Микола Вінграновський "Грім" 4 клас

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з творчістю Миколи Вінграновського, вчити розмірковувати над текстом, емоційно реагувати на художнє слово; розвивати уяву, асоціативне мислення, мовне чуття, інтуїцію; виховувати любов до художнього слова
Перегляд файлу

Тема: Микола Вінграновський «Грім»

Мета: ознайомити учнів з творчістю Миколи Вінграновського, вчити розмірковувати над текстом, емоційно реагувати на художнє слово; розвивати уяву, асоціативне мислення, мовне чуття, інтуїцію; виховувати любов до художнього слова

Тип уроку: урок ознайомлення з новим твором.

Обладнання: презентація, підручник: Українська мова та читання, 4 клас, О. Савченко та І. Красуцька 2021 року.

Перебіг уроку:

І. Організація учнів до уроку.

Весела пісенька дзвіночка

Покликала нас всіх на урок,

Я бачу ваші милі личка

І очі з безліччю думок.

Ми  помандруємо в світ чудовий,

Що гордо мовою зовуть.

Та лиш кмітливість і увагу

З собою взяти не забудь.

Доброго ранку. Мене звати Ангеліна Юріївна і сьогодні я проведу у вас урок літературного читання.

  • А чи всі готові до уроку? У всіх на парті щоденники, книжки, пенали?
  • Молодці! Я бачу ви добре підготувались.
  • А чи пам’ятаєте ви правила поведінки на уроці? Нагадайте їх мені! (відповіді учнів)

Тепер, коли ми все згадали, підготували все потрібне, можна починати урок!

ІІ. Вправи для розвитку мовного апарату, навичок читання.

  1.     Фонетична зарядка:

Проведімо фонетичну зарядку:

  • Як крапає дощ? (Кап-кап-кап)
  • Як гуркоче грім? (Гр-гр-гр)
  • Як гуде машина? (Гу-у-у)
  • Як дзижчить комарик? (Дз-дз-дз)
  • Дмухніть на кульбабу.
  1.     Мовленнєва розминка:

Прочитаймо хором чистомовку:

Ці – ці – ці – на книжковій полиці

Ки – ки – ки – стояли книжки

Ні – ні – ні – вони були різні

Ах – ах – ах – в яскравих обкладинках

Рі – рі – рі – інші зовсім старі

Но – но – но – стояти приємно

На – на – на – сказала щойно видрукувана

КА – ка – ка - розумна книжка

Не – не – не – це не головне

Іст – іст – іст – головне цікавий зміст

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Щоб дізнатися тему нашого уроку вам потрібно розгадати ребуси!

  1.     На першій картинці зображений…? (Гриб) Які букви ми прибираємо з цього слова? (иб) Як ви це визначили? На наступній картинці зображена…? (сім) Які букви прибираємо з цього слова?(с) Як ви це визначили? І яке слово в нас виходить?

http://rebus1.com/ua/download/download.php?&skip=0&mode=0&slovo=%C3%D0%B2%CC (ГРІМ)

  1.     Які літери у нас на першій картинці? (г та р)Яка потім картинка? (змія) Але що з нею не так? (вона перевернута) Тоді що нам потрібно зробити зі словом? (перевернути його яімз) Які букви ми прибираємо з цього слова? (я і з) Як ви це визначили? І яке слово в нас вийшло?

C:\Users\Анна\Desktop\інформ\rebus.png (ГРІМ)

  1.     Яка цифра зображена на першій картинці? (один) ) Але що з нею не так? (вона перевернута) Тоді що нам потрібно зробити зі словом? (перевернути його нидо) Які букви ми прибираємо з цього слова? (н та и) Яка літера зображена потім?  І яке слово в нас вийшло?

C:\Users\Анна\Desktop\інформ\rebus (1).png (ДОЩ)

Грім, дощ, вітер – в кожну пори року він різний. Який же він влітку? Теплий вітерець перетворюється на холодний сильний вітрище. Перші важкі краплини падають на розпарену землю. А далі – задріботіло, зашуміло! Дощ стає дощищем і своїми краплями вмиває все довкола – квіти, листки, траву, дерева й кущі. А тут ще й блискавка як не спалахне! Та й така яскрава, така величезна! А за нею грім такий гучний, що, здається, небо розколеться навпіл! І раптом дощ стихає…

Гроза… Вона приносить свіжість, вмиває все довкола. Здається, саме на неї і чекає все живе..

Сьогодні ми з вами відчуємо ту літню грозу та познайомимось з творчістю Миколи Вінграновського, а саме з його віршем «Грім».

IV. Сприймання та усвідомлення твору.

  1.     Біографічна довідка

Слухайте уважно, після розповіді виконаєм декілька завдань.

Микола Вінграновський – український письменник, сценарист, актор та режисер.

Народився 7 листопада 1936 року в Миколаївській області в родині селянина. У родині було четверо дітей.

Вперше як поет проявив себе у 1957 році. Тоді було надруковано вірші Миколи Степановича у газеті «Літературна».

Микола Степанович Вінграновський є лауреатом Державної премії України імені Тараса Шевченка.

Майже 50 книг митця надруковані різними мовами.

Закінчив інститут кінематографії у Москві та Київський інститут театрального мистецтва ім. І. Карпенка-Карого

Розвинути акторський талант Вінграновському допоміг О. Довженко, який помітив обдарованого Миколу та запропонував йому роботу на Київській кіностудії ім. О. Довженка в якості актора, режисера та кіносценариста. 

  1. Робота з картками. (так, ні)

А тепер перейдемо до завдань. Якщо ви згодні з твердженням підіймаєте зелену картку, якщо ні – червону.

  1. Письменник народився в Херсонській області. (Ні)
  2. В родині Миколи Вінграновського було 4 дітей. (так)
  3. Вінграновський є лауреатом Премії імені Лесі Українки. (Ні)
  4. Вінграновський є лауреатом Премії імені Тараса Шевченка (Так)
  5. Майже 100 книг митця надруковані різними мовами.(Ні)
  6. Олександр Довженко допоміг письменнику розвинути акторський талант. (Так)
  7. Майже 50 книг митця надруковані різними мовами.(Так)
  8. У 1957 році було надруковано вірші Миколи Степановича у газеті «Літературна». (Так)

 

  1. Фізкультхвилинка

Всі дружно встаємо і виконуємо вправи.

  1.  Слухання вірша в авторському виконанні:

Зараз прослухаймо вірш Миколи Вінграновського «Грім» в авторському виконанні: https://youtu.be/ztOBo_GO97M


  1. Словникова робота
  • Чи є в вірші незрозумілі вам слова?
  • Про що цей вірш?
  • Які почуття викликав у тебе вiрш? Розкажи.
  • Яким ти уявляєш грім, описаний у вірші?
  • Що вас вразило? Здивувало?

 

  1. Читання вірша дітьми:

При читанні вірша звертайте уваги на розділові знаки, на наголоси які почуєте. Не поспішайте й читайте виразно, з інтонацією. Прочитайте вірш про себе, тобто мовчки.

  • Є охочі прочитати виразно вірш вголос?

Молодці! Дуже гарно читали.

  1. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
  • Які дії, властиві живим істотам, виконують персонажі вірша?
  • Як називається цей художній засіб? Якими звуками сповнений вірш?
  • Прочитайте слова: гроза, грім, гримів, тремтів, горів, у хмарі, згори, яри, трусніть. Які звуки в них найчастіше повторюються?
  • Що вдалося передати автору за допомогою повторення саме цих звуків?
  • Як називається такий художній засіб?
  • Знайдіть у вірші інші слова, які допомагають «почути» грім. Яким у вірші показано грім?

 

  1. Знайди риму в вірші:

Гримів - …(Горів);
Гриміти - …(На квіти);
Згори - …(Яри);
Хоче - …(Очі);
Опустив - …(Слив);
Щасливий - …(Сливі);
Навздогін - …(Грім);
Груша - …(Дуже);
Собі - …(Голубі);

 

  1. Вправа Асоціативний кущ

На дошці ви бачите квітку. Запишіть слова на її пелюсточках, які асоціюються у вас з грозою.

V. Підсумок уроку.

1. Техніка «Сенкан»

Прийом «Сенкан»: творче переосмислення сухого навчального матеріалу

Зараз у кожного буде час скласти сенкан.

Сенкан – це своєрідний вірш з 5 рядків. У якому:

  • 1 рядок – тема (один іменник)
  • 2 рядок – опис теми ( два прикметника)
  • 3 – дії, пов’язані з темою (три дієслова)
  • 4 - речення ( фраза із чотирьох слів)
  • 5 – синонім, висновок до теми ( одне слово).

Хтось хоче зачитати свій сенкан?

  1. Техніка «Кольорова феєрія»

У кожного на парті є три кольорові карточки. Жовта, синя та червона, які означають : «я все зрозумів», «мені дещо не зрозуміло», «мені складно зрозуміти». Підніміть карточку, яка відповідає вам.

VI. Повідомлення домашнього завдання.

Виразно читати вірш «Грім». Намалювати малюнок по мотивам вірша.

ПРОТОКОЛ

ОБГОВОРЕННЯ ПРОБНОГО УРОКУ,

ПРОВЕДЕНОГО СТУДЕНТОМ-ПРАКТИКАНТОМ

Петрунько Ангеліни Юріївни

ПОмс-3-19-4.0д ГРУПИ 

В 4-Г КЛАСІ 

 

ТЕМА ПРОБНОГО УРОКУ: Микола Вінграновський «Грім»

ВИД: комбінований

 

ПРИСУТНІ:

МЕТОДИСТ: Полінок О.В.

УЧИТЕЛЬ:

ПРАКТИКАНТИ:

  1. Мала Катерина
  2. Нещерет Ольга
  3. Матійко Марія
  4. Прокопенко Марія-Святослава

ПОРЯДОК ОБГОВОРЕННЯ:

  1. САМОАНАЛІЗ ПРАКТИКАНТА

Я використала ввесь матеріал, який готувала на урок. Мова була чітка та зрозуміла. Мені дуже сподобалось проводити урок. Я донесла дітям матеріал, зацікавила їх, провела фізкультхвилинку. Використовувала різні цікаві техніки та ігри. На мою думку, я впоралась з завданням і урок був проведений добре.

  1.               ВИСТУПИ СТУДЕНТІВ-ПРАКТИКАНТІВ

Мала Катерина  Матеріал підібраний добре, чітка та зрозуміла мова.

Нещерет Ольга – Хороший урок. Цікаві вправи, матеріал пояснений добре.

Матійко Марія Урок хороший. Було застосовано багато методів роботи, запропоновано багато цікавих завдань, змогла вмотивувати діяльність учнів. Інформація цілком відповідала віку, чітка, зрозуміла та легка для сприймання, пояснювала гарно вправи, наводячи власні приклади для правильного виконання. Мова чітка, зрозуміла та спокійна. Підтримувала дисципліну в класі, виправляла кальку учнів в процесі розмов та бесід. Нагадувала правила поведінки в класі

Прокопенко Марія-Святослава  Мені урок сподобався. Студентка володіла інформацією, мова була виразна та чітка.

  1.               АНАЛІЗ УРОКУ ВЧИТЕЛЕМ ШКОЛИ

 

  1.               АНАЛІЗ І ОЦІНЮВАННЯ УРОКУ МЕТОДИСТОМ

Оцінка _________

 

docx
Додано
16 червня 2022
Переглядів
3648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку