Микола Вороний "Євшан-зілля"

Про матеріал
Презентація до уроку української літератури (або інтегрованого курсу літератур) у 6 класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Микола Вороний«Євшан-зілля»

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Трохи теорії

Номер слайду 4

Історична довідка. У Галицько-Волинському літописі розповідається, що князь Володимир Мономах під час походу взяв у полон сина половецького хана. Оточений пошаною й увагою, хлопчик швидко забув рідний край, свої звичаї. А старий хан сумує за сином і, щоб повернути його, споряджає до Києва посланця, щоб той нагадав юнакові про його край, рід і умовив повернутися назад. Та не схотів той ні слухати, ні повертатися. "І дав йому євшан-зілля, і той, понюхавши і заплакавши, сказав: "Да лучче єсть на своїй землі кістьми лягти, аніж на чужій славному бути". І прийшов у землю свою", — говориться в Іпатському літописі. Саме ці слова автор виніс у епіграф, передавши почуття людини, яка забула рідний край, та вказавши на можливість відновлення любові до рідного краю.

Номер слайду 5

Що ви знаєте про князя Володимира Мономаха?

Номер слайду 6

Володимир Мономах – руський князь, жив у кінці ХІ - поч. ХІІ ст., мудрий політик, освічена людина, у 1103 році очолив похід на половців і здобув перемогу, взяв у полон 12 половецьких князів. Після цього походу Україна мала спокій на 50 років.

Номер слайду 7

"Да луче есть на своей земли костю лечи ине ли на чюже славну быти»Лiтопис, за Iпатіївським списком

Номер слайду 8

Епіграф (грец. ἐπιγραφή — «напис») — цитата, влучний вислів, афоризм чи прислів'я, подані перед текстом літературного твору.

Номер слайду 9

Загадкова трава степу

Номер слайду 10

Словникова робота Небога – бідолашний. Зацурали – занедбали. Гудець – співець і музикант. Ясир – полоненіБлукати манівцями – ходити без дороги. Твар – обличчя. Байрак – яр. Принада – привабливість. Шатер – намет

Номер слайду 11

Гра «Так чи ні»1). Автор взяв історичний факт про полоненого сина половецького хана з літопису 2). Володимир в полон взяв маленького хлопчика-сироту3). Хлопчикові у князя жилося дуже погано4). Старий хан без хлопчика страждав на самоті5). Хан вирішив послати по сина гудця6). Хан порадив посланцеві розбудити пам’ять юнака, розказавши історію його народження7). До слів посланця хлопчик поставився байдуже8). Посланець юнакові проспівав лише колискові пісні9). Під впливом пахощів євшан-зілля юнак побачив рідний край та батька10).“Стисло горло ,сперло груди” юнакові – половчанину почуття горя11). Юнак вирішив залишитися жити у князя12). Автор звертається із заключним словом до молоді

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Гра «Моя роль»Перекажіть зміст поеми від іменіюнака;Хана.

Номер слайду 14

Асоціативний ряд до слова «Вітчизна»В-І-Т-Ч-И-З-Н-А-

Номер слайду 15

«Незакінчене речення»Сьогодні на уроці … дізнався (лася) про… запам’ятав(ла), що…можу охарактеризувати…найбільш цікавим для мене було…

pptx
Додано
5 листопада 2023
Переглядів
387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку