В ході організаційної роботи учнів над веб-квестами реалізуються наступні цілі:
Навчальна — охоплення кожного учня активним пізнавальним процесом. Організація вндивідуальної та групової діяльності учнів, виявлення умінь і здібностей працювати самостійно по темі.
Розвиваюча — розвити інтерес до предмету, творчих здібностей, уяви учнів; формування навичок наукової діяльності, публічних виступів, умінь самостійної роботи з літературою та інтернет-ресурсами; розширення кругозору.
Виховна — виховання толерантності, індивідуальної відповідальності за виконання вибраної роботи.
Quest в перекладі з англійської - довготривалий цілеспрямований пошук, який може бути пов’язаний з пригодами та грою; також служить для означення одного з різновидів комп'ютерної гри, яка вимагає від учасника рішень розумових задач. Походження назви. Квест (квестор) – походить від лат. слова q u a e r o – шукати, розшукувати, вести слідство. В Італії – це поліцейське звання, в Стародавньому Римі – служитель, який виконує різні функції(адміністративні, службові, фінансові). З історії гри: «Сама назва «квест» (англ. quest) було власним ім'ям і використовувалось в назвах комп'ютерних ігор, розроблених фірмою Sierra On-Line: King's Quest, Space Quest, Police Quest.
Подорожуючи в Інтернеті, Ви знайдете декілька визначень освітнього веб-квеста. Ось декілька з них: Web-квест визначають як проект з використанням інтернет-ресурсів. Веб-квест в педагогіці – проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету. Освітній веб-квест - це сайт в Інтернеті, з яким працюють учні, виконуючи різноманітні навчальні задачі.
1. Зрозумілий вступ, де чітко описані головні ролі учасників (наприклад, "Ти - детектив, який намагається розгадати загадку таємничого злочину»), огляд і сценарій квеста, попередній план роботи. 2. Центральне завдання, яке зрозуміле, цікаве і здійсненне. Чітко виражений ігровий результат самостійної роботи учнів (наприклад, задана серія питань, на які потрібно знайти відповіді; прописана проблема, яку необхідно вирішити; визначена позиція, яка повинна бути захищена; вказана друга діяльність, яка направлена на переробку і представлення результатів, виходячи з зібраної інформації). 3. Список інформаційних ресурсів (на компакт-дисках, відео і аудионосіях, в паперовому вигляді), необхідних для виконання завдань. Цей список повинен бути занотований.
4. Описання процедури роботи, яку необхідно виконати кожному учаснику або групі при самостійному проходженні маршруту веб-квеста. 5. Інструкція до виконання, в якій описується, як організувати і представити зібрану інформацію. Може бути у вигляді направляючих питань, які організують навчальну роботу (наприклад, зв'язаних з виокремленням часових рамок, загальною концепцією, рекомендаціями по використанню електронних джерел, представленням "заготовок" веб-сторінок щоб запобігти технічні складності при створеннями учасниками веб-квеста самостійних сторінок як результат вивченого ними матеріалу). 6. Висновок, в якому підсумовується досвід, який буде отримано учнями під час виконання самостійної роботи над веб-квестом. Інколи корисно використати в висновку риторичні запитання, які стимулюють активність учнів продовжити свої досліди в подальшому.
В ході організаційної роботи учнів над веб-квестами реалізуються наступні цілі: Навчальна — охоплення кожного учня активним пізнавальним процесом. Організація вндивідуальної та групової діяльності учнів, виявлення умінь і здібностей працювати самостійно по темі. Розвиваюча — розвити інтерес до предмету, творчих здібностей, уяви учнів; формування навичок наукової діяльності, публічних виступів, умінь самостійної роботи з літературою та інтернет-ресурсами; розширення кругозору. Виховна — виховання толерантності, індивідуальної відповідальності за виконання вибраної роботи.
«Що? Для чого? Для кого?» Виокремлюємо тему, цілі та завдання квесту. «Всі дороги ведуть… на сайт». Створюємо, наприклад сайт (блог, вікі-сторінку), на якій розміщуємо інформацію про квест, порядок виконання, завдання, відповіді, ведемо обговорення. «В любому місці завжди добре разом». Учні об'єднуються в групи, придумують назву, розбирають ролі, завдання і відправляються по маршруту. «Подорожуємо свідомо і обходимо небезпеку!» (джерела інформації завжди «під рукою»). «Творимо разом!» Створюємо плейкасти, альбоми, колажі, пишемо історії, ведемо щоденники, збираємо пазли, прокладаємо маршрути… Результати виконаних завдань розміщаємо на блозі, сайті, Вікі-сторінці, Гугл-групі, Фейсбуці…
Створення бази даних по проблемі, всі розділи якої готують учні. Створення мікросвіту, в якому учні можуть пересуватись за допомогою гіперсилок, моделюючи фізичний простір. Написання інтерактивної історії. Створення документа, який містить аналіз будь якої складної проблеми. Інтерв'ю он-лайн з віртуальним персонажем. Відповіді і запитання розробляють учні, які докорінно вивчили дану особистість (це може бути політичний діяч, літературний персонаж, видатний вчений, прибулець…). Даний варіант роботи краще всього пропонувати не окремим учням, а групі, яка отримає загальну оцінку за свою роботу (оцінку дають решта учнів разом з учителем). Рух по маршруту (учні відповідають на питання, отримують ключі, бали, фрагменти пазла, частини слів або фрази). Як правило, такій веб-квест розрахований на окремих учнів.
Переказ – демонстрація розуміння теми на основі представлення матеріалів із різних джерел в новому форматі: створення презентації, плаката, розповіді. Планування і проектування – розробка плану або проекту на основі даних умов. Компіляція – трансформування формату інформації, отриманої з різних джерел: створення книги кулінарних рецептів, віртуальної виставки, капсули часу, капсули культури. Творче завдання – творча робота в окремому жанрі – створення п'єси, вірша, пісні, відеоролика. Аналітичне завдання – пошук і систематизація інформації. Детектив, головоломка, таємнича історія – висновки на основі неправдивих фактів. Оцінка – обґрунтування окремої точки зору. Наукові експерименти – вивчення різноманітних явищ, відкриттів, фактів на основі унікальних он-лайн - джерел.
Ключовим розділом любого веб-квеста є подібна шкала критеріїв оцінки, спираючись на яку, учасники проекту оцінюють самі себе, товаришів по команді. Цими ж критеріями користується і учитель. Bernie Dodge рекомендує використовувати от 4 до 8 критеріїв, котрі можуть включати оцінку: Наукової і творчої роботи; Якість аргументації; Оригінальність роботи; Навиків роботи в мікрогрупі; Усного виступу; Мультимедійної презентації; Письменного тексту и т.п. Якщо квест представляє собою змагання учасників, то можна використовувати бали, ключи, шифри, фрагменти картинок, слова, фрази... 12