Міні-проєкт «Квіти в моєму житті»
Назва проєкту: Квіти в моєму житті
Обґрунтування квіти полонять нас своєю красою
вибору проблеми: настільки, що ми деколи навіть не
здогадуємося, як мало ми знаємо про них.
Школярі мають недостатні знання про
символіку квітів, часто малюють букети,
де зібрано квіти, які мають різну пору
цвітіння, плутають квіти садові та польо-
ві. Цей проект допоможе розширити уявле-
ння дітей про квіти, збагатить їх новими
знаннями.
Мета проєкту: збагатити знання учнів про красу навколишнього світу – квіти, показати значення квітів для людини, використання їх у народних звичаях, розвивати спостережливість, пам’ять, мислення учнів, уміння злагоджено працювати у групах, самостійно здобувати інформацію, розподіляти обов’язки між членами групи, виховувати самостійність, любов до природи, шанобливе ставлення до культури українського народу.
Завдання проєкту:ознайомити учнів із квітами, зацікавити учнів проблемою збереження квітів, навчити дітей самостійно здобувати інформацію, працюючи з різноманітними текстами, випустити стінну екологічну газету, використовуючи отриману інформацію, зібрати матеріали проєкту в тематичну папку.
ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОЄКТУ:
І. Підготовчий етап проекту
( Зазделегідь готує вчитель)
ІІ. Організаційний етап проекту
(Відбувається на попередньому уроці.)
Учні вже об’єднані у групи: І група – «Веснянки»; ІІ група – «Літечко». Учні вже розпочали роботу над проєктом: ознайомилися з квітами, які ростуть удома, на подвір’ї тощо, поповнили свої знання з довідкової літератури.
ІІІ. Діяльнісний етап проєкту
(Учні сидять групами.)
Учитель: Квіти, квіти… чарівні квіти,
Кольорові, великі й малі…
Ви умієте душу зігріти,
Бо й самі ви – душа землі.
(Н.Красоткіна)
(На дошку біля назви проєкту кріпиться плакат: «Квіти – душа Землі».)
Слово вчителя
Ми продовжуємо роботу над проєктом «Квіти в моєму житті». З давніх-давен рослини були для людини тим добро творцем, якого вона шанувала й обожнювала всі часи. Тому сьогодні ми поговоримо про вічні супутники людського життя і в горі, і в радощах – квіти. Кожна група презентує власні здобутки та відкриття з теми.
Бесіда
1) Де в природі зустрічаються квіти?
2) Поясніть значення вислову на нашому плакаті: «Квіти – душа Землі».
Розповідь учителя з виконанням мультимедійної презентації 1 (розмаїття весняних та літніх квітів)
Споконвіку шанують в Україні квіти. Нема жодної української хати, біля якої дбайливі руки господині не насіяли б квітів. Вони милують око, ніжно хвилюють душу, міцно прив’язують наші серця до рідної домівки. Мільярди квітів і трав на Землі утворюють смарагдово-зелені килими луків, левад, заквітчані мальовничі галявини лісів та парків, квітники скверів та клумби біля наших осель.
Презентація 2 «Квіти біля наших осель»
Українська хата особливо відрізняється від житла інших народів великою кількістю квітів.
Палахкотять біля вікон животрепетним вогнем мальви і жоржини, чорнобривці і маки, буяють різнобарв’ям нагідки, троянди, ромашки, гвоздики й айстри.
Квіти входять до великої групи представників рослинного світу, яких налічується до 600 тисяч. Усіх їх називають флорою Землі.
(Висловлюються всі члени групи згідно розподіленими ролями та планом, демонструють свої малюнки, вірші, розповіді, фото)
(Учні співають пісню Р. Галагана «Ромашки» та танцюють)
В шовковій травичці, Взую черевички,
Танцювали хоровод, Мене візьмуть у танок
Ромашки-сестриці. Ромашки-сестрички.
Приспів: Приспів.
Ніжні довгі і стрункі 3) Потанцюємо танок,
Зелені листочки, Заплету косички,
Сонечкові усміхались Одягнуть мені вінок
Білі пелюсточки. Ромашки-сестрички.
6.Робота в групах. Створення стіннівки «Весняний та літній букети»
Оформлення газети.
ІV. Узагальнюючий етап проєкту
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Учень: Що значить квіти в нашому житті…
Вони нас вчать любові й доброти,
Вони дають наснагу і натхнення,
Вони дарують радість сьогодення.
Що значать квіти в нашому житті…
Рожеві, білі, ніжно-голубі.
Даруємо коханим їх ми людям,
Плекаємо, ростимо і голубим.
3. Підбиття підсумків. Оцінювання результатів
Вчитель:
Квіточка до квіточки
Складається букет,
І тягнуться до сонечка
Пелюсточки, як мед.
Хай ваша дружба кріпне
Й повага хай зросте,
Чарівна квітка дружби
У класі хай цвіте!
1