MICROLEARNING – НОВИЙ ОНЛАЙН – ФОРМАТ ПІДГОТОВКИ ДО УСПІШНОГО СКЛАДАННЯ ЗНО З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Про матеріал
Після впровадження онлайн-навчання у всьому світі став популярним новий освітній тренд – мікронавчання. Він допомагає зменшити учнівську нудьгу, утримати увагу дітей та сприяє довготривалому запам’ятовуванню інформації. Microlearning (мікронавчання) – це відносно новий напрямок та підхід до навчання, який є найефективнішим для сучасних здобувачів освіти.
Перегляд файлу

Державний професійно-технічний навчальний заклад

«Полтавське вище професійне училище ім. А.О.Чепіги»

 

 

 

 

ПЕДАГОГІЧНІ ЧИТАННЯ НА ТЕМУ:

MICROLEARNING – НОВИЙ ОНЛАЙН – ФОРМАТ ПІДГОТОВКИ ДО УСПІШНОГО СКЛАДАННЯ ЗНО З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

 

Microlearning: что это такое? Преимущества microlearning

 

Microlearning Breaks Down Training To Build It Up - eLearning Industry

 

Розробила викладач:

НАТАЛІЯ ГОНТАРЮК

 

 

 

 

Полтава - 2022

MICROLEARNING – НОВИЙ ОНЛАЙН – ФОРМАТ ПІДГОТОВКИ ДО УСПІШНОГО СКЛАДАННЯ ЗНО З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

 

Поява дистанційного навчання не випадкова – це закономірний етап розвитку й адаптації освіти до сучасних умов інформаційного суспільства.

Після впровадження онлайн-навчання у всьому світі став популярним новий освітній тренд – мікронавчання. Він допомагає зменшити учнівську нудьгу, утримати увагу дітей та сприяє довготривалому запам’ятовуванню інформації.

Microlearning (мікронавчання) – це відносно новий напрямок та підхід до навчання, який є найефективнішим для сучасних здобувачів освіти.

Чарльз Вебер, канадський вчений, розглядає поняття  «Мікронавчання», як  «швидке навчання у швидкозмінному середовищі»  та сформулював концепцію мікронавчання (microlearning), сутність якої полягає у вивченні порівняно невеликої частини навчального матеріалу (що цілком уміщується на екрані ПК чи мобільного телефону) та короткотермінового навчання.

Мікронавчання – це короткі уроки з теми (2–7хвилин), які допомагають здобувачам освіти за мінімум часу повністю зануритись у тему. Але це має бути вузькопрофільна та коротка тема. Це можуть бути невеликі навчальні блоки з текстом, зображеннями, мультимедією, іграми чи тестами [1, с.28].

Тобто ідея цього підходу полягає в тому, що здобувач освіти засвоює інформацію невеликими шматочками. Цей метод можна впроваджувати під час звичайних уроків офлайн або під час дистанційного навчання.

Ефективне мікронавчання передбачає кілька обов’язкових фаз:

•попереднє обмірковування: коли здобувач освіти ставить собі запитання, чому і навіщо він це збирається вивчати;

•безпосередньо фаза виконання: перегляд навчального відео. На цьому етапі  дужеважливим є постійний самоконтроль і рефлексія (варто ставити собі додаткові питання і знаходити на них відповіді);

•фаза самооцінювання — здобувач освіти виконує тест, щоб побачити наскільки успішно він засвоїв тему [3, c.153].

Отже, загальний принцип ефективності  мікронавчання такий: малими шматками, з постійною самоперевіркою, поступово рухатися до наступного блоку нової інформації.

Однією з платформ, яка побудована за принципом мікронавчання є освітня платформа ІLearn[2].

Онлайн-сервіс допомагає підготуватися до ЗНО з усіх предметів. Навчання відбувається в трьох форматах: курси, вебінари та тести.

Курси призначені для комплексної підготовки до ЗНО. Вони побудовані за принципом мікронавчання, коли навчальний матеріал розбивається на невеликі логічні блоки, опрацювання якого охоплює всю тему. Курси складаються з 5-6 модулів з 5-7 лекціями в кожному тривалістю 45 хвилин. Кожна лекція містить відеоролики та завдання для самоперевірки.

ILearn містить 15 тестів, які включають як завдання з тем так і з граматики. Кожен тест містить 5 запитань з однією відповіддю, яку потрібно вибрати або вписати самому.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Переваги онлайн-платформиiLearn

Головною перевагою онлайн-сервісу є те, що навчальний процесс відбувається у формі гри. Здобувач освіти має зареєструватися, обрати аватар для подальшої участі у вебінарах, проходження курсів та тестів. За кожне досягнення він отримує віртуальні монети (вчибакси), які можна витрачати на прокачування аватар[4].

Використання техніки мікронавчання дозволяє отримати необхідні знання для тестування, які даються концентровано. Здобувач освіти може перемикатися між дисциплінами у будь-який час. Це дозволяє не втратити увагу до навчання.

Вебінари проходять 6 разів на тиждень, що дозволяє поспілкуватися з викладачем в реальному часі, який відповість на поставлені запитання та надасть поради щодо вирішення складних завдань.

Досвід показує, що завдяки iLearn здобувачі освіти, які не мали можливості займатися з дорогими репетиторами, ефективно готувалися за допомогою платформи, успішно складали тестування і потім вступали на безкоштовне навчання до омріяних університетів.

Усе що треба для опанування знаннями на iLearn – це лише бажання вчитися і доступ до інтернету. 

Щоб скористатися платформою та усіма її можливостями, достатньо зареєструватися на https://ilearn.org.ua. Онлайн курси також можна переглянути на YouTube каналі ILearn.

За статистичними даними платформи, вже понад 100 000 здобувачів освіти з усієї країни скористалися можливостями платформи, серед яких і абітурієнти, які живуть на непідконтрольних Україні територіях, але хочуть вступати до українських ВНЗ.

В минулому році, я разом зі здобувачами освіти використала даний сервісдля проходження пробного ЗНО. Зареєстрованих здобувачів освіти було лише 5, які мали бажання вступити до ВНЗ і спробувати скористатися цією платформою. З них: лише 1 учень виконав завдання на 53%, інші - 24%. Здобувачі освіти зробили для себе висновок, що завдяки ILearn, не маючи можливості займатися з дорогими репетиторами, ефективно готуватимуться за допомогою платформи, успішно складатимуть тестування і потім вступатимуть на безкоштовне навчання до омріяних університетів.

Виходячи з усього сказаного, проєкт дає здобувачам освіти шанс на досягнення більшого; досить зручний та легкий у використанні, цікавий та геймифікований; матеріал поданий у доступній формі. Включаючи в навчання англійської мови всі складові мікронавчання, можна залучити великий контингент здобувачів освіти, підвищити задоволеність, зацікавленість уроком та позитивно вплинути на досвід навчання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА

  1. Бугайчук, К.Л. (2017). Мікронавчання: поняття, особливості, переваги. In Дистанційне навчання — старт із сьогодення в майбутнє : збірник науково-методичних праць ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (с. 26). Харків: ХНУ ім. В.Н. Каразіна.
  2. Освітня платформа https://ilearn.org.ua
  3. Кухаренко В.М., Рибалко О.В., Сиротенко Н.Г. Дистанційне навчання: Умови застосування. Дистанційний курс. Навч.посібник/За ред.В.М.Кухаренка, 3-е вид.-Харків: НТУ"ХПІ", "Торсінг". (2002)–320 с.
  4. Kokoulina O. (2020, May 27). Microlearning 101: Using a Little Learning to Grow Big Skills. Ispring. eLearning Basics. https://www.ispringsolutions.com/blog/how-to-create-microlearning-courses