Урок астрономії в 11 класі.
Тема. Закони Кеплера.
Мета: розглянути закони руху космічних тіл (закони Кеплера), розширити знання учнів про навколишній світ та межі уявлення учнями про практичну цінність законів Й.Кеплера;
розвивати навички логічного мислення учнів та наукового підходу до вивчення світу;
формувати пізнавальну активність учнів, їх зацікавленість у вивченні Всесвіту, його законів та їх практичного значення.
Основні поняття: еліпс, фокуси еліпса, велика і мала півосі еліпса, ексцентриситет, радіус-вектор планети, перигелій, афелій, небесна механіка.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
Психологічна хвилинка ,,Я бажаю собі…“
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Формулювання теми і завдань уроку
Як рухаються планети в Сонячній системі? Якими законами їх рух можна пояснити?Сьогодні ми побачимо як застосовуються знання з фізики та математики для опису руху небесних тіл.
ІV. Вивчення нового матеріалу
V. Закріплення матеріалу
1. У яку пору року орбітальна швидкість Землі найбільша?
2. Чому Меркурій важко побачити на небі, хача він буває яскравішим за Сіріус?
3. Задача. Середня відстань від Сонця до Марса в 1,52 рази більша, ніж середня відстань від Сонця до Землі. У скільки разів більше триває марсіанський рік, ніж земний?
Розв’язання
Відповідь: в 1,9 разів.
VІ. Підсумки уроку
Усі космічні тіла рухаються згідно із законом всесвітнього тяжіння, який був відкритий Ньютоном. Закони Кеплера описують форми орбіт, швидкості руху планет та періоди обертання навколо Сонця. Закони Й.Кеплера стали початком космічної ери людства.. .Подорожі людини до інших планет сонячної системи цілком реальні.
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати §5 з теми 1 (с.24)