" Ми за світ без насильства"

Про матеріал
Матеріал для роботи до акції "16 днів проти насилля" для учнів 6,7,8 і 9 класів
Перегляд файлу

         

 

 

 

Заняття з елементами тренінгу

«Ми за світ без насильства»

 

 

 

 

 

Б'є — треба тікати. Як ЗМІ висвітлювали акцію «16 днів проти насилля» -  Детектор медіа.

 

 

 

 

 

 

 

Мета заняття: ознайомити з поняттям «насильство», його видами й проявами;                                                                                                           розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації, навички конструктивного вирішення конфліктних ситуацій, формувати навики відповідальної та безпечної поведінки;                                                          виховувати почуття  співпереживання до дитини, яка зазнає насильства.

Вікова категорія: 11 – 15 років.

Необхідні матеріали:  бланки із запитаннями, фломастери, ватман,серветки

Очікувані результати: обізнаність учнів з явищем «насильства», способами вирішення конфліктів; уміння застосовувати отримані знання на практиці, для неконфліктних стосунків у класі.

                       « Стався до інших так, як бажаєш, щоб вони                   ставились до тебе» (Євангеліє від Луки. 6:31).

 

Хід заняття

Вправа 1."Знайомство "

Мета: проявити вміння презентувати свої особистісні якості.

Всі учасники сідають у коло. Ведучий задає завдання : назвати своє ім’я та свої якості або здібності (позитивні), які починаються  на букву імені. Наприклад, Антон : А- артистичний

Кожен учасник називає своє ім'я і називає свої позитивні якості або здібності.

Інформаційне повідомлення про поняття та види  «насильства»

Діти, сьогодні на занятті ми розглянемо серйозну проблему , яка хвилює багатьох дітей та дорослих через свою шкоду людині, це проблема поширення насильства, жорстокого поводження серед людей.  Впродовж тисячоліть одна людина кривдить іншу,чинить насильство по відношенню до неї. У світі постійно  відбуваються війни,напади на людей, дискримінація, приниження. Ми вже звикли сприймати насильство,як щось неминуче. То що ж таке насильство?

Насильство це застосування жорстоких, агресивних дій однієї людини по відношенню до іншої,що порушують права і свободу особистості та завдають шкоди фізичному,моральному , психічному здоров`ю, а  також розвитку людини, як особистості. Насильство є демонстрацією сили і бажанням здобути цілковиту владу над іншою стороною.

Насильство можна охарактеризувати такими словами як образи ,погрози, агресія,жорстокість,примус та ін.                                                                               Види насильства:

Фізичне наси́льство — це  стусани,удари,штовхання, бійки, нанесення фізичних травм чи ушкоджень , які свідомо спрямовані на слабших дітей, які не зможуть дати відсіч;

Психологічне насильство  це використання прізвиськ,словесні образи або погрози, поширення неправдивих чуток або звинувачень,ігнорування ,що завдають психологічну травму;                                                                   Економічне насильство – це крадіжки,вимагання грошей, пошкодження  чи знищення особистих речей.

Найчастіше жертвами насильства стають діти,які мають:                      1.Фізичні недоліки (носять окуляри,мають занижений слух,фізично слабші);        2.Особливості зовнішності ( ластовиння,криві ноги,маленький чи навпаки височенький зріст,повні чи худі,руде волосся та ін);                                                   3. Особливості поведінки ( невпевнені в собі,сором`язливі, не мають друзів).

Люди бувають різними, вони можуть подобатися нам чи ні, але це не дає права одній людині ставитись зневажливо до іншої людини.

Вправа 2. «Експеримент»

 Мета: продемонструвати неповторність кожної людини, зняття емоційного напруження.

Ведучий говорить, що потрібно робити, а учасники чітко виконують його інструкцію.

- Кожен з вас бере салфетку і чітко виконує мою інструкцію:

Складіть салфетку навпіл,і ще раз навпіл.

Відірвіть правий верхній кут.

Складіть ще раз навпіл і відірвіть ще раз правий верхній кут.

Складіть ще раз навпіл і відірвіть ще раз правий верхній кут.

Закінчили. Розгорніть салфетку і подивіться, що у вас вийшло.

Обговорення:

Чи  однакові серветки?

 Але ж всі виконували одну інструкцію?   Чому?

 

У всіх людей є свої особливості, всі ми різні: хтось худий, а хтось - повненький, хтось – з карими очима, а хтось з блакитними, є високі, а є й маленькі. Також у світі є багато рас, національностей, у кожного з нас є свої захоплення, які схожі або відрізняються від захоплень інших. Це називаються індивідуальністю людини. Всі ми різні, але всі ми –рівні!

Вправа 3. Анкета для учнів   (для виявлення проявів насильства)

Дайте, будь-ласка, відповіді на питання, по

можливості чесно та відверто. Опитування анонімне.

 

Запитання

Так

Ні

Не знаю

1.Як ти вважаєш,чи потрібно реагувати на насильство

 (якщо воно скоєне на твою адресу)?

 

 

 

2. Чи є насилля з боку школярів у твоєму класі?

 

 

 

3.Учні, схильні до різноманітних проявів

 агресивної  поведінки, та булінгу є у твоєму класі?

 

 

 

4. На вашу думку, психологічне насильство при

 цькуванні  переважає над фізичним?

 

 

 

5. Чи завжди суб’єкти, що скоюють насильство є

 покараними?

 

 

 

6. Особисто ти ставишся до проявів агресії

 негативно?

 

 

 

7.Таке негативне явище, як насилля, можна

 проігнорувати?

 

 

 

8. Булінг, на твою думку, один із найбільш негативних

 проявів не схвалюваної з боку суспільства поведінки.

 

 

 

9. Негативні звички (куріння,алкоголь,наркотики) – є

основним джерелом виникнення насильства?

 

 

 

10. Як ви думаєте,чи можна уникнути насильства у

 школі?

 

 

 

11. Ти можеш протистояти тиску з боку булерів?

 

 

 

12. Ти знаєш, до кого звернутись по допомогу у

 випадку насильства?

 

 

 

13. Ти зможеш підтримати жертву  цькувань?

 

 

 

 

        Як запобігти насильству:

         -        Попереджай батьків, куди і з ким ідеш, коли повернешся.

         -        Не заходь у підвали, підсобні приміщення, не сідай у чужі машини.

         -        Якщо ти десь затримався -  передзвони батькам, попроси, щоб тебе зустріли.

         -        Постарайся, щоб твій маршрут проходив не через ліс, парк.

 -        Якщо тобі здалося, що тебе хтось переслідує, перейди на іншу сторону,              зайди в магазин, звернися до дорослих.

-        Якщо тебе зупинили і попросили показати дорогу, постарайся пояснити на словах, не сідаючи у машину.                                                                                          -        Якщо незнайома людина відрекомендувалась другом твоїх батьків, не спіши запрошувати її додому, попроси зачекати їх приходу на вулиці.                                             -        Якщо при вході у під'їзд ти помітив незнайомців, зачекай, доки хто-небудь із сусідів не ввійде разом з тобою. Не входь в ліфт разом з незнайомими                                      -        Уникай ситуацій, які можуть призвести до насильства.

        • Говори спокійно і впевнено.

        • Дай агресору можливість зупинитися.

        • Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!

        • Не прагни помсти ворогам. Вмій просити пробачення.

        • Попроси допомоги. Це не ознака слабкості чи боягузтва!

Абетка «Жити без насильства».

  •   Я знаю свої права і вмію ними користуватися;
  •   Я нікому не дозволю принижувати й ображати  себе;
  •   Якщо зі мною трапиться щось недобре, я негайно розкажу людям, яким довіряю;
  •   Я знаю напам'ять усі адреси, номери телефонів та імена людей, яким довіряю.
  •   Я знаю, що стійка позиція, переконання, наявність достовірної інформації допоможуть  впевнено поводити себе в різних життєвих ситуаціях.
  •   Я знаю, що мені гарантовано право на захист своїх прав. Я маю право не лише на захист з боку батьків, але й сама можу звернутися до будь – яких державних органів, органів місцевого самоврядування, навіть до суду для захисту свої прав.

      Вчитель: Немає виправдання бездушності, цинізму, агресивності, жорстокості. І щоб не потонути в хвилях негативних емоцій гніву, необхідно навчитися толерантності та емпатійному спілкуванню.

                                                                                                                                   Вправа- гра 4. «Асоціативний ряд»                                                                              - Давайте спробуємо на кожну літеру слова толерантність назвати рису характеру, притаманну толерантній людині.                                                                                 (На ватмані  записане у стовпчик слово толерантність, учні по черзі називають риси характеру і виходять записувати її)

Т – терплячий, товариський, тактовний.

 О – обережний, об'єктивний, оригінальний, особливий.

 Л – лояльний, лагідний, легкий у спілкуванні.

 Е – енергійний, елегантний, ефективний.

 Р – рівний, розсудливий, рівнозначний, рівноправний.

 А – активний, акуратний, авторитетний.

 Н – надійний, найдорожчий.

 Т – терплячий.

 Н – необхідний людям, ніжний, незалежний.

 І – інтелігентний, ідеальний, ідейний.

 С – співпереживаючий, співчуваючий, сприймаючий свободу думок і дій іншого, страждаючий.

 Т – тактовний, товариський.

 Ь.

Обговорення:

Чи подобаються вам риси характеру, які ми записали біля кожної букви?

Мені теж дуже - дуже вони подобаються і я бажаю, щоб ви про них не забували та шукали  і плекали їх у собі.

Як зробити наше життя кращим, добрішим? Протягом тисячоліть люди шукали відповіді на ці питання. І ось яке «золоте правило» винайшли:

« Стався до інших так, як бажаєш, щоб вони ставились до тебе(Євангеліє від Луки. 6:31)».

 

А закінчимо наше заняття на позитивній  віршованій ноті ( Учитель читає вірша).

 

Мій улюблений світ  -

Без насильства,

Без жорстокості, болі і зла,

Де народом заспівана пісня

Містить тільки хороші слова.

 

Мій улюблений світ – без насильства,

Де немає страждання й війни,

Де розквітла калина барвиста,

Й голосінь не почуєш сумних.

 

Мій улюблений світ – це не казка,

А реальне щасливе життя,

Бо звільнивши наш світ від насильства,

Можна сміло іти в майбуття.

 

І коли на теренах країни

Без страждань заживе кожне місто,

Скажуть люди всієї країни (Всі разом):

Україна – це світ без насильства

                                             ( І. Супрун)

 

 

      

 

 

docx
Додано
25 січня
Переглядів
77
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку