Тема: Микола Вінграновський «Грім»
Мета: ознайомити учнів з творчістю Миколи Вінграновського, вчити розмірковувати над текстом, емоційно реагувати на художнє слово; розвивати уяву, асоціативне мислення, мовне чуття, інтуїцію; виховувати любов до художнього слова
Тип уроку: урок ознайомлення з новим твором.
Обладнання: презентація, підручник: Українська мова та читання, 4 клас, О. Савченко та І. Красуцька 2021 року.
Перебіг уроку:
І. Організація учнів до уроку.
Весела пісенька дзвіночка
Покликала нас всіх на урок,
Я бачу ваші милі личка
І очі з безліччю думок.
Ми помандруємо в світ чудовий,
Що гордо мовою зовуть.
Та лиш кмітливість і увагу
З собою взяти не забудь.
Доброго ранку. Мене звати Ангеліна Юріївна і сьогодні я проведу у вас урок літературного читання.
Тепер, коли ми все згадали, підготували все потрібне, можна починати урок!
ІІ. Вправи для розвитку мовного апарату, навичок читання.
Проведімо фонетичну зарядку:
Прочитаймо хором чистомовку:
Ці – ці – ці – на книжковій полиці
Ки – ки – ки – стояли книжки
Ні – ні – ні – вони були різні
Ах – ах – ах – в яскравих обкладинках
Рі – рі – рі – інші зовсім старі
Но – но – но – стояти приємно
На – на – на – сказала щойно видрукувана
КА – ка – ка - розумна книжка
Не – не – не – це не головне
Іст – іст – іст – головне цікавий зміст
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Щоб дізнатися тему нашого уроку вам потрібно розгадати ребуси!
(ГРІМ)
(ГРІМ)
(ДОЩ)
Грім, дощ, вітер – в кожну пори року він різний. Який же він влітку? Теплий вітерець перетворюється на холодний сильний вітрище. Перші важкі краплини падають на розпарену землю. А далі – задріботіло, зашуміло! Дощ стає дощищем і своїми краплями вмиває все довкола – квіти, листки, траву, дерева й кущі. А тут ще й блискавка як не спалахне! Та й така яскрава, така величезна! А за нею грім такий гучний, що, здається, небо розколеться навпіл! І раптом дощ стихає…
Гроза… Вона приносить свіжість, вмиває все довкола. Здається, саме на неї і чекає все живе..
Сьогодні ми з вами відчуємо ту літню грозу та познайомимось з творчістю Миколи Вінграновського, а саме з його віршем «Грім».
IV. Сприймання та усвідомлення твору.
Слухайте уважно, після розповіді виконаєм декілька завдань.
Микола Вінграновський – український письменник, сценарист, актор та режисер.
Народився 7 листопада 1936 року в Миколаївській області в родині селянина. У родині було четверо дітей.
Вперше як поет проявив себе у 1957 році. Тоді було надруковано вірші Миколи Степановича у газеті «Літературна».
Микола Степанович Вінграновський є лауреатом Державної премії України імені Тараса Шевченка.
Майже 50 книг митця надруковані різними мовами.
Закінчив інститут кінематографії у Москві та Київський інститут театрального мистецтва ім. І. Карпенка-Карого
Розвинути акторський талант Вінграновському допоміг О. Довженко, який помітив обдарованого Миколу та запропонував йому роботу на Київській кіностудії ім. О. Довженка в якості актора, режисера та кіносценариста.
А тепер перейдемо до завдань. Якщо ви згодні з твердженням підіймаєте зелену картку, якщо ні – червону.
Всі дружно встаємо і виконуємо вправи.
Зараз прослухаймо вірш Миколи Вінграновського «Грім» в авторському виконанні: https://youtu.be/ztOBo_GO97M
При читанні вірша звертайте уваги на розділові знаки, на наголоси які почуєте. Не поспішайте й читайте виразно, з інтонацією. Прочитайте вірш про себе, тобто мовчки.
Молодці! Дуже гарно читали.
Гримів - …(Горів);
Гриміти - …(На квіти);
Згори - …(Яри);
Хоче - …(Очі);
Опустив - …(Слив);
Щасливий - …(Сливі);
Навздогін - …(Грім);
Груша - …(Дуже);
Собі - …(Голубі);
На дошці ви бачите квітку. Запишіть слова на її пелюсточках, які асоціюються у вас з грозою.
V. Підсумок уроку.
1. Техніка «Сенкан»
Зараз у кожного буде час скласти сенкан.
Сенкан – це своєрідний вірш з 5 рядків. У якому:
Хтось хоче зачитати свій сенкан?
У кожного на парті є три кольорові карточки. Жовта, синя та червона, які означають : «я все зрозумів», «мені дещо не зрозуміло», «мені складно зрозуміти». Підніміть карточку, яка відповідає вам.
VI. Повідомлення домашнього завдання.
Виразно читати вірш «Грім». Намалювати малюнок по мотивам вірша.
ПРОТОКОЛ
ОБГОВОРЕННЯ ПРОБНОГО УРОКУ,
ПРОВЕДЕНОГО СТУДЕНТОМ-ПРАКТИКАНТОМ
Петрунько Ангеліни Юріївни
ПОмс-3-19-4.0д ГРУПИ
В 4-Г КЛАСІ
ТЕМА ПРОБНОГО УРОКУ: Микола Вінграновський «Грім»
ВИД: комбінований
ПРИСУТНІ:
МЕТОДИСТ: Полінок О.В.
УЧИТЕЛЬ:
ПРАКТИКАНТИ:
ПОРЯДОК ОБГОВОРЕННЯ:
Я використала ввесь матеріал, який готувала на урок. Мова була чітка та зрозуміла. Мені дуже сподобалось проводити урок. Я донесла дітям матеріал, зацікавила їх, провела фізкультхвилинку. Використовувала різні цікаві техніки та ігри. На мою думку, я впоралась з завданням і урок був проведений добре.
Мала Катерина – Матеріал підібраний добре, чітка та зрозуміла мова.
Нещерет Ольга – Хороший урок. Цікаві вправи, матеріал пояснений добре.
Матійко Марія – Урок хороший. Було застосовано багато методів роботи, запропоновано багато цікавих завдань, змогла вмотивувати діяльність учнів. Інформація цілком відповідала віку, чітка, зрозуміла та легка для сприймання, пояснювала гарно вправи, наводячи власні приклади для правильного виконання. Мова чітка, зрозуміла та спокійна. Підтримувала дисципліну в класі, виправляла кальку учнів в процесі розмов та бесід. Нагадувала правила поведінки в класі
Прокопенко Марія-Святослава – Мені урок сподобався. Студентка володіла інформацією, мова була виразна та чітка.
Оцінка _________