Вчитель Нікопольського ліцею №23 НМР Безкровна Н.А
«Я досліджую світ» в 1 класі
Тема тижня . Ми- дослідники. Ми – винахідники.
Тема уроку. Я пізнаю світ
Мета:
– дати уявлення про те, як спостерігати за навколишнім ;
– формувати навички дослідницької діяльності;
– розвивати зв’язне мовлення дітей, пам'ять, увагу, творчу увагу та фантазію, дрібну моторику рук;
– розвивати вміння висловлювати свою думку,
Основні завдання педагога :
• актуалізація дослідницької потреби учня;
• залучення до пошукової діяльності;
• сприяння в усвідомленні дослідження як відображенні пізнавальної потреби;
• доведення учня до результативності в діяльності;
• допомога у виробленні індивідуальної стратегії пізнання;
• створення умов, що стимулюють пізнавальну активність.
• пошук засобів, що активізують процес пізнання;
Очікувані результати:
учні знатимуть:
– важливість використання води у повсякденному житті;
– які властивості є у води;
– як правильно заощаджувати воду.
учні вмітимуть:
– об’єднуватися в групу та взаємодіяти в ній;
– пояснювати, що не все , що бачиш - правда;
– проводити дослідницьку діяльність;
Обладнання: Ілюстрації, LEGO, яйця, склянки , олівець, сіль, цукор, борошно, крохмаль, пісок
Хід уроку
І. Ранкова зустріч
1.Вітання
– Складіть червону цеглинку та жовту ті діти, хто прийшов до школи з гарним настроєм.
– Складіть синю цеглинку та жовту ті діти, хто сьогодні має гарний настрій!
– Складіть зелену цеглинку та червону ті діти, хто прийшов до школи сам.
-Складіть синю цеглинку та зелену ті діти, хто сьогодні снідав.
2. « Клубочок побажань»
Діти стають у коло та передають клубочок сусіду , бажаючи чогось приємного .
ІІ. Мотивація учбової діяльності
ІІІ. Робота над новим матеріалом
Як ви зрозуміли ,у нас сьогодні буде незвичайний урок. Ми перетворимося на справжніх дослідників, а наш клас - на наукову лабораторію і кожен із вас буде дослідником. Сьогодні на уроці ми будемо знайомитися із властивостями води.
Отже, тема сьогоднішнього уроку – ВОДА.
- Діти , давайте подивимось на глобус і подумаємо , чи багато води на землі? Усе , що позначено блакитним кольором - це вода. Тому і називають нашу землю блакитною планетою. Вода є скрізь .
Вона є і в океанах, і в морях, і річках, озерах, ставках та струмках, а також є в льодовиках, під землею, наприклад , в колодязі і навіть у повітрі. А ще вода є в рослинах, тваринах і в людині. Їхні тіла значною мірою складаються з води. Без води все живе загине.
Більша частина земної води - це солоні моря і океани.
Нам для життя потрібна прісна вода. А її на планеті значно менше.
ІV. Узагальнення знань
Дослід 1.
(В природі вода може бути солоною і прісною ). Більша частина земної води - це солоні моря і океани.
А давайте проведемо такий дослід: одне яйце помістимо в звичайну воду , а інше – в солону та подивимося та подумаємо , де краще починати вчитися плавати.
Дослід 2.
Які висновки ми можемо зробити ? (Вода приймає ту форму , куди її наливають)
Дослід 3.
Дослід 4.
(Діти додають у склянку з водою ложечку солі , цукру, борошна, крохмалю, піску …Розмішайте воду. Що сталося ?
Дослід 5.
(Зима)
(Лід)
V. Підсумок уроку
1. Перегляд мультфільму про користь та властивості води.
https://www.youtube.com/watch?v=RmErh04ndGs