Таксономія навчальних цілей — це чітка, впорядкована, ієрархічна класифікація навчальних цілей, в якій виокремлено різні типи цілей і описано послідовність їх конкретизації.
Фрагмент стандарту вищої освіти щодо перелiкукомпетентностей випускника ВНЗ за спеціальністю 032 історія та археологiя»
Номер слайду 2
Компетентність - динамічна комбінація знань, вмінь і практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних і громадянських якостей, морально-етичних цінностей, яка визначає здатність особи успішно здійснювати професійну та подальшу навчальну діяльність і є результатом навчання на певному рівні вищої освіти. Поняття “компетентнiсть”
Номер слайду 3
1) ключові компетентності – можуть бути визначені як здатність людини здійснювати складні полі функціональні, поліпредметні, культуродоцільні види діяльності, ефективно розв’язуючи відповідні проблеми. 2) загально-галузеві компетентності − набуваються впродовж засвоєння змісту тієї чи іншої галузі знання або певного виду діяльності; 3) предметні компетентності – набуваються впродовж вивчення тієї чи іншої дисципліни. Подiл компетентностей
Номер слайду 4
Професійна компетентність з історії складається з наступних предметних компетенцій: хронологічної, просторової, інформаційної, мовленнєвої (комунікативної), логічної, аксіологічної.
Номер слайду 5
знати:- основні види джерел з історії первісного суспільства;- загальну історіографію курсу;- хронологію та періодизацію первісної історії;- основні етапи антропогенезу;- головні напрями та етапи розвитку первісних суспільств;- основні механізми утворення соціальних інституцій первісної доби. Перелік компетеностей історика, реалізовані у навчальному процесі-
Номер слайду 6
знати:- особливості формування і розвитку та зміст основних політичних і правових ідей у різні історичні епохи (античності, Середньовіччя, Нового часу);- досягнення найбільш видатних мислителів різних часів і народів у галузі політичної і правової думки.знати:- фахову термінологію;- визначення історичного джерела;- класифікацію історичних джерел, її особливості;- основні етапи розвитку історичного джерелознавства, його методологічні засади;- джерелознавчі проблеми історії України;- основні групи джерел з історії України.
Номер слайду 7
знати:- понятійний апарат історіографічних досліджень;- основні історичні школи та історіографічні підходи до вивчення проблемнової та новітньої історії;- особливості розвитку національних та регіональних історіографій;- провідні світові тенденції розвитку історичних студій, методологічні зміни та новації, ключові особистості, школи та їхні здобутки.
Номер слайду 8
знати:- номенклатуру спеціальних історичних дисциплін, їхні предмет, завдання, основні методи дослідження, джерельну та історіографічну базу;- історію формування і становлення та еволюції хронології, метрології, палеографії, дипломатики, геральдики, сфрагістики, нумізматики, фалеристики, генеалогії.знати:- предмет і завдання історичної антропології;- основні етапи розвитку дисципліни;- основні напрями історико-антропологічного знання в їхньому історичному становленні;- зміст ключових досліджень, що вплинули на становлення історичної антропології,як галузі наукового знання;- базову термінологію дисципліни;- основні принципи і методи досліджень.
Номер слайду 9
знати:- методологію методики як наукової дисципліни;- зміст навчальних програм та підручників із курсів вітчизняної та всесвітньоїісторії;- засоби, методи та основні прийоми навчання історії та антропології;- способи перевірки знать та умінь учнів та критерії оцінювання їхніх навчальнихдосягнень;- форми позакласної та позашкільної роботи з історії та антропології
Номер слайду 10
вміти:- аналізувати джерела з історії первісного суспільства;- при вивченні окремих питань комплексно застосовувати джерела з первісної історії;- користуватися історичною термінологією;- застосовувати набуті знання, навички та вміння в самостійній практичній, науковій та педагогічній роботі. Перелік умінь історика, реалізовані у навчальному процесі
Номер слайду 11
вміти:- виявляти й аналізувати взаємозв’язок рівня розвитку матеріальної і духовної культури різних народів у певні історичні епохи з рівнем розвитку та змістом їхніх політико-правових уявлень;- критично аналізувати в конкретно-історичному контексті джерела (праці провідних мислителів) світової політичної і правової думки;- застосовувати різні методи пізнання історії політичних і правових вчень
Номер слайду 12
вміти:- характеризувати різні групи джерел;- визначати репрезентативність джерел, їхню достовірність та значення;- застосовувати теоретичні знання у всіх видах джерелознавчого аналізу;- володіти методикою пошуку, опрацювання і використання історичних джерел.вміти:- застосовувати набуті знання на практиці;- користуватися відповідною термінологією;- систематизувати історіографічні інтерпретації подій;- визначати загальнізакономірності та особливості розвитку історичної науки в окремих країнах;- аналізувати методологічні засади історичних студій;- володіти джерельноюбазою історіографічних досліджень.
Номер слайду 13
вміти:- оперувати джерельною базою окремих дисциплін;- використовувати отримані знання та навички в практичній діяльності.вміти:- визначати провідні тенденції розвитку історичноїантропології та співвідносити їх із загальнонауковимитенденціями;- формувати особисту творчу уяву і культуру мислення;- застосовувати методи історико-антропологічного дослідження на практиці.вміти:- визначати мету та завдання шкільних курсів історії та антропології;- аналізувати навчальну програму та навчально-методичну літературу;- складати плани-конспекти уроків, визначати тип та форму уроку;- враховувати пізнавальніможливості учнів;- розробляти завдання та тести для перевірки знань та уміньучнів;- здійснювати педагогічне спостереження.
Галузеві- отримання та засвоєння системних знань про головні події, явища та тенденції в історії України та світу; представляти обґрунтовані та структуровані знання з історії, власне розуміння історії з використанням відповідного понятійного апарату. Галузевi компетентностi iсторика
Номер слайду 16
Предметні - уміти і застосовувати набуті знання та вміння для того, щоб визначати тривалість і послідовність історичних подій, співвідносити рік із століттям, розрізняти умовні позначки і знаходити місця історичних подій на карті, знаходити у підручнику та адаптованому тексті документа відповіді на запитання і складати розповідь про подію; виявляти ставлення до історії, окремих подій та вчинків історичних діячів, оцінювати роль громадян, музеїв та історичної науки у збереженні минулого. Предметнi компетентностi iсторика