Милорад Павич. "Скляний равлик": гра доль та перехрестя часів.

Про матеріал
Конспект уроку зарубіжної літератури у 11 класі на тему " Милорад Павич. "Скляний равлик": гра доль та перехрестя часів"
Перегляд файлу

Конспект уроку зарубіжної літератури у 11 класі

Тема: Милорад Павич. "Скляний равлик": гра доль та перехрестя часів.

Мета:

  • Ознайомити учнів з творчістю сербського письменника Милорада Павича;
  • Проаналізувати оповідання "Скляний равлик", звернувши увагу на його жанрові особливості, сюжет, систему образів, проблематику, композицію;
  • Розвивати навички аналітичного мислення, критичного дослідження тексту, порівняльного аналізу;
  • Виховувати інтерес до сербської літератури та культури.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація знань.

  • Бесіда: З якими творами сербської літератури ви вже знайомі?
  • Що вам відомо про Милорада Павича?
  • Які жанри літератури вам подобаються?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Лекція вчителя:

Коротка біографія Милорада Павича (1929-2009):

  • Сербський поет, прозаїк, літературознавець.  Один з найпопулярніших письменників екс-Югославії ХХ ст. Фахівець з сербської літератури ХVІІ – ХІХ ст., сербського бароко та поезії символізму. Найяскравіший представник постмодернізму і «магічного реалізму» ХХ ст. Його твори перекладено 30 мовами.

Хронологія життя:

  • 15 жовтня 1929 – народився в Белграді (Сербія).
  • 1949-1953 – навчався на філософському факультеті університету Белграда.
  • 1967 – вийшла перша поетична збірка «Палімпсести».
  • 1984 – роман «Хазарський словник».
  • 1991 – роман «Внутрішня сторона вітру».
  • 2004 – номінований на Нобелівську премію з літератури.
  • 30 листопада 2009 – помер в Белграді.

Творчий стиль:

  • Інтерактивна література – читач стає співавтором твору.
  • Експерименти з інтерактивністю, подібність сна дійсності.
  • Нелінійна структура творів.
  • Використання головоломок, таємниць, інтриг.
  • Багатство образів, символів, метафор.
  1. Аналіз оповідання "Скляний равлик":
  • Жанрові особливості (постмодерністське оповідання з елементами містики, казки, детективу).
  • Оповідання "Скляний равлик" Милорада Павича поєднує в собі характерні риси постмодерністської літератури: нелінійну структуру, множинність інтерпретацій, гру з часом та простором, інтерактивність, іронію, міжтекстовість та відсутність остаточної відповіді. Ці риси роблять твір складним, багатогранним
  • Сюжет (переплетення історій двох героїв - сучасниці Хатшепсут та архітектора Давида Сенмута - з подіями Давнього Єгипту).
  • Система образів (Хатшепсут, Давид Сенмут, пан в шкіряному пальто, колишня дружина Давида).
  • Проблематика (повторення життя, перехресність людських доль, фаталізм, обман і самообман, погляд жінки і погляд чоловіка на одні й ті ж речі).
  • Композиція (нелінійна, з можливістю читацького вибору послідовності розділів).
  • Художні засоби (метафори, символи, контрасти, іронія).
  1. Робота з текстом:
  • Вибіркове читання з коментарями.
  • Порівняльний аналіз образів Хатшепсут та Давида Сенмута
  • Спільні риси:
  • Самотність: Обидва герої відчувають себе самотніми та відчуженими від світу. Хатшепсут не має близьких людей, а Давид Сенмут втратив дружину та роботу.
  • Пошук сенсу життя: Обидва герої шукають сенсу життя та намагаються знайти своє місце у світі. Хатшепсут намагається знайти сенс у своїй роботі та любовних стосунках, а Давид Сенмут шукає його у вірі та духовності.
  • Втрата ілюзій: Обидва герої втрачають ілюзії щодо життя та людей. Хатшепсут розчаровується у чоловіках, а Давид Сенмут розчаровується у світі та людях.
  • Втеча від реальності: Обидва герої шукають втечі від реальності. Хатшепсут шукає її у коханні та розвагах, а Давид Сенмут шукає її у вірі та духовності.
  • Відмінності:
  • Стать: Хатшепсут - жінка, а Давид Сенмут - чоловік.
  • Вік: Хатшепсут - молода жінка, а Давид Сенмут - зрілий чоловік.
  • Соціальний статус: Хатшепсут - багата та успішна жінка, а Давид Сенмут - бідний та безробітний чоловік.
  • Світогляд: Хатшепсут - матеріаліст, а Давид Сенмут - ідеаліст.
  • Спосіб життя: Хатшепсут веде активне та публічне життя, а Давид Сенмут веде пасивне та замкнуте життя.
  • Ставлення до кохання: Хатшепсут шукає в коханні пристрасті та задоволення, а Давид Сенмут шукає в ньому щирості та вірності.
  • Ставлення до віри: Хатшепсут не вірить у Бога, а Давид Сенмут вірить у Бога.
  • Висновок:
  • Образи Хатшепсут та Давида Сенмута є контрастними. Вони втілюють різні цінності, ідеали та способи життя. Проте, обидва герої шукають сенсу життя, щастя та любові. Порівняльний аналіз цих образів допомагає краще зрозуміти психологію героїв та їхні мотиви.
  • Творче завдання: придумати власну кінцівку оповідання.
  1. Бесіда:
  • Які враження справило на вас оповідання "Скляний равлик"?
  • Як ви розумієте фінал твору?
  • Яке значення має образ скляного равлика? Скляний равлик - це вигаданий артефакт, який має важливе символічне та сюжетне значення в творі. Він не є просто запальничкою, статуеткою, свічкою або брелком.
  • Ось деякі з ключових характеристик скляного равлика:
  • Він виготовлений зі скла.
  • Він має форму равлика.
  • Він володіє магічними властивостями.
  • Він є свідком людських історій протягом століть.
  • Він символізує вічне життя, таємницю, чутливість та людську долю.
  • Він є ключовим елементом сюжету, який пов'язує між собою різні історії та епохи.

ІV. Закріплення вивченого.

V. Підсумок уроку, узагальнення вивченого.

VІ. Домашнє завдання.

  • Написати есе на тему "Мої враження від оповідання "Скляний равлик"".
doc
Додано
25 квітня
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку