Сценарій ділової гри "Безпечна школа. Маски булінгу"

Про матеріал
Сценарій ділової гри "Безпечна школа. Маски булінгу"для проведення роботи з учнями 5-7 класів зметою виховання доброзичливих відносин у шкільному колективі і створення безпечних умов перебування дитини у закладі освіти. Додається презентація.
Перегляд файлу

Похожее изображение

 

Тема:

«Безпечна школа.

Маски булінгу»

 

 

Ділова гра для учнів 5-7 класів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

  • Ознайомити учнів  з поняттям «булінг», його видами та проявами;
  • Навчити учнів розрізняти «конфліктні ситуації» та ситуації «булінгу»;
  • Розвивати навички конструктивного вирішення конфліктних ситуацій, толерантного спілкування;
  • Формувати негативне ставлення до булінгу (неприпустимість проявів булінгу в дитячому середовищі).

Обладнання і матеріали: ноутбук, проєктор, фломастери, папір, картинки, презентація.

Хід проведення:

 

І. Вступ до заняття. 

1. Вправа для психологічного налаштування «Врятуй пташечку» 

Уявіть, що у вас в руках маленька беззахисна пташечка. Витягніть руки долонями догори. А тепер зігрійте її своїм рівним, спокійним подихом, повільно, по одному пальчику складіть долоні, прикладіть їх до своїх грудей, віддайте пташечці доброту свого серця. Розкрийте долоні, і ви побачите, що пташка радісно злетіла, посміхніться їй і не сумуйте, вона ще прилетить до вас.

ІІ. Основна частина

1.Оголошення теми і форми проведення.

2.Девіз гри. Мудрий цар Соломон багато століть тому назад говорив :«Добро прославляє людину, а зло принижує»

3.Представлення команд

4.Склад журі і експерта гри.

5. Вправа «Емоції у склянці»

Поміркуйте, який у вас сьогодні настрій. Виберіть колір, що відповідає вашим почуттям і емоціям зараз і розмалюйте половину склянки. Зверніть увагу :, що

Червоний  колір – роздратований, злий настрій
Зелений – спокійний
Фіолетовий- тривожний, наляканий
Жовтий – радісний
рожевий – щасливий
Помаранчевий – захоплений

Коричневий – здивований

6.Вправа «Відредагуй визначення»  5б.

Поняття «конфлікти» та «булінг» широко входять у дитяче і молодіжне середовище. Булінг (в перекладі - хуліган, забіяка, грубіян, насильник) – це форма психічного насилля  у вигляді тиску, дискримінації, цькування, бойкоту, дезінформації, псування особистих речей, фізичної розправи.

 Тож команди відредагують поняття «конфлікт» та «булінг». За це завдання 5 б.

    Робота з залом. Поки команди працюють, ми з вами познайомимось з притчею «Два вовки»

7.Вправа «Чим конфлікт відрізняється від булінгу». 5б.

Команди виконують ранжування ознак і кріплять їх на листку під назвами «Конфлікт» і «булінг»

    Вправа «Два яблука».

Перед вами гарне яблуко. Опишіть його форму і колір. Дбайливо передайте яблуко один одному, говорячи хороші слова і гладячи по поверхні. А тепер я вам пропоную таке ж яблуко. Виконайте дії, протилежні до попереднього: стукайте по ньому, ріжте, бийте, пишіть, глузуйте, коліть. А тепер поверніть мені обидва яблука.

-         Яке яблукови б хотіли зїсти?

-         Чим яблука відрізняються. Чому одне стало непривабливе?

-         Скільки може жити яблуко , з яким обійшлись добре?

-         А скільки проживе зіпсоване?

-         Чи подібна ситуація з реаліями життя?

-         Чи ми так вчиняємо з людьми?

В. Сухомлинський писав: «Людина тільки тоді стає людиною, коли вона любить людей. Люби людей. Живи так, щоб твоя серцевина була здоровою, чистою та сильною…»

8.Для команд асоціативний мозковий штурм «Булінг»

9.Булінг учиняють люди, діти, підлітки, тож у нього соціальне коріння.

Завдання для команд «Соціальна структура булінгу» - 3б.

    Ознайомлення з пам’яткою «Як вберегтись від насильства та булінгу»

    Слово експерту

10.Для команд завдання «Булінг чи не булінг». Відповіді даємо сигнальними картками. 10б.

- Штовхання, підніжки                                     - Погрози, образливі жарти

- Гучні суперечки                                               - Залицяння, знаки уваги

- Бійки, ляпаси                                                    - Крадіжки, вимагання грошей      

- Випадкове псування речей.                             – Фізичні ушкодження під час гри

- Прізвиська та образи сексуального характеру – Цькування в інтернеті

11.Види булінгу є: фізичний, економічний, психологічний, сексуальний, вербальний, кібербулінг. Команди витягнуть назву виду булінгу і покажуть нам його. Ви відгадаєте, а члени команди дадуть пояснення даному виду. Щож, одягаємо маски булінгу. 10б.

12.Вправа для команд. Ситуація «Протидія булінгу» - 5б.

13.Вправ «Реакція дорослих на булінг, Ролі розподілені 5б.

    Слово експерту. Якщо постраждали від булінгу.

14. Для всіх притча «Все залишає свій слід» (Журі підводить підсумки)

 

15.Кожен з нас – маленька частинка України., й ще менша частинка всесвіту. Але ми – це все. Як ми себе будемо поводити, як будемо ставитись до рідних, близьких, друзів, - таким буде світ. Все в наших руках (притча про метелика). Існує всім відоме золоте правиоло: ставтеся до людей так, як би вихотіли, щоб ставились до вас. Запамятайте його і пронесіть в душі протягом життя.

 Мій улюблений світ  -

Без насильства,

Без жорстокості, болі і зла,

Де народом заспівана пісня

Містить тільки хороші слова.

Мій улюблений світ – це не казка,

А реальне щасливе життя,

Бо звільнивши наш світ від насильства,

Можна сміло іти в майбуття.

 

 

 

 

docx
Додано
27 січня
Переглядів
467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку