Методика застосування технології "Веб-квест"

Про матеріал

В ході організаційної роботи учнів над веб-квестами реалізуються наступні цілі:

Навчальна — охоплення кожного учня активним пізнавальним процесом. Організація вндивідуальної та групової діяльності учнів, виявлення умінь і здібностей працювати самостійно по темі.

Розвиваюча — розвити інтерес до предмету, творчих здібностей, уяви учнів; формування навичок наукової діяльності, публічних виступів, умінь самостійної роботи з літературою та інтернет-ресурсами; розширення кругозору.

Виховна — виховання толерантності, індивідуальної відповідальності за виконання вибраної роботи.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Quest в перекладі з англійської - довготривалий цілеспрямований пошук, який може бути пов’язаний з пригодами та грою; також служить для означення одного з різновидів комп'ютерної гри, яка вимагає від учасника рішень розумових задач. Походження назви. Квест (квестор) – походить від лат. слова q u a e r o – шукати, розшукувати, вести слідство. В Італії – це поліцейське звання, в Стародавньому Римі – служитель, який виконує різні функції(адміністративні, службові, фінансові). З історії гри: «Сама назва «квест» (англ. quest) було власним ім'ям і використовувалось в назвах комп'ютерних ігор, розроблених фірмою Sierra On-Line: King's Quest, Space Quest, Police Quest.

Номер слайду 3

Результат впровадження веб-квестів в навчання Збільшення кількості школярів, які обиратимуть доступ до нетрадиційних джерел інформації в процесі навчальної діяльності, аналізуватимуть і зможуть брати відповідальність за прийняті рішення на себе

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Розвивайся! Удосконалюйся! Придумуй! Обєднуйся! Динамічний Пізнавальний Ігровий Альтернативний

Номер слайду 7

Подорожуючи в Інтернеті, Ви знайдете декілька визначень освітнього веб-квеста. Ось декілька з них: Web-квест визначають як проект з використанням інтернет-ресурсів. Веб-квест в педагогіці – проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету. Освітній веб-квест - це сайт в Інтернеті, з яким працюють учні, виконуючи різноманітні навчальні задачі.

Номер слайду 8

1. Зрозумілий вступ, де чітко описані головні ролі учасників (наприклад, "Ти - детектив, який намагається розгадати загадку таємничого злочину»), огляд і сценарій квеста, попередній план роботи. 2.  Центральне завдання, яке зрозуміле, цікаве і здійсненне. Чітко виражений ігровий результат самостійної роботи учнів (наприклад, задана серія питань, на які потрібно знайти відповіді; прописана проблема, яку необхідно вирішити; визначена позиція, яка повинна бути захищена; вказана друга діяльність, яка направлена на переробку і представлення результатів, виходячи з зібраної інформації). 3.  Список інформаційних ресурсів (на компакт-дисках, відео і аудионосіях, в паперовому вигляді), необхідних для виконання завдань. Цей список повинен бути занотований.

Номер слайду 9

4. Описання процедури роботи, яку необхідно виконати кожному учаснику або групі при самостійному проходженні маршруту веб-квеста. 5.  Інструкція до виконання, в якій описується, як організувати і представити зібрану інформацію. Може бути у вигляді направляючих питань, які організують навчальну роботу (наприклад, зв'язаних з виокремленням часових рамок, загальною концепцією, рекомендаціями по використанню електронних джерел, представленням "заготовок" веб-сторінок щоб запобігти технічні складності при створеннями учасниками веб-квеста самостійних сторінок як результат вивченого ними матеріалу). 6. Висновок, в якому підсумовується досвід, який буде отримано учнями під час виконання самостійної роботи над веб-квестом. Інколи корисно використати в висновку риторичні запитання, які стимулюють активність учнів продовжити свої досліди в подальшому.

Номер слайду 10

Для короткотривалої роботи Для довготривалої роботи ціль: поглиблення знань і їх інтеграція. Розрахований на одне-три заняття. ціль: поглиблення і перетворення знань учнів. Розрахований на довгий термін (семестр або навчальний рік).

Номер слайду 11

В ході організаційної роботи учнів над веб-квестами реалізуються наступні цілі: Навчальна — охоплення кожного учня активним пізнавальним процесом. Організація вндивідуальної та групової діяльності учнів, виявлення умінь і здібностей працювати самостійно по темі. Розвиваюча — розвити інтерес до предмету, творчих здібностей, уяви учнів; формування навичок наукової діяльності, публічних виступів, умінь самостійної роботи з літературою та інтернет-ресурсами; розширення кругозору. Виховна — виховання толерантності, індивідуальної відповідальності за виконання вибраної роботи.

Номер слайду 12

«Що? Для чого? Для кого?» Виокремлюємо тему, цілі та завдання квесту. «Всі дороги ведуть… на сайт». Створюємо, наприклад сайт (блог, вікі-сторінку), на якій розміщуємо інформацію про квест, порядок виконання, завдання, відповіді, ведемо обговорення. «В любому місці завжди добре разом». Учні об'єднуються в групи, придумують назву, розбирають ролі, завдання і відправляються по маршруту. «Подорожуємо свідомо і обходимо небезпеку!» (джерела інформації завжди «під рукою»). «Творимо разом!» Створюємо плейкасти, альбоми, колажі, пишемо історії, ведемо щоденники, збираємо пазли, прокладаємо маршрути… Результати виконаних завдань розміщаємо на блозі, сайті, Вікі-сторінці, Гугл-групі, Фейсбуці…

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Створення бази даних по проблемі, всі розділи якої готують учні. Створення мікросвіту, в якому учні можуть пересуватись за допомогою гіперсилок, моделюючи фізичний простір. Написання інтерактивної історії. Створення документа, який містить аналіз будь якої складної проблеми. Інтерв'ю он-лайн з віртуальним персонажем. Відповіді і запитання розробляють учні, які докорінно вивчили дану особистість (це може бути політичний діяч, літературний персонаж, видатний вчений, прибулець…). Даний варіант роботи краще всього пропонувати не окремим учням, а групі, яка отримає загальну оцінку за свою роботу (оцінку дають решта учнів разом з учителем). Рух по маршруту (учні відповідають на питання, отримують ключі, бали, фрагменти пазла, частини слів або фрази). Як правило, такій веб-квест розрахований на окремих учнів.

Номер слайду 15

Переказ – демонстрація розуміння теми на основі представлення матеріалів із різних джерел в новому форматі: створення презентації, плаката, розповіді. Планування і проектування – розробка плану або проекту на основі даних умов. Компіляція – трансформування формату інформації, отриманої з різних джерел: створення книги кулінарних рецептів, віртуальної виставки, капсули часу, капсули культури. Творче завдання – творча робота в окремому жанрі – створення п'єси, вірша, пісні, відеоролика. Аналітичне завдання – пошук і систематизація інформації. Детектив, головоломка, таємнича історія – висновки на основі неправдивих фактів. Оцінка – обґрунтування окремої точки зору. Наукові експерименти – вивчення різноманітних явищ, відкриттів, фактів на основі унікальних он-лайн - джерел.

Номер слайду 16

Ключовим розділом любого веб-квеста є подібна шкала критеріїв оцінки, спираючись на яку, учасники проекту оцінюють самі себе, товаришів по команді. Цими ж критеріями користується і учитель. Bernie Dodge рекомендує використовувати от 4 до 8 критеріїв, котрі можуть включати оцінку: Наукової і творчої роботи; Якість аргументації; Оригінальність роботи; Навиків роботи в мікрогрупі; Усного виступу; Мультимедійної презентації; Письменного тексту и т.п. Якщо квест представляє собою змагання учасників, то можна використовувати бали, ключи, шифри, фрагменти картинок, слова, фрази... 12

Номер слайду 17

«Потрібно допомагати людям ефективно учитися, замість того щоб передавати їм непотрібні знання» П. Фані, А. Мамфолд

Номер слайду 18

Квест Розвиток читацьких інтересів Тренування і розвиток навиків інформаційної діяльності Спосіб формування мотивації Дисципліна Розвиток творчого потенціалу Розвиток комунікативних умінь

Номер слайду 19

Контакти: Свистун Олександр Володимирович вчилель інформатики та фізики Ряшківської ЗОШ І-ІІІ ступенів Тел. (093)307 11 10

Номер слайду 20

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Онищук Юлія Олександрівна
    Дякую. Цікаво та інформативно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
2 вересня 2018
Переглядів
4258
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку