Презентація на тему "Повторення частин мови".

Про матеріал
Презентація підходить до будь-якого підручника. Також може бути використана для самостійного опрацювання матеріалу учнями під час карантину.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ЧАСТИНИ МОВИУрок з української мови у 4 класіВиконала вчитель Слов’янської гімназії м. Києва Зборовська Н. М.

Номер слайду 2

Сьогодні у нас незвичайний урок про мову як най важливіший засіб людського спілкування та вивчені частини мови. Мудра, щедра, багата, розкішна,Осяйна, вогняна, дивовижна,Веселкова, барвиста і ніжна, Але стань, рідна мово, Ще й престижна. В. Федоренко. Яке це диво – людська мова! Без мови неможливе життя людей. Скільки слів в сучасній мові?У нещодавно опублікованому словнику української мови – близько 135000 слів. Більшість дорослих розуміють значення майже 35000 слів, але використовують у 10 разів менше. А скільки людей, на вашу думку, розмовляють українською мовою?Українською мовою розмовляють близько 49 млн. осіб. А що для вас означає мова?

Номер слайду 3

КАЗКА ПРО ЧАСТИНИ МОВИhttps://www.youtube.com/watch?v=t. FUo. H21h. Wa. Q

Номер слайду 4

СКЛАДАННЯ «АСОЦІАТИВНОГО КУЩА» ДО СЛОВА МОВА мила лагідна казкова українська рідна ніжна чарівна мелодійна колискованайдорожча МОВА солов’їна співуча літературна калинова поетична давня багата ніжна народна материнська

Номер слайду 5

ІМЕННИКВідгадування загадки. Я предмети називаю,Навіть рід свій власний маю. На питання хто? що?Залюбки відповідаю. Хто? – зайчисько. Що? – вареник. Здогадались – я (іменник). ВПРАВА «КАРУСЕЛЬ» (повторимо теоретичний матеріал по темі «Іменник»)Іменник – самостійна частина мови, що означає назву предмета і відповідає на питання хто? що?Іменники є назвами істот і неістот.Іменники бувають загальними і власними.Іменники належать до одного з родів (чоловічого, жіночого або середнього). Більшість іменників змінюються за числами. Є два числа: однина і множина. Зміну закінчень іменників називають відмінюванням. Іменники мають 7 відмінків. Кличний відмінок не відповідає на запитання. Його використовують у звертаннях. Зміна іменників за відмінками необхідна для зв’язку з іншими словами. Крім відмінкових закінчень використовують прийменники.

Номер слайду 6

ПРИКМЕТНИКВідгадування загадки. Називає він ознаки,Все він знає про предмет: Липовий,смачний,солодкий,Здогадаєшся, що мед. А про всі його прикмети. Розповів нам хто?(Прикметник)Вправа «Мікрофон»Повторимо, що ми вивчили про прикметник: Прикметник – це самостійна частина мови, що називає ознаку предмета і відповідає на питання який ? яка? яке? які?Прикметники завжди узгоджуються в тому числі, роді, відмінку, що й іменник, з яким він пов'язаний. Прикметник змінюється за числами, відмінками, а в однині – і за родами.

Номер слайду 7

ДІЄСЛОВОВідгадування загадки. Ходить, робить, носить, сіє,Слово плаче і радіє, Усміхається і мріє. Яке слово так діє? (Дієслово)Робота в групах(Що ми вивчили про дієслово?)Дієслово – це самостійна частина мови, що називає дію або стан предмета і відповідає на питання що робить? що робив? що буде робити?У реченні дієслово є присудком. Дієслово має три часи: теперішній, минулий, майбутній. Форму роду мають тільки дієслова минулого часу однини. Рід дієслів залежить від роду пов’язаних з ним іменників. Дієслова теперішнього і майбутнього часу змінюються за особами і числами. Дієслова поділяються на дві дієвідміни. До І дієвідміни належать дієслова, що в 3-й особі множини мають закінчення –уть (-ють). До ІІ дієвідміни належать дієслова, що в 3-й особі множини мають закінчення –ать (-ять). Неозначена форма дієслова – це початкова форма дієслова. Дієслова в неозначеній формі відповідають на питання що робити? що зробити?

Номер слайду 8

ЗАЙМЕННИКВідгадування загадкиЄ добріший друг в іменника, У числівника й прикметника,А звуть його – (займенником). Вправа «Незакінчене речення» Самостійна частина мови, що вказує на предмет, ознаки, кількість, але не називає їх – це… (займенник). У реченні особові займенники можуть бути… (підметом або другорядним членом речення). Займенники змінюються за… (відмінками і числами). За родами змінюються … (займенники 3-ї особи). Зміна займенників за відмінками необхідна для… (зв’язку з іншими словами).

Номер слайду 9

ЧИСЛІВНИК Відгадування загадки. Частина мови ділова,Я знаю скільки два і два. Година котра знаю теж. Моїм завданням немає меж. Бо я із числами дружу,Спитайте: скільки? Я скажу. (Числівник)Робота в парах(нагадайте один одному, що ви знаєте про числівник) Числівник – це самостійна частина мови, що вказує на кількість предметів або порядок при лічбі та відповідає на питання скільки? який? котрий? За значенням числівники поділяються на кількісні і порядкові. У реченні можуть бути як головними, так і другорядними членами речення. Числівник – це найменша за кількістю слів частина мови, що нараховує їх усього кілька десятків.

Номер слайду 10

ПРИСЛІВНИКВідгадування загадки Дуже то цікаве слово супроводить дієслово, Це - … (прислівник). Вправа «Мікрофон»Прислівник – це…(незмінна самостійна частина мови, що характеризує дію, стан чи ознаку предмета). Прислівники відповідають на питання… (де? куди? коли? як? навіщо?)Прислівники в реченні пов’язані з ..(дієсловом). У реченні виконують роль..(другорядних членів речення).

Номер слайду 11

А ЗАРАЗ СВОЇ ЗНАННЯ ЗАСТОСУЄМО НА ПРАКТИЦІ

Номер слайду 12

ЗГАДАЙМО ВСЕ ПРО ІМЕННИК!Спиши речення: Вечірнє сонце повільно хилиться до горизонту. Завдання. Підкреслити граматичну основу речення. Визначити частини мови. Зробити морфологічний розбір виділеного слова. Морфологічний розбір іменника. Аналізоване слово. Питання. Частина мови. Початкова форма.Істота чи неістота. Власна чи загальна назва. Рід. Число. Відмінок. Член речення.

Номер слайду 13

ЗГАДАЙМО ВСЕ ПРО ПРИКМЕТНИК!Спиши речення: Над рідним краєм лине дзвінка пісня. Завдання. Підкреслити граматичну основу речення. Визначити частини мови. Зробити морфологічний розбір виділеного слова. Морфологічний розбір прикметника. Аналізоване слово. Питання. Частина мови. Початкова форма. Рід. Число. Відмінок. Член речення.

Номер слайду 14

ВІДПОЧИНЬ! РУХАНКА!https://www.youtube.com/watch?v=7p. Gn. VGCLSsk

Номер слайду 15

ЗГАДАЙМО ВСЕ ПРО ДІЄСЛОВО!Спиши речення У березовому гаю шелестить теплий вітер. Завдання. Підкреслити граматичну основу речення. Визначити частини мови. Зробити морфологічний розбір виділеного слова. Морфологічний розбір дієслова Аналізоване слово. Питання. Частина мови. Початкова форма. Завершена чи незавершена дія. Дієвідміна. Час. Особа. Число Рід. Член речення

Номер слайду 16

ЗГАДАЙМО ВСЕ ПРО ЗАЙМЕННИК!Спиши речення. Мама подарувала йому цікаві книжки. Завдання. Підкреслити граматичну основу речення. Визначити частини мови. Зробити морфологічний розбір виділеного слова. Морфологічний розбір займенника. Аналізоване слово. Питання. Частина мови. Початкова форма. Особа. Число. Рід. Відмінок. Член речення.

Номер слайду 17

ЗГАДАЙМО ВСЕ ПРО ЧИСЛІВНИК!Спиши речення. Заняття в школі закінчуються о тринадцятій годині. Завдання. Підкреслити граматичну основу речення. Визначити частини мови. Зробити морфологічний розбір виділеного слова.. Морфологічний розбір числівника. Аналізоване слово. Питання. Частина мови. Початкова форма. Простий чи складний. Кількісний чи порядковий. Число. Рід. Відмінок. Член речення.

Номер слайду 18

ЗГАДАЙМО ВСЕ ПРО ПРИСЛІВНИК!Спиши речення: У ясному небі дзвінко бринить пісня жайворонка. Завдання1. Підкреслити граматичну основу речення.2. Визначити частини мови.3. Зробити морфологічний розбір виділеного слова. Морфологічний розбір прислівника Аналізоване слово. Питання. Частина мови. Що означає. З яким словом пов’язане. Член речення.

Номер слайду 19

ПОДУМАЙ ТА ЗАПИШИ!Згрупуйте подані слова за приналежністю до певних частин мови та запиши: Стрибати, високий, малювання, поважно, стрибки, високо, малювати, висота, читання, читанка, височіти, читати, повага, поважати.

Номер слайду 20

ПІДСУМУЄМО! Як дізнатися, до якої частини мови належить те чи інше слово? До яких слів не можна поставити питання?

Номер слайду 21

ВИ СЬОГОДНІ – МОЛОДЦІ!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Федченко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дмитренко Надія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
15658
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку