Михайло Стельмах. Повість «Гуси-лебеді летять…» Розділ сьомий. Тест.

Про матеріал
Мета роботи - перевірка рівня засвоєння учнями змісту сьомого розділу повісті Михайля Стельмаха «Гуси-лебеді летять…»; тренування памяті, логічного мислення, бажання розширювати кругозір, читати художні твори, аналізувати характери та вчинки дітей і підлітків, виховувати почуття любові до членів родини, шанобливе ставлення до батька та матері, дідуся і бабусі. Відповідає вимогам чинної програми.
Перегляд файлу

Михайло Стельмах. Повість «Гуси-лебеді летять…» Розділ сьомий. Тест.

 

                                                         І варіант

1.Усе життя ваблять і хвилюють Михайлика

А синє небо   Б зорі   В мінливість людського світу

2.Зірки закружляли, мов

А золота метелиця    Б  дівчата в танку    В сніжний вихор

3.Продовжіть речення: «Зорі, як і люди…»

А падають на землю, і вони мають свій вік  Б освітлюють шлях і життя

В мають свій вік

4.Який факт із життя Тараса Шевченка пригадав дідусь?

А писав гарні вірші  Б він босоніж до школи ходив  В носив воду школярам

5. Дідусь пообіцяв відвести Михайлика до школи

А завтра  Б  через тиждень  В через місяць

6. Коли подорожні повернулися додому, який фрукт у садку зірвався з дерева

А яблучко  Б грушка  В абрикос

7. Якої пори року померла бабуся Михайлика

А восени  Б влітку  В навесні

8. «Уміли шанувати і добрих людей, і мовчазну скотину, і святу працю, і святий хліб…» - ці слова сказані про

А батька та матір  Б дідуся й бабусю  В тітку й дядька Михайлика

9. Знайдіть відповідність між персонажем та його характеристикою

     Персонаж               Характеристика

1.Люба            А Він красиво прихилився до воза, рукою поторгав мішок, сіно

2.Михайлик    Б Рідня і осінній день плакали над її могилою.

3.Бабуся          В Я знаю, у тебе горе, а коли горе – в усіх болить серце.

4.Вершник      Г Я вдячно прихиляюсь до діда і між зорями мого дитинства

                            розшукую вечірню зорю поета.           

                         Д Завтра, дитино, як доживемо дня, підстрижу тебе, візьму за

                             руку та й підемо до школи.

10. Розмірковуючи про зорі свого дитинства, автор бажає

А узяти хоча б одну зірку у свою оселю  Б запам’ятати красу зірок на все життя   В увіковічнити неповторну красу зірок на полотні

11.У реченні «Під осінніми високими зорями затихають оселі, і тепер стає чутнішою мова роси, вчорнілих задуманих соняшників…» автор використав

А порівняння    Б метафору   В епітет і метафору

12.Розкажіть про ставлення Михайлика до дідуся та бабусі. А як ви ставитесь до своїх рідних? Наведіть приклади.

 

 

Михайло Стельмах. Повість «Гуси-лебеді летять…» Розділ сьомий. Тест.

 

                                                         ІІ варіант

 

1.Що сяє над усім світом, де пахощі сіна притрушує туман і дух молодого зерна

А найкращі зорі дитинства  Б місячне сяйво  В далекий вогник у вікні на хуторі

2.Внук та дідусь повертаються з Майданів, де дід

А  робив людям вулики і лагодив немудру сільську машинерію

Б складав сіно в копи   В  лагодив вози 

3. Чому Михайлик не ходив до школи?

А був малий за віком  Б не мав на зиму чобіт  В бив байдики

4.Яку пісню заспівав боєць після зустрічі з подорожніми?

А «Їхали козаки…» Б «Ой чий то кінь стоїть…»  В «Зоре моя вечірняя…»

5. Дідусь розмовляє з Михайликом про

А Лесю Українку  Б Тараса Шевченка  В Григорія Сковороду

6.Коли подорожні приїхали додому, на які дерева озирнувся дідусь?

А на осокори  Б на верби  В  на тополі

7.У стосунках між собою дідусь і бабуся Михайлика були

А доброзичливі, дружні  Б делікатні, уважні, привітні   В сварливі, неспокійні

8.Хто плакав за бабусею після її смерті

А рідня і осінній день   Б діти і внуки   В рідня, сусіди, знайомі

9. Знайдіть відповідність між персонажем та його характеристикою

     Персонаж              Характеристика

1. Дідусь                 А Радісно скрикнула, поправила хустинку на голові…

2. Бабуся                 Б Прокинувся він на світанку з хворобою в грудях.

3. Михайлик           В Сама вибілила стіни, помастила долівку, принесла з городу

                                    прив’ялих чорнобривців, купчаків і розкидала по хаті…

4. Люба                   Г Потягнувся до пісні, до неба, до вечірньої зорі і завмер.

                                 Д І враз молодий красивий голос, хапаючи за душу, злетів…

10. Чого не вміли шанувати дідусь та бабуся Михайлика

А добрих і чесних людей   Б святу працю  В свого здоров’я

11.У реченні «Місяць ген-ген перейшов на другу половину неба» автор ужив

А епітет   Б  порівняння   В метафору

12. Які риси характеру Михайлика проявляються у ставленні до дідуся та бабусі? Наведіть приклади.

 

 

 

 

docx
Додано
27 травня 2020
Переглядів
1010
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку