жваво дискутували.
Випадків негативної поведінки не було помічено.
В загальному, цей виховний захід був підготовлений і проведений досить успішно.