Микита Годованець. «Голуб і Лелека». Коротко про письменника. Тема патріотизму в байці. Діалоги персонажів та їх роль у розкритті алегоричного змісту твору

Про матеріал
Микита Годованець. «Голуб і Лелека». Коротко про письменника. Тема патріотизму в байці. Діалоги персонажів та їх роль у розкритті алегоричного змісту твору Презентація
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Микита Годованець. «Голуб і Лелека». Коротко про письменника. Тема патріотизму в байці. Діалоги персонажів та їх роль у розкритті алегоричного змісту твору. Йшли мудрості в Езопа позичати, На всесвіт їх блищали ліхтарі.І скільки не беруть живлючої водиці, -Не висиха Езопова криниця. М. Годованець

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Оголошення теми та мети уроку

Номер слайду 11

Вивчення нового матеріалу

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Микита Годованець з’явився на світ у колишній Кам’янець-Подільської губернії. Сьогодні це —Хмельниччина із центром у місті Хмельницький. Хата, у якій народився Микола Годованець

Номер слайду 16

Батьки мали восьмеро дітей, самі ні писати, ні читати не вміли, проте дуже хотіли вивести своїх нащадків в люди. Микита, наймолодший, змалку тягнувся до науки. Йосип Чайка, який вчив хлопця, приносив малому книжки із власної книгозбірні. Батьки Миколи Годованця

Номер слайду 17

«Ухопив я обома руками цю книгу і бігцем подався в шкільний сад, захопивши з собою якийсь підручник та зошит, примостився під яблунею. То був «Кобзар» Тараса Шевченка. Ні про Шевченка, ні про «Кобзар» я ще нічого не чув. Розгорнув, читаю… О матінко! Українська книжка! Чисто ж так мати моя говорить. Звикаю до незнайомого правопису, читаю один вірш, другий, третій. А серце горить, грає, кипить. Ой, як же гарно, як цікаво!» – так розповідав про своє дитинство байкар.

Номер слайду 18

По закінченню початкової школи, навчався в Степашанській вчительській школі, потім ходив на педагогічні курси, водночас викладав у сільських школах. Згодом працював у редакції газет Вінниці та Житомира. Микола Годованець з матір’ю

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Микита Годованець писав: «Якось навесні, коли вперше відкрили в школі вікна, підійшов я до відчиненого вікна і, утопивши очі в небо, шукав: що ж проказати для диктовки? Раптом угледів: уперше повертаючись з вирію, лелека утомленим летом спускався наниз до села, на своє старе гніздечко. Мені несподівано щось заграло в грудях, у серці, схвилювала мене якась несподівана творча вигадка, як кажуть: муза прокинулася в поетичному серці. Схвильований, я повернувся до учнів і твердим голосом проказав:– Пишіть!І прочитав експромтом усю байку, яку я потім назвав «Голуб і Лелека». Прочитав так легко, невимушено, наче вона давно лежала і ждала цього моменту. Це було диво: звідки взялася ідея і зміст, сюжет байки і афористичні вирази патріотичного характеру?»

Номер слайду 33

Виразне читання байки «Голуб і лелека»

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Лелека — птах перелітний, який частину року проводить в Африці та Азії, але гніздиться й виводить потомство в Європі, зокрема в Україні. Наш народ здавна вважав цього птаха вісником весни, пов’язував із ним такі шляхетні риси, як вірність і відданість.

Номер слайду 36

ПРОКОМЕНТУЙТЕ- Тоді ж чому Ти кинув ту країну, Розхвалений той рай, І повернувся на Вкраїну?У відповідь чуються слова:- Бо це мій рідний край!!! 

Номер слайду 37

ПРОКОМЕНТУЙТЕ- Нехай живеш на чужині щасливо, А туга в серце б'є: Зове вітчизна й путь далекий.

Номер слайду 38

ПОМІРКУЙЯкі почуття й переживання автора втілені в діалозі персонажів цієї байки?Чому Лелека, а не Голуб, на вашу думку, покидає рідний дім?Як ставиться до розповіді Лелеки Голуб?Чому Лелека повертається?Чи зрозумів Лелеку Голуб?

Номер слайду 39

Розкрийте значення алегоричних образів ГОЛУБА і ЛЕЛЕКИ?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ЛЕЛЕКАГОЛУБ

Номер слайду 40

Розкрийте значення алегоричних образів ГОЛУБА і ЛЕЛЕКИ?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ЛЕЛЕКАГОЛУБЛюдей, які, покидаючи рідну домівку, залишаються патріотами, прагнуть повернутися до рідного краю, який ні на що не проміняють. Людей, які бояться змін, труднощів і випробувань; ніколи не покидають своїх домівок, тому й не розуміють тих людей, які час від часу покидають рідну домівку, а потім з щемливими відчуттями повертаються додому.

Номер слайду 41

ЕПІТЕТИ МЕТАФОРИ ХУДОЖНІ ЗАСОБИПОРІВНЯННЯ

Номер слайду 42

ЕПІТЕТИ: «теплі дні», «дороге гніздечко», «страшна зима», «вічне літо», «розхвалений рай», «могутнє диво». МЕТАФОРИ: «повзе страшна зима», «природа стрінула привітом», «туга в серце б’є». ХУДОЖНІ ЗАСОБИПОРІВНЯННЯ: «і ти летиш, як з вирію Лелека».

Номер слайду 43

Що край – то звичай, що сторона – то новина. Які з прислів’їв суголосні ідеї байки?Розлука навчить рідний край любить. Рідна земля і в жмені мила. У чужій сторонці навіть не звідти сходить сонце. Як будеш рідної землі триматися, то будеш від неї сили набиратися. Дерево міцне корінням, людина – родом і народом.

Номер слайду 44

Назвіть, що можуть символізувати герої в байках. ПРАЦЬОВИТІСТЬВЕЛИЧНІСТЬ, ГРІЗНІСТЬХИЖІСТЬ, КОРИСЛИВІСТЬ, НЕВДЯЧНІСТЬХИТРІСТЬ, ХИЖІСТЬВІРНІСТЬХИЖІСТЬНАДОКУЧЛИВІСТЬУПЕРТІСТЬ

Номер слайду 45

ПРАЦЬОВИТІСТЬ, ПОКІРНІСТЬПИХАТІСТЬ, САМОВПЕВНЕНІСТЬНЕПОСИДЮЧІСТЬБЕЗЗАХИСНІСТЬПРАЦЬОВИТІСТЬБАЛАКУЧІСТЬМУЖНІСТЬ

Номер слайду 46

МЕТОД «П ’ЯТЬ ПАЛЬЦІВ»МОЇ НАДБАННЯ(які знання я сьогодні здобув/здобула?)БЛИЗЬКІСТЬ ДО МЕТИ(що я сьогодні досяг/досягла?)САМОПОЧУТТЯ(який сьогодні був у мене настрій?)ВЗАЄМОДІЯ(чим я сьогодні допоміг/допомогла іншим?)ВАЖЛИВО ДІЗНАТИСЯ(над чим мені потрібно поміркувати?)

Номер слайду 47

Ст. 52-54 (Автор Калинич)

pptx
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
4449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку