Рекомендовано для використання педагогами початкових класів. Розробка може стати у пригоді під час підготовки та проведення міні- проекту з природознавства з даної теми в 2 класі.Передбачає групову роботу в тематичних центрах. ряд творчих креативних завдань.
Тема: Міні –проект. Квіти в моєму житті
Вид проекту за домінуючою діяльністю: практико - орієнтований
Мета проекту: збір інформації про квіти, складання діалогу квітів, розучування пісень про квіти та набуття дизайнерських навичок, пов’язаних із квітами.
Тривалість проекту: 10 днів
Ключові компетентності:
вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
загально мовленнєві вміння і навички:
контрольно-оцінні вміння:
інформаційно-комунікативна:
загальнокультурна:
здоров’язбережувальна:
соціальна: співпрацює в команді
Предметні компетентності ( очікувані результати)
Початковий рівень:
Середній рівень:
Достатній рівень: - шукає (за завданням вчителя) інформацію в енциклопедіях (довідниках чи науково – популярних виданнях), інтернеті та в інтерв’ю з працівниками квіткової крамниці про квіти з метою створення колективного міні – проекту;
Високий рівень:
Етапи навчального проекту
І. Планування роботи учнів над створенням міні – проекту «Квіти в моєму житті» (випереджувальна діяльність).
1.1. Повідомлення вчителем теми та мети проекту, його тривалості.
1.2.Об’єднання учнів у тематичні центри (за бажанням).
ІІ. Самостійна творча діяльність учнів: знаходження учнями (за завданням учителя) інформації в енциклопедіях (довідниках чи науково – популярних виданнях), інтернеті та отриманому у працівників квіткової крамниці інтерв’ю про квіти з метою створення колективного міні - проекту.
2.1. «Музичний центр»: збір і розучування пісень про квіти.
Форма реалізації: імпровізований концерт;
2.2. «Народознавчий центр»: легенди про квіти українського віночка.
Форма реалізації: виступи - повідомлення з використанням ілюстрацій квітів. (Додаток 4)
2.3.«Дизайнерський центр»: інтерв’ю з працівниками квіткової крамниці.
Форма реалізації: короткий майстер – клас із плетіння вінків, оформлення квіткових композицій, ікебан ( на вибір учнів).
2.4. «Театральний центр»: складання діалогу квітів.
Форма реалізації: інсценізація складеного діалогу квітів.
(Термін виконання – 9 днів)
ІІІ. План проведення уроку (10 день)
3.1. Відгадування учнями загадок з метою об’єднання всіх відгадок у тему уроку. ( Додаток 1)
3.2. Пригадування назв найбільш відомих квітів (за малюнками).(Додаток 2)
3.3. Описування усно краси квітів та позитивних емоцій, які вони викликають, за репродукцією картини К. Білокур «Квіти за тином». (Додаток 3)
4. Пояснення учнями значення квітів у житті людини за поданою схемою. (Додаток 4).
5. Читання учнями казки Б. Вовка «Чиї квіти найгарніші?». (Додаток 5)
6. Короткий аналіз учнями змісту прочитаного.(Додаток 6)
7. Розташування назв квітів у відповідності до пори їхнього цвітіння. (Додаток 7)
8. Називання учнями місць, де ростуть квіти. Гра «Квітко, квітко, де твоя домівка?». (Додаток 8)
ІY. Реалізація учнями проектної діяльності:
4.1.Презентація групами творчих завдань.
а) «Музичний центр»: імпровізований концерт пісень про квіти;
б) «Народознавчий центр»: розповідання легенд про квіти українського віночка з використанням відповідних ілюстрацій;
в) «Дизайнерський центр»: короткий майстер – клас із плетіння вінків, оформлення квіткових композицій, ікебан;
г) «Театральний»: інсценізація складеного діалогу квітів.
4.2. Висловлення учнями оцінних суджень про власну роботу та роботу, виконану однокласниками.
4. 3. Оцінювання проектної діяльності за визначеними критеріями.
Додаток 1
І перед вітром не схиляю.
Буваю жовтий, полум’яний,
І наче яблуко, рум’яний.
В саду я квітну навесні,
Скажи, яке ім’я мені? (Тюльпан)
Квітка ця, на жаль, колюча. (Троянда)
Рожеву, синю, ніжно – білу.
Стоїть, неначе їжачок,
У неї сотні пелюсток. (Айстра)
Сестрички маленькі.
Очка - золотенькі,
А вічки – біленькі. (Ромашки)
Додаток 2
_____________________ _________________________
____________________________ ______________________________
_____________________ ________________________
- Які квіти ви ще знаєте? Запишіть їхні назви.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Додаток 3
- Розгляньте репродукцію картини української художниці Катерини Білокур. Опишіть усно красу квітів та позитивні емоції, які вони викликають:
Додаток 4
- Поясніть значення квітів у житті людини, користуючись поданою схемою:
Схема «Значення квітів у житті людини»
Для
Для окраси милування їхньою
осель, красою
громадських у природі
місць
Значення квітів Для привітань
у житті людини і подарунків
Для Для
прикрашання супроводження
подвір’їв, парків , традицій,
скверів обрядів
Додаток 5
- Прочитайте казку:
Б. Вовк «Чиї квіти найгарніші?»
Одного разу засперечалися пори року: чиї квіти найгарніші?
Тупнула чобітком Весна – і де сніг лежав, струмки задзюрчали. Зазеленіла травиця. Земля вкрилася підсніжниками,пролісками, анемонами, нарцисами…
- Мої квіти - найкращі, - мовила Весна.
- Ні, - заперечило Літо.
Змахнуло сонячним капелюшком – і враз заквітчало ліс і поле. З духмяної конюшини збирає солодкий сік джміль. В гаях, на долах і на луках побачиш волошку, материнку, іван – чай. Ніжно визирають з трави зірочки гвоздики. Щедрі барви літа!
Аж холодом від заздрощів війнула Осінь. І зблякли килими Літа.
-Мої квіти не гірші, - так сказала Осінь і повела багряним рукавом. Зацвіли верес, цикорій, гусячі лапки. Вдруге кульбаба і конюшина розквітли…
А що ж Зима? Засипала снігом і ліс, і луки, і поле. Снігом дороги й дахи вкрила. Її квіти живуть за склом оранжереї: цикламени, бегонія, орхідеї.
Додаток 6
Дайте відповіді на запитання:
- Про що засперечалися пори року?
- Якими квітами вкрила землю Весна?
- Якими квітами Літо заквітчало ліс і поле?
- Які квіти розквітли восени?
- Де живуть квіти Зими?
- Чиї квіти найкращі? Чому?
Додаток 7
- Розташуйте назви квітів у відповідні колонки таблиці за порою їхнього цвітіння:
Чорнобривці, волошки, крокуси, хризантеми, підсніжники, айстри, ромашки, проліски, нагідки.
Пора цвітіння квітів
Весна |
Літо |
Осінь |
|
|
|
Додаток 8
Гра «Квітко, квітко, де твоя домівка?»
Вчитель зачитує назву квітки, а учні називають місце, де вона росте. Наприклад:
Конвалія - ліс
Мак - поле
Троянда - клумба
Орхідея – кімната, оранжерея, тощо.