МІНІ - ПІДРУЧНИК "ТЕКСТ"

Про матеріал
Створення умов для узагальнення знань учнів . Розвивати вміння застосовувати отримані знання.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Мініпідручник

з української мови

для учнів 3 класу

 

Систематизований   матеріал про тексти


Мета (для вчителя). Створення  умов  для узагальнення знань учнів про типи тексту.

 

Мета (для учнів). Розвивати  вміння застосовувати отримані знання.

 

Задачі:

- Систематизувати знання учнів про типи тексту;

- Вчити застосовувати в навчальній діяльності різні види роботи з текстом (визначення теми, основної думки, типу тексту,поділ тексту на абзаци, складання плану, переказ);

- Розвивати словесно-логічне мислення;

- Розвивати комунікативні якості учнів;


-  Розвивати уміння давати об'єктивну оцінку своїй діяльності  і діяльності  однокласників.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ми працюємо у блоці "Розвиток мовлення"

Нам потрібно згадати: 
Що таке текст.
Як озаглавити текст.
Як скласти план тексту.
Як визначити тип тексту.

Текст

           Зв’язну розповідь називають текстом. У тексті завжди щось повідомляється , розповідається. Це його тема. До тексту можна дібрати заголовок, скласти план. Під час складання тексту виділяй абзацем : зачин, основну частину, кінцівку. Розрізняють текст-розповідь, текст-міркування, текст-опис.

 

Текст - це письмове або усне __________________,  яке складається  з  декількох  _____________,  пов'язаних  міжсобою  за ________________

Щоб озаглавити текст, необхідно:
- визначити тему тексту
- визначити основну думку тексту.

Щоб скласти план тексту, потрібно:
- розділити текст на абзаци
- знайти ключові слова кожного абзацу
- записати ключове слово або основну думку абзацу.

Щоб визначити тип тексту, потрібно:
- визначити загальне питання тексту
- визначити основну думку тексту
- визначити структуру тексту.



Давайте згадаємо структуру типів тексту 

Текст - розповідь.

Що? Коли? Де? відбулося, сталося.
Повідомляється про послідовні дії.
Велика кількість дієслів 
Слова-зв'язки: одного разу, потім, нарешті. 
Коли, де, з ким .
Що сталося, як розвивалися події.
Чим все завершилося.

Текст-опис. 


Який? Яка? Яке? Які?
Використання образних виразів, яскравих порівнянь.
Опис предмета, стану, явища, місця.
Зображення "завмерло".
Велика кількість імен прикметників.


Текст-міркування


Чому? Навіщо?
Містить пояснення властивостей, явищ, доказ чого-небудь.
Слова-зв'язки: тому що, тому,  не випадково, по-перше, оскільки .
Твердження, доказ, пояснення, висновок, підсумок, результат.

Ми згадали вивчений матеріал, який вам потрібний для виконання завдань. 

Перевір себе. 
З'єднай стрілками типи текстів з тим, що відповідає цьому типу

 

 

                 

 

 

 

Коли?             Чому?                   Який?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу изображение шмеля

 

Над квітами кружляє джмелик.  Він схожий на гелікоптер. Весь чорний, мов вуглинка. На спинці та голівці є дві плямочки, мов пелюсточки квітки прилипли. А над ними дужими пропелерами мерехтять крильця. Летить маленький джмелик над квітками і дзвінко гуде.

 

План роботи

- Прочитай речення

- Розташуй їх в такому порядку, щоб вийшов текст.

- Прочитай текст, визнач тему і основну думку.

- Визнач тип тексту (якщо не впевнений , звернися до пам'ятки).

- З трьох заголовків можеш вибрати відповідний цьому тексту, або  придумати  свій заголовок ("Джмелик",  "Маленький джмелик", "Як гелікоптер").

- Розділи текст на абзаци і спиши його.

- Склади план тексту.

- Підготуй переказ тексту.

Заголовок:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Тип текста________________________________________________

План

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Картинки по запросу горобець взимку картинка

Хлопчик узяв його і поніс до школи. Там Івась поклав горобчика  у  шапку та  зігрів.  Пташка випурхнула і полетіла по класу. Івась  ішов до школи і побачив на дорозі горобця.  Птах змерз, тремтів від холоду. Вчителька відчинила кватирку. Горобчик вилетів  і  весело  зацвірінькав         

 

План роботи

-Прочитай речення

- Розташуй їх в такому порядку, щоб вийшов текст.

-Прочитай текст, визнач тему і основну думку.
-Визнач тип тексту (якщо не впевнений , звернися до пам'ятки).
 трьох заголовків можеш вибрати відповідний цьому       тексту, або придумати свій  заголовок  ("Ранкова пригода ",  "Івасева пригода", "Пташка взимку").
-Розділи текст на абзаци і спиши його.
-Склади план тексту.
-Підготуй переказ тексту.

 

 

Заголовок:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Тип тексту________________________________________________

План

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Картинки по запросу картинки калина символ україни

Калина супроводжує життя майже кожного українця, тому вона і стала символом України. Кущ калини українці здавна висаджували на своєму подвір’ї. Кетягами калини українці  прикрашали весільні короваї. Грона червоних ягід вишивали майстрині на українських  рушниках. З калиною варили кисіль, чай, узвар. Навіть красу українських дівчат порівнювали з калиною. Калина-символ України. Чому так вважають?

 

План роботи

- Прочитай речення

- Розташуй їх в такому порядку, щоб вийшов текст.
- Прочитай текст, визнач тему і основну думку.
- Визнач тип тексту (якщо не впевнений , звернися до пам'ятки).

- З трьох заголовків можеш вибрати відповідний цьому       тексту,  або  придумати  свій заголовок ("Калина-символ України",  "Калина",  "Народний символ").
- Розділи текст на абзаци і спиши його.
- Склади план тексту.

-Підготуй переказ тексту.

 

 

 

 

 

Заголовок:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Тип текста________________________________________________

План

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Самооцінка учня

Замечательно

Хорошо

Я мог бы сделать лучше

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Домашнее задание

Ещё наши прадеды говорили: «Много леса – не губи, мало леса – береги, нет леса – посади». Почему?

 Где зелень, там чище ________, там легче ________. Лес защищает поля от ______. Он лечит землю, своими корнями закрепляет склоны оврагов. В лесах растут целебные _______, из которых делают лекарства. Зелёные рощи – дом для _______ и __________. Лес сохраняет ______. Там, где вырублены леса, мелеют реки и высыхают озёра.

 Из _____________ можно изготовить почти двадцать тысяч самых разных нужных вещей.

 Мы должны не только беречь старые леса, но и сажать новые, молодые.            

                                                                                      По Г. Кублицкому

Слова для справок (воздух, дышится, ветра, травы, птиц, зверей, воду, древесины).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 березня 2020
Переглядів
683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку