міні-проєкт "Опале листя-шкода чи користь?"

Про матеріал
Дослідити наслідки спалювання опалого листя, розкрити небезпеку продуктів горіння для навколишнього середовища і здоров’я людини, знайти та запропонувати альтернативні способи утилізації та використання опалого листя. Формування екологічної культури учнів та сприяння поширенню цього досвіду. Виховувати свідоме та бережне ставлення до навколишнього середовища.
Перегляд файлу

Міні-проєкт “Опале листя -шкода чи користь ?”

ОЗ Менська гімназія

Вчитель біології Мекенченко Олена Іванівна

Мета: дослідити наслідки спалювання опалого листя, розкрити небезпеку продуктів горіння для навколишнього середовища і здоров’я людини, знайти та запропонувати альтернативні способи утилізації та використання опалого листя. Формування екологічної культури учнів та сприяння поширенню цього досвіду. Виховувати свідоме та бережне ставлення до навколишнього середовища.

Завдання: запропонувати заходи стосовно зменшення випадків спалювання листя на території міста Мена, поширювати досвід про використання опалого листя, як листового перегною та мульчі. Переконувати у необхідності створення компостних ям у домашніх господарствах. Провести дослідження про вплив листового перегною на ріст овочевих культур та кімнатних квіткових рослин.

Строки проведення дослідження: осінь 2019 – зима 2021.

Об’єкт дослідження: опале листя з дерев.

Предмет дослідження: екологічно чисті способи використання опалого листя.

Методи досліджень та їх складові: спостереження в природі за опалим листям, експерименти з овочевими культурами та деревами на присадибних ділянках, експерименти з квітковими рослинами із застосуванням листового перегною з подальшим описом, порівнянням, аналізом та висновками.

Результати досліджень:
1) Використання опалого листя з горіха для укриття восени на зиму грядок з часником і цибулею дало можливість перезимувати рослинам без шкоди для їхнього подальшого розвитку (Додаток 1).  Навесні листя прикопується в грядки. Такий результат дало укривання троянд та хризантем на зиму.

2) Сприятливий результат дає обкопування дерев з додаванням опалого листя з горіха, ріст яблуні покращується (Додаток 2, 3).

3) Підготовлена грядка восени на огірки, з прикопуванням опалого листя (Додаток 4), на наступний рік дала гарний врожай огірків (Додаток 5).

4) Листя прибране восени з дерев біля гімназії (Додаток 6), було вивезене на пришкільні навчально-дослідні ділянки, чим покращило структуру грунту (Додаток 7).

5) Закладка компостних ям дала можливість утилізувати опале листя з подальшим використанням листового перегною для проведення експериментів (Додаток 8).

6) Використання опалого листя, як підстилка в пташнику, дало можливість покращити температурний режим для курей, а це сприяло кращій яйценосності птахів взимку. А навесні підстилку разом з послідом було перенесено в компостну яму. (Додаток 9).

7) Проведений в 2019 році експеримент з вирощування часнику на зелень в кімнатних умовах, з додаванням листового перегною, дав позитивний результат (зелень у вазонах з листовим перегноєм була краща ніж у вазонах з одним грунтом). (Додаток 10).

8) Такий же результат отримали з кімнатними рослинами Гіпіаструмами. У 2020-2021 році краще і швидше розвиваються рослини у вазонах з додаванням листового перегною. (Додаток 11).

Висновки:  листя, що опадає восени з дерев – не сміття. Розкладаючись у ґрунті, воно збагачує мінеральними і органічними речовинами, структурує  ґрунт, покращуючи його якість, створює умови для розвитку ґрунтової мікрофлори і фауни. У лісі ніхто не готує ґрунт – природа робить його сама з щорічно отримуваного матеріалу – опалого листя. Отже, воно корисне. Використання листового перегною у вирощуванні кімнатних рослин та овочевих культур також дає позитивний результат (рослини швидше і краще розвиваються).(Додаток 12).

Отже, доцільно знаходити екологічно чисті способи переробки опалого листя та поширювати цей досвід серед учнів та населення нашого міста та країни вцілому через ЗМІ, інтернет, телебачення щоб зберегти чистоту навколишнього середовище та здоров’я людей.

Бібліографія:

  1. Бойчук Ю.Д., Солошенко Е.М, Бугай О.В. Екологія і охорона навколишнього середовища: Навч.посібник. - Суми, 2002. - 284с.
  2. https://ukr.media/opale-listya/ 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

Додаток 2.

Додаток 3.

Додаток 4.

Додаток 5.

Додаток 6.

Додаток 7.

Додаток 8.

Додаток 9.

 

Додаток 10.

22 грудня 2019р.

6 січня 2020р.

16 січня 2020р.

 

Додаток 11.

 

Додаток 12.

docx
Додано
5 січня 2022
Переглядів
1084
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку