Михайло Стельмах. Повість «Гуси-лебеді летять…» Розділ сьомий. Тест.
І варіант
1.Усе життя ваблять і хвилюють Михайлика
А синє небо Б зорі В мінливість людського світу
2.Зірки закружляли, мов
А золота метелиця Б дівчата в танку В сніжний вихор
3.Продовжіть речення: «Зорі, як і люди…»
А падають на землю, і вони мають свій вік Б освітлюють шлях і життя
В мають свій вік
4.Який факт із життя Тараса Шевченка пригадав дідусь?
А писав гарні вірші Б він босоніж до школи ходив В носив воду школярам
5. Дідусь пообіцяв відвести Михайлика до школи
А завтра Б через тиждень В через місяць
6. Коли подорожні повернулися додому, який фрукт у садку зірвався з дерева
А яблучко Б грушка В абрикос
7. Якої пори року померла бабуся Михайлика
А восени Б влітку В навесні
8. «Уміли шанувати і добрих людей, і мовчазну скотину, і святу працю, і святий хліб…» - ці слова сказані про
А батька та матір Б дідуся й бабусю В тітку й дядька Михайлика
9. Знайдіть відповідність між персонажем та його характеристикою
Персонаж Характеристика
1.Люба А Він красиво прихилився до воза, рукою поторгав мішок, сіно
2.Михайлик Б Рідня і осінній день плакали над її могилою.
3.Бабуся В Я знаю, у тебе горе, а коли горе – в усіх болить серце.
4.Вершник Г Я вдячно прихиляюсь до діда і між зорями мого дитинства
розшукую вечірню зорю поета.
Д Завтра, дитино, як доживемо дня, підстрижу тебе, візьму за
руку та й підемо до школи.
10. Розмірковуючи про зорі свого дитинства, автор бажає
А узяти хоча б одну зірку у свою оселю Б запам’ятати красу зірок на все життя В увіковічнити неповторну красу зірок на полотні
11.У реченні «Під осінніми високими зорями затихають оселі, і тепер стає чутнішою мова роси, вчорнілих задуманих соняшників…» автор використав
А порівняння Б метафору В епітет і метафору
12.Розкажіть про ставлення Михайлика до дідуся та бабусі. А як ви ставитесь до своїх рідних? Наведіть приклади.
Михайло Стельмах. Повість «Гуси-лебеді летять…» Розділ сьомий. Тест.
ІІ варіант
1.Що сяє над усім світом, де пахощі сіна притрушує туман і дух молодого зерна
А найкращі зорі дитинства Б місячне сяйво В далекий вогник у вікні на хуторі
2.Внук та дідусь повертаються з Майданів, де дід
А робив людям вулики і лагодив немудру сільську машинерію
Б складав сіно в копи В лагодив вози
3. Чому Михайлик не ходив до школи?
А був малий за віком Б не мав на зиму чобіт В бив байдики
4.Яку пісню заспівав боєць після зустрічі з подорожніми?
А «Їхали козаки…» Б «Ой чий то кінь стоїть…» В «Зоре моя вечірняя…»
5. Дідусь розмовляє з Михайликом про
А Лесю Українку Б Тараса Шевченка В Григорія Сковороду
6.Коли подорожні приїхали додому, на які дерева озирнувся дідусь?
А на осокори Б на верби В на тополі
7.У стосунках між собою дідусь і бабуся Михайлика були
А доброзичливі, дружні Б делікатні, уважні, привітні В сварливі, неспокійні
8.Хто плакав за бабусею після її смерті
А рідня і осінній день Б діти і внуки В рідня, сусіди, знайомі
9. Знайдіть відповідність між персонажем та його характеристикою
Персонаж Характеристика
1. Дідусь А Радісно скрикнула, поправила хустинку на голові…
2. Бабуся Б Прокинувся він на світанку з хворобою в грудях.
3. Михайлик В Сама вибілила стіни, помастила долівку, принесла з городу
прив’ялих чорнобривців, купчаків і розкидала по хаті…
4. Люба Г Потягнувся до пісні, до неба, до вечірньої зорі і завмер.
Д І враз молодий красивий голос, хапаючи за душу, злетів…
10. Чого не вміли шанувати дідусь та бабуся Михайлика
А добрих і чесних людей Б святу працю В свого здоров’я
11.У реченні «Місяць ген-ген перейшов на другу половину неба» автор ужив
А епітет Б порівняння В метафору
12. Які риси характеру Михайлика проявляються у ставленні до дідуся та бабусі? Наведіть приклади.