Микола Яценко «Спасибі вам, дельфіни». Скдадання плану тексту. Вживання дієслів у правильних граматичних формах у власному мовленні. Складання «хмари слів» на морську тематику за

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для 4 класу за підручником Г. Сапун "Микола Яценко «Спасибі вам, дельфіни». Скдадання плану тексту. Вживання дієслів у правильних граматичних формах у власному мовленні. Складання «хмари слів» на морську тематику за змістом тексту".
Перегляд файлу

Тема. Микола Яценко «Спасибі вам, дельфіни». Скдадання плану тексту. Вживання дієслів у правильних граматичних формах у власному мовленні. Складання «хмари слів» на морську тематику за  змістом тексту.

Мета. Ознайомити учнів з оповіданням М. Яценка  «Спасибі вам, дельфіни!». Закріплювати вміння складати план тексту, навички вживання дієслів у правильних граматичних формах, збагачувати словниковий запас.  Розвивати уяву, увагу, пам’ять, мовлення. Виховувати пізнавальні інтереси.

Хід уроку

I.  Організаційний момент.

 —Чого ви очікуєте від уроку?

— Якими ви повинні бути щоб ваші очікування здійснилися? (уважними, активними, зібраними, наполегливими)

— Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо, цікавий, творчий продуктивний урок. Все залежить від вашої активності, уважності, творчості.

II. Повідомлення теми, мети уроку.

- На уроці ми познайомимось з новим оповіданням та повторимо вивчене про дієслово. А ще, я відкрию вам секрет.

              Сьогодні на нас чекає втіха:                                             
              Україну ми зможемо об'їхать.
              І зробимо це не за дні,
             А за урок.        

― Сьогодні до нас на урок завітало дієслово. У нього є мрія здійснити  подорож Україною.

Але не все так просто, для того, щоб наш герой зміг перелетіти з однієї частини нашої країни на іншу, йому знадобиться наша допомога. Для цього ми повинні виконати завдання.

III. Основна частина.

Відкрийте зошити і запишіть дату – початок нашої подорожі: 14 березня.

І місце звідки ми вирушаємо: Класна робота.

  • Діти, в якій області ми з вами зараз перебуваємо?                                                              

― З неї розпочне свою  подорож Дієслово.     

- Щоб зрозуміти, куди ми з дієсловом відправимось  потрібно відгадати загадку

Загадка

Чайки весело літають
І дельфіни пропливають.
І кораблики йдуть,
Навіть скати там живуть.
―  Наступна наша зупинка буде на півдні України, в області, яка має вихід до двох морів. (Херсонська область)

2. Робота над текстом

Чи доводилося вам бувати на морі? Розкажіть про свої враження.

 

— Миколу Яненка називають вічним романтиком і мандрівником. Не одне покоління дітей виросло на його книгах про морські та океанські походи. Письменник працював на риболовецьких траулерах у морях Північного Льодовитого та Тихого океанів. Враження про пережите, побачене стали основою книг «Розповіді про море», «Розповіді про Північ», «Хай буде шторм».

На уроці ми ознайомимося з оповіданням «Спасибі вам, дельфіни».

  • Прочитайте текст та скажіть, що цікавого ви дізналися про дельфінів.
  • Чи були незрозумілі слова?

Траулер, корма.

  • Дайте відповіді на питання після тексту с. 48, впр. 94(2).

• Вправа «Магічний кубик».(у групі)

  • Молодці, ми можемо відправитись до іншої частини України, а саме у крайню західну точку України, с. Соломоново, що в Закарпатській області.

Завданням цієї точки є скласти план до оповідання. 

Прочитайте самостійно оповідання та складіть у групі  план. 

Орієнтовний план оповідання.

1. Рибалки очікують дельфінів.

2. Тварини ведуть судно через Сангарську протоку.

3. Небезпечний шлях залишився позаду.

Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

3. Каліграфічна хвилинка.

Дд де ел льф фі ін дельфін

– Складіть та запишіть сенкан до слова дельфін.

САМООЦІНЮВАННЯ

- Далі ми відвідаємо крайню східну точку України, с. Рання Зоря, що на Луганщині.

Інтерактивна вправа.

- Я пропоную пригадати все що ви знаєте про дієслово і виконати інтерактивну вправу.

- Давайте перевіримо, чи можна без дієслів побудувати речення чи розповідь.

 

Дельфіни – наші друзі.    ці тварини в морях і океанах.  Вони … хворих  людей, особливо дітей.  

Нещодавно я з батьками … у дельфінарії. Там ми    дуже цікаву виставу за участю дельфінів: вони … на сушу, один з них … носом і хвостом предмети, а інші … на собі людей, …. пісні  і навіть … картини на прохання людини. І мені батьки …,  що … картину від незвичайного художника.

    За нагоди і ти обов’язково …  дельфінарій!

 

 

  • Чи зрозумілий вам текст?
  • Чого в ньому не вистачає?
  • Спробуйте підібрати необхідні дієслова.
  • Запишіть в зошити дібрані дієслова та визначте їх число, рід, час та особу.

САМООЦІНЮВАННЯ.

VІ. Підсумки уроку.

Отже, добігла кінця наша віртуальна  подорож місцями України. Нашому другові Дієслову дуже сподобалось, він багато дізнався нового та переконався у своїй важливості у мовленні. А зараз давайте підсумуємо нашу роботу. 

Пит. з презентації

 Домашнє завдання.

с. 48, вправа 95.

 

 Вправа «Башта успіху».

- Якщо ваші очікування, які ви ставили перед собою на початку уроку-подорожі візьміть зелений клір.

- Якщо ви дізналися щось нове, то помаранчевий.

- Якщо на вашу думку ви активно працювали, то червоний.

- Якщо ви задоволені своєю роботою у групі, то жовтий.

- Якщо ви задоволені власними навичками читання, то блакитний.

- Якщо  цікавим та  пізнавальним для вас був урок, то синій.

 

 

doc
Додано
29 червня 2023
Переглядів
297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку