Ми за здоровий спосіб життя

Про матеріал
Мета: надати дітям інформацію про здоров’я , здоровий спосіб життя та фактори ,що впливають на збереження здоров’я. Завдання: - формування позитивного ставлення дитини до здорового способу життя ; - звернути увагу на проблему розуміння людини людиною ; - навчання способом заняття емоційного напруження .
Перегляд файлу

   

                    Тренінгове заняття

на тему:

 

 

 

 

 

                                                       Підготувала:

Практичний психолог,

Соціальний педагог

КЗ "Почапинської ЗЗСО"

Піговська Світлана Анатоліївна

 

                                          

 

           Здоровий спосіб життя  

 

Мета: надати дітям інформацію про здоров’я  , здоровий спосіб життя та фактори ,що впливають на збереження здоров’я.

Завдання: - формування позитивного ставлення дитини до здорового способу життя ;

  • звернути увагу на проблему розуміння людини людиною ;
  • навчання способом заняття емоційного напруження .

Матеріали та обладнання : дошка, папір, олівці, фломастери, клей, ножиці.

Привітання , знайомство (5 хв. )

Мета: підготувати учасників до роботи , створити комфортну атмосферу, хороший настрій, сприйняти згуртованість групи .

Що це значить – «Доброго здоров’я »?

Наймиліше слово!

Це тому ,що «Доброго здоров’я» - Значить будь здоровий !

Вітаючись, ми бажаємо іншій людині здоров’я

Діти сідають на килим у коло . Психолог знайомить дітей із символічним «здоров’ячком» (м’яка іграшка).Кожен передає Здоров’ячка  по колу називаючи своє ім’я та побажання.

Повідомлення «Що відбуватиметься на тренінгу»  (2 хв.)

Мета: ознайомити дітей з основними питаннями сьогоднішнього заняття-тренінгу .

Психолог: Сьогодні ми поговоримо про здоровий спосіб життя , про вплив злості на людину, і як можна керувати собою, щоб негативні емоції не впливали на здоров’я.

Ознайомлення з правилами поведінки на тренінговому  занятті  (1 хв.)

  • один говорить , усі слухають;
  • правило піднятої руки;
  • не повторювати те що сказав інший.

Матеріали: папір або дошка , маркер або крейда.

Мозковий штурм «Що таке здоров’я?»(5 хв.)

Мета: ввести дітей у тему ,активізувати їхнє розуміння того ,що таке здоров’я, подати визначення здоров’я

Матеріали: ватман, маркер.

 

Психолог: Коли ми промовляли свої вітання одне одному , то тим самим бажали здоров’я , тобто чогось дуже важливого у нашому житті . Що таке здоров’я?

(На ватмані записуються всі відповіді учасників тренінгу на постановлене запитання . Потім пропонується визначити здоров’я  Всесвітньою Організацією Охорони Здоров’я.)

Здоров’я-це стан повного фізичного духовного та соціального благополуччя ,а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад.

Вправа «Будинок із дзвіночком»(15 хв.)

На рахунок «один-два»  діти діляться на дві підгрупи за допомогою театру живої руки обігрує ситуацію за віршем «Будинок із дзвіночком».

Будинок із дзвіночком

Стоїть невеличкий гарнюсінький дім ,

Дзвіночок висить над дверима .

Старенька бабуся живе в домі тім

Із лагідними очима   

Вправа «Привітаймося» (5 хв.)

Мета: заняття м’язових напруження , переключення уваги .

Діти по сигналу починають хаотично рухатися по кімнаті й вітатися з усіма на своєму шляху (можливо , хтось із дітей спеціально прагне привітатися саме з тим , хто не звертає на нього уваги).Вітатися треба певним чином :

  1. оплеск – вітаємося за руку;
  2. оплеск – вітаємося плічками;
  3. оплеск – вітаємося спинками.

Розмаїтість тактильних відчуттів , що супроводжують цю гру ,  дає дитині нагоду відчути своє тіло , зняти м’язове напруження . Зміна партнерів по грі допоможе позбутися відчуття відчуженості .Для повноти тактильних відчуттів бажано ввести заборону на розмови під час цієї гри.

Вправа «Контакт» (7 хв.)

Мета: концентрація , розвиток уваги дітей .

Краще грати в невеликій групі до 10-12 осіб .Відбувається динамічно й весело , також часто стає улюбленою грою. Можуть грати й без дорослих.

Учасники сидять у колі. Один з них починає про себе проговорювати алфавіт, його зупиняють , наприклад , на букві «К», на цю букву він загадує слово.

  Якщо в когось з учасників виникає припущення про те, що це за слово , він говорить, наприклад, «цу комаха),інший учасник, що здогадався , говорить: «Є контакт, раз, два, три…» і разом говорять (наприклад, «комар»).

    У цей час перший учасник повинен встигнути сказати «Ні , це не комар»(або інша комаха на букву «К»).

     Якщо він встиг , то учасники думають далі якщо ні, то відкриває наступну букву слова. Гра триває. Наступний водить той, хто відгадав слово.

Вправа  «Цікавий» ( 5 хв. )

Мета: розвиток уваги.

Гравці сідають у коло. Хтось – «цікавий»- стає в середині. Він голосно називає якусь букву й вичікує, поки гравці приготуються. Потім швидко вертається то до одного , то до іншого , закидаючись їх короткими запитаннями : «хто? куди? коли? навіщо?»

  Гравці повинні швидко відповісти словами , що починаються з оголошеної букви. Наприклад, це буква «К». Відповіді можуть бути такими : «композитор» , «кіно», «краса», «концерт» і т.д.

   Той ,хто відповість на запитання не одразу  або словами , що починаються  з іншої букви, стає «цікавим»,а колишній «цікавий» сідає на його місце .

     Для початку «цікавим» стає ведучий , він задає тон і темп гри , а потім коригує хід гри таким чином, щоб гра була динамічною.

Вправа «Пятнашки» ( 5 хв. )

Мета: розумова й фізична розминка , піднімає настрій учасникам , розвиток уваги.

       Всі гравці стають по колу й кожному , зокрема ведучому , дається порядковий номер (він не міняється протягом всієї гри).

        Ведучий виходить у центр кола. Називають два номери , наприклад, 3 і 15 .Учасники з цими номерами вибігають, зустрічаються в центрі кола, стукають себе по колінах, кричати «ой-ой-ой» і намагаються зайняти місце партнера.

          Тим часом ведучий займає одне з вільних місць. Учасник, якому не вистарчило місця, починає гру знову.

Завдання для учнів «Модель здоров’я» ( 15 хв. )

  Кожна група учнів отримує завдання розробити свою модель здоров’я відповідно до власного бачення цієї проблеми.

  Допоміжні питання : «Що, на вашу думку, є складовими частинами здоров’я?» , «З чого складається здоров’я людини?», «Без чого неможливо було б уявити здорову людину?»

  На виконання завдання дається 5 – 7 хвилин, після а виконання завдання дається 5 – 7 хвилин, після чого кожна з груп учнів презентує свої розробки. Після презентації групи учнів обмінюються своїми моделями. Учасники кожної групи по черзі називають чинники (фактори), що руйнують здоров’я. Необхідно зруйнувати здоров’я (розірвати той плакат що, є в учнів) і повернути модель авторам, які повинні відновити зруйноване здоров’я. Одному представнику групи пропонують розказати, що він особисто та його ровесники відчували, коли створювали здоров’я,  що - коли руйнували що – коли отримали свою модель зруйнованою.

  Чи можна відновити те, що вже зруйновано? Чи буде це мати той самий вигляд? Що легше – запобігти чи відремонтувати

  Висновок: відновлювати зруйноване дуже важко , тому треба берегти те, що маємо.

 

Міні-повідомлення ведучого «Що таке здоров’я»(для присутніх учнів, поки учні в групах працюють над створенням моделей здоров’я)( 5 хв. )

  Що таке здоров’я? «Здоров’я-це нічого, але все без здоров’я-ніщо». Такий афоризм дійшов до нас ще з давніх часів, і він не потребує коментарів.

  «Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального добробуту , а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад».

  Здорова людина – це така людина , яка життєрадісно й охоче виконує обов’язки, які покладає на неї життя, та повністю реалізує свої фізичні й розумові здібності. Наше здоров’я  залежить від таких основних чинників :

 - спадковість – на 20 %

 - рівня медицини – на 10 %

 - екології – на 20 %

 - способу життя – на 50 %

Спосіб життя – це той чинник здоров’я, який майже ділком залежить від нашої поведінки.

Рольова гра «Симпозіум» ( 5 хв. )

Проводиться з учнями-глядачами, поки групи готують свої повідомлення. Ведучий зачитує школярам запитання. Якщо вони вважають,  що відповідь «так», то плескають у долоні ,якщо «ні», то в залі має бути тиша.

  1. Одна з головних причин паління – прагнення «бути як усі».
  2.  Ті, що не палять, змушені страждати від захворювань дихальної системи внаслідок пасивного паління.
  3. Паління допомагає розслабитися, коли людина нервує.
  4. У легенях людини, що викурює щодня протягом року по пачці цигарок, осідає літра тютюнової смоли.
  5. Фізичні вправи нейтралізують школу, якої завдає паління.
  6. Однієї пачки цигарок цілком достатньо, щоб пришвидшити пульс, підвищився артеріальний тиск і порушилося нормальне кровопостачання циркуляція повітря в легенях.
  7. Більшість курців дістає від паління задоволення та не збирається кидати палити.
  8. Тютюнопаління є однією з основних причин захворювання серця.
  9. Більшість підлітків можуть покинути палити в будь-який час.
  10. Немає нічого страшного, якщо підлітки «бавляться» цигарками, якщо вони залишають це заняття до того , як паління перетвориться на звичку.

Завдання для учнів «Почуй мене» ( 10 хв. )

  Кожній групі учнів необхідно скласти девіз чи вислів, пов'язаний із палінням або алкоголем. Кожен учасник пише слово , яке асоціюється в нього з даною проблемою, закриває його, складаючи аркуш «гармошкою», й передає наступному учасникові. По закінченні  «гармошки» розгортається й з отриманих слів складається вислів чи девіз. Якщо необхідно, то для зв’язування слів. Групи презентують свою роботу.

Вправа «Прощання». ( 5 хв.)

Учні по колу роблять одне одному побажання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 січня 2023
Переглядів
366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку