Міні- проект "Квіти в моєму житті"

Про матеріал

Рекомендовано для використання педагогами початкових класів. Розробка може стати у пригоді під час підготовки та проведення міні- проекту з природознавства з даної теми в 2 класі.Передбачає групову роботу в тематичних центрах. ряд творчих креативних завдань.

Перегляд файлу

Тема:  Міні –проект. Квіти в моєму житті                                                     

Вид проекту за домінуючою діяльністю: практико - орієнтований

Мета проекту: збір інформації  про квіти, складання діалогу  квітів, розучування пісень про квіти та набуття дизайнерських навичок, пов’язаних із квітами.                  

Тривалість проекту: 10 днів

 Ключові компетентності:

вміння вчитися:

навчально-організаційні вміння і навички:

  • знає і дотримується режиму навчальної діяльності ;

загально мовленнєві вміння і навички:

  • спілкується під час виконання групових і колективних завдань;

контрольно-оцінні вміння:

  • висловлює оцінні судження;

інформаційно-комунікативна:

  • планує створення повідомлення;

загальнокультурна:

  • дотримується норм поведінки учня на уроці;

здоровязбережувальна:

  • дотримується гігієнічних норм під час уроку;

соціальна: співпрацює в команді

           Предметні компетентності ( очікувані результати)          

Початковий рівень:

  • пригадує назви найбільш відомих квітів;
  • називає місця, де ростуть квіти;

Середній рівень:

  • пояснює значення квітів у житті людини;
  • розташовує назви квітів у відповідності до пори їхнього цвітіння;

Достатній рівень:                                                                                                                  -    шукає  (за завданням вчителя) інформацію  в енциклопедіях (довідниках чи науково – популярних виданнях), інтернеті та в інтерв’ю з працівниками квіткової крамниці  про квіти  з метою створення колективного міні – проекту;

 

Високий рівень:              

  • створює  колективний  міні - проект «Квіти в моєму житті»: імпровізований концерт пісень про квіти; розповідання легенд про квіти українського віночка з використанням ілюстрацій; короткий майстер – клас із плетіння вінків, оформлення квіткових композицій, ікебан; інсценізація складеного діалогу квітів;
  • презентує  творче завдання;
  • висловлює оцінні судження про власну роботу та роботу, виконану однокласниками.

                             Етапи навчального проекту

І. Планування роботи учнів над створенням міні – проекту   «Квіти в моєму житті» (випереджувальна діяльність).        

1.1. Повідомлення вчителем теми та мети проекту, його тривалості.

1.2.Об’єднання учнів у  тематичні центри (за бажанням).

ІІ. Самостійна творча діяльність учнів:  знаходження учнями (за завданням учителя)  інформації  в енциклопедіях (довідниках чи науково – популярних виданнях), інтернеті та отриманому у працівників квіткової крамниці інтерв’ю про квіти з метою створення колективного міні - проекту.

2.1. «Музичний центр»: збір і розучування  пісень про квіти.

Форма реалізації: імпровізований концерт;

2.2. «Народознавчий центр»:  легенди про квіти українського віночка.

 Форма реалізації: виступи - повідомлення з використанням ілюстрацій  квітів. (Додаток 4)

2.3.«Дизайнерський центр»: інтерв’ю з працівниками квіткової крамниці.

Форма реалізації:  короткий майстер – клас із плетіння вінків, оформлення квіткових композицій, ікебан ( на вибір учнів).

2.4. «Театральний центр»: складання діалогу квітів.

Форма реалізації: інсценізація складеного діалогу квітів.

 (Термін виконання – 9 днів)

 ІІІ. План проведення уроку (10 день)

3.1. Відгадування учнями загадок з метою об’єднання  всіх  відгадок у тему уроку. ( Додаток 1)

3.2. Пригадування назв найбільш відомих квітів (за малюнками).(Додаток 2)

3.3. Описування усно краси квітів та позитивних емоцій, які вони викликають, за репродукцією картини К. Білокур «Квіти за тином». (Додаток 3)

4. Пояснення учнями значення квітів у житті людини за поданою схемою. (Додаток 4).

5. Читання учнями казки  Б. Вовка «Чиї квіти найгарніші?». (Додаток 5)

6.  Короткий аналіз  учнями змісту прочитаного.(Додаток 6)

7. Розташування назв квітів у відповідності до пори їхнього цвітіння. (Додаток 7)

8. Називання учнями місць, де ростуть квіти. Гра «Квітко, квітко, де твоя домівка?». (Додаток 8)

ІY. Реалізація учнями проектної діяльності:            

4.1.Презентація групами творчих завдань.               

а) «Музичний центр»: імпровізований концерт пісень про квіти;

б) «Народознавчий центр»: розповідання  легенд про квіти українського віночка з використанням відповідних ілюстрацій;

в) «Дизайнерський центр»: короткий майстер – клас із плетіння вінків, оформлення квіткових композицій, ікебан;

г) «Театральний»: інсценізація складеного діалогу квітів.

4.2. Висловлення  учнями оцінних суджень про власну роботу та роботу, виконану  однокласниками.

4. 3. Оцінювання  проектної діяльності за визначеними критеріями.                                                 

 

                                                                                                               Додаток 1  

http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/4/81/66/81066103_large_1310927372_48750062_1253048254_34_wwwnevsepiccomua.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Відгадайте загадки і скажіть, кому феєчка подарує кришталеві росинки:

 

  1. Я гордо голову тримаю

І перед вітром не схиляю.                                                                                               

 Буваю жовтий, полум’яний,

 І наче яблуко,  рум’яний.

       В саду я квітну навесні,

 Скажи, яке ім’я мені? (Тюльпан)

  1. І красива, і пахуча

Квітка ця, на жаль, колюча. (Троянда) 

  1. Осіння квітка сукню вділа

Рожеву, синю, ніжно – білу.

      Стоїть, неначе їжачок,

      У неї сотні пелюсток. (Айстра)

  1. Виросли на лузі

Сестрички маленькі.

 Очка - золотенькі,

 А вічки – біленькі. (Ромашки)

  •          Доберіть до відгадок спільне слово і  дізнайтесь тему нашого уроку.

                                                                                                        Додаток 2                      

  • Розгляньте малюнки квітів. Підпишіть назву кожної із них:

 

 

 

 

_____________________                          _________________________

 

 

 

 

____________________________                                       ______________________________ 

 

 

 

 

_____________________                               ________________________

-  Які квіти ви ще знаєте? Запишіть їхні назви.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                          Додаток 3

-  Розгляньте репродукцію картини української художниці Катерини Білокур. Опишіть усно  красу квітів та позитивні емоції, які вони викликають:

http://referat.znate.ru/pars_docs/tw_refs/69/68620/68620_html_328593e.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                           Додаток 4                  

- Поясніть значення квітів у житті людини, користуючись поданою схемою:

Схема «Значення квітів у житті людини»

 

 

  

                                                                     Для

                  Для окраси                   милування їхньою

 осель,            красою

                громадських          у природі

                     місць

  

 Значення квітів         Для привітань

 у житті людини            і подарунків

 

 

                              Для                                         Для

 прикрашання                                      супроводження

                    подвір’їв, парків              ,                          традицій,

                           скверів                                    обрядів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

- Прочитайте казку:                                                             

                                 Б. Вовк «Чиї квіти найгарніші?»

  Одного разу засперечалися пори року: чиї квіти найгарніші?

  Тупнула чобітком Весна – і де сніг лежав, струмки задзюрчали. Зазеленіла травиця. Земля вкрилася підсніжниками,пролісками, анемонами, нарцисами…

- Мої квіти -  найкращі, - мовила Весна.

- Ні, - заперечило Літо.

  Змахнуло сонячним капелюшком – і враз заквітчало ліс і поле. З духмяної конюшини збирає солодкий сік джміль. В гаях, на долах і на  луках побачиш волошку, материнку, іван – чай. Ніжно визирають з трави зірочки гвоздики. Щедрі барви літа!

  Аж холодом від заздрощів війнула Осінь. І зблякли килими Літа.

-Мої квіти не гірші, - так сказала Осінь і повела багряним рукавом.   Зацвіли верес, цикорій, гусячі лапки. Вдруге кульбаба і конюшина розквітли…

  А що ж Зима? Засипала снігом і ліс, і луки, і поле. Снігом дороги й дахи вкрила. Її квіти живуть за склом оранжереї: цикламени, бегонія, орхідеї.

 Додаток  6

     Дайте відповіді на запитання:

- Про що засперечалися пори року?

- Якими квітами вкрила землю Весна?

- Якими квітами Літо заквітчало ліс і поле?

- Які квіти розквітли восени?

- Де живуть квіти Зими?

- Чиї квіти найкращі? Чому?

                  

Додаток 7

- Розташуйте назви квітів у відповідні колонки таблиці за порою їхнього цвітіння:

Чорнобривці, волошки, крокуси, хризантеми, підсніжники, айстри, ромашки, проліски, нагідки.

 

Пора цвітіння квітів

 

Весна

 

Літо

 

Осінь

 

 

 

 

 

         Додаток 8

  Гра «Квітко, квітко, де твоя домівка?»

   Вчитель зачитує назву квітки, а учні називають місце, де вона росте. Наприклад:

Конвалія - ліс

Мак - поле

Троянда - клумба

Орхідея –  кімната, оранжерея, тощо.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Маслієнко Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
15 березня 2018
Переглядів
6536
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку