Методика тренування футболiстiв

Про матеріал
Методики футбольних тренувань дітей 10-12 років Методична розробка для тренерів та вчителів фізичної культури Дитячий футбол має свою специфіку й відрізняється від молодіжного (підліткового) та дорослого. Пам’ятайте про інтереси та бажання дітей кожної секунди тренування, гри чи наставництва і зважайте на їхні можливості. Дитячий футбол – це не тренування для маленьких дорослих! Тренування дітей віком від 10 до 12 років має спиратися на тренувальні програми та ігри, що приносять розваги і радість. І проводити їх слід за модифікованими правилами. Тренування слід зосереджувати на розвитку загальних умінь дитини, а не окремих навичок чи прийомів. Працюючи з дітьми, тренер має створити позитивну атмосферу, що сприяє навчанню та відповідному самопізнанню для досягнення успіхів, співучасті, поліпшення знань, соціальної взаємодії та справжньої командної роботи.
Перегляд файлу

Методики футбольних тренувань дітей 10-12 років

Методична розробка для тренерів та вчителів фізичної культури

Дитячий футбол має свою специфіку й відрізняється від молодіжного (підліткового) та дорослого. Пам’ятайте про інтереси та бажання дітей кожної секунди тренування, гри чи наставництва і зважайте на їхні можливості. Дитячий футбол – це не тренування для маленьких дорослих!

Тренування дітей віком від 10 до 12 років має спиратися на тренувальні програми та ігри, що приносять розваги і радість. І проводити їх слід за модифікованими правилами.

Тренування слід зосереджувати на розвитку загальних умінь дитини, а не окремих навичок чи прийомів. Працюючи з дітьми, тренер має створити позитивну атмосферу, що сприяє навчанню та відповідному самопізнанню для досягнення успіхів, співучасті, поліпшення знань, соціальної взаємодії та справжньої командної роботи.

Діти віком від 10 до 12 років (фаза початкової спеціалізації”). Цю вікову групу часто називають «золотим віком навчання». Хлопчики й дівчатка у цьому віці вражають своєю здатністю вчитися та насолоджуватися рухом, іграми й досягненнями.

Вони дуже мобільні й мають добру координацію. Швидкі рухи даються їм легко. Тож саме в цьому віці, спираючись на їхню спортивну підготовку широкого профілю, варто починати спеціальне тренування, сфокусоване на футболі. Так, протягом цієї фази потрібно виробити, приміром, базові вміння володіння м’ячем.

Хлопчики й дівчатка вивчають технічні рухові комплекси – за умови, що вони мотивовані, відкриті до нового й достатньо тренуватимуться.

Головна мета в роботі з ними – крок за кроком навчити і стабілізувати всі базові елементи їхніх техніки і тактики. Крім того, тренер має підтримувати у них відчуття насолоди від гри, креативність та впевненість у собі. У цьому віці діти дуже здібні, тож якщо пропустити цю нагоду, пізніше сформувати ті самі навички буде значно складніше.

Характеристики гравців:

  • Чудовий баланс тіла і думки.
  • Найкращі особистісні характеристики «золотого навчального віку»: впевненість у собі, добра концентрація, висока мотивація, готовність до навчання тощо.
  • Досить добра моторика для формування технічних вмінь. Ф Високий ентузіазм щодо нових вправ та оптимістичне ставлення. Ф Вчаться, спостерігаючи.
  • Зменшується моральна залежність від дорослих – оцінка друзів стає важливішою.

Цілі:

  • Радість від гри у футбол.
  • Детальна концентрація на базових основах техніки. Ф Використання технік, що відповідають ситуації. Ф Через гру навчити основ тактики.
  • Зміцнення позитивних рис особистості, зокрема впевненості в собі та готовності грати.

Зміст тренувань:

  • Мотиваційні вправи з м’ячем для підтримки базових вмінь.
  • Багато повторень під час тренувань протягом тривалого часу.
  • Щоб вивчити деталі техніки, треба багато працювати з м’ячем.
  • Постійне чергування вправ та ігор є найкращим методом засвоїти базові основи техніки.
  • Ігри в міні-групах із наголосом на тактичних моментах.
  • Вправи на реакцію та ривки.
  • Ігрові вправи на зміцнення тіла й поліпшення координації:
    • естафети;
    • смуга перешкод;
    • вправи на розвиток рефлексів;
    • вправи на рівновагу;
    • вправи на розвиток відчуття ритму;
    • вправи з різним спортінвентарем.

Вправи на техніку мають бути цікавими, відповідати віку дітей та базуватися на наявних вміннях гравців. Технічні вміння слід розвивати систематично:

  • дриблінг;
  • пасування (праворуч, ліворуч, всередину, назовні, зміна швидкості й напрямків);
  • удари по м’ячу;
  • удари головою;
  • контроль м’яча (низькі, легкі, далекі, навісні передачі);
  • обманні рухи, фінти і трюки.

Використовуйте такий метод під час пояснення нових прийомів і практик:

  • Пояснення
  • Демонстрація
  • Вправляння
  • Відгуки / поліпшення/ корекція

Поради тренеру

  • Вчіть гравців протягом ігор і тренувань.
  • Показуйте їм точне виконання кожної вправи.
  • Після вправ корегуйте гравців, даючи точні вказівки.
  • Працюйте з малими групами та уникайте тривалого чекання.
  • Тренування має відповідати вмінням кожного гравця.
  • Допоможіть гравцям діяти незалежно і відчувати відповідальність за свої дії.
  • Підбадьорюйте кожну дитину грати на всіх позиціях (від воротаря до нападника), давайте їм можливість проявити креативність.
  • Будьте добрим взірцем.
  • Хваліть за хорошу поведінку.
  • Створюйте можливості переживати успіх незалежно від умінь дитини і ніколи не сваріть гравця за помилку.

 

docx
Додано
27 березня 2019
Переглядів
2300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку