Цікава зустріч з першокласниками. Завдання і вправи на знайомство та згуртування класу.
Перший урок у першому класі
Тема. Нас вітає школа. Ми – шкільна дружня сім’я.
Мета: дати першокласникам уявлення про школу, формувати у них інтерес до знань, прагнення їх здобувати, розвивати пам'ять, мислення, бажання працювати творчо, збагачувати словниковий запас; сприяти вихованню почуття любові до школи, як до рідної домівки.
Хід першого уроку
Вступне слово вчителя. Бесіда.
Ось і промайнуло тепле літо. Я рада вітати вас в нашому світлому класі. Ви відпочили, набрались сил і готові вчитися. Шановні батьки, любі діти! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань.
Наша Школа це велика Країна Знань. Вона подарує вам нові підручники, розкриє багато секретів природи і світу. Ви пройдете багатьма стежинами цієї країни, і я думаю, вам це сподобається.
У вас на партах лежать маленькі дзвоники. Їх чарівний звук сповістить вам, дітки, що ви вже справжні школярі – учні 1 класу, які поповнили нашу велику дружну шкільну родину.
Веселий наш шкільний дзвінок
Сьогодні всіх дітей скликає на урок.
Щаслива буде хай кожнісінька дитина
І впевнено в науку робить крок!
Тут у класі зустрічатиму вас я, перша вчителька. Тут у вас буде багато друзів.
Підніміть руку ті учні, чиї братики чи сестрички вчаться у нашій школі або закінчили її.
Чиї мама чи тато навчалися у цій школі?
Підніміть руку, у кого сьогодні день народження?
Сьогодні перше наше свято - день народження нашого класу. Ми школярі, друзі.
Давайте привітаємось і познайомимось..
Учитель. Сьогодні день народження нашого класу. Його ми будемо відзначати 1 вересня кожного року.
Адже саме цього дня, ви звичайні хлопчики і дівчатка, знайомі і зовсім незнайомі, об’єдналися в одну велику шкільну родину – колектив 1-А класу.
Тепер ми колектив, одна велика, дружная сім’я,
(Розгляд емблеми класу)
Учитель. Я хочу, щоб наш клас був найдружніший, найвеселіший, найрозумніший. З Днем народження, 1-А клас!
Ми будемо з вами цілих чотири роки і я хочу, щоб наша шкільна родина була міцною, щоб у ній завжди панувала дружба. Тож давайте сплетемо віночок нашої дружби, який теж буде нашим оберегом.
Вчитель роздає кольорові квіточки, на яких написано ім’я та прізвища кожної дитини
-Учні співають пісню. ( Руханка )
В цьому класі друзі всі.
( Тричі плескають у долоні )
Я і ти, і ми, і ви.
( Тричі плескають у долоні )
Добрий день тому, хто зліва.
Добрий день, тому, хто справа.
Ми – шкільна сім'я.
В цьому класі друзі всі.
( Тричі плескають у долоні )
Посміхнись тому, хто зліва.
Посміхнись, тому, хто справа.
Ми – одна сім'я.
Як приємно, коли люди знайомляться, коли вітають один одного, посміхаються. Це прекрасно, коли люди хочуть бути друзями.
Разом ми будемо у класі навчатися. Як ви думаєте, що будемо робити. Друзі, давайте допоможемо котику .
Гра «Чого хоче кошенятко навчитися у школі»
(Для гри використовуємо світлофорчики. Якщо правильно- показують зелений колір, якщо неправильно – червоний)
Я - маленьке кошеня. Я прийшло до школи, щоб навчитися кусатися.
Я – маленьке кошеня. Я прийшло до школи, щоб навчитися писати.
Я – маленьке кошеня. Я прийшло до школи, щоб навчитися читати.
Я – маленьке кошеня. Я прийшло до школи, щоб навчитися дряпатися.
Я – маленьке кошеня. Я прийшло до школи, щоб навчитися рахувати.
Я – маленьке кошеня. Я прийшло до школи, щоб навчитися битися.
Я – маленьке кошеня. Я прийшло до школи, щоб навчитися дружити.
Відгадайте загадку:
В мене є чудовий дім!
Все, що треба є у нім.
І живуть в будинку тому
Книжки, зошити, альбоми.
Гра «Збери портфель»
Кожного дня, йдучи до школи, учень повинен зібрати портфель: покласти в нього всі необхідні шкільні речі. У кожної групи є свій портфелик і предмети. Потрібно швидко й охайно зібратися до школи.(Яблуко, Буквар, зошит, ручка, лінійка, лялька, машинка, олівці, фарби, м’яч, альбом.)
)Буває в лінію й в клітинку,
У ньому пише кожна дитинка. ( зошит )
3) Язика не має, а всіх грамоти навчає. ( книга)
4) Спокою вона не знає, дітям креслить помагає.
Різні лінії, фігури, щоб прямими вони були. ( лінійка)
5) Виводить букви і слова ота цікава штучка.
В руці виблискує здаля нова , гарненька … ( ручка)
6) Довгі палички кругленькі: сині, жовті, червоненькі.
На папері походили, кольори свої лишили.
Звуться палички оці кольорові… ( олівці )
Ой, які ж ви молодці – взяли до школи речі всі.
Усі уважні та кмітливі, тож будьте ви завжди такими.
І беремо з собою гарний настрій. Щоб з посмішкою зустрітися з друзями.
Вітальна торбинка
-А зараз – невеличкий та приємний сюрприз: знайдіть під партою/в ящичку/на столі маленьку торбинку з різними цікавинками.
-Давайте спробуємо роздивитись, що там всередині
Використовуйте цю техніку, щоб залишити позитивні повідомлення дітям у перший день навчання. Для кожного учня заповніть маленьку поліетиленову торбинку на застібці наступними об'єктами (кількість і склад можна змінювати, в залежності від умов та обставин):
ластик, що означає, що будь-яку помилку можна виправити;
невеликий пластиковий «дорогоцінний камінь», який означає, що кожен з нас цінний;
кілька кольорових карамельок, щоб показати, що хоч ми і схожі, але насправді різні.
паперову зірку, тому що кожен обов'язково буде сяяти по-особливому.
і серце, щоб показати, що ваш клас – це безпечне та уважне місце, де люблять та цінують кожного.
— Діти, якщо вам стане сумно, одиноко, візьміть будь-який предмет з цієї вашої торбинки і пригадайте, що він означає. А ще – пригадайте, що кожен з вас означає для нашого класу.
Тримайте об'єкти по одному за раз і розкривайте їх приховані значення.
Дерево дружби
На дошці є дерево, листочки вірші продружбу.
Учні прикріплюють свої листочки – ознака дружнього класу.
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
Додай слово.
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися…(дружити)
А не кидатись словами,
Щоб не стати …(ворогами).
І запам’ятай собі –
З другом легше у ….(журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він …(допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх –
Радість ділиться на …(всіх).
Друг нас може захистити,
Може з класом …(помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас…( повчати).
А як сварять всі навкруг -
Йде на захист справжній…( друг).
І ніколи не забудь!
І ти для друга вірним …(будь)!
І ще одне запам’ятай:
Друзів ти..( не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба - це велика…(сила).
Взаємоповага, чуйність, ввічливість — неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, непристойні жарти, неповага до дівчат, грубість у взаєминах. Дружбу можна легко зруйнувати грубими, недоречними жартами. Вам ще доведеться крокувати з класу в клас пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.
В житті усім потрібна дружба:
І для розваг, і для журби, й для служби.
Із другом легше в світі жити,
Але й дружити треба вміти.
Слід другові допомагати,
В пригоді завжди захищати,
Слід жарти друга розуміти
Й самому жартувати вміти.
Коли ж якесь нерозуміння,
Потрібно виявить терпіння.
При сварці – швидше помиритись –
Не варто з друзями сваритись.
А Костецький
Буде дружній клас, дружня родина і дружня стане Україна.
Якщо дружить увесь клас,
Успіх буде повсякчас.
Все вам легко удається,
Весело усім живеться.
Динамічна пауза
Дружать в нас у класі хлопчики й дівчатка,
Дружать в нас на ручках пальчики-малятка.
Всі ми звикли до порядку, дружно робимо зарядку.
На носочки піднялись, і до сонця потяглись.
Руки в гору, руки вниз і тихесенько прогнись.
Раз присядьте, два присядьте і за парти тихо сядьте.