Межі особистого простору

Про матеріал
Розробка уроку з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" у 2 класі на тему: "Межі особистого простору" за підручником "Я досліджую світ.2 клас" О.Л.Іщенко,О.М.Ващенко,Л.В.Романенко,К.А.Романенко,О.М.Кліщ видавництва «Літера ЛТД»
Перегляд файлу

Я досліджую світ 2 клас О.Л.Іщенко,О.М.Ващенко,Л.В.Романенко,К.А.Романенко,О.М.Кліщ видавництва «Літера ЛТД»

Тема місяця. Територія.

Тема. Межі особистого простору.

Очікувані результати навчання:

-розуміє, що таке особистий простір, де його межі;

- пояснює значення слів межа , кордон , територія, своя територія, чужа територія;

- уважно слухає думки своїх співрозмовників та висловлює свою думку;

- поважає чужий особистий простір, захищає свій особистий простір;

- знає , кого можна впускати у свій особистий простір, а кого не можна;

- уміє працювати зі схемами, наводить власні приклади для доповнення схем;

- за допомогою нитки чи сантиметра відміряє відстань для визначення особистого простору;

- називає людей тих професій, які можуть порушувати особистий простір інших людей;

- знає , як діяти , коли хтось порушив його особистий простір.

І.Ранкове коло.

- Привітання.

Доброго ранку!

Зичимо щастя!

В цей гарний день

Все нехай вдасться.

Посмішки, радість,

І успіх у всьому!

До нових звершень

Усі ми готові!

(Діти вітаються по колу один з одним, роблять компліменти)

-Обмін інформацією.

- Сьогодні перший день після канікул. Чи легко було прокинутися сьогодні зранку?

( Діти відповідають)

-А хто допомагав вам швидше прокинутися?

( Діти називають своїх рідних, також, котиків , собачок ,інших тваринок , які з ними проживають).

-Розкажіть , як ви провели осінні канікули? Чи були ваші рідні поряд з вами на канікулах? Чи, можливо, комусь довелося відпочивати за межами нашого міста і без матусі, татуся чи інших рідних вам людей?

(Діти розповідають).

-Опишіть одним словом свою рідну людину , яка сьогодні вас розбудила. Або це може бути ваш домашній улюбленець.

(Діти називають: лагідна, любляча, весела, красива, дбайлива, грайливий і т.д.)

 

-Групова робота.

-Давайте зараз назвемо тваринок , які проживають з вами. (Діти називають).

А тепер об՚єднаємося у групи. Перша група – котики, друга – собачки, третя- хом՚ячки, четверта – папужки.

  Кожна група отримує завдання: показати , що любить робити тваринка , яка є назвою вашої групи. ( Діти до 2 хв готуються , показують).

-А зараз об՚єднайтеся в одну ті групи , у яких тваринки мають щось спільне.

(Діти об՚єднуються у одну групу , бо котики , собачки , хом՚ячки і папужки хоча б одну спільну ознаку , але мають. Це живі істоти, тварини, тіло вкрите шерстю чи пір՚ям і т.д.).

-Щоденні новини.

-Яке сьогодні число? Місяць? День?

-Яка пора року?

-Який стан неба?

-Визначимо помічників дня . Один із них відмітить календар спостережень.

ІІ. Визначаємо ключові слова дня , тижня , місяця.

-Зараз пограємо у гру «Вареники». На тарілці є варенички , але вони не прості , а чарівні. У кожному з них є начинка . Начинка теж не проста: це слово. Кожен витягне з вареничка слово і назве його. А коли вже всі слова назвемо, то спробуємо здогадатися , що ж всі ці слова об՚єднує. Чи можна всі ці слова замінити одним?

(Діти розкривають кожен свій вареник , дістають слово і зачитують. Вареники виготовлені з паперу. У них заховані слова: Земля ,Всесвіт, подвір՚я, дім , квартира, вулиця, село , місто, мікрорайон, країна, Україна, під՚їзд).

-Подумайте , що спільного між цими словами?

(Всюди проживають люди)

-Яким одним  чи двома словами можна замінити таку кількість слів?

(Територія, простір).

-Сьогодні ми розпочинаємо тему місяця «Територія». Територія – це місце , відведене для когось чи для чогось.  Ми будемо знайомитися  з поняттями     « межа» , «кордон» , «територія». З՚ясуємо значення слів особа, особистий , простір. І сьогодні ми розпочнемо говорити про свою територію та чужу територію.

ІІІ. Засвоєння знань, умінь , навичок.

-Робота у групах.

-Зараз попрацюємо у групах. (Повторити правила роботи у групах).

(Діти об՚єднуються за кольорами цеглинок лего: заздалегідь підготувати по 4-5 цеглинок жовтого, червоного, синього та зеленого кольорів).

-Кожна група отримує по 4  малюнка: дівчинка грається у піску з іграшками, одну з іграшок бере інша дитина, перукар робить зачіску жінці, учні граються на шкільному подвір՚ї, офіціант подає страву чоловікові. Можна підібрати кожній групі по 4 однакових малюнка, можна – різні .

- Чи є серед цих малюнків такі ситуації, коли потрібно сказати «Стоп!»

(Діти розглядають малюнки, пояснюють , що зображено на малюнку кожної групи, знаходять , на якому з них є порушення. Оголошують результати).

-Отже , є малюнки ,де порушується особистий простір людини. Деяким людям не подобається, коли інші підходять до них надто близько, дуже пильно дивляться , задають запитання , на які не хочеться відповідати. Це порушення меж особистого простору.

Межі особистого простору – це та відстань, на якій нам зручно спілкуватися з іншими людьми. Це уявна лінія, за межі якої не потрібно заходити тим , хто небажаний.

Фізкультхвилинка

-А зараз розкажіть про свій особистий простір.

(Діти розповідають про свій особистий простір вдома, на майданчику і т.д.)

-Попрацюємо за підручником на с.52.

-Чи порушено особистий простір дітей підлітком на малюнку? (Так)

-Розповідь з елементами дослідження ( за підручником на с.53).

-Як же дізнатися , чи не порушує хтось твій особистий простір? (Відповіді дітей).

-Встаньте зараз, витягніть руку. Якщо когось торкнулися, то ви дуже близько стоїте один біля одного. Покрутіться навколо себе , тримаючи витягнуту руку, і намалюйте уявне коло витягнутою рукою. Оце і буде ваш особистий простір.

 

 

-Опрацювання ілюстрації.

 -Подивіться на малюнок і дайте відповіді на такі питання:

На якій відстані не порушується ваш особистий простір знайомими? (від 1м20см до 3м50см)

Яка відстань для друзів? (50 см -1м20см)

Для членів родини? (15-50 см).

-Робота у групах.

Діти за допомогою сантиметра і нитки заміряють відстані, позначені на малюнку. Розігрують ролі людини , яка порушує особистий простір та людини, якій порушили простір. Вчаться правильно діяти у таких ситуаціях.

Роблять висновок, що кожна людина повинна поважати чужий особистий простір.

-Скажіть , будь ласка, чи є люди таких професій, які можуть порушувати особистий простір інших?

(Діти називають такі професії: лікар, перукар, пожежник, учитель, поліцейський).

-Отже, є люди , які не зможуть виконати своєї роботи , не порушивши чийсь особистий простір.

Фізкультхвилинка

IV.Закріплення вивченого матеріалу. Робота в зошиті (с.33)

 

-Пояснення і подальше обговорення виконання завдання.

V.Підсумок уроку.

Рефлексія.

Гра «Заверши речення».

-Межі особистого простору- це…

-Чужий особистий простір потрібно…

-Порушувати чужий особистий простір можуть…

docx
Додано
4 листопада 2023
Переглядів
366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку