12 червня о 18:00Вебінар: Дидактична гра як засіб навчання та виховання дітей із порушеннями зору

Минулий час. Змінювання дієслів минулого часу за числами. Розбір дієслів за будовою

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з граматичною ознакою дієслова минулого часу; вчити змінювати дієслова минулого часу за родами (в однині) й числами з опорою на навчальну таблицю та за зразком; вживати ці дієслівні форми в реченнях і зв’язних висловлюваннях ставити дієслова минулого часу в потрібну родову форму за питанням що робив? (-ла, -ло), що зробив? (-ла, -ло); розвивати навички грамотного письма; виховувати інтерес до вивчення мови.
Перегляд файлу

Тема. Минулий час. Змінювання дієслів минулого часу за числами. Розбір дієслів за будовою

Мета: ознайомити учнів з граматичною ознакою дієслова минулого часу; вчити змінювати дієслова минулого часу за родами (в однині) й числами з опорою на навчальну таблицю та за зразком; вживати ці дієслівні форми в реченнях і зв’язних висловлюваннях ставити дієслова минулого часу в потрібну родову форму за питанням що робив? (-ла, -ло), що зробив? (-ла, -ло); розвивати навички грамотного письма; виховувати інтерес до вивчення мови.

Тип уроку: комбінований урок з використанням дидактичних ігор.

                                                    Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 331)

2. Каліграфічна хвилинка

Щоб правильно писати хвилинку каліграфії треба розпочати.
Сядемо рівненько.
Букви виведем гарненько.

Мі  іл  ль  йон  мільйон

- Зробіть звуко-буквений аналіз слова. Запишіть речення із ним.

- Прочитайте моє речення.

Мільйони людей знаходять у собі сили відмовитися від шкідливих звичок.

— Скажіть, як ви ставитеся до подібних учинків.

1.  Словникова робота

Гра «Алфавіт - стоп!»                                                                                                          

   Вчитель  мовчки проговорює алфавіт. Один із учнів (наприклад, черговий)  дає команду «стоп», а вчитель оголошує ту літеру, на якій він зупинився. Кожна дитина записує якомога більше слів за вивченою категорією.

Наприклад: літера «К». 

Істоти: качка, кенгуру, каменяр, коваль;

Неістоти: кукурудза, каша, календар, клен.

Власні: Київ, Катерина, Кіліманджаро;

Загальні: коридор, кроватка, капуста.

ІІІ.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ                                                                        

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як змінюються дієслова минулого часу.

IV. СПРИЙМАННЯ  Й  УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО  МАТЕРІАЛУ

  1. Спостереження за мовним матеріалом

Робота в групах

1-ша група.

Поставити дієслова у форму минулого часу. Змінити за числами.

Писати —

Малювати —

Читати

Висновок. Дієслова минулого часу змінюються за числами.

2-га група.

Змінити за особами та числами дієслово писав. Виділити закінчення.

я                  писав

ти?            писав

він?           писав

ми?  писали

ви?  писали

вони?  писали

Висновок. Дієслова минулого часу не змінюються за особами (про це свідчить закінчення, яке не змінюється). Дієслова минулого часу змінюються за числами.

3-тя група.

Поставити дієслова у формі минулого часу, спробувати змінити їх за родами. Виділити закінчення.

Писати —         він..,              вона …,                          воно..,

ліпити          він..,              вона …,                          воно..,

Висновок. Дієслова минулого часу змінюються за родами у 3-й особі однини.

2. Складання опорної таблиці

      ДІЄСЛОВА МИНУЛОГО ЧАСУ:

  • змінюються за числами;
  • змінюються за родами (у 3-й особі однини);
  • не змінюються за особами;
  • виражають завершену або незавершену дію.

3. Робота за підручником

Вправа 332

Синіло (що робило?) — мин. ч., одн., с. р.,
ходило (що робило?) — мин. ч., одн., с. р.,
припікало (що робило?) — мин. ч., одн., с. р.,
ворушився (що робив?) — мин. ч., с, одн., ч. р.,
зеленів (що робив?) — мин. ч., одн., ч. р.,
нагадувала (що робила?) — мин. ч., одн., ж. р.,
летіло (що робило?) — мин. ч., одн., с. р.,
обсновувало (що робило?) — мин. ч., одн., с. р.,
бралося (що робило?) — мин. ч., одн., с. р.

3. Фізкультхвилинка (виконувати дію, яка стоїть в мин. часі)

ж.р. – дівч., ч.р. – хл., множ. – всі.

Присідав, тремтіти, стрибала, літав, нахилялась, сидить,  плаче, слухатиме, гойдався, повертались,ховається, сіли, посміхалися, зосередилися.

Правило!

 https://image.slidesharecdn.com/61kkqxwvqowpcs6lrop0-signature-3b258601bab5769ddf3b76be3dfdc4bb4ea25b7c08556d4fbe94d5d23979d596-poli-160715171248/95/4-um-z2015ua-146-638.jpg?cb=1468602863

4. Робота за підручником.

                                                         Вправа 333

https://image.slidesharecdn.com/61kkqxwvqowpcs6lrop0-signature-3b258601bab5769ddf3b76be3dfdc4bb4ea25b7c08556d4fbe94d5d23979d596-poli-160715171248/95/4-um-z2015ua-146-638.jpg?cb=1468602863

 

Спишіть перший абзац тексту, розкриваючи дужки. Поставте дієслова неозначеної форми в минулому часі. Підкресліть дієслова чоловічого роду минулого часу. Визначте будову виділених дієслів.

Правило!
https://image.slidesharecdn.com/61kkqxwvqowpcs6lrop0-signature-3b258601bab5769ddf3b76be3dfdc4bb4ea25b7c08556d4fbe94d5d23979d596-poli-160715171248/95/4-um-z2015ua-147-638.jpg?cb=1468602863 

V.  УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

                                                 Вправа 334 (усно)

Входити — я, ти, він входив; вона входила; воно входило; ми, ви, вони входили.
Говорити — я, ти, він говорив; вона говорила; воно говорило; ми, ви, вони говорили.
Радіти — я, ти, він радів; вона раділа; воно раділо; ми, ви, вони раділи.
Сміятися — я, ти, він сміявся; вона сміялася; воно сміялося; ми, ви, вони сміялися.
Збудувати — я, ти, він збудував; вона збудувала; воно збудувало; ми, ви, вони збудували.

http://portfel.info/_sf/38/35590569.jpg   

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Гра «Незакінчене речення»

  • Особу і число дієслова визначаємо за допомогою... (займенника, питання і закінчення).
  • У теперішньому часі дієслова змінюються... (за особами і числами).
  • В однині дієслово вживається тоді, коли воно означає... (дію одного предмета).
  • Не з дієсловами треба писати... (окремо).

 VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 335 (с. 147),  списати другий абзац, розкриваючи дужки та ставлячи дієслова в минулому часі.

1

 

docx
Додано
2 квітня
Переглядів
545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку