Ми- дослідники. Ми – винахідники.

Про матеріал
Ми- дослідники. Ми – винахідники. Урок з елементами STEM, учні краще запам"ятовують , виконуючи практично досліди та робити власні висновки.
Перегляд файлу

Вчитель Нікопольського ліцею №23 НМР                   Безкровна Н.А

                                                  «Я досліджую світ»  в 1 класі

Тема тижня . Ми- дослідники. Ми – винахідники.

Тема уроку.  Я пізнаю світ

Мета:

  •  формувати ключові компетентності  ;

    дати уявлення про те, як  спостерігати за навколишнім  ;

        формувати навички дослідницької діяльності;

  •  узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті;

     – розвивати зв’язне мовлення дітей, пам'ять, увагу, творчу увагу та    фантазію, дрібну моторику рук;

       розвивати вміння висловлювати свою думку,

  •  вчити дітей дбайливо ставитися до води.

Основні завдання педагога :

• актуалізація дослідницької потреби учня;

 • залучення до пошукової діяльності;

• сприяння в усвідомленні дослідження як відображенні пізнавальної потреби;

• доведення учня до результативності в діяльності;

 • допомога у виробленні індивідуальної стратегії пізнання;

 • створення умов, що стимулюють пізнавальну активність.

 • пошук засобів, що активізують процес пізнання;

 

Очікувані результати:

учні знатимуть:

         важливість використання води у повсякденному житті;

          які властивості є у води;

        як правильно заощаджувати воду.

учні вмітимуть:

        об’єднуватися в групу та взаємодіяти в ній;

        пояснювати, що не все , що бачиш - правда;

        проводити дослідницьку діяльність;

     

Обладнання: Ілюстрації,  LEGO, яйця, склянки , олівець, сіль, цукор, борошно, крохмаль, пісок

Хід уроку

 

І. Ранкова зустріч

  1.Вітання

– Складіть червону цеглинку та жовту ті діти, хто прийшов до школи з гарним настроєм.

– Складіть синю цеглинку та жовту ті діти, хто сьогодні має гарний настрій!

  Складіть зелену цеглинку та червону ті діти, хто прийшов до школи сам.

-Складіть синю цеглинку та зелену ті діти, хто сьогодні снідав.

 2. « Клубочок побажань»

Діти стають у коло та  передають клубочок сусіду , бажаючи чогось приємного .

 

ІІ. Мотивація учбової діяльності

  1. Перегляд мультфільму «Капітошка»  (https://www.youtube.com/watch?v=xlzzszIDsBg)
  • Діти , а хто головний герой мультфільму?
  • А який він ?
  • А чому він завжди в гарному настрої ?
  1. Мозковий штурм
  • Діти , а як ви гадаєте , чи можна без води жити ?
  • А вода жива ?

ІІІ. Робота над новим матеріалом

  1. Повідомлення теми уроку

Як ви зрозуміли ,у нас сьогодні буде незвичайний урок. Ми перетворимося на справжніх дослідників, а наш клас - на  наукову лабораторію і кожен із вас буде дослідником. Сьогодні на уроці ми будемо знайомитися із властивостями води.

Отже, тема сьогоднішнього уроку – ВОДА.

  1. Колективна робота « Для чого потрібна вода?»
  2. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

    - Діти , давайте подивимось на глобус і подумаємо , чи багато води на землі? Усе , що позначено блакитним кольором - це вода. Тому і називають  нашу землю   блакитною планетою.  Вода є скрізь .

       Вона є і в океанах, і в морях,  і річках, озерах, ставках та струмках, а також є в льодовиках, під землею, наприклад , в колодязі і навіть у повітрі. А ще вода є в рослинах, тваринах і в людині. Їхні  тіла значною мірою складаються з води. Без води все живе загине.

 Більша частина земної води -  це солоні моря і океани.

  •                   Хто живе у солоні воді? ( У солоній воді живуть риби, ростуть водорості). Однак люди не можуть її пити, готувати на ній їжу, чи використовувати в господарстві.
  •                   Яку ж тоді воду люди п’ю та використовують у господарстві? А як ви розумієте слово «прісна»? (Це вода без смаку, без запаху) .

Нам для життя потрібна прісна вода. А її на планеті значно менше.

  •                   Тому, що потрібно робити? (Берегти воду). Діти, навіть якщо вода крапає з крана по краплинці, то за місяць її витікає аж 400 літрів: це дуже багато. Уявіть, невеличке містечко, мешканці якого не закручують добре крани, за цей час зливають у каналізацію цілісіньке озеро! Тому й кажуть: «Закривай міцніше кран, щоб не витік океан!»

ІV. Узагальнення знань

  1. Гра «В якому стані буває вода?»
  2. Практичні досліди

Дослід 1.

  • Як ви вважаєте, чи скрізь вода однакова?

 (В природі вода може бути солоною і прісною ). Більша частина земної води -  це солоні моря і океани.

А давайте проведемо такий дослід: одне яйце помістимо в звичайну воду , а інше – в солону та подивимося та подумаємо , де краще починати вчитися плавати.

 

 

 

Дослід 2.

  • У кожного із вас є пляшка з водою.  (Діти наливають її в різні ємкості , переливають з меншої в більшу , вимірюють об’єми та масу .)

Які висновки ми можемо зробити ? (Вода приймає ту форму , куди її наливають)

Дослід 3.

  • А тепер дослід- фокус . Для цього нам потрібно : вода , олівець та склянка . Коли ми опускаємо олівець у воду , нам здається , що він поламаний.( Це відбувається завдяки світлу , коли промінь переходить з одного прозорого предмета в інший , його напрямок міняється )

Дослід 4.

  • А тепер , діти , понюхайте воду, спробуйте її, на смак. Які висновки ви можете зробити?(без кольору , запаху, смаку)  

 (Діти додають  у склянку з водою ложечку солі , цукру, борошна, крохмалю, піску …Розмішайте воду.  Що сталося ?

  • Які висновки зробимо ?( Не все можна розчинити у воді )

Дослід 5.  

  • А   цей дослід ми будемо проводити не один день . ( Замочуємо одне насіння у воді, а інше занурюємо повністю у воду. )
  • Як думаєте , яке проросте швидше?
  1. Гра «Склади слова»                      

 (Зима)

              

 (Лід)

V. Підсумок уроку

1. Перегляд мультфільму про користь та властивості води.

https://www.youtube.com/watch?v=RmErh04ndGs

docx
Додано
2 лютого 2023
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку