18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Міні- проект "Лісова аптека" 2 клас

Про матеріал

На допомогу вчителям початкових класів у підготуванні та проведенні міні- проектів на уроках природодознавства у початковій школі. Розробка передбачає креативний підхід для розвитку творчих здібностей учнів.

Перегляд файлу

            Міні –проект « Лісова аптека» 2 клас                                                 

Вид проекту за домінуючою діяльністю: дослідницько-інформаційний.

Мета проекту: збір інформації про лікарські рослини, дослідження їхніх цілющих  властивостей та способів використання лікарської сировини.                  

Тривалість проекту: 5 днів

 Ключові компетентності:

вміння вчитися:

навчально-організаційні вміння і навички:

  • знає і дотримується режиму навчальної діяльності ;

загально мовленнєві вміння і навички:

  • спілкується під час виконання групових і колективних завдань;

контрольно-оцінні вміння:

  • висловлює оцінні судження;

інформаційно-комунікативна:

  • планує створення повідомлення;

загальнокультурна:

  • дотримується норм поведінки учня на уроці;

здоровязбережувальна:

  • дотримується гігієнічних норм під час уроку;

соціальна: співпрацює в парі та групі

           Предметні компетентності ( очікувані результати)          

Початковий рівень:

  • називає найбільш поширені лікарські рослини рідного краю ;

Середній рівень:

  • розуміє значення рослин у житті людини;
  • встановлює відповідність між захворюваннями та назвами лікарських рослин, що використовуються для  лікування відповідної хвороби;
  • розпізнає лікарські рослини за ароматом і смаком чаїв із них;

Достатній рівень:                                                                                                                  -    шукає  (за завданням вчителя) інформацію  в енциклопедіях (довідниках чи науково – популярних виданнях), інтернеті та в інтерв’ю із фармацевтом про лікарські рослини лісу з метою створення колективного міні - проекту;

  • бере участь в обговоренні здобутої інформації;

Високий рівень:              

  • створює  колективний  міні - проект «Лісова аптека»: закріплює листівки , аркуш зі схемою, саморобний постер - «гармошку» та диск  із відшуканою інформацією  про лікарські рослини лісу на загальному плакаті - «бюлетені»;
  • презентує  творче завдання;
  • висловлює оцінні судження про власну роботу та роботу, виконану однокласниками.

                             Етапи навчального проекту

І. Планування роботи учнів над створенням міні – проекту   «Лісова аптека» (випереджувальна діяльність).        

1.Повідомлення вчителем теми та мети проекту, його тривалості.

2.Об’єднання учнів в групи за бажанням.

ІІ. Самостійна творча діяльність учнів:  знаходження учнями (за завданням учителя)  інформації  в енциклопедіях (довідниках чи науково – популярних виданнях), інтернеті та отриманому у фармацевта аптеки інтерв’ю про лікарські рослини лісу з метою створення колективного міні - проекту.

1.Група «Ботаніки»: короткий опис лікарських рослин та їх цілющих властивостей .

Форма реалізації: листівки з фотографіями чи малюнками лікарських рослин (з коротким описом їхніх цілющих властивостей);

2.Група «Фармацевти»:  інтерв’ю  з фармацевтом  аптеки про збір лікарських рослин та способи використання лікарської сировини.

 Форма реалізації: розповідь фармацевта ( на диску) та схема використання лікарської сировини. (Додаток 4)

3.Група «Фольклористи»: легенди про лікарські рослини.

Форма реалізації:  саморобний  постер-«гармошка»  «Легенди про лікарські рослини».

 (Термін виконання – 4 дні)

 ІІІ. План проведення уроку (5 день)

1.Розгадування учнями ребуса з метою визначення ключового слова теми уроку. ( Додаток 1)

2.Демонстрування розуміння значення рослин у житті людини. Вправа «Мікрофон».

3.Розповідь-бесіда  вчителя про лікарські рослини лісів з використанням ІКТ. (Додаток 2)

4.Називання учнями найбільш поширених лікарських рослин  рідного краю .

5.Розпізнавання учнями лікарських рослин за ароматом та смаком чаїв із них (м’ята, малина, ромашка). Робота в парах.

6. Встановлення відповідності  між захворюваннями та назвами лікарських рослин, що використовуються для  лікування відповідної хвороби.

 Гра «Лісова аптека лікаря Айболить». (Додаток 3)

ІY. Реалізація учнями проектної діяльності:            

1.Презентація групами творчих завдань.               

2. Оформлення загального плаката – «бюлетеня» «Лісова аптека»: закріплення на ньому листівок, аркуша зі схемою, саморобного           постера-«гармошки» та диска  із відшуканою інформацією.(Додатки 4, 5)

3. Висловлення  учнями оцінних суджень про власну роботу та роботу, виконану  однокласниками.

4. Оцінювання  проектної діяльності за визначеними критеріями.                                                 

 

                                                                                                               Додаток 1  

  • Comma-25146Comma-25146Comma-25146Розгадайте ребус і визначте ключове слово теми нашого уроку:

49703_html_717c7592 

  Л 

 

 

                                                                                                 Додаток 2                      

Розповідь вчителя про лікарські рослини лісу з використанням ІКТ

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Додаток 3

                                   Гра «Лісова аптека Айболить»

-Допоможіть Айболитю правильно дібрати рецепти для хворих звірят. З’єднайте  стрілочками  назви лікарських рослин із захворюваннями, які вони лікують:

124360_x-500x5001022 

 

 

  Калина                                               

 

 

picture_mirror  Садна

124360_x-500x500 

 

Шипшина

 

belchonok    Застуда

124360_x-500x500 

 

Подорожник

 

 

                                                                     Нестача вітамінів

124360_x-500x50071974232_multik285                                                                      (авітаміноз)

 

                                                                                                   

     Липа  

 

                                                                                               Кашель

 

                                                                                                           Додаток 4                  

           Схема «Що виготовляють з лікарських рослин»

 

                      Трав’яні   таблетки                                        Чаї

 

 

Лікарські рослини

 

 

             Відвари                                                                                      Витяжки                                                          

 

 

                                  Олії                                                 Настої

 

 

Додаток 5

                                                               Інформація для вчителя

Легенда про материнку

 Був осінній день, дув холодний вітер. Темна ніч вкрила все навкруги. Карета їхала по розбитій дорозі, її похитувало, мов ту коробку – то в один, то в другий бік. Коли карета під"їхала до хати, з неї вийшло двоє чоловіків. Перший – велетень у накидці з лисячого хутра, другий – чоловік у кітелі із шаблею. Чоловіки попрямували до хати.
Тут їх зустріла молода господиня. Гості, привітавшись, повечеряли і почали готуватися до сну. Дівчина полізла на піч. Вона довго не могла заснути. Велетень все ходив і ходив по хаті, мов привид, не давав нікому спати. Його великі чоботи так гупали по підлозі, що вся хата тремтіла. Нарешті дівчина встала з печі, шаснула до припічка, щось налила в кухоль і потім зайшла до гостей. 
- Дядечку, напевно вас безсоння мучить, нате ось, випийте оцього зілля. І заснете, мов після маку. Велетень випив і ліг на лаву та й через кілька хвилин http://fito.kosiv.info/images/stories/fruit/materunka.gifглибоко заснув. На ранок чоловік покликав молоду господиню: 
- А де твій татко? 
- Де татко мій? Татко і два брати воюють зі шведами, вони козаки. 
- А яким зіллям ти мене вчора пригостила? І спав добре, і бадьорим встав. 
- Люди зовуть цю траву заспокійник пахучий. 
- А як же тебе звуть, красуню? 
- Мотрею. А татко й мама зовуть мене Материнкою. 
- Ця травичка добра, як ти, Материнко! Тепер це зілля буде твоїм іменем зватися, душа моя! І незнайомець поцілував Мотрю. А коли сідали до карети, менший із шаблею шепнув на вухо Материнці: 
- А ти знаєш, хто тебе поцілував? 
- Не знаю. 
- Сам Петро Великий! 
- Що великий, я і сама бачу. Головою стелю дістає. Відтоді, кажуть, і почали називати заспокійника пахучого материнкою.

Легенда про вербу й калину

Жила колись, в одному із сіл України, дівчинка Калина зі своєю мамою Вербеною. Росла дівчинка милою та чемною, вродливою та доброю, і була вона чарівницею: збирала трави, лікувала пташок та дерева. Дізнались про Калину злі люди і вирішили згубити її, щоб завоювати українську землю, наслати біду та хвороби.

День був ясний і теплий, коли пішла дівчинка в гори горобчиків годувати, льон, прибитий дощем до землі, піднімати. Довго ходила Калинка, стомилася і вирішила відпочити коло кринички, напитися води. Схилилася над нею, у жменю води взяла і краплиночку пташці дала. Аж раптом почула рідний матусин голос  іздаля: «Калино, Калино, не пий водиці…» Дівчина дуже хотіла пити й не звернула на це увагу. Та тільки-но перші краплі водички до губ піднесла, пташка маленька крилом їх знесла. Вдруге воду до губ піднесла – і навік деревом – калиною над водою зросла… Бігала мати. Плакала. Шукала, та вже доньки любої не застала. На тому місці гарне і пишне деревце стояло, сльозинки-намистинки сіяло. Схилилася мати над криницею, затулила серцем ту воду-кровицю і проросла над нею вербою. Минуло від тоді багато років, та матуся-верба все оберігає водні джерела, аби люди ніколи не зазнали лихих чарів.

                                          Легенда про волошку

Одного разу закохалася русалка в молодого красивого парубка Василя. Здалеку під прикриттям очерету невідривно слідкувала вона за красенем-юнаком. Але одного разу, коли підійшов Василь до річки умитися, вона не витримала і постала перед ним у всій своїй красі. Вони покохали одне одного, і стала русалка кликати юнака у свою водну стихію, а Василь Легенди про рослиниумовляв її залишитися на землі. У всьому в них було розуміння, не могли вони лише домовитись, де їм жити разом. І коли зрозуміла русалка, що не залишить Василь-хлібороб свою рідну землю, у відчаї перетворила його в скромну квітку, що росте на полях, але цвітом нагадує голубу стихію. Люди ж співчуваючи молодому хлопцеві та його матері, в якої він був один, в пам´ять про нього назвали цю квітку іменем юнака – Васильком. Може через те в багатьох районах України волошку називають саме так – “васильок”. 
А інша легенда розповідає, що одного разу небо дорікнуло хлібному полю у вдячності... – Все, що населяє землю, дякує мені, - сказало воно, - квіти посилають свій аромат, ліси – таємничий шепіт, птахи – спів, тільки колосся твого поля не складає мені подяки, хоча я напуваю твоє коріння життєдайним дощем, заставляю дозрівати важкі зерна.
- Навпаки, ми дуже вдячні тобі, - заперечили колоски. Ми прикрашаємо землю морем зелені, але у нас немає можливості піднятися до тебе і віддячити по-іншому. Допоможи нам, і ми будемо вічно вдячні тобі. 
- Гаразд, -- відповіло небо. – Якщо ви не можете піднятися до мене, я зійду до вас. І небо наказало землі виростити серед колосся прекрасні сині квіти – частинки його самого. З того часу стебла хлібних злаків при кожному подиху вітру нахиляються до посланців синього неба і шепочуть їм ніжні слова любові.

Легенда про полин

  У сиву давнину, серед степу широкого, в пустинних краях, у одного бідняка росла дочка-красуня на ім'я Полин. Одного разу пішла вона у степ збирати квіти, побачив її там жорстокий, чванливий і підступний хлопець, син багачів.

Сподобалася йому дівчина, адже славилася вона красою в навколишніх краях.  Став вимагати, щоб вона вийшла за нього заміж. Відмовила йому Полин, відкинула усі його домагання. Тоді хлопець, щоб помститися дівчині, проспівав в компанії людей куплет пісні про те, що він збезчестив дочку бідняка і віднині дозволяє усім глумитися над нею. 
    Осоромлена Полин, щоб уникнути ганьби, осідлала коня і, гірко плачучи, помчала в степ широкий. Син багачів відправив  вслід за нею своїх охоронців. Довго мчала дівчина степом, потім зупинила скакуна і попросила у степу: "Заховай мене". Коли до місця прибули вершники, то побачили одного коня, а на тлі зеленої трави ріс невеликий сірий кущик. Так Полин стала дочкою широкого степу. Але і лихому, підлому хлопцеві була призначена нерадісна доля. Він перетворився на траву, polin1насіння якої, потрапляючи в шерсть овець, пронизує тіло тварин. Цієї трави стороняться тварини і люди.
А Полин окропила своїми сльозами землю, і де падала її сльозина, там виростала гірка трава. Навесні вона дуже гірка, як сльози дівчини. Ця трава дістала в народі назву полин і поширилась майже по всьому світу. Багато цієї цінної лікарської трави і в наших краях...

 

 

docx
Додано
15 березня 2018
Переглядів
10609
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку