Тренінгове заняття
на тему:
Підготувала:
Практичний психолог,
Соціальний педагог
КЗ "Почапинської ЗЗСО"
Піговська Світлана Анатоліївна
Здоровий спосіб життя
Мета: надати дітям інформацію про здоров’я , здоровий спосіб життя та фактори ,що впливають на збереження здоров’я.
Завдання: - формування позитивного ставлення дитини до здорового способу життя ;
Матеріали та обладнання : дошка, папір, олівці, фломастери, клей, ножиці.
Привітання , знайомство (5 хв. )
Мета: підготувати учасників до роботи , створити комфортну атмосферу, хороший настрій, сприйняти згуртованість групи .
Що це значить – «Доброго здоров’я »?
Наймиліше слово!
Це тому ,що «Доброго здоров’я» - Значить будь здоровий !
Вітаючись, ми бажаємо іншій людині здоров’я
Діти сідають на килим у коло . Психолог знайомить дітей із символічним «здоров’ячком» (м’яка іграшка).Кожен передає Здоров’ячка по колу називаючи своє ім’я та побажання.
Повідомлення «Що відбуватиметься на тренінгу» (2 хв.)
Мета: ознайомити дітей з основними питаннями сьогоднішнього заняття-тренінгу .
Психолог: Сьогодні ми поговоримо про здоровий спосіб життя , про вплив злості на людину, і як можна керувати собою, щоб негативні емоції не впливали на здоров’я.
Ознайомлення з правилами поведінки на тренінговому занятті (1 хв.)
Матеріали: папір або дошка , маркер або крейда.
Мозковий штурм «Що таке здоров’я?»(5 хв.)
Мета: ввести дітей у тему ,активізувати їхнє розуміння того ,що таке здоров’я, подати визначення здоров’я
Матеріали: ватман, маркер.
Психолог: Коли ми промовляли свої вітання одне одному , то тим самим бажали здоров’я , тобто чогось дуже важливого у нашому житті . Що таке здоров’я?
(На ватмані записуються всі відповіді учасників тренінгу на постановлене запитання . Потім пропонується визначити здоров’я Всесвітньою Організацією Охорони Здоров’я.)
Здоров’я-це стан повного фізичного духовного та соціального благополуччя ,а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад.
Вправа «Будинок із дзвіночком»(15 хв.)
На рахунок «один-два» діти діляться на дві підгрупи за допомогою театру живої руки обігрує ситуацію за віршем «Будинок із дзвіночком».
Будинок із дзвіночком
Стоїть невеличкий гарнюсінький дім ,
Дзвіночок висить над дверима .
Старенька бабуся живе в домі тім
Із лагідними очима
Вправа «Привітаймося» (5 хв.)
Мета: заняття м’язових напруження , переключення уваги .
Діти по сигналу починають хаотично рухатися по кімнаті й вітатися з усіма на своєму шляху (можливо , хтось із дітей спеціально прагне привітатися саме з тим , хто не звертає на нього уваги).Вітатися треба певним чином :
Розмаїтість тактильних відчуттів , що супроводжують цю гру , дає дитині нагоду відчути своє тіло , зняти м’язове напруження . Зміна партнерів по грі допоможе позбутися відчуття відчуженості .Для повноти тактильних відчуттів бажано ввести заборону на розмови під час цієї гри.
Вправа «Контакт» (7 хв.)
Мета: концентрація , розвиток уваги дітей .
Краще грати в невеликій групі до 10-12 осіб .Відбувається динамічно й весело , також часто стає улюбленою грою. Можуть грати й без дорослих.
Учасники сидять у колі. Один з них починає про себе проговорювати алфавіт, його зупиняють , наприклад , на букві «К», на цю букву він загадує слово.
Якщо в когось з учасників виникає припущення про те, що це за слово , він говорить, наприклад, «цу комаха),інший учасник, що здогадався , говорить: «Є контакт, раз, два, три…» і разом говорять (наприклад, «комар»).
У цей час перший учасник повинен встигнути сказати «Ні , це не комар»(або інша комаха на букву «К»).
Якщо він встиг , то учасники думають далі якщо ні, то відкриває наступну букву слова. Гра триває. Наступний водить той, хто відгадав слово.
Вправа «Цікавий» ( 5 хв. )
Мета: розвиток уваги.
Гравці сідають у коло. Хтось – «цікавий»- стає в середині. Він голосно називає якусь букву й вичікує, поки гравці приготуються. Потім швидко вертається то до одного , то до іншого , закидаючись їх короткими запитаннями : «хто? куди? коли? навіщо?»
Гравці повинні швидко відповісти словами , що починаються з оголошеної букви. Наприклад, це буква «К». Відповіді можуть бути такими : «композитор» , «кіно», «краса», «концерт» і т.д.
Той ,хто відповість на запитання не одразу або словами , що починаються з іншої букви, стає «цікавим»,а колишній «цікавий» сідає на його місце .
Для початку «цікавим» стає ведучий , він задає тон і темп гри , а потім коригує хід гри таким чином, щоб гра була динамічною.
Вправа «П’ятнашки» ( 5 хв. )
Мета: розумова й фізична розминка , піднімає настрій учасникам , розвиток уваги.
Всі гравці стають по колу й кожному , зокрема ведучому , дається порядковий номер (він не міняється протягом всієї гри).
Ведучий виходить у центр кола. Називають два номери , наприклад, 3 і 15 .Учасники з цими номерами вибігають, зустрічаються в центрі кола, стукають себе по колінах, кричати «ой-ой-ой» і намагаються зайняти місце партнера.
Тим часом ведучий займає одне з вільних місць. Учасник, якому не вистарчило місця, починає гру знову.
Завдання для учнів «Модель здоров’я» ( 15 хв. )
Кожна група учнів отримує завдання розробити свою модель здоров’я відповідно до власного бачення цієї проблеми.
Допоміжні питання : «Що, на вашу думку, є складовими частинами здоров’я?» , «З чого складається здоров’я людини?», «Без чого неможливо було б уявити здорову людину?»
На виконання завдання дається 5 – 7 хвилин, після а виконання завдання дається 5 – 7 хвилин, після чого кожна з груп учнів презентує свої розробки. Після презентації групи учнів обмінюються своїми моделями. Учасники кожної групи по черзі називають чинники (фактори), що руйнують здоров’я. Необхідно зруйнувати здоров’я (розірвати той плакат що, є в учнів) і повернути модель авторам, які повинні відновити зруйноване здоров’я. Одному представнику групи пропонують розказати, що він особисто та його ровесники відчували, коли створювали здоров’я, що - коли руйнували що – коли отримали свою модель зруйнованою.
Чи можна відновити те, що вже зруйновано? Чи буде це мати той самий вигляд? Що легше – запобігти чи відремонтувати
Висновок: відновлювати зруйноване дуже важко , тому треба берегти те, що маємо.
Міні-повідомлення ведучого «Що таке здоров’я»(для присутніх учнів, поки учні в групах працюють над створенням моделей здоров’я)( 5 хв. )
Що таке здоров’я? «Здоров’я-це нічого, але все без здоров’я-ніщо». Такий афоризм дійшов до нас ще з давніх часів, і він не потребує коментарів.
«Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального добробуту , а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад».
Здорова людина – це така людина , яка життєрадісно й охоче виконує обов’язки, які покладає на неї життя, та повністю реалізує свої фізичні й розумові здібності. Наше здоров’я залежить від таких основних чинників :
- спадковість – на 20 %
- рівня медицини – на 10 %
- екології – на 20 %
- способу життя – на 50 %
Спосіб життя – це той чинник здоров’я, який майже ділком залежить від нашої поведінки.
Рольова гра «Симпозіум» ( 5 хв. )
Проводиться з учнями-глядачами, поки групи готують свої повідомлення. Ведучий зачитує школярам запитання. Якщо вони вважають, що відповідь «так», то плескають у долоні ,якщо «ні», то в залі має бути тиша.
Завдання для учнів «Почуй мене» ( 10 хв. )
Кожній групі учнів необхідно скласти девіз чи вислів, пов'язаний із палінням або алкоголем. Кожен учасник пише слово , яке асоціюється в нього з даною проблемою, закриває його, складаючи аркуш «гармошкою», й передає наступному учасникові. По закінченні «гармошки» розгортається й з отриманих слів складається вислів чи девіз. Якщо необхідно, то для зв’язування слів. Групи презентують свою роботу.
Вправа «Прощання». ( 5 хв.)
Учні по колу роблять одне одному побажання.