Міні–зошит культуротворчих завдань з теми:
«Тарас Шевченко «Іван Підкова».
Подолавши всі сходинки цього міні-зошита, ти опинишся на вершині, яка зветься «Я – творча особистість».
Будь уважним, адже попереду тебе чекають не зовсім прості, а часом - дуже складні завдання!
Б.Шоу казав: «Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність».
Отже, дій, не бійся, йди сміливо вперед!
Міні–зошит культуротворчих завдань з теми:
«Тарас Шевченко «Іван Підкова».
учня (учениці) 6 класу
_______________________________
Новогригорівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів - філії опорного закладу – КЗ «Нікольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 імені Якименка А.Д. Нікольської районної ради Донецької області» опорна школа
Учитель української мови і літератури:
Ярошук О.В.
2018 - 2019 н. р.
СХОДИНКА «Я- ХУДОЖНИК»
Дослідники вважають Тараса Шевченка першим українським художником-мариністом, зачинателем нової течії українського національного художнього мистецтва, яка сьогодні іменується як «мариністика», тобто напрямок художнього зображення морських пейзажів, моряків і моря.
Першим відомим мистецьким твором Тараса Шевченка на морську тематику є картина «Гамалія», автоілюстрація до однойменної поеми, намальована олійними фарбами в Петербурзі.
Завдання: що спільного між поемою Шевченка «Іван Підкова» та картиною «Гамалія»?__________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання: уяви, що ти знаходишся на березі моря, під тобою камінці, але вони всі сірого кольору; розфарбуй їх, передай за допомогою кольору свої враження від поеми «Іван Підкова».
Завдання: створи власну ілюстрацію до поеми Т.Шевченка «Іван Підкова».
СХОДИНКА «Я – МАНДРІВНИК»
Завдання: склади графічну карту подорожі Івана Підкови.
Завдання: випиши зорові та слухові образи з поеми «Іван Підкова»
Зорові |
Слухові |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
СХОДИНКА «Я – КОРАБЛЕБУДІВНИК»
Завдання: побудуй макет козацької чайки
СХОДИНКА «Я – МУЗИКОЗНАВЕЦЬ»
Завдання: намалюй музичні інструменти, які б ти використав для музичного супроводу поеми «Іван Підкова».
СХОДИНКА «Я – ТЕАТРАЛ»
Завдання: опиши або створи декорації для вистави «Іван Підкова»___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання: намалюй костюми для вистави «Іван Підкова»
СХОДИНКА «Я – ЛІТЕРАТУРОЗНАВЕЦЬ»
Завдання: знайди у поемі рядки, які підтверджують, що Т. Шевченко: 1) щирий патріот України:______________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
2) вільнолюбна людина: ________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
3) оптиміст, бо вірить у щасливе майбутнє: _______________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
4) мужня людина:______________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання: поєднай поняття:
Лірика |
1). Епос, лірика, драма |
Ліричний твір |
2). це великий віршований, переважно ліро-епічний твір, у якому зображено важливі, яскраві події, виражено їх сприйняття та оцінку.
|
Ліро-епічний твір |
3). художній твір, у якому через образ ліричного героя висловлено авторські думки, емоції, почуття.)
|
Поема |
4). 1.Один із трьох родів художньої літератури, в якому навколишня дійсність зображується шляхом передачі почуттів, настроїв, переживань, емоцій ліричного героя чи автора. 2. Певний віршовий твір або сукупність творів. |
Історична поема |
5). це твір, написаний у літературному жанрі, який поєднує зображальні та виражальні засоби, притаманні ліриці та епосу.
|
Роди літератури |
6). ліро-епічний твір, в якому діють реальні історичні особи та художньо зображуються якісь історичні події. |
СХОДИНКА «Я – МОВОЗНАВЕЦЬ»
Завдання: випиши з поеми:
Іменники - власні назви______________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
Прикметники, які означають кольори____________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
Дієслова, які змальовують дії моря_______________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
Звертання ____________________________________________________
____________________________________________________________
Речення з прямою мовою_______________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
СХОДИНКА «Я-ПЕРЕКЛАДАЧ»
Завдання: перед тобою уривки з поеми «Іван Підкова», написані англійською мовою. Твоє завдання – вписати пропущені слова українською мовою.
The black ____________ is due to Liman
Sky, the ______________is falling.
The blue ______________ is a beast
That's groaning, then honey.
And the sea starts boiling (again).
Blue sea; along the ___________
_____________and on the wave
Silently looks.
Завдання: спробуй зробити свій переклад поеми англійською мовою.
СХОДИНКА «Я- ІТ-СПЕЦІАЛІСТ»
Переглянь електронну книжку до поеми «Іван Підкова»
http://www.ourboox.com/book-preview/385742/
Завдання: спробуй створити свою власну електронну книжку.
Переглянь буктрейлер до казки І.Франка «Лис Микита».
https://www.youtube.com/watch?v=2SiVL__TTe4
Завдання: спробуй створити буктрейлер або презентацію до поеми Т.Шевченка «Іван Підкова».
ТИ З УСІМА ЗАВДАННЯМИ ВПОРАВСЯ?
ВІТАЮ!
ТИ – ТВОРЧА ОСОБИСТІСТЬ!
1